همانطور که همهی ما میدانیم، رباتهای موتورهای جستجو پررنگترین نقش ممکن برای معرفی کامل یک سایت به موتورهای جستجو را ایفا میکنند. به جرات میتوانم بگویم کامل ترین محتوایی بود که تا کنون در مورد دلایل نیاز سازمان به سئو خواندم. چون شما سایت خود را برای رسیدن به مخاطبان بازار هدف بهینه سازی می کنید و با درک ارزش های مورد انتظار موتورهای جستجویی نظیر گوگل، می خواهید کاری نمایید که مخاطب شما به درستی به سایت شما دست یابد و در نتیجه این دست یابی او را تحریک نمایید که به تعداد دفعات مراجعه خویش نیز بیفزایید. اگر کسب و کار شما به صورت سنتی می باشد و شما هنوز در اینترنت سهمی برای ارائه و فروش محصولات و خدمات خود ندارید باید سریعا اقدام به طراحی سایت و تبلیغات در اینترنت نمایید تا به سود بیشتری دست بیابید. اقدام های قبل از خرید بخش بزرگی از رفتار مصرف کننده شده است. برای ارسال پیام ارزشی سازمان و دریافت مناسب و صحیح مخاطبان بازار هدف، ما نیاز به همکارانی داریم تا با استفاده از توانمندی های مناسب آن ها به بهترین شکل در زمان و مکان مناسب جهت انتقال پیام ارزشی برند و ارتباط با مخاطبان اقدام نمایم.
این محتوا به ربات ها می گوید که تمام تصاویر و فایل ها را ایندکس کنند. اگر تصاویر اضافه کنید، سعی کنید در کلمات توضیح دهید که تصویر در مورد آن چه هست. مخاطب شما چگونه به دنبال پیدا کردن راه حل و یا محصولات مورد نیازش می گردد؟ شما می توانید از دستور یا دستورات مشابهی برای جلوگیری از خزیدن ربات ها در صفحات خاص استفاده کنید. چندین دهه برای فروش محصول به سه لحظه بحرانی توجه می کردیم، لحظه انگیزه خرید محصول، خرید و تجربه استفاده از آن. فرآیند خرید قبلاً در سه بخش خلاصه می شد؛ انگیزه خرید محصول، خرید و تجربه استفاده از آن. میتوانید از پیشنهاد افزونه Yoast SEO برای پیوند دائمی صفحه استفاده کنید یا مستقیماً به تنظیمات پیوند دائمی در داشبورد وردپرس بروید و ساختار URL را انتخاب کنید تا اطمینان حاصل کنید که URLها هنگام توسعه سایت برای سئو هستند.
او به راحتی می تواند بدون اینکه از خود واقعی اش، اثر و ردپایی بگذارد، همان چیزی را بیان نماید که به آن اعتقاد دارد. این همان چیزی است که استراتژی بهینه سازی سایت شما و یا سئو را شکل می دهد. هنگامی که این هدف را تعیین می کنید، به دنبال وب سایت های خاصی باشید که می خواهید از آنها این بک لینک ها را بدست آورید. اغلب افراد با استفاده از کلمات کلیدی خاصی به جستجوی اطلاعات می پردازند و تنها تصاویر بهینه شده با چنین کلمات کلیدی نمایش داده می شوند. در مقاله « بررسی ۱۵ مورد از اشتباهات رایج در سئو » به این موضوع اشاره کردم که عدم استفاده از لینک های خروجی چقدر اشتباه است! کلمات کلیدی را به عناوین ابتدای صفحه اضافه کنید – کلمات کلیدی مورد نظر خود را به عنوان صفحه خود اضافه کنید. بدین صورت مزیت رقابتی بزرگی نسبت به رقبای خود پیدا می کنید.
در صورتی که این صفحات برای گوگل بهینه سازی نشده باشند طبیعتا رتبه و بازدیدی بدست نمیارن و بدون شک این هزینه ها برای ما هیچ ارزشی ایجاد نکرده ! هیچ لحظه سرنوشتی کوچک نیست. محتوایی که منتشر می کنید، جای دیگر منتشر نشده باشد – حتی اگر محتوای شماست، اگر شما قبلا آن را در وب سایت دیگری منتشر کرده اید، آن محتوا برای سایت شما مناسب نیست (مگر اینکه شما تگ کانونی را به درستی مشخص کنید). سبک دیگری از ایجاد محتوای متنی، نوشتن پیشبینی آیندهی کسب و کار شما است. دیگر داشتن یک وب سایت به تنهایی نمی تواند اثرگذار باشد و به کسب و کار کمک نماید تا نتایج بهینه ای را به دست آورد. آنچه قبلاً یک پیام بود، حال یک مکالمه است.
