بین 2 تا 3 درصد از محتوای خود را به کلمات کلیدی اختصاص دهید. نکته بعدی، سعی کنید تا حد امکان از آدرسهای کوتاه در نامک نوشته خود استفاده نمایید. سئوی داخلی یا un page seo به مواردی گفته میشود که کاملاً در داخل سایت انجام میشود و دقیقاً به خود شما بستگی دارد. نه کاملاً پاک و بدون درد سر است و نه کاملاً گناه کار و مستحق مجازات. روش کار کردن تیم ما در اثر خاص برای سئو، این است که بعد از پرسیدن هدف کار فرما از سئوی مطلبش در گوگل، چه زمانی را پیشبینی میکند که مراحل کار تمام شود.
در ادامه چند راهکار ارائه می شود که می توانید با کمک آن ها شانس خود را برای قرارگرفتن در صدر لیست نتایج موتورهای جستجو افزایش دهید. سئو محتوای متنی، تنها عامل رتبه صفحه در گوگل نیست اما تاثیر زیادی روی آن خواهد داشت. به عبارت بهتر، چون اصولی و درست به صفحه اول گوگل آمده اید، به راحتی نمیتوانند جای شما را در نتایج اول بگیرند. فقط تنها تفاوت راحتی کار با وردپرس است که به واسطه افزونه های موجود این اتفاق افتاده است. افزونه یوست سئو فعال کردن بردکرامب را بسیار ساده کرده است. تگ تایتل یا عنوان، را در وردپرس، میتوانید با نسب افزونه های مربوط به سئو تغییر دهید و اگر از cms دیگری استفاده میکنید، با یک جستجوی ساده، میتوانید آن را عوض نمایید. اگر از وردپرس برای مدیریت سایت خود استفاده می کنید، خوشحال باشید چرا که راه اندازی نقشه سایت درون آن بسیار ساده است.
رباتهای گوگل، با توجه به لینک های داخلی در وبسایت شما، ارتباط صفحات سایت شما را با هم دیگر درک میکنند. این کار باعث میشود محتوای شما، به بخشهای کوچک تر تقسیم شود و کاربر به راحتی بتواند هر بخشی را که به آن نیاز دارد مطالعه نماید. چرا که به نظر گوگل، اگر مطلب ارزش من بود، حتماً تا آخرش آن را میخواندید. افراد از موتورهای جستجو استفاده می کنند تا برای سوال های خود پاسخی بیابند یا راه حلی برای مشکلاتشان پیدا کنند. برخی از کسب و کارها مختص محدوده جغرافیایی و محلی هستند و می توانند با استفاده از سئوی محلی رشد بسیار چشمگیری داشته باشند و مشتریان خود را به مقدار بسیار زیادی افزایش دهند. از کلمات کلیدی خود در تایتل، زیرعنوان و شروع محتوای خود استفاده نمایید. در سئوی خارجی یا off page، ما به اقداماتی میپردازیم که خارج از سایت خود ما قابل انجام است. سئوی داخلی شامل تمامی اقداماتی است که در «داخل سایت» و با هدف بهینه سازی «محتوای سایت» برای موتورهای جستجو و کاربران انجام میشود. سئوی داخلی یا (On-Page SEO) خود شامل تمامیه بهینه سازی هایی میشود که شما باید در وبسایت خود انجام دهید. شما باید از کلمات کلیدی در URL های نوشته های خود استفاده کنید.
