
بروزرسانی: 24 خرداد 1404
اهمیت جستجوگرها در یافتن همه زیر دامنه ها برای سایت شما با قابلیت مشاهده جستجو


هر زمان که به یک مشتری جدید کمک می کنم، همیشه جالب است که زمین را به دست بیاورم. به عنوان مثال، بررسی دستی سایت، اسکن گزارش GSC، بررسی ابزارهای دید شخص ثالث، راه اندازی خزیدن اولیه سایت، و غیره. و برای سایت های بزرگ و پیچیده، شما هرگز نمی دانید چه چیزی را خواهید یافت. .
دو ممیزی اخیر چیزی را نشان داد که من در طول سال ها چندین بار دیده ام. و این وضعیتی است که می توان آن را با شرکت هایی که حتی تصوری از وقوع آن ندارند پنهان کرد. پس از یک اسکن سریع از هر سایت، با یک سوال سریع به هر دو مشتری نزدیک شدم.
"این زیر دامنه ها چه مدت فعال هستند و آیا لازم است؟"
و پاسخ آنها جالب بود.
"صبر کنید، کدام زیر دامنه ها؟؟"
آن ها نمی دانستند که زیر دامنه ها فعال هستند، برخی از زیر دامنه ها حاوی محتوا هستند و هر کدام سطوح مختلفی از قابلیت مشاهده جستجو داشتند. بنابراین بله، مردم آن زیر دامنه ها را از طریق جستجو پیدا می کردند.
نیازی به گفتن نیست، مهم است که همه بخش هایی از یک سایت که فعال هستند، نحوه مدیریت آنها، رتبه بندی آنها در SERP، وجود بدافزار یا سایر مسائل امنیتی و نحوه تعامل کاربران با آن محتوا مهم است.
ارزیابی کیفیت در سطح نام میزبان:
از منظر کیفیت، من بارها توضیح داده ام که گوگل توضیح داده است که همه صفحات ایندکس شده هنگام ارزیابی کیفیت در نظر گرفته می شوند. اما درک این نکته نیز مهم است که الگوریتم های کیفیت در سطح سایت گوگل (اغلب) در سطح نام میزبان کار می کنند. من آن را در پست خود در مورد سیگنال های سایت و ارزیابی و تاثیر در سطح سایت گوگل پوشش دادم. به همین دلیل است که وقتی به روزرسانی های اصلی الگوریتم منتشر می شوند، اغلب می توانید تأثیر متفاوتی روی زیر دامنه ها ببینید.
در اینجا یک توییت است که نظری از Gary Illyes گوگل در مورد الگوریتم هایی مانند Panda که در سطح نام میزبان عمل می کنند را پوشش می دهد.


به عنوان مثال، در اینجا سه \u200b\u200bزیردامنه از یک سایت وجود دارد که در طول به روزرسانی هسته گسترده سپتامبر 2022 تأثیر متفاوتی داشتند. یکی افزایش می یابد، اما دو تا به شدت افت می کند:


مشکلات امنیتی می تواند یک مشکل جدی باشد (در تبلیغات و تبلیغات ارگانیک):
نگرانی دیگر در مورد امنیت، ایمنی، محتوای هک شده، بدافزار و غیره است. قطعاً می خواهید بدانید که آیا یک زیر دامنه سرکش هک می شود، حاوی بدافزار است یا مشکلات امنیتی دارد. و اگرچه بیشتر آنها بر روی تأثیر ارگانیک تمرکز می کنند، این می تواند بر ADS نیز تأثیر بگذارد. من مطالعه موردی نوشت چندین سال پیش در مورد این اتفاق برای مشتری بزرگ من. بر اساس تنظیمات فنی آنها، بسیاری از زیر دامنه های سرکش ایجاد شدند و برخی تحت تأثیر بدافزار قرار گرفتند. و زمانی که این اتفاق افتاد، تبلیغات گوگل آنها به حالت تعلیق درآمد.




با این مقدمه، مطمئن هستم که شما به دنبال راه هایی برای یافتن زیر دامنه های فعال در سایت خود هستید. در زیر چند روش سریع برای درک اینکه کدام نام هاست زنده هستند، اگر در SERP رتبه بندی می شوند و موارد دیگر را پوشش خواهم داد. توجه داشته باشید، برخی از ابزارهای توسعه دهنده نیز برای جستجو در زیر دامنه ها وجود دارد، اما در زیر بر روی ابزارها و تاکتیک های رایج سئو تمرکز خواهم کرد. باز هم، ممکن است از آنچه پیدا می کنید شگفت زده شوید.
آمار Crawl GSC (از طریق ویژگی دامنه):
راه اندازی یک ویژگی دامنه می تواند چندین مزیت کلیدی به همراه داشته باشد. یکی از آنها امکان مشاهده داده ها در تمام زیر دامنه ها و پروتکل ها است. برای روشن تر شدن، قطعاً نمی خواهید فقط یک ویژگی دامنه بدون ویژگی های دیگر راه اندازی شود... اما مهم است که آن را درج کنید.
اگر هنگام دسترسی به ویژگی دامنه، گزارش Crawl Stats را در GSC بررسی کنید، همه زیردامنه ها را در صفحه اصلی (یا آنچه Google آن را دامنه های فرزند می نامد) فهرست شده مشاهده خواهید کرد. این می تواند یک تجربه چشم باز برای برخی از سایت های بزرگتر و پیچیده باشد. و اگر تعدادی زیردامنه فعال پیدا کردید، ممکن است بخواهید آنها را به عنوان ویژگی به GSC اضافه کنید تا از نظر سئو، دید کاملی از آنچه در آنجا می گذرد داشته باشید.