بدین صورت قبل از این که بازی فوتبال تمام شود و به فروشگاه برود، درباره خرید آن دوربین تصمیم گرفته است. بدین ترتیب این خرید پایان خوب و لذت بخشی برای پدر شما داشته است. ولی بودجه ای، که این نوع تبلیغات نیاز دارند بسیار کمتر از تبلیغات سنتی است. تا سال ۲۰۱۰، فقط ۱۰ درصد از بودجه تبلیغات رسانه ای، در فضای مجازی استفاده می شد. اگر خریدارن برای خرید خانه یا استفاده از خدمات پزشکی در اینترنت سرچ می کنند، هنگام خرید چسب زخم یا خودکار هم همین کار را انجام می دهند. از کار در زمینه فناوری و با ابزارهای تجزیه و تحلیل لذت ببرید.
نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که در سال ۲۰۱۱ خریداران برای کسب اطلاعات لازم پیش از تصمیم گیری خرید، به طور میانگین از ۱۰.۴ منبع استفاده می کردند، که این عدد ۳.۵ بیشتر از سال ۲۰۱۰ بود. قبلاً این اقدام ها محدود به کالاهای با ارزش مثل ماشین و یا خانه با وسایل الکترونیکی گران قیمت بود، ولی امروزه خریداران حتی برای خرید کالاهای خیلی کوچک هم جستجو می کنند. امروزه خریداران به سبک و روش خود و در زمان مورد علاقه خود اطلاعات را درباره محصولی که استفاده می کنند، به دست می آورند و به اشتراک می گذارند. مکعبی که به شما کمک می نماید محصولات و خدمات مورد انتظار مشتری را به مشتریان و مخاطبان درست بازار هدف از طریق کانال های ارتباطی درست ارتباط دهید و به آنها برسانید. علاوه بر آن یکی از ارزش های مورد احترام برای موتورهای جستجو، درک مناسب از از ارزش هایی است که باید یک وب سایت و به طور کلی یک کسب و کار دیجیتالی در مورد مخاطبان مورد نظر و بازار هدف خویش درک نماید در حقیقت منجر شود به تجربه کاربری بسیار مناسب یا همان (UX (User Experience و یا رابطه کاربری مناسب (UI (User Interface، که توجه به هر دو نکته و عواملی دیگر که منجر می شود که یک کسب و کار دیحیتالی بتواند موقعیت مناسبی، در دنیای دیجیتال به دست آورد.
به فروشگاه مورد علاقه خود می رود تا بتواند آن را ببیند. مخاطبان شما به چه چیزی می اندیشند که شما می توانید خود را به عنوان یک متخصص به او معرفی کنید و برای سوالات احتمالی و یا مشکلاتش راه حل ارائه نمایید؟ اینکار به شما وکسب و کارتان چه دیجیتالی و چه آفلاین کمک می نماید که آغازگر سفری دلنشین با مخاطبین خویش بوده و به آن ها نشان دهید علاقه مند و حاضر هستید بارها این سفر را با آن ها تکرار نمایید. حتماً به شکل زیر توجه نمایید و به خود برای درک معنی جملات بالا بیشتر کمک نمایید چون اگر این کمک را به خود نکنید بارها مجبور خواهید بود برای به دست آوردن تعداد مشتری بیشتر و جذب آن ها و نگه داشته مشتریان خویش هزینه های زیادی انجام نمایید و این با معنی CRM یا همان مدیریت ارتباط با مشتریان که یکی از اصول بازاریابی امروز است بسیار متفاوت بوده. چون شما باید بتوانید هزینه درست را در زمان درست برای مخاطب درست انجام نمایید و این مفهوم بازاریابی دیجیتال است که پایه ای مهم برای برندینگ دیجیتال به شمار می رود.
محتوا دقیقا از یک منبع قابل شناسایی کپی می شود؛ گاهی اوقات کل صفحه کپی می شود و گاهی فقط قسمت های از صفحه کپی می شود؛ گاهی نیز چندین صفحه کپی می شوند و سپس در یک صفحه ادقام می شوند، این نوع متن ها دقیقا کپی شده هستند که البته ساده ترین نوع محتوای کپی شده از نگاه گوگل هستند. در سئو محتوا با استفاده از کپی رایتینگ باید به مخاطب و آنچه در ذهن او میگذرد اهمیت بدهید. محتوایی که اصلی و جدید باشد(مقالات، متن، تصاویر، فیلم ها، سخنرانی ها، فتوشاپ، نظرات و غیره) – بدون کپی یا بازنویسی از مقالات موجود. رعایت این نکته در قسمت نظرات خوانندگان سایت باید در قالب شما لحاظ شده باشد و نیاز به دانش کد نویسی دارد. این سیستم رتبه بندی نه از یک، بلکه از مجموعه ای کامل از الگوریتم ها تشکیل شده اند.
امروزه درگیر کردن مشتری به این معنی نیست که پیام هایی را روی سر او بریزید و امیدوار باشید که خیس می شود. امروزه بین دو مرحله انگیزه خرید محصول و خرید آن، لحظه جدیدی برای بازاریاب ها وجود دارد. طی یک سال این عدد تقریباً دو برابر شد که نشان می دهد امروزه چه قدر جذب خریدارن به یک محصول برای بازاریاب ها دشوارتر است. وقتی صحبت از ZMOT می شود، فقط درباره فروشگاه ها و محصول های بسته بندی صحبت نمی کنیم. از عبارتی استفاده کنیم که در ذهن خواننده سوال به وجود بیاورد تا او را تشویق به خواندن محتوای ما کند. این دقیقاً مانند این است که فکر کنیم انسان نمی تواند در کمتر از دقیقه، یک مایل بدود و این کارغیر ممکن است. شاید شما فکر کنید دست یابی به زوایای رفتار مصرف کننده آنلاین سخت است.