توصیه میشود سالی یکبار تمام محتواهای خود را آنالیز کرده و کیفیت آنها را بهبود ببخشید. همچنین در ALT تصاویر خود از کلمه کلیدی استفاده کنید. همچنین اطمینان از اینکه ویژگیهای عرض و ارتفاع را برای هر عنصر تصویر و ویدیو لحاظ میکنید، کلیدی است. از نظر گوگل برای آن سایت نمره منفی در نظر گرفته میشود. پس اگر کسی اتفاقی آن را پیدا کند، خیلی لذت خواهد برد اما، به سختی یافته میشود. سئو بسیار ساده و لذت بخش است. در این مقاله گام به گام سئو وکامرس را اموختیم، و دانستیم که وجود برو کرامب ها برای سایت های فروشگاهی بسیار مفید بوده و سبب بهبود تجربه کاربران شده که سئو سایت را بهبود می بخشد. سئوی محلی (Local SEO) به ویژه برای کسب و کارهای کوچک اهمیت فراوانی دارند. همچنین این قوانین و الگوریتم ها به درک بهتر نیاز کابر و رساندن آن به بهترین نتیجه نیز کاربرد بالایی دارند. اگر آن را ه خراب باشد، آیا کسی میتواند به خانه ما بیاید و از زیبایی خانه ما آگاه شود؟
برای مثال، اگر شما کابینت میفروشید، کلمات، خرید کابینت، فروش کابینت، و سفارش کابینت گلاسه، میتواند کلید واژههای شما باشد. برای مثال بهبود سئو برای کلمه کلیدی خرید عمده لباس ورزشی نیاز به چند محتوا دارد در چندماه. همچنین برای سیستم مدیریت محتوا وردپرس کد زیر را در فایل robots.txt قرار دهید. مانند لینک سازی داخلی که قواعد و قوانینخاصی دارد؛ وجود نقشه برای سایت و سرعت سایت که در مقالاتی جداگانه به بررسی آنها میپردازم. دقیقاً مانند این است که، با تلاش و زحمت ثروت مند شده باشید. پس سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه سفید دقیقاً مانند ثروت و موفقیت هستند. اما جواب من به آنها یک چیز است، من سئوی کلاه سیاه کار نمیکنم. بهترین شیوه به نظر من استفاده از روش قانونی یا کلاه سفید است، اما با رعایت احتیاط میتوانید وارد سئوی کلاه خاکستری نیز بشوید. در صورتی که ساخت نقشه و آدرس وارد شده صحیح باشد، نقشه سایت در پایین اضافه می شود و عبارت موفقیت را در وضعیت آن مشاهده خواهید کرد.
به خاطر اهمیتی که نقشه سایت در سئو و بهینهسازی سایت دارد، در این مقاله به سراغ نقشه سایت سایت seotwitt رفتیم. خب با قوانین نگارشی فایل Robots.txt آشنا شدیم و می دانیم که هر یک از عبارات برای کدام بخش می باشد و چه کارایی دارد، حالا وقت آن است که شروع به آماده سازی این فایل مهم و کاربری سئو کنیم. سوم، هرچند استفاده از کلمات انگلیسی یا فارسی بر یک دیگر هیچ ترجیحی ندارند اما، برخی اوقات با توجه به رقابتی که بر سر کلمه کلیدی شما وجود دارد، میتواند این امر نیز برای سئوی داخلی شما مهم باشد. برخی وعده میدهد که خیلی سریع میشود به ثروت زیاد و موفقیت فراوان رسید و میگویند فقط باید از هوشمان استفاده کنیم، و برخی میگویند علاوه بر استفاده از خلاقیت و هوش، باید فراوان تلاش کنیم تا به هدفمان برسیم.
