اما چرا وردپرس انقدر محبوب است؟

در ادامه مطلب در خصوص دو سبک دوره آموزشی سئو جامع که یک دوره 5 جلسه ای در دانشگاه علم و صنعت بود و به صورت تدریس خصوصی سئو برای تعدادی محدود از شرکت کنندگان بود و دوره دوره سئو پیشرفته که توسط 12 استاد به صورت پیشرفته اقدام به آموزش سئو سایت توسط 11 نفر مدرس سئو به شکلی نوین کردیم به شیوه های آموزش مجازی و آنلاین سئو و حضوری آن اشاره کرده ایم که با توجه به شرایط میتوانید به شکل حضوری و یا مجازی از خدمات آموزش 0 تا 100 سئو ما استفاده سایت seotwitt نمایید. برای شما یک دوره آموزش ویدیویی سئو محتوا تدارک دیدهایم و در ۸ ساعت هرآنچه در چنتهمان است را با شما به اشتراک گذاشتیم؛ تمام مثالهای دوره را با مدرسه دیجیتالینگ پیش بردیم که فهم موضوع برای شما سادهتر باشد. تا زمانی که همه شرکت کنندگان با تکیه بر توانایی های خود و روش های جوانمردانه در پی بهبود جایگاهشان هستند می توان اینگونه پنداشت که در رقابتی عادلانه که نمایانگر صلاحیت و لیاقت های واقعی آن هاست گام نهاده ایم ؛ اما به محض اینکه یکی از آن ها روش های غیر اخلاقی پیش گرفت باید بدانیم که این رقابت به یک جنگ تمام عیار تبدیل شده است ؛ جنگی که چنانچه شما در آن از خود دفاع نکنید توسط دیگران مورد حمله قرار می گیرید و چنانچه اعلام آتش بس کنید داشته هایتان را از دست می دهید .

در چنین شرایطی که پای هر پله (نردبان) ماری قرار دارد ، نه می توان ساکت و ساکن نشست و نه می توان اجازه جولان دادن به رقبا را داد ، در نتیجه با تقویت همه جانبه ساختار خودی می توانیم از این کارزار نیز سربلند بیرون آمده و به طریقی خود را به موتورهای جستجوگر ثابت کنیم که فردی به این راحتی ها نتواند ما را از جایگاهمان دور کند . در چنین حالتی با فرض اینکه پنج سایت اول شرایطی یکسان برای برآورده کردن نیاز شما داشته و همزمان آن ها را در تب های مختلف باز کرده باشید ، کدام یک از آن ها شانس بیشتری برای پذیرایی از شما دارند ؟ به عنوان مثال رضایت مشتریان پیشین از طرحی خاص ، آسان بودن روند برپایی آن ، داشتن زیبایی و جلب نظر کاربران در عین سادگی ، عدم نیاز به افزونه های پولی و ده ها دلیل دیگر سبب می شوند تا این افراد با پیدا کردن طرح ، قالب یا پوسته مورد نظرشان ، آن را به اصلی ترین استراتژی کاری خود تبدیل کرده و هر سفارشی که می گیرند ، با تکیه بر همین بن و پایه و تنها با عوض کردن طرح ، رنگ ، محل قرارگیری منو یا دیگر عناصر نچندان بنیادین کار ، رخی تازه و منحصر بفرد بدان ببخشند .

اگرچه در نگاه اول این کار تأثیری روی سئو سایت ندارد ، اما حقیقت این است که درگیر شدن گروهی از مخاطبین با حتی یکی از این نویسندگان سبب می شود تا این افراد طرفدارانی جذب کرده و مراجعه این طرفداران به سایت شما به مثابه بهبود شرایط رنکینگ آن در گوگل می باشد . درصورتی که اگرچه این اقدامات مهم است اما تمام عوامل لازم جهت کسب نتیجه برتر نیست.… در چنین شرایطی یک نقشه سایت میتواند به صورت مناسب تمام لینکها را در اختیار ربات خزنده بگذارد تا بتواند به لینکهای داده شده دسترسی پیدا کند و آنها را با لیست یافتههای خود همگام کند. در چنین شرایطی حتی با وجود پایه ای محکم ، حرکتی آرام و تناسب تکیه گاه و نردبان ، وزش بادی ملایم (عوامل تهدید کننده و نامطلوب در سئو سایت) یا فقدان انرژی لازم در دست و پای شما برای بالا رفتن (نبودن ایده ای جدید برای تولید محتوا ، به سنگ خوردن تیر لینک سازی ، عدم توجه به تغییرات گوگل و جواب ندادن اقدامات پیشین و …) سبب می شوند تا در جای فعلی خود تا مدت های مدیدی گرفتار شوید .

