بسیاری از افسانه ها و تصورات غلط سئو وجود دارد که اکثر ما آنها را به صورت واقعی می دانیم. به هر حال، سئو موضوع بسیار پیچیده ای است که گاهی اوقات تشخیص درست یا نادرستی آن دشوار می شود. مفاهیمی مانند EEAT، تکنیک آسمانخراش، سئوی موجودیت و سایر تاکتیکهای پیچیده، حرفهایها را گیج میکنند، تا جایی که نمیدانید از کدام تکنیکها باید استفاده کنید یا به چه کسی اعتماد کنید.
حقیقت این است که حتی برخی از کارشناسان برتر سئو از همه چیز مطمئن نیستند. گوگل بسیاری از بهروزرسانیهای الگوریتم را مخفی نگه داشته است، سئوکاران را گمراه میکند و باعث میشود فرد مطمئن نباشد که برای رتبهبندی چه کاری باید انجام دهد.
در این مقاله، با برخی از اسطوره ها و باورهای نادرست برتر SEO آشنا خواهید شد که حتی متخصصان باتجربه نیز ممکن است اشتباه کنند.
7 افسانه و تصور غلط برتر SEO
1. تحقیق کلمات کلیدی آسان است
هنگام کار با سئو، جستجوی کلمات کلیدی ممکن است آسان به نظر برسد. شما فقط کسب و کار خود را جستجو می کنید و کلمات کلیدی مشابه را پیدا می کنید، درست است؟ اشتباه.
هنگام تحقیق در مورد کلمات کلیدی که باید برای آنها رتبه بندی کنید، باید مطمئن شوید که کلمات کلیدی شما با محصول شما مطابقت دارند، حجم جستجوی بالایی دارند و رقابت کمی دارند.
ممکن است ایده ای داشته باشید که مشتریان شما از چه کلمات کلیدی برای یافتن محصول شما استفاده می کنند، اما شما نیاز دارید منبع داده های واقعی تا بهترین کلمات کلیدی را برای کسب و کار خود بیابید.
اگر استفاده می کنید SERP شده، می توانید با استفاده از Ultimate Research و Keyword Analyzer به راحتی از تحقیقات کلمات کلیدی استفاده کنید. با Ultimate Research، میتوانید ایدههای کلیدی بیشتری را دریافت کنید که برای کسب و کار شما مرتبط هستند. Keyword Analyzer جزئیاتی در مورد هر کلمه کلیدی، از جمله سطح رقابت، وب سایت هایی که برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی می کنند و موارد دیگر را به شما ارائه می دهد.
2. تا آنجا که ممکن است از کلمات کلیدی استفاده کنید
هنگام بهینهسازی، معمولاً انتظار میرود که هرچه تعداد کلمات کلیدی بیشتری استفاده کنید و هر چه بیشتر باشد، شانس شما برای رتبهبندی بیشتر است. با این حال، این نمی تواند فراتر از واقعیت باشد.
گوگل می تواند بگوید چه زمانی محتوا بیش از حد بهینه شده است. همچنین، اگر کلمات کلیدی خود را چندین بار تکرار کنید – در چیزی که نامیده می شود پر کردن کلمات کلیدی – در نهایت موقعیت را از دست خواهید داد و حتی رتبه پایین تری خواهید داشت.
توصیه می کنیم حداکثر 3 کلمه کلیدی را در هر صفحه هدف قرار دهید و از آنها به اندازه کافی استفاده کنید.
3. محتوای تکراری منجر به مجازات می شود
معمولاً اعتقاد بر این است که گوگل محتوای تکراری را جریمه می کند. با این حال، به آن سادگی که به نظر می رسد نیست.
محتوای تکراری در بسیاری از موارد اتفاق میافتد بدون اینکه لزوماً عمدی باشد. در این صورت، گوگل صفحه ای را با بالاترین کیفیت محتوا پیدا می کند و برای آن جستجوی خاص مرتبط ترین است. هدف این است که به کاربران نشان دهیم به دنبال چه چیزی هستند.
با این حال، اگر یک وب سایت پر از محتوای تکراری باشد، ممکن است برای مدیر وب سایت مشکل ایجاد کند. با این حال، مانند از دست دادن همه رتبه ها نیست.
برخلاف آنچه ممکن است شنیده باشید، محتوای تکراری جریمه ای در بر ندارد. جریمه ها در سئو برای فعالیت های بسیار بدتر محفوظ است. یعنی، مگر اینکه وب سایت سعی کند با تکرار محتوا، رتبه بندی را دستکاری کند.
ممکن است تشخیص این که در هر مورد کدام یک است دشوار به نظر برسد: تکرار تصادفی، یا دستکاری نتایج. با این حال، گوگل کاملاً دقیق شده است تشخیص تکراری بودن محتوای عمدی، بنابراین، نیازی به نگرانی نیست.