البته میتوانید وارد سرچ کنسول شوید، لینک صفحه ای را که میخواهید ببینید را وارد کنید، و بعد تست لایو url را بزنید. وارد وب مستر تولز شوید. اگر اکنون درک برخی از مفاهیم فوق دشوار است، نگران نباشید، زیرا با سئو باتجربه تر می شوید. در سپتامبر ۲۰۱۳، کمپانی گوگل از آپدیت الگوریتم مرغ مگسخوار رونمایی کرد؛ یک الگوریتم که جهت بهبود پردازش زبان طبیعی گوگل و درک معنایی صفحات وب طراحی شد. در فوریه ۲۰۱۱، از آپدیت پاندا خبر داد که وبسایتهایی را که حاوی محتوای تکثیرشده از وبسایتها و منابع دیگر باشند، جریمه میکند. تازمانی که سایت شما تعداد انگشت شماری صفحات داشته باشد، به این فکر کنید که چگونه بازدیدکنندگان از یک صفحه عمومی (صفحه اصلی شما) به صفحه ای حاوی محتوای خاص تر می روند. کافیست به تنظیمات اصلی وردپرس رفته و از بخش پیوندها، نمایش نام نوشته را انتخاب کرده و همه چیز را ذخیره نمایید. بعد از انجام پیکربندی نقشه XML سایت خود، تغییرات را با کلیک روی دکمه “Update Options” ذخیره کنید. نقشه سایت مبتنی بر XML این نوع نقشه سایت موضوع بحث ما است. پس از مطالعه یک مقاله شما حداقل متوجه میشین که سئو چیه و چه کاربردی داره، در صورتی که مقاله مذکور جامع باشه ممکنه علاوه بر سئو و کاربرد اون با سایر موارد مرتبط با سئو نیز آشنا بشید اما در نهایت بهترین روش برای آموزش کامل تکنیک های سئو مطالعه کتاب های مختلف در این زمینه و یا شرکت در دوره های آموزشی است.
برای شما مثالی میزنم تا مطلب واضح تر شود. استفاده از اعداد در عنوان مطلب می تواند رتبه بهتری به مطالب شما داده و کاربران را نیز تشویق به کلیک کردن روی آدرس سایت شما نماید. اکنون که نقشه سایت XML را به گوگل ارسال کردید، بیایید نگاهی به نحوه استفاده از آن برای وب سایت خود بیاندازیم. در نتیجه شایستگی آن را دارد که در صفحات اول نتایج جستجو باشد. تصور کنید شما عبارت سئو به زبان ساده را کیلیک میکنید و میبینید که سایت اثر خاص در رتبه سوم حضور دارد. اگر یک لینک را در مرورگر خود باز کنید، میبینید که آن لینک، یک دامنه است به علاوه نام نوشته یا هر چیز دیگر. سرعت وبسایت به طور کلی، و سرعت صفحه ای که مخاطب ما آن را میبیند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ربات هر صفحه ای را که به آن اجازه دسترسی دارد خزیده و آن را به فهرست خود در صفحه ی نتایج جستجو اضافه می کند که در آنجا می توان با درخواست های جستجو کاربران به آن دسترسی داشت. این کمک می کند ساختار سایت راهت تر درک شود. در واقع ساختار لینک سازی داخلی سایت شما، یک درک بهتر هم به افراد، و هم به رباتهای جستجو میدهد.
پلتفرم های سئو: پلتفرم های متعددی برای سئو وجود دارند و مجموعهای از ابزارها را شامل میشوند که برای بهینهسازی سایت مورد نیاز است. برای این که بتوانید به صفحه ابتدایی گوگل راه پیدا کنید، باید با سه بخش مهم در سئو آشنا باشید. اما نباید یک نکته را فراموش کنید، سئو همه چیز نیست، سئو هم پر هزینه است و هم زمان بر، اما اگر نتیجه دهد، بسیار پر قدرت خواهد بود. همچنین با صرف هزینه های کم و بلند مدت شما را در صفحه اول نتایج قرار دهد. این روش پرداخت هزینه ای سئو زمانی مناسب است که شرکتی که قرار است بهینه سازی سایت شما را به عهده بگیرید کاملا از طرف شما شناخته شده و علاوه بر اعتبار ، در زمینه سئو، دارای سابقه خوبی باشد. 2- شما از نحوه بهینه سازی اگاه خواهید شد و متوجه می شوید که با نوشتن چه محتوایی شانس حضور ان در نتایج ابتدایی وب بیشتر خواهد شد.
