بهینه سازی موتورهای جستجو پدیده ای دائماً در حال تغییر و تطبیق پذیر است که چنان تکامل می یابد که همگام شدن با تغییرات برای کسب وکارهای آنلاین دشوارتر می شود. روندهای…

بروزرسانی: 21 تیر 1404
انواع سرنخ ها و نحوه هدف گیری صحیح آنها
استفاده از سرنخ های مناسب، روند دعوت از مشتریان بالقوه به کسب و کار شما را سرعت می بخشد. فرقی نمی کند این یک تجارت کوچک باشد یا بزرگ. سرنخ ها برای رونق هر کسب و کاری ضروری هستند.
سرنخ شخصی است که به محصول یا خدمات شما علاقه مند است و این شانس برای شما وجود دارد که آنها را به مشتری تبدیل کنید. سرنخ ها می توانند انواع مختلفی داشته باشند، و درک نحوه هدف گذاری آنها برای تقویت تلاش های بازاریابی و افزایش فروش ضروری است.
مطمئن نیستید که چگونه سرنخ های خود را برای نتایج بهتر هدف قرار دهید؟ در زیر انواع مختلف سرنخ ها و نحوه هدف گیری صحیح آنها را برای نتایج بهتر مشاهده کنید.
سرنخ های سرد
این مجموعه از افراد تقریباً با کسب و کار شما غریبه هستند. آنها مشتریان بالقوه ای هستند که هنوز هیچ علاقه ای به محصول یا خدمات شما نشان نداده اند. سرنخ های سرد سخت ترین آنها برای تبدیل هستند. برای بهترین هدف قرار دادن آنها، باید موارد زیر را تمرین کنید.
- پیام بازاریابی خود را برای جلب علاقه آنها تنظیم کنید.
- با پست های وبلاگ با کیفیت و جذاب، آنها را در جریان اطلاعات حیاتی قرار دهید.
III. صبور و پیگیر باشید: اگر باید سرنخ های سرد را تبدیل کنید، مهم است که علاقه آنها را به محصول خود بی وقفه پرورش دهید. اما شما همچنین باید به آنها فرصت دهید تا همه آن را بگیرند و آنها را در بازخوردهای عجولانه تحت فشار قرار ندهید.
سرنخ های گرم
اینها مشتریان احتمالی هستند که آشنایی سطحی با محصول/خدمات شما دارند. با این حال، آنها به صراحت علاقه کامل خود را برای تجارت با شما ابراز نکرده اند. آنها ممکن است از وب سایت شما بازدید کرده باشند، در لیست ایمیل شما مشترک شد، یا شاید از کسی در مورد شما شنیده باشد. بهترین کار این است که در تلاش های فروش و بازاریابی خود به سرنخ های گرم اولویت بدهید زیرا تبدیل آنها راحت تر از سرنخ های سرد است.
در زیر نکاتی برای هدف قرار دادن موثر این نوع سرنخ آورده شده است.
- یک جلسه/مکالمه با آنها ترتیب دهید تا از نزدیک با نیازهای آنها آشنا شوید و چگونه می توانید به برآوردن آنها کمک کنید.
- هر از گاهی با گزاره های ارزشی جذاب به عقب برگردید.
III. با گنجاندن Call To Action (CTA) از محتوای مورد علاقه آنها بهره ببرید.
سرنخ های داغ
سرنخ های داغ معمولاً پس از اینکه باید به طور مؤثر انجام شده باشند ظاهر می شوند تولید سرب. سرنخ های داغ مشتریان بالقوه ای هستند که علاقه زیادی به محصول یا خدمات شما نشان داده اند، و با کمی اصرار شما می توانند در کمترین زمان به مشتری تبدیل شوند. آنها ممکن است مستقیماً با شما تماس گرفته باشند، درخواست ملاقات کرده باشند یا حتی سفارش داده باشند. سرنخ های داغ به کمترین تلاش برای تبدیل نیاز دارند و باید در تلاش های فروش شما از اولویت بالاتری برخوردار باشند. و این یکی از دلایلی است که چرا باید تولید سرنخ متخصص را در اولویت قرار دهید تا شانس خود را برای به دست آوردن این چشم اندازهای ارزشمند افزایش دهید.
برای هدف گیری مؤثر سرنخ های داغ، باید؛
- با قاطعیت آنها را از کیفیت های برجسته ای که محصول یا خدمات شما به آنها ارائه می دهد آگاه کنید.
- با برپایی جلسات رسمی برای گفتگوهای فعال بین هر دو طرف، برای تبدیل شدن به آن اقدام کنید.
سرنخ های واجد شرایط اطلاعات (IQL)
این نوع سرنخ ها صرفاً بر روی دستیابی به راه حل های عالی برای مشکلات خود متمرکز هستند. آنها بالقوه تحقیق محور هستند و فقط از مطالبی استفاده می کنند که به سؤالات آنها پاسخ می دهد یا کنجکاوی آنها را اغراق می کند. برای هدف قرار دادن بهترین این سرنخ ها، باید؛
- محتوای آموزنده را به طور مکرر تولید کنید، مانند مقاله ها و ویدیوهای وبلاگ. اگر مستقیماً به این کاربران نفروشید، کمک خواهد کرد. در عوض، فقط اطلاعات مورد نیاز را به آنها ارائه دهید، اما مطمئن شوید که کارایی خود را در حین انجام آن بیان کنید.
- با ارائه راه حل هایی برای مشکلاتشان به آنها علاقه مند شوید و حتما به طور مرتب در تماس باشید.
سرنخ های واجد شرایط بازاریابی (MQL)
این سرنخ ها نیمی دیگر از سرنخ های واجد شرایط اطلاعاتی هستند که در کنار شما هستند، محتوای شما را مصرف می کنند و به راه حل های شما علاقه نشان می دهند. سرنخ های واجد شرایط بازاریابی مشابه سرنخ های گرم هستند و می توانید از رویکردی مشابه برای تبدیل آنها استفاده کنید.
بازاریاب شما می تواند با ارائه دمو، آزمایش ها/مشاوره های رایگان و غیره، روند تبدیل را سرعت بخشد تا بیشتر علاقه اش را برانگیزد.
سرنخ های واجد شرایط فروش (SQL)
تبریک می گوییم برای دریافت یک سرنخ واجد شرایط فروش. اگر کارت های خود را درست بازی کنید، آنها یک قدم به مشتری شدن شما نزدیک تر هستند. SQL ها باید به عنوان سرنخ های داغ در نظر گرفته شوند، و به این ترتیب، تلاش فروش شما باید در بستن آنها افزایش یابد. زمین های فروش مستقیم می توانید در این مرحله مورد استفاده قرار گیرد زیرا می خواهید این افراد بالقوه بدانند که شما مشتاق کار با آنها هستید، اما همچنین می خواهید که آنها علاقه مند به کار با شما باشند.
افکار نهایی
تولید سرنخ برای هر استراتژی تجاری موفق بسیار مهم است، زیرا به افزایش فروش، درآمد و پایگاه مشتری کمک می کند. در نتیجه، درک انواع مختلف سرنخ ها برای هر کسب و کاری ضروری است. با اولویت بندی و هدف قرار دادن نوع مناسب سرنخ، می توانید تلاش های فروش و بازاریابی خود را بهبود بخشید، پایگاه مشتریان خود را افزایش دهید و کسب و کار خود را افزایش دهید.
منبع: https://profitparrot.com/types-of-leads-and-how-to-target-them-correctly/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=types-of-leads-and-how-to-target-them-correctly