
بروزرسانی: 31 خرداد 1404
بازاریابی هوش مصنوعی و جستجو - آینده اکنون است
توسط جیم 14 ژانویه 2025
از رتبه بندی کنندگان خوش آمدید! این هفته من به تغییرات لرزه ای که در دنیای جستجو و تبلیغات دیجیتالی اتفاق می افتد ، غواصی می کنم و در سال 2025 وارد دنیای جدید شجاع می شویم. با ابزارهای هوش مصنوعی مانند چتپپ و رقبایی مانند دفع زرق و برق ، چشم انداز جستجوی سنتی به سرعت در حال تحول است و فرصت های جدیدی ایجاد می کند و چالش های مربوط به مشاغل و بازاریابان به طور یکسان. من در مورد چگونگی تأثیر این تغییرات بر مدل تجاری Google ، ظهور موتورهای جستجوگر جایگزین و تغییر دهنده بازی بالقوه که مرورگر شایعه شده OpenAI است ، بحث می کنم. از بینش های عملی ، پیش بینی های آینده نگر و استراتژی هایی انتظار داشته باشید تا برند خود را در این دوره جدید از جستجو پیش ببرید.
آنچه یاد گرفتم
- کاهش جستجوی سنتی: چگونه ابزارهای AI جایگزین پیوندهای آبی Google با راه حل های سریعتر و بدون تبلیغ می شوند.
- مدل تجاری Google در معرض خطر است: تأثیر موتورهای جستجوگر جایگزین و ابزارهای هوش مصنوعی بر درآمد تبلیغات گوگل.
- رقبای نوظهور در جستجو: نکات برجسته در مورد گیج کننده ، OpenAI و رویکردهای ابتکاری آنها در تبلیغات و مرور.
- بینش های عملی برای مشاغل: استراتژی هایی برای استفاده از این تغییرات برای افزایش دید و فروش برند شما در یک منظره دیجیتال در حال تحول.
رونوشت
به سال 2025 خوش آمدید: یک سال تغییر در جستجو
سلام ، خوش آمدید ، رتبه بندی کنندگان. سال نو مبارک! 2025 بسیار زیاد خواهد بود. جستجو ، همانطور که می دانیم ، طی دو سال گذشته در حال تغییر است. پیوندهای آبی سنتی که Google همیشه به آن خدمت کرده است ، دیگر آن را قطع نمی کنند. چرا؟ از آنجا که ابزارهای AI مانند chatgpt به ما امکان می دهد سریعتر و کارآمدتر پاسخ دهیم. و این روند فقط امسال ادامه خواهد یافت.
ما شاهد شاهد ظهور بسیاری از رقبا هستیم ، مانند دفع ، Exa ، Tivoli و سایر ابزارهای جستجوی نوآورانه. همه این سیستم عامل ها مرزها را تحت فشار قرار می دهند و اکنون می توانید موتور جستجوی خود را با منابع موجود به صورت رایگان در GitHub بسازید. در حالی که چنین موتورهای جستجو کاملاً رایگان نیستند (زیرا آنها به طور معمول هزینه های استفاده از مدل های زبانی مانند Openai یا Claude را شامل می شوند) ، آنها عاری از تبلیغ هستند-فقط نشانه دیگری از چگونگی تحول در چشم انداز جستجو است.
تأثیر در مدل تجاری Google
این تغییر در حال تکان دادن مدل تجاری Google است. از یک طرف ، Google محصولات فوق العاده هوش مصنوعی مانند NotebookLM و استودیوی AI Google را که ابزارهای خارق العاده ای برای آزمایش مدل های جدید بوده اند ، به بازار عرضه کرده است. در طول فصل تعطیلات ، آنها به روزرسانی های تغییر بازی ، از جمله فیلم زنده و تجزیه و تحلیل بینایی را منتشر کردند و تعامل با صفحه خود را از همیشه آسانتر می کنند. و با این حال ، با وجود این پیشرفت ها ، تغییر در رفتار جستجو می تواند چالش هایی را برای درآمد تبلیغات گوگل ایجاد کند.
