آگاهی از نام تجاری و سئو: راهنمای بازاریاب برای هدایت دید کسب و کار از طریق استراتژی های جستجوی ارگانیک
اندازهگیری آگاهی از برند برای دههها از بازاریابان دور بوده است.
در نهایت، سئو نقشی اساسی در کمک به کسب و کارها برای ایجاد حضور آنلاین قوی ایفا می کند: بنابراین جستجوی ارگانیک باید انجام شود. بخش مهمی از جعبه ابزار هر بازاریاب است به منظور بهبود آگاهی از برند و رشد در عصر دیجیتال و رقابتی امروزی.
خواه استراتژی کلی بازاریابی شما تمرکز بر مشتریان فعلی یا جدید باشد، یک راه عالی برای بهبود آگاهی از برند این است که شرکت خود را به عنوان منبعی برای آموزش و اطلاعات قرار دهید.
– رین هامبورگ، بنیانگذار و مدیر خلاق، Rin Hamburgh & Co
3. از رقابت دوری نکنید!
و به جای اینکه سئو را به عنوان “یکی از چندین تاکتیک” در یک استراتژی سطح بالاتر آگاهی از برند تلقی کنم، استدلال می کنم که تیم های بازاریابی باید از آن استفاده کنند. THE مهمترین اولویت برای ایجاد و بهبود برند تجاری.
بازاریابان میتوانند از نتایج و رتبهبندی موتورهای جستجو بهعنوان معیار اصلی آگاهی از برند استفاده کنند“
ولی سئو و آگاهی از برند ارتباط نزدیکی با هم دارند.
در ابتدا، احتمالاً آن را با موتورهای جستجو برابر میدانید و آن را به عنوان یک تاکتیک بازاریابی در کنار تبلیغات پولی و بازاریابی محتوا در نظر میگیرید.
در اینجا غذای بیشتری برای فکر کردن وجود دارد: نحوه سنجش سئو و آگاهی از برند…
سئو و آگاهی از برند: یک معمای اندازه گیری دیگر وجود ندارد
متأسفانه، رقابتی بودن سئو به این معنی است که بله، رقبای شما ممکن است محتوا تولید کنند یا تبلیغات جستجویی را اجرا کنند که سعی در ربودن جستجوها با نام تجاری شما دارند. ساختن یک برند معتبر و معتبر به این معنی است که باید از درگیر شدن در این تاکتیک ها اجتناب کنید. درعوض، باید اطمینان حاصل کنید که صفحه اول نتایج جستجو دیدگاه مثبتی نسبت به برند شما نشان می دهد. از یک طرف، می توانید این کار را با اولویت بندی صفحات وب سایت خود که می توانند برای عبارات جستجوی مارک دار رتبه بندی شوند، مانند صفحات با نام شرکت شما، انجام دهید. علاوه بر این، می توانید از برنامه بک لینک خود استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که نام تجاری شما در کنار وب سایت شما برای عبارات جستجوی مارک نشان داده می شود. این یک رویکرد عالی برای کار استباموتورهای جستجو همانطور که اغلب انجام می دهند تلاش کنید تا اطمینان حاصل نکنید همه نتایج صفحه یک از همان دامنه می آیند، در تلاش برای اطمینان از متنوع بودن نتایج جستجو و تا حد امکان بی طرفانه است.
با توجه به جستجوهای آنلاین که در سفر مشتری بسیار زیاد است، آیا نباید سئو را به عنوان بخش بسیار استراتژیک تری از جعبه ابزار بازاریاب در نظر بگیریم؟
یکی از مزایای اصلی سئو این است که به کسب و کارها کمک می کند تا به طور ارگانیک به مخاطبان جدید دست یابند. این نه تنها به افزایش قابلیت کشف برند شما کمک می کند، بلکه می تواند به ایجاد اعتبار به روشی معتبر و ارگانیک نیز کمک کند.
اما آیا سئو می تواند راه حلی برای این معمای اندازه گیری آگاهی برند ارائه دهد؟
آیا آماده هستید که سئوی وب سایت خود را توربو شارژ کنید و آگاهی از نام تجاری خود را افزایش دهید؟ امروز یک نسخه آزمایشی پلتفرم Lumar رزرو کنید.