4. محتوا مهم نیست – کلمات کلیدی هستند
این در حال حاضر به اندازه 8 سال پیش رایج نیست، اما باید به آن اشاره کرد. مهم نیست که چقدر خوب تحقیق کلمات کلیدی خود را انجام می دهید، بهترین راه برای رتبه بندی محتوای با کیفیت بالا، مرتبط و قوی است.
کار سخت بر روی محتوای وب سایت شما – از جمله پست های وبلاگ – برای رتبه بندی بالا از اهمیت بالایی برخوردار است.
همانطور که معمولاً می گوییم، آنچه برای انسان خوب است برای ماشین ها نیز خوب است. الگوریتم گوگل کیفیت و ارتباط را با دقت مناسب تشخیص می دهد و با هر به روز رسانی بهبود می یابد.
ممکن است درباره EEAT شنیده باشید: تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد. اینها عوامل اصلی هستند که به گوگل کمک می کنند کیفیت محتوا را اندازه گیری کند. بنابراین، محتوایی را در اولویت قرار میدهد که تجربه کاربری عالی را ارائه میکند، منتشر شده توسط فردی آگاه، صاحب نظر و منبع قابل اعتماد.
5. تنظیم و فراموش کنید
برخلاف برخی از مشتریان که دوست دارند باور کنند، سئو یک تکنیک مجموعه و فراموشی نیست. اگر می خواهید نتایج ثابتی داشته باشید، باید محتوای خود را اغلب به روز کنید، خطاها را بررسی کنید و بهینه سازی مکرر.
این یک منبع رایج ناامیدی هم برای مشتریان و هم برای تیم های داخلی است. چرا همه این تاکتیک های سئو کار نمی کنند؟
با سئو، شما باید پایدار باشید. یک ممیزی اولیه سئو برای شروع عالی است، اما با گذشت زمان باید جزئیات بیشتری را مرور کنید و یک استراتژی محتوای قوی برای بهبود رتبه خود در SERP ایجاد کنید.
همه چیز در مورد بهبود مداوم است، زیرا SEO (یعنی گوگل) دائما در حال تغییر است.
6. سن دامنه رتبه بندی را بهبود می بخشد
افسانه سئو مبنی بر اینکه سن دامنه بر رتبه بندی تأثیر می گذارد، یک افسانه قدیمی است و بسیاری از کارشناسان سئو هنوز به آن سوگند یاد می کنند. با این حال، خود جان مو (از گوگل) این نظریه را در توییتر در سال 2019 رد کرده است:
چیزی که در داشتن یک دامنه قدیمی کمک می کند، داشتن محتوای بیشتری است که ممکن است به آن پیوند داده شده باشد، افزایش قدرت از طریق فعالیت هایی که انجام می دهند هر وب مستر می تواند انجام دهد. بعد از اینکه سال ها به جای ماه ها تلاش کردید، رسیدن به اهدافتان آسان تر است.
7. Domain Authority کمک می کند
برای مدتی، گوگل از PageRank استفاده می کرد تا به آنها کمک کند اعتبار هر وب سایت را در یک جایگاه خاص ارزیابی کنند. پیج رنک از 0 به 10 رسید و تا سال 2013 به روز شد. در سال 2016، گوگل اعلام کرد که PageRank دیگر استفاده نخواهد شد برای محاسبه رتبه ها
با این حال، SEO ها متقاعد شده بودند که معیار دیگری جایگزین آن شده است – Domain Authority، از Moz.
هنگام ارزیابی یک وب سایت، بسیاری از متخصصان هنوز از Domain Authority استفاده می کنند تا بفهمند آن دامنه چقدر “مهم” یا “مرتبط” است.
اما آیا این برای سئو مهم است؟ جای تعجب نیست که اینطور نیست. گوگل قبلاً اشاره کرده است که از هیچ یک از این معیارها برای رتبه بندی یک وب سایت استفاده نمی کند.
بسته بندی
در حال حاضر، بسیاری از افسانه های دیگر سئو وجود دارد که ما به خاطر اختصار نتوانستیم در اینجا به آنها اشاره کنیم.
با این حال آگاهی از آن بسیار مهم است تصورات غلط هنگام انجام کار سئو
سئو، به عنوان یک موضوع، شامل بسیاری از قوانین درک شده است که معلوم می شود آنقدرها که فکر می کردیم مهم نیستند. در عین حال، مواردی وجود دارد که ما گاهی اوقات از آنها غافل می شویم که می توانند استراتژی سئوی شما را تغییر دهند یا خراب کنند.
آیا دوست دارید قسمت دوم را ببینید؟ در صورت تمایل، در کادر نظر به ما اطلاع دهید، یا ما را در اینجا بیابید فیس بوک، توییتر، یا لینکدین.
منبع: https://www.serped.com/seo-myths