اگر به دنبال ترافیک بیشتر و افزایش محبوبیت سایت خود هستید باید دلیلی به کاربران ارائه دهید که باز گردند. اگر به هر دلیلی شما به هاست دسترسی نداشته باشید میتوانید با قرار دادن تگ های متا در هدر صفحه دسترسی ربات های گوگل را به آن محدود نمایید. به یاد داشته باشید که پس از ساخت نقشه، باید آن را به موتورهای جستجو معرفی کنید. خرید یک اتومبیل ، شروع یک زندگی مشترک ، ورود به یک رستوران ، خرید یک لباس و ده ها مثال دیگری که ممکن است در زندگی برای ما رخ دهد پس چندی عادی شده و نمودار تغییرات میزان علاقه – زمان آن به خطی با شیب صفر میل می کند . در وهله اول باید بدانید که به عنوان یک طراح سایت شما موظف به ساخت همان چیزی هستید که کارفرما در پی آن است ، پس بهتر است در جلسات توجیهی اولیه همه اطلاعات لازم را از وی گرفته ، مطالب مورد نیازتان را استخراج کرده و پیش از شروع عملیات طراحی کلیاتی از کار را برای وی تبیین کنید ، چرا که اگر اینچنین نشود وی با اتمام کار شما ، عدم رضایت از خروجی کار را اعلام می نماید .

با فرض اینکه از این مرحله هم با سربلندی بیرون می آیید (مرحله ای که صحبت در خصوص جزئیات آن در این مبحث نمی گنجد) ، باید به چند نکته کوتاه اما مهم توجه کنید . تا اینجا دانستیم که برای تقویت محتوای نوشتاری سایت خود ملزم به نگارش متونی بلند در دوره های زمانی مشخصی هستیم ؛ اما نکته اصلی و مکمل که اینک به بررسی آن خواهیم پرداخت محتویات این نوشته ها می باشد ، برای اینکه مطلبی مفید برای بهبود جایگاه سایت خود یا سئوی آن بنویسیم باید چه کنیم ! بله همیشه به فایل های این دوره آموزشی دسترسی دارید. با اینکه می توانستیم مدت زمان ماندگاری مخاطب در یک سایت را هم به عنوان سرفصلی مهم توضیح دهیم ، اما با وجود اینکه به این پدیده به نحوی در «نرخ دفع» و «صفحات دیده شده در هر مراجعه» پرداخته شده است ، از تکرار مکررات می پرهیزیم . همه اینها در حالیست که اگر چنین پدیده ای مطلوب گوگل و سایر موتورهای جستجوگر بود ، شاید مخاطبین آن ها با مجموعه ای از “طبل های توخالی” مواجه می شدند که با داشتن صورتی موجه ، فاقد محتوایی گیرا و کاربردی بودند و از سویی دیگر وبسایت هایی که به هر دلیل از این غافله عقب افتاده اما دارای محتوایی غنی و کارگشا بودند ، به قهقرا می رفتند .

در دنیای بهینه سازی سایت و مشخصاً حوزه تولید محتوا نیز داستان به همین ترتیب است ؛ جایی که وبسایتی با داشتن چند نویسنده ، عملاً با چند تکنیک مجزا در راستای پیشبرد استراتژی و رسیدن به اهداف خود پیش رفته و بدین ترتیب توجه افرادی با سلایق مختلف را جلب می کنند . در امر طراحی سایت و بهینه سازی آن مجموعه های فراوانی وجود دارند که به دلایل متعددی تنها از یک روش برای دیزاین وبسایتی جدید استفاده می کنند . آسانترین روش ساخت سایت از طریق وردپرس است؛ چراکه تنها با نصب یک افزونه میتوان هر هدفی را محقق نمود. در حال حاضر، بیش از ۱ میلیارد وبسایت وجود دارد و هر یک از آنها برای اینکه در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) باشند، نیاز به فعالیتها و کارهایی خاص دارند. این در حالیست که نیاز به توضیحی اضافه نمی باشد که شالوده و اسکلت اصلی این بنا – یعنی همان چیزی که وجود ظاهر بدان وابسته است – همین چارچوب های اصلی می باشند که در ورای ظاهری زیبا پنهان می شوند ؛ ناگفته نماند که در این مثال اشیاء داخل ساختمان یا نوع کاربری آن ها نیز در حقیقت محتوای این سایت هستند . با توجه به این اصل ، می توان صفحات یک وبسایت را همین عضوهای کوچکی دانست که چنانچه هریک به خوبی ساخته و پرداخته شده و به وظیفه خود عمل کنند ، صفحه اصلی سایت به عنوان شیرازه این دامنه ها نیز سر و سامانی یافته و به جایگاه بهتری در میان رقبای خود نائل آید ، در نتیجه باید سئو و بهینه سازی سایتمان را از داخل همین صفحات آغاز کنیم .