این کاملاً به شما بستگی دارد که کدام روش را انتخاب کنید، من نکاتی را که لازم بود برای مواجه شدن با شناخت مدلهای مختلف سئو بدانید را خدمتتان بیان کردم. 4. استفاده از تگ های H4 تا H6 لزومی ندارد مگر اینکه تعداد مطالب سایت شما بسیار زیاد بوده و لازم باشد. 5- روی مشاهده نقشه سایت کلیک کنید تا به صفحه نقشه سایت ساخته شده منتقل شوید. با این حال هنوز متا تگ ها اطلاعات مهمی را درباره صفحه به موتورهای جستجو منتقل می کنند. ممکن است یک پست را حذف کنید، ساختار URL خود را تغییر دهید یا سایت خود را به یک دامنه جدید منتقل کنید. منظور از یادگیری این است که آنها الگوریتمهای خود را اصلاح میکنند. بسیاری از موتورهای جستجوگر وب، امروزه به توانمندی یادگیری یا Learning مجهز شدهاند. اول اینکه در یادگیری سئو بروز باشید، علم سئو یک علم در حال تکامل است. بک لینک ها، شامل لینک هایی میشوند که سایر وبسایتها به یک صفحه از سایت ما میدهند. ممکن است شما در سئوی کلاه سیاه به موفقیت هایی هم دست پیدا کنید اما، پیوسته باید دنبال راهی باشید که گوگل و قوانینی که هر روز سخت تر و دقیق تر میشوند دور بزنید که اگر نتوانید راهی پیدا کنید و مجازات یا پنالتی شوید، کار بسیار سخت میشود.
و در مقابل سئوی خارجی قرار دارد که تمامیه موارد آن در اختیار ما نیست اما میتوانیم با تکنیک هایی بر آنها اثر خاصی بگذاریم تا به نتایج اول بیاییم. چون در این مقاله قصد دارم به شما بگویم سئو چیست و سئو چیس را برای شما به ساده ترین شکل ممکن بیان کنم، وارد موارد فنی نمیشوم. Duplicate Content یا محتوای تکراری در سئو چیست؟ انتخاب تگ تایتل یا عنوان نیز در نوشته های وبسایت شما از اهمیت بالایی برخوردار است. گزینه Test را انتخاب کنید. بهتر است تگ تایتل را با کلمات کلیدی شروع کنید. 1. همیشه از یک تگ H1 استفاده کنید. باید از ابزارهایی استفاده کنید و واقعاً ساعتها فکر کنید و بررسی کنید که مخاطبین شما دقیقاً چه عباراتی را جستجو می کنند. به بیان بهتر کلمات کلیدی، همان مواردی هستند که مخاطبین ما آنها را در موتور های جستجو، سرچ کرده و به یک صفحه از سایت ما می رسند. اگر می خواهید بدانید که رابطه سئو و تولید محتوا چیست باید دقت کنید که هر چه مطلب و محتوای شما طولانی تر و کامل تر باشد مخاطبین هدف بیشتری جذب می کند.
محتوای کامل تر این کار را آسان می کند. در افزونه هایی مانند یوآست سئو یا رنک مث، این فایل را به طور خودکار در سایت شما می سازد. در چنین شرایطی بهتر است که در راستای سئو از خدمات مجموعه های تخصصی سئو مانند رادزاد کمک بگیریم تا دچار شکست های سنگین در این مسیر نشویم. پس باید فایل robot.txt را در جای مناسب بگذارید تا دیده شده و عمل کند. این مورد یکی از رایجترین خطاها در قسمت Sitemaps است و زمانی رخ میدهد که گوگل نتواند نقشه را پیدا کند. به عملیاتی که روی یکی از صفحات سایتمان انجام میدهیم تا رتبه بهتری در موتورهای جستجو به دست آورد، سئو seo می گوییم. به کار بردن لینک درون محتوا یکی دیگر از روشهای لینک دهی به صفحات اصلی است. از فرم صحیح آدرس دهی (SEO-Friendly URL) در سئو داخلی سایت خود بهره ببرید. حالا تصور کنید یک راه بسیار زیبایی وجود دارد که به یک هتل مخروبه و خطرناک منتهی میشود، اگر شما با اشتیاق فراوان، از زیبایی جاده لذت ببرید به این امید که هتلی هیجان انگیز در انتظار شما است، پس از رسیدن کاملاً نا امید خواهید شد.