آیا ChatGPT باید استراتژی نوشتن SEO شما را تنظیم کند؟
انتشار: تیر 08، 1402
بروزرسانی: 24 خرداد 1404

آیا ChatGPT باید استراتژی نوشتن SEO شما را تنظیم کند؟


طرف بداخلاق من این هفته درباره نوشتن یک پست وبلاگی تک کلمه ای بحث کرد که پاسخ آن به عنوان سوال "نه" بود.

اما من نمی خواستم این کار را با شما انجام دهم. (اگرچه قول می دهم روزی یک پست وبلاگی تک کلمه ای بنویسم!)

بیایید در مورد پاسخ ترکیبی رقص گسترده "آیا ChatGPT استراتژی نوشتن SEO شما را تنظیم کند؟"

اینجا می رویم…

آیا تا به حال به مهمانی رفته اید و با آن شخصی که نظری در مورد آن دارد ملاقات کرده اید همه چيز? آنها اصرار می کنند که بدانند چیزی چگونه کار می کند - در حالی که در واقع، آنها فقط کلماتی را بیرون می زنند که معتبر و جالب به نظر می رسند.

آیا بعضی اوقات حق با آنهاست؟ مطمئن. آنها حتی ممکن است افراد باهوشی باشند. اما آیا این بدان معناست که شما باید هر کلمه ای را که می گویند به عنوان انجیل در نظر بگیرید؟

وای نه. قطعا نه.

این بدان معنا نیست که شما نمی توانید به هر چیزی که آنها می گویند اعتماد کنید. اما شما می خواهید از توصیه های متخصص آنها با مقدار زیادی نمک استفاده کنید.

درست مانند ChatGPT.

ChatGPT: فاکتور واو بالا، اما هیچ سرنخی.

این تاپیک بالا اومد وقتی این مقاله را دیدم به اشتراک گذاشتن نحوه توصیه گری ایلیز گوگل از استفاده از هوش مصنوعی و LLM (مدل های یادگیری زبان مانند ChatGPT) برای تشخیص مشکلات SEO.

ایلیز در لینکدین گفت: "LLM ها فاکتور شگفت انگیز بسیار بالایی دارند، اما آنها هیچ سرنخی در مورد وب سایت شما ندارند. از آنها برای تشخیص مشکلات احتمالی آن استفاده نکنید."

و این همان چیزی است که ترسناک است. من مقالاتی در مورد نحوه استفاده از ChatGPT برای تشخیص مشکلات محتوا یا مشکلات رتبه بندی می بینم.

مطمئناً، با درخواست های مناسب، می توانم یکی از پست های وبلاگ خود را در ChatGPT با یک صفحه رقیب با رتبه بهتر مقایسه کنم و بپرسم چه چیزی باید بهبود یابد.

من حتی خودم این را در پر ترافیک ترین صفحه خود آزمایش کرده ام.

و شما می دانید چه اتفاقی افتاد؟

رتبه من افت کرد پس آره.

به علاوه، زمانی بود که از Bard گوگل پرسیدم بهترین عبارات کلیدی برای صفحه ای در مورد آموزش کپی رایتینگ SEO چیست.

بارد به عقب تف کرد [digital marketing] به عنوان یکی از پاسخ ها - یک عبارت کلیدی آنقدر کلی و رقابتی است که هیچ راهی وجود ندارد که صفحه برای آن موقعیت پیدا کند.

من نمی گویم که ChatGPT بی ارزش است. من از آن مانند یک کارآموز نویسندگی استفاده می کنم که به من کمک می کند تحقیقات جزئی انجام دهم، ایده ها را کپی کنم و روند خلاقیت خود را تقویت کنم.

اما من هرگز استراتژی خود را به یک کارآموز واگذار نمی کنم و نمی گویم: "این را دریابید."

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=GfU8CZVNb6o[/embed]

متاسف. من مجبور شدم یک مرجع Letterkenny را در آنجا پرتاب کنم (IYKYK).

ابزارهای نوشتاری جایگزین سئونویسان هوشمند و استراتژیک نمی شوند.

چیزی که در مورد ChatGPT، Google\'s Bard، Yoast - یا حتی Semrush - وجود دارد این است که آنها فقط ابزار هستند.

آن ها به ما کمک می کنند کارمان را راحت تر انجام دهیم - و حتی ممکن است چیزهایی را که ما می توانیم بهبود دهیم را علامت گذاری کنند - اما هرگز نباید استراتژی ما را دیکته کنند.

به خصوص که می دانیم توصیه آنها اغلب نادرست است - مهم نیست چقدر معتبر به نظر می رسد.

فقط یک انسان زنده و نفس گیر باید آن تماس ها را انجام دهد.

درست مانند شخص کاریزماتیک در مهمانی - ChatGPT ممکن است یک بازی SEO خوب صحبت کند. ممکن است بینش هایی به شما بدهد یا حقایق ارزشمندی را ارائه دهد. ممکن است از درخشندگی آن شگفت زده شوید و بخواهید به هر کلمه ای که از دهان LLM آن می آید اعتماد کنید.

اما آیا سرنخ واقعی در مورد اینکه با وب سایت خود چه کاری باید انجام دهید دارد؟

جواب منفی. فقط یک متخصص می تواند این اطلاعات را به شما بدهد.

همه چیز دیگر فقط کرکی است.

شما چی فکر میکنید؟

آیا شنیده اید که ChatGPT برای تصمیم گیری های سئو مناسب است؟ (شرمنده نیست، این اطلاعات در آنجا موجود است.) نظر خود را در زیر بنویسید!

اوه، و آیا ویدیوی من در مورد "گوگل جدید" و آینده نوشتن سئو را دیدید؟ لذت ببرید!



منبع: https://seocopywriting.com/should-chatgpt-set-your-seo-writing-strategy/