این دو آمار را در نظر بگیرید:
با تضمین حضور قوی و قابل مشاهده آنلاین، رتبه بندی بالا در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) و ایجاد قدرت در یک صنعت خاص، یک تجارت نه تنها می تواند اطمینان حاصل کند که مشتریان برند خود را در زمان مناسب می بینند، بلکه می توانند خود را به عنوان یک رهبر فکری و متخصص در زمینه خود قرار دهند، همه اینها در نهایت به افزایش فروش کمک می کند. این رویکرد “قیف” به سئو در “قیف درآمد SEO” نشان داده شده است. این یک راه عالی برای اثبات اینکه چگونه وب سایت و استراتژی سئو شما به این نتیجه نهایی کمک می کند به سایر ذینفعان کسب و کار است.
5 روش برای استفاده از سئو در استراتژی آگاهی از برند شما
اندازهگیری ROI بهخاطر آگاهی از برند بسیار دشوار است، زیرا نسبت دادن مستقیم رشد در کسبوکار با یک استراتژی خاص دشوار است.
بله، در سطح تاکتیکی، این شامل اولویت بندی سلامت فنی وب سایت شما و بهینه سازی آن برای کلمات کلیدی و عبارات مرتبط است. اما در یک سطح استراتژیک تر، این یعنی مشاهدهسئو به عنوان یک اولویت کلیدی در استراتژی آگاهی از نام تجاری خود و بالا بردن مکالمه سئو به یک تاکتیک بازاریابی استراتژیک و اهمیت تجاری.
«برای اینکه یک اقتدار باشید، باید بتوانید از گفتن اینکه شما متخصص هستید فراتر بروید و در واقع آن را ثابت کنید. محتوای خوب این امکان را به شما می دهد. با کمک واقعی – پاسخ دادن به سؤالات مخاطبان، کمک به آنها در فکر کردن در مورد مسائل کلیدی، ارائه مشاوره و راهنمایی بی طرفانه – فضایی ایجاد خواهید کرد که در آن آنها – و موتورهای جستجو – به طور طبیعی برند شما را به عنوان یک مرجع می بینند.
این کار را به سه روش اصلی انجام می دهد: نام تجاریقابلیت کشف; نام تجاریدید; نام تجاریاعتبار.
قابلیت کشف برند: همانطور که می دانیم، بخش اصلی سئو شامل بهینه سازی یک وب سایت برای کلمات کلیدی خاص مرتبط با یک برند و محصولات یا خدمات آن است. مهمترین نکته در اینجا این است که ما مطمئن میشویم که نام تجاری در نتایج جستجوی مربوطه دقیقاً در زمانی که مشتری بالقوه در جستجوی راهحلی است ظاهر میشود، یعنی اطمینان میدهیم که نام تجاری «قابل کشف» است.
دیده شدن برند: اقدامات خوب سئو می تواند به یک وب سایت کمک کند تا در SERP رتبه بالاتری داشته باشد، که منجر به افزایش دید برای نام تجاری می شود. هر چه یک وب سایت رتبه بالاتری داشته باشد، احتمال اینکه افراد روی آن کلیک کنند بیشتر است. حتی اگر مشتری یک خرید را در آنجا تکمیل نکند و سپس، “تحرک” برندی که در اینجا به دست آورده اید به تقویت آگاهی مشتری از راه حل خاص شما کمک می کند، بنابراین در جستجوی بعدی، احتمال بیشتری وجود دارد که روی شما کلیک کنند. دوباره لینک کنید و آن خرید را انجام دهید.
اعتبار برند: یک وب سایت بهینه شده می تواند به ایجاد یک نام تجاری به عنوان منبع اطلاعاتی معتبر کمک کند، که می تواند به آگاهی بیشتر از برند و قصد خرید کمک کند. مردم بیشتر به برندی اعتماد میکنند که حضور آنلاین قدرتمندی دارد و میتواند خود را با شهرت مثبت در ذهن مشتری تثبیت کند.