کاوشگر سایت در ابزار وب مستر بینگ:
من می دانم که بسیاری از مردم ابزارهای وب مستر بینگ را فراموش می کنند، اما حاوی اطلاعات خوبی از موتور جستجوی اصلی دیگر است. و Site Explorer یک راه عالی برای یافتن همه زیردامنه هایی است که بینگ در مورد آنها می داند. آنها را در سمت چپ Site Explorer فهرست خواهید کرد و می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در هر کدام جستجو کنید.


قابلیت مشاهده جستجوی زیر دامنه (رتبه بندی) از طریق ابزارهای شخص ثالث:
اگر از همه زیردامنه های سایت خود آگاه نیستید، استفاده از ابزارهای شخص ثالث می تواند مفید باشد. با بررسی نمایان بودن جستجوی دامنه خود از طریق ابزارهایی مانند Semrush، ahrefs و Sistrix، می توانید ببینید که آیا زیر دامنه هایی در SERP ها رتبه بندی می شوند یا خیر. هر یک از ابزارهایی که در گزارش به آنها اشاره کردم، زیر دامنه های سطحی هستند.
اگر زیر دامنه هایی را مشاهده کردید که فهرست شده اند، نه تنها فعال هستند، بلکه در نتایج جستجو رتبه بندی می شوند. و این بدان معناست که کاربران به طور بالقوه با محتوای آنجا درگیر هستند. از نقطه نظر محتوا، اگر رتبه بندی محتوای قدیمی در یک زیر دامنه داشته باشید، احتمالاً مشکل بزرگی نیست. اما اگر محتوای هک شده پر از صفحات هرزنامه است، ممکن است بخواهید به سرعت برای اصلاح وضعیت حرکت کنید.
پس از وارد کردن یک دامنه در Semrush، می توانید به زیر دامنه های موجود در گزارش تحقیق ارگانیک دسترسی داشته باشید.


در Sistrix، می توانید به گزارش نام میزبان دسترسی داشته باشید:


و در ahrefs، می توانید گزارش «ساختار سایت» را برای مشاهده تفکیک تمام مناطق دامنه با قابلیت مشاهده جستجو مشاهده کنید.


سوالات خلاقانه سایت:
آه، جستجوی سایت خوب قدیمی. سریع، کثیف و همه کاره. شما می توانید همه زیر دامنه ها را در سایتی غیر از www از طریق یک پرس و جوی خلاقانه سایت ردیابی کنید. به عنوان مثال، در اینجا یک جستجوی سایت برای google.com وجود دارد که دامنه های فرعی دیگری به جز www به دست می دهد. و فراتر از آن، می توانید شروع به اضافه کردن پرس و جوهای منفی سایت کنید تا حتی بیشتر بررسی کنید. من سال ها این کار را در سایت های بزرگی که به آنها کمک می کنم انجام داده ام. باز هم، می تواند یافته های جالبی را به همراه داشته باشد.
site:google.com -inurl:www


site:google.com -site:developers.google.com


پاداش برای سایت های کوچکتر که نگران این موضوع هستند. همیشه هوشمندانه است که با ارائه دهنده هاست خود تماس بگیرید:
اگر تیم توسعه دهنده ای ندارید که دوباره به سمت آن برگردید، قطعاً با ارائه دهنده هاست خود تماس بگیرید. آن ها می توانند به سرعت دریل کنند و زیر دامنه هایی را که در سایت فعال هستند شناسایی کنند. آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا در صورت نیاز آن ها را به سرعت خاموش کنید.


خلاصه: زیر دامنه های خود را کور نکنید.
تنها چند دقیقه طول می کشد تا ذهن خود را آرام کنید. مراحلی را که در بالا توضیح دادم برای بررسی زیر دامنه های خود دنبال کنید. و برای سایت های بزرگ تر و پیچیده تر، ممکن است از آنچه پیدا می کنید شگفت زده شوید. این فقط نمونه دیگری از کوه یخ است که SEO است. آنچه در زیر سطح قرار دارد مهم است. و زیر دامنه ها در این دسته قرار می گیرند. موفق باشید.
جی جی
منبع: https://www.gsqi.com/marketing-blog/find-subdomains-with-search-visibility/