آخرالزمان تصویر کوچک ویدیویی گوگل باعث کاهش شدید قطعات ویدیویی در نتایج جستجو شده است (اما ترافیک ممکن است ثابت بماند)
البته، این مشکل است زیرا برخی از محتوایی که من بررسی میکنم، اخبار محور هستند (که در آن CTR در زمانهای خاصی بسیار بالاتر از سایرین خواهد بود). به هر حال، من بعد از بررسی بیشتر در مورد تأثیر CTR و کلیک ها پست خواهم کرد.
تصاویر کوچک ویدیو در داستانهای برتر، در امان مانده یا نادیده گرفته شدهاند؟ همچنین میخواستم اشاره کنم که به نظر میرسد بر اساس این تغییر گوگل، با Top Stories متفاوت رفتار میشود. من هنوز میبینم که تصاویر کوچک ویدیو در داستانهای برتر وقتی ویدیو نمایش داده میشود نه محتوای اصلی صفحه بنابراین این یا بر اساس طراحی است، یا در هنگام اجرای تغییرات تصویر کوچک ویدیو توسط گوگل نادیده گرفته شده است. زمان نشان خواهد داد که آیا تصاویر کوچک ویدیو باقی می مانند. اگر چیزی در آن قسمت تغییر کرد، یک به روز رسانی ارسال خواهم کرد.
به عنوان مثال، در اینجا تصاویر کوچک ویدیو نشان داده می شود که ویدیو محتوای اصلی نیست:
بنابراین، گوگل تصمیم گرفت تا تصاویر کوچک ویدیو را برای صفحاتی که ویدیو در آن قرار دارد حذف کند نه محتوای اصلی و آنها شوخی نمی کردند. من اکنون شاهد کاهش شدید تصاویر کوچک ویدیو در تعدادی از سایتها هستم که از تاریخ 13/4 شروع میشود. منظور من قطرات کوچک اینجا و آنجا نیست. منظورم کاهش تقریباً کامل تعداد تصاویر کوچک ویدیویی است که برای آن سایتها ارائه میشود.
و من نمی گویم این یک اشکال یا اشتباه است. محتوای ویدیویی برای آن صفحات محتوای اصلی نیست، بنابراین سیستم همانطور که در نظر گرفته شده است کار می کند.
خلاصه – آمار خود را بر اساس آخرالزمان تصویر کوچک ویدیویی بررسی کنید (اما نترسید). ویژگیهای SERP و ریچ اسنیپتها قطعاً میتوانند بر نرخ کلیک از نتایج جستجو تأثیر بگذارند، بنابراین تغییرات بزرگ مانند حذف تصاویر کوچک ویدیو میتواند برای برخی سایتها مشکل ایجاد کند. من میخواستم افت عظیمی را که در تصاویر ریز ویدیوها در SERPها مشاهده میکنم مستند کنم تا مطمئن شوم که صاحبان سایت و سئوکاران از این اتفاق میدانند (بنابراین میتوانند آمار خود را برای تجزیه و تحلیل تأثیر بررسی کنند). و به یاد داشته باشید، این ممکن است به هیچ وجه روی کلیک ها تأثیری نداشته باشد… به خصوص اگر تصاویر کوچک ویدیو با ریز عکس ها جایگزین شوند. من به تجزیه و تحلیل وضعیت ادامه خواهم داد و به روز رسانی ها را در اینجا ارسال خواهم کرد. گوش به زنگ باشید.
و در اینجا صفحه ای است که با یک تصویر کوچک ویدیو رتبه بندی شده است. می توانید ببینید ویدیو محتوای اصلی نیست:
در اینجا سه نمونه از آنچه من می بینم وجود دارد. باز هم، افت بسیار زیادی در GSC برای کلیکهای صفحاتی که قبلاً تصاویر کوچک ویدیو را دریافت میکردند. توجه داشته باشید، این به این معنی نیست که ترافیک کاهش یافته است… به زودی در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد:
در اینجا نمونه ای از دو لیست در SERP ها وجود دارد که قبلاً تصاویر کوچک ویدیویی داشتند که اکنون دارای ریز عکسها هستند. برای این مثال، من انتظار ندارم که CTR تغییر زیادی کند. درمان SERP هنوز قوی است:
همچنین، گوگل گاهی اوقات تصاویر کوچک ویدیو را با ریز عکس ها جایگزین می کند. وقتی این اتفاق میافتد، CTR حتی میتواند بالا برود… هنوز هم درمان ویژه SERP با تصویر نمایش داده میشود، اما فلش پخش روی تصویر کوچک تصویر روی آن قرار ندارد. مجدداً، من باید داده ها را بررسی کنم تا ببینم آیا تغییرات قابل توجهی در CTR بر اساس این تغییرات وجود دارد یا خیر.
مهم: کاهش در قطعه ویدیو به معنای کاهش ترافیک نیست: اکنون، صرفاً به این دلیل که یک تصویر کوچک ویدیو حذف شده است، به این معنی نیست که ترافیک کاهش می یابد. مطمئناً، ریز عکسهای ویدیویی قطعاً میتوانند بر نرخ کلیک از طریق SERP تأثیر بگذارند، اما رتبه بندی اصلا تحت تاثیر این تغییر قرار نگرفته اند. این فقط در مورد درمان SERP است. ترافیک این سایتها ثابت مانده است، اگرچه من هنوز باید دادههای CTR را بررسی کنم تا ببینم چه تاثیری روی آن میگذارد.
در 13 آوریل، گوگل تغییر را اعلام کرد نحوه نمایش تصاویر کوچک ویدیو در نتایج جستجو. تا به حال، یک فهرست میتوانست یک تصویر کوچک ویدیویی دریافت کند، حتی زمانی که محتوای ویدیویی محتوای اصلی صفحه نبود. اگرچه این مزیت خوبی برای سایت هایی بود که تصویر کوچک ویدیو را دریافت می کردند، اما اغلب برای کاربران گیج کننده بود. به عنوان مثال، آنها ممکن است در جستجوی یک ویدیو کلیک کنند، اما ویدیو ممکن است در پایین صفحه باشد (و ممکن است فقط از محتوا پشتیبانی کند و نقطه اصلی صفحه را پوشش ندهد).