ما ثابت کردهایم که یک استراتژی سئو قوی به سه طریق به افزایش آگاهی از برند کمک میکند. اما چگونه می توانیم از سئو برای افزایش آگاهی از برند استفاده کنیم؟ در اینجا پنج راه وجود دارد که سئو می تواند با استراتژی آگاهی از برند شما همکاری کند.
1. به طور ارگانیک به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنید
کمی عمیق تر بروید و ممکن است به بلوک های سازنده خاصی از سئو فکر کنید، مانند ابرداده، رتبه بندی کلمات کلیدی، اندازه تصویر و سرعت بارگذاری صفحه.
سئو می تواند رقابتی باشد، اما نباید اجازه دهید که شما را ناامید کند – به خصوص زمانی که درصدها برای تحقیقات مشتری آنلاین بسیار زیاد است! در عوض، تحقیقات رقابتی کلمات کلیدی را انجام دهید – نه تنها برای اینکه ببینید رقبای شما در چه عبارات جستجویی رتبه بالایی دارند، بلکه برای اینکه ببینید شکاف ها و فرصت ها برای رتبه بندی برند شما کجاست. از این بینش ها برای ایجاد یک استراتژی سئو قوی استفاده کنید که محتوای شما را رتبه بندی کند و صدای معتبر برند شما شنیده شود!
اگر بخواهیم سئو را به عنوان یک جزء استراتژیک و اصلی آگاهی از برند ببینیم، پسبازاریابان می توانند از نتایج و رتبه بندی موتورهای جستجو به عنوان معیار اصلی آگاهی از برند استفاده کنند. در واقع، حتی میتوان از آن به عنوان تنها KPI برای بسیاری از تیمهای بازاریابی استفاده کرد.
با افزایش جستجوهای آنلاین سال به سال، و بیشتر و بیشتر سفر مشتری در حال حاضر به صورت آنلاین نیز انجام می شود، منطقی است که بازاریابان باید شروع به دو برابر شدن کنند. استراتژی های جستجوی ارگانیک برای افزایش دیده شدن برندشان.
اما با این کار از کجا شروع کنید؟ یک نقطه شروع عالی استفاده از تحقیقات کلمات کلیدی برای درک مخاطبان اصلی و یافتن نیازها و سوالات آنها در هنگام آنلاین شدن است. از اینجا، میتوانید محتوای وبسایتی ایجاد کنید که برای همین جستوجوها رتبهبندی میشود، بهگونهای که اعتبار و اعتبار برند شما را افزایش دهد. نتیجه همه اینها این است که به مشتری کمک می کند تا نام برند شما را به صورت ذهنی با منبع اطلاعاتی در مورد یک موضوع یا راه حل خاص مرتبط کند.
آیا این “سهم صدا” است؟ یا شاید “یادآوری مشتری” باشد؟ یا به طور خلاصه به ماهیت مطلق آن، آیا صرفاً «فروش ماهانه» است؟
هنگام طراحی استراتژی بازاریابی خود، به مخاطبانی که در حال حاضر به آنها دسترسی ندارید فکر کنید. سپس در مورد محتوایی که می توانید برای مخاطب قرار دادن آن مخاطبان ایجاد کنید فکر کنید. این محتوا را با جستجوی کلمات کلیدی و سئوی فنی تقویت کنید و SERP های خود را بهبود بخشیده و به مشتریان جدید دست پیدا خواهید کرد.
2. در موضوعات خاص صنعت به یک مرجع تبدیل شوید
همانطور که هوانگ اشاره می کند، اندازه گیری آگاهی از برند دشوار است. این تا حدی به این دلیل است که ترکیبی از بسیاری از عناصر کمی و کیفی مختلف است که به این مفهوم به نام “آگاهی از برند” کمک می کند.
یک استراتژی سئو قوی می تواند به طور مستقیم بر آگاهی از برند و رشد درآمد کسب و کار تأثیر بگذارد.
متقاعد نشدی؟ بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه سئو ستون فقرات آگاهی از برند را تشکیل می دهد.
3 روشی که سئو از استراتژی آگاهی از برند شما پشتیبانی می کند