ولی چه طور می توان در مرحله جدیدی که اضافه شده، یعنی جستجو در اینترنت، هم پیروز شد؟ اگر مدیر یک برند هستید، سیاست ها، متودولوژی ها، آموزش ها، آژانس های تبلیغاتی، شرکا و بودجه بسیاری دارید که بتوانید از آنها کمک بگیرید و در این سه مرحله پیروز شوید. اما اگر به صورت کلی می خواهید هزینه سئو تضمینی را بدانید، بابت هر کلیدواژه 999 هزار تومان در نظر بگیرید. اما آیا اگر تجربه کاربری وبسایت شما خوب باشد و لینک دهی داخلی را به خوبی انجام داده باشید، همچنان به نقشه سایت HTML نیازمند خواهید بود؟ می خواهد تجربه کاربری خوبی ارائه دهد. وقتی موتورهای جستجو صفحات شما را “crawlers ” می کنند، در میان چیزهای دیگر، عنوان صفحه، توضیحات صفحه، عنوان ها و محتوا (متن، فیلم ها و تصاویر) را بررسی می کنند.
در بازاریابی سنتی، شما برای دست یابی به رفتار مصرف کننده و دلیل انتخاب او، روش زندگی و حتی نوع و میزان مصرف مجبور بودید، راهی بسیار سخت را طی نمایید تا بلکه بتوانید به دلایل واقعی تری دست یابید و شاید می بایست با روش هایی مانند گروه کانونی (Focus Group) و یا پرسشنامه (Questionnaire) و بسیاری از روش های زمان بر و پرهزینه استفاده نمایید، تا نظر مصرف کننده و مخاطب بازار هدف خود را جویا شوید و او نیز دلایلی را به شما بیان می کرد که عمیقاً به آن ها اعتقاد نداشت و در خلوت خویش و زمانی که شما حضور نداشتید کاری را می کرد که مخالف با اظهارات خودش بود. هویتی که شاید ساخته دیگران از خودش بود و نه با عملکرد و کردار واقعی او. باید بپذیریم که رفتار مصرف کننده با گسترش اینترنت به معنی واقعی تغییر کرده است و نه تنها این تغییرات منجر شده است که یک کسب و کار نیاز به حضور در دنیای دیجیتال داشته باشد؛ بلکه باید برای حضور قدرتمند خویش و برندینگ و بازاریابی خویش برنامه و استراتژی طراحی کرده باشد.
هر وبلاگی می تواند محتوا تولید کند ولی نوشتن محتوای سئو شده کار هر وبلاگی نیست و محتوایی به صفحه اول گوگل می رسد نکات سئو را مورد توجه قرار داده باشد و یونیک (اختصاصی) سایت seotwitt باشد . مهمترین نکته ای که در مورد محتواهای دیجیتال وجود دارد، یک عنوان سئو مناسب و بی نقص است. هیچ تضمینی وجود ندارد که موتورهای جستجو URL را ایندکس نکنند حتی اگر آن را از نقشه سایت XML خود حذف کنید. برای داشتن کلمه کلیدی هدفمند بهتر است خودتان را به جای کاربرانتان قرار بدهید مثلا فرض کنید که شما یک پیتزا فروشی دارید در این حالت هیچ کاربری برای پیدا کردن سایت شما از کلمه پیتزا یا فست فود استفاده نمی کند زیرا کاربری که فقط قصد خرید پیتزا را داشته باشد بیشتر با کلماتی مانند پیتزای سبزیجات، پیتزای قارچ و گوشت، پیتزای رژیمی به دنبال رستوران هایی می گردد که در این زمینه خدمات می دهند. گوگل اخیراً اظهار داشت که قصد دارد تا سال 2022 روی ارائه جاوا اسکریپت تمرکز کند. سئو نقطه تمرکز تمام فعالیت های جستجوگرها است. بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ، استفاده درست از ابزاری است که می تواند به شما کمک نماید تا سریع تر و چابک تر از دیگر همتایانتان بتوانید در هر مرحله بازاریابی، از جذب تا تبدیل مخاطبان به مشتریان وفادار و کسانی که شما را به دیگران معرفی می نمایند، بهتر و کارآمدتر فعالیت نمایید و از طرف دیگر به شما کمک می کند تا با بهبود جایگاه خویش در موتورهای جستجو و سئو به یکی از ارزشمندترین اهداف بازاریابی دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ به نام پیروزی در لحظه صفر خرید دست یابید که به واقع سرنوشت خرید در دنیای دیجیتال و به صورت کلی اگر بخواهم نظر شخصی خود را بیان نمایم، آینده یک کسب و کار را در دنیای بازاریابی امروز را مشخص و یا تغییر خواهد داد.