چنانچه یک وبسایت و پروسه طراحی و ساخت آن را به عملیات عمرانی احداث یک ساختمان تشبیه کنیم ، رسیدگی به پوسته تنها به مثابه تقویت نمای خارجی یا هرآنچه که قابل دیدن است ، می باشد . با بازگشت به اهمیت طراحی سایت و تأثیر آن در سئو باید بگوییم که چنانچه تنها زیبایی و جذابیت بصری این پایگاه برای مخاطبین یا خزنده های گوگل مهم بود ، با جستجوی هر کلید واژه ، در صدر نتایج مجموعه ای از سایت های فوق گرافیکی با طراحی های چشم نوازی را می دیدیم که کاربران خود را محو ساختارشان کرده و بدین ترتیب علاوه بر اینکه جنگ صدرنشینی میان زیباترین سایت ها بود ، عملیات سئوسایت نیز از حالت پیچیده و تخصصی فعلی خود به تنها طراحی های زیبا تقلیل می یافت . در طول روز بیشترین استفاده کاربران از موبایل است . پس اگر میخواهید سئو سایت شما بهتر باشد باید به نسخه موبایل خود توجه فراوانی کنید.

فروشگاههای اینترنتی که دارای وبسایت هستند و از این پلتفرم برای فروش استفاده میکنند، نیاز به افزایش بازدید ارگانیک خواهند داشت. این نتایج ارگانیک میتواند شامل صفحات وب پر از متن، مقالههای خبری، تصاویر، ویدیوها، فهرستهای کسبوکار محلی و دیگر انواع محتوای خاص باشد. وبلاگ بهترین راه برای افزایش دسترسی ارگانیک وب سایت شماست. در پاسخ به همه این سوالات باید گفت که در لزوم استمرار عرضه متحوا شکی نیست ، اما زمان مناسب برای این کار نسبی بوده و این حوزه فعالیت و شدت رقابت حرفه شماست که زمان آرمانی آن را مشخص می کند . چه سوالاتی دارند که مرتبط با حوزه فعالیتی شماست ؟ با گذر از این توضیحات باید بدانید که در فضای مجازی نوشته های بلند به نوشته های کوتاه ارجحیت داشته و وجودشان مفیدتر است ، چرا که در نوشته های بلند بواسطه وجود مجال و فرصتی برای نویسنده ، وی می توان افکار خود را بدون حذف جزئیات منتقل کرده ، روش های مختلفی را مورد بررسی قرار دهد ، از راه های متعددی برای بیان اهداف خود استفاده کند ، در جای مناسب مقدمه چینی کرده و بدین ترتیب ذهن مخاطب را آماده کند ، در انتهای مقاله خود نتیجه گیری کرده و سوالاتی را در ذهن مخاطب باقی نگذارد و ده ها سود و فایده دیگر ، این در حالیست که در نوشته های کوتاه مجبور به نادیده گرفتن بسیاری از نکات مهم به منظور کلی گویی و اشاره به مطلبی خاص می باشد .

اینکه بدانیم کاربران در چه صفحاتی بیشتر وقت گذرانده و چه صفحاتی را کمتر مشاهده کرده اند ، با عنایت به اینکه آماری ملموس و مستند به ما عرضه می دارد سبب می شود تا نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و با سیاستی مشخص و مدوّن روی آن ها کار کنیم . در معرفی استراتژی “تقدّم محتوا” اساس کار بر خلاف طراحی های سنتی بر روی این اصل استوار شده که ابتدا به همه جنبه های موضوع فعالیت سایت ، نحوه عرضه مطالب یا محصولات آن ، سلیقه مشتریان ، سن ، جنسیت ، ذائقه و دلمشغولی های ایشان و صد البته هدف صاحب امتیازان این تارنما از برپایی این سایت در نظر گرفته شده و سپس به طراحی این محیط مبادرت ورزیده شود ؛ درست بر خلاف حالتی که طراح با سلیقه خود محیطی را در گذشته آماده می کرد و پس از آن به فکر تطابق و ایجاد یک هارمونی میان ماحصل تلاش های خود و حوزه فعالیتی سایت می افتاد . در ادامه می توان به استفاده از عبارت کلیدی در ابتدای مقاله (به منظور قرارگیری در متادیسکریپشن ) ، استفاده از لینکی داخلی ، حصول اطمینان از یکسان بودن عنوان مقاله و کلمه کلیدی ، وجود آن در Alt تصاویر و در صورت نیاز درست بودن دسته و محل قرارگیری مطلب به عنوان دیگر پیشنیاز های آپلود محتوای نوشتاری مطلوب اشاره کرد .