جستجوی اطلاع رسانی - نوعی که به طور معمول کلیک های تبلیغاتی کمتری را به دست می آورد - به ویژه آسیب پذیر است. در حالی که برخی معتقدند که این امر به میزان قابل توجهی بر درآمد تأثیر نمی گذارد ، شبکه تبلیغاتی گوگل یک تجارت چند میلیارد دلاری است. بسترهای نرم افزاری مانند ابزارهای جستجوی OpenAi و سرگیجه شروع به دور کردن کاربران از جستجوی سنتی می کنند و رقابت جدیدی را معرفی می کنند.
گیج کننده ، Openai و انقلاب مرورگر
بیایید در مورد گیج کننده و Openai صحبت کنیم. Perplexity اخیراً یک مدل ADS را معرفی کرده است که تبلیغات را در دستیاران AI هدایت می کند تا کاربران. این مفهوم جذاب است - چرا کاربران در صورت تکیه بر توصیه های یک عامل هوش مصنوعی ، باید تبلیغات را ببینند؟ اگرچه تصاویر اولیه این مدل تبلیغاتی به ویژه هیجان انگیز نیستند ، اما ارزش تماشای آن را دارد.
از طرف دیگر Openai گام های قابل توجهی را پشت سر می گذارد. آنها نه تنها جستجوی ابزارهای خود را تعبیه کرده اند ، بلکه در مورد راه اندازی مرورگر نیز اشاره دارند. این حرکت به یادگار مانده است. برنامه OpenAI در حال حاضر با Chrome ادغام شده است و در حین نصب از کاربران سؤال می شود که آیا می خواهند ChatGPT را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض خود تنظیم کنند. اگر OpenAI یک مرورگر کامل ایجاد کند ، اساساً می تواند چشم انداز جستجوی و تبلیغات آنلاین را تغییر دهد.
این برای مارک ها و مشاغل چه معنی دارد
برای مشاغل ، این تغییرات سؤالات مهم را ایجاد می کند: چگونه در سیستم عامل هایی مانند SearchGPT تبلیغ می کنید؟ چگونه می توانید جایگاه اصلی را در این محیط جدید تضمین کنید؟ شرکت ها در حال حاضر شاهد مراجعه به فروش از سیستم عامل هایی مانند Perplexity و ChatGPT ، از جمله چندین مشتری ما هستند که پتانسیل این ابزارهای نوظهور را نشان می دهند.
علاوه بر این ، جستجوهای برند بسیار مهم است. بسیاری از کاربران به جای تایپ کردن آدرس های وب به طور مستقیم به Omnibox یا نوار جستجو Google اعتماد می کنند. همانطور که قبلاً گفتم ، ساختن برند شما بهترین راه برای اطمینان از موفقیت جستجو است. کاربران را ترغیب کنید که به طور مکرر برند خود را جستجو کنند - این کار می کند ، و شما نمی توانید سیستم را برای مدت طولانی بازی کنید.
آینده هوش مصنوعی ، جستجو و تجارت
با نگاهی به آینده ، مرورگر شایعه شده Openai می تواند تأثیر بیشتری نسبت به ابزارهای جستجوی فعلی خود داشته باشد. در همین حال ، تحولات دیگر ، مانند پیشرفت های Nvidia در هوش مصنوعی و روباتیک ، قول می دهد تا نحوه تعامل ما با فناوری را متحول کند. تصور کنید از ماشین خود بخواهید که جستجو را انجام دهد - این آینده خیلی دور نیست.
ما برنامه های مهیج برای سال داریم ، از جمله محصولات جدید ، وبینارها و احتمالاً کارگاه های آموزشی بیشتر. با ما همراه باشید ، و مثل همیشه ، دوست دارم افکار شما را بشنوم. بیایید این سال تحول را با هم کشف کنیم.
با تشکر از شما برای تنظیم. امیدوارم که این مفید باشد. زود صحبت کنید خیلی ممنون - از این رو!
و فراموش نکنید! ما از یادآوری دو گزارش پیشگامانه ما که تجارت شما را به آینده AI محور می اندازد ، هیجان زده هستیم: گزارش سامسروم- تجزیه و تحلیل جامعی که بینش های عملی را برای بهینه سازی وب سایت شما برای دوره هوش مصنوعی و گزارش اطلاعات برند - که