با بررسی و پاسخگویی به همین سوالات ، می بینیم که لیست بلند بالایی از موضوعاتی داریم که شاید فکرش هم نمی کردیم ارزش مقاله نویسی را داشته باشند ؛ در حالی که وجودشان می تواند روند سئو و دیده شدن سایتمان را دگرگون کرده و سیل مخاطبین را به توربین های سئو سایت ما روانه کند . در پاسخ به این سوالات باید مجدداً اشاره کرد که زیبایی پوسته تنها بخشی از امر طراحی سایت می باشد ، این در حالیست که وجود برخی صفحات ، افزونه ها یا ابزارک ها در بطن آن – ولو عناصر زیبایی نبوده و یا کلاً دیده نشوند – سبب می شوند تا طراحی این سایت تقویت شده و مورد توجه مخاطبین و گوگل قرار گیرد. به عنوان مثال در قانون سه کلیک ، Three-click rule یا سه بار تپ کردن برای کاربرین موبایلی ، بر روی این نکته تأکید می شود که کاربر باید بتواند تنها با سه کلیک به هرآنچه که می خواهد در سایت شما بیاید ، برسد .

برای مثال، اگر «چیزهایی برای پوشیدن در سال 1400» بود، پس از بهروزرسانی مقاله، باید سال را نیز بهروزرسانی کنید. بدیهیست که هرچه میزان این رضایت بیشتر بوده و فرد مطالب قابل قبول و کاربردی بیشتری را ببیند ، این زمان نیز افزایش می یابد . سایت هایی که هزاران مطلب کاربردی داشته و سال ها از آخرین به روز رسانیشان می گذرد و یا سایتی که دارای نوشته های کوتاه اما به روزتری می باشد و در بازه های زمانی ثابت و مرتب ، به نشر مطالب جدید دست می زند ؟ جالب اینجاست که به دلیل شدت رقابت ، شاید این تعداد مطالب نیز به عاملی برای اول شدن این سایت ها در نتایج گوگل منتج نشود . با مشخص شدن موضوع و عنایت به این مطلب که در پی نگارش مطلبی طولانی هستیم ، اینک تنها ذوق و استعداد ما در نویسندگیست که به خلق اثری ضعیف ، قابل قبول ، خوب ، ایده آل یا شاهکار منتهی می شود . با در نظر گرفتن این عوامل حتی اگر خود شما نیز جای گوگل باشید به راحتی این تصمیم را می گیرید که این گونه وبسایت ها استحقاق حضور در جمع بهترین ها و نتایج صفحات نخست را نداشته و آن ها را به صفحات دورتر تبعید می کنید ؛ دلیل این کار هم بدیهیست ، چرا که می خواهید میدان برای حضور سایت هایی با مطالب بهتر و بیانی شیواتر هموار شده و فردی که برای یافتن پاسخی مطلوب و کاربردی به شما مراجعه می کند ، در همان بدو امر با جوابی قابل قبول مواجه شود .

در دنیایی که صدم ثانیه ها در به بار نشستن زحمات چندین و چند ساله ده ها تن یا میلیون ها دلار سرمایه کارگزاری تاثیرگذار است و در موارد پیش پا افتاده تر وقفه ای یک ثانیه ای در هنگام سبز شدن چراغ راهنمایی با بوق اتومبیل های پشت سری همراه می شود ، مشاهده این نکته عجیب نیست که عده ای در پی دیر بالا آمدن یک صفحه وب آن را بسته و با بی اعتنایی محض به سراغ مورد بعدی می روند . با عنایت به اینکه دانستیم سایت های پویا یا همان سایت هایی که به صورت منظم مطالبی را منتشر می کنند می توانند در نظر مخاطبین انسانی موثر و محبوب تر باشند ، طبیعیست که هوش مصنوعی گوگل ، ده ها الگوریتم و ربات پیشرفته و صد البته گردانندگان این مجموعه نیز به خوبی حس می کنند که سایت هایی با آپدیت های هدفمند و اصولی صلاحیت دیده شدن بیشتری را دارند ، در نتیجه با سرمایه گذاری روی آن ها و در اختیار قرار دادن بهترین جایگاه های خود در SERP کلمه ای خاص ، کاربران خود را راضی نگه می دارند ؛ در نتیجه تا اینجا دانستیم که ارائه منظم مطالبی جدید به معنای ارائه محتوایی به روز و سازگارتر با نیاز مخاطبین بوده و این همگامی با موضوعات روز دقیقاً همان چیزیست که گوگل در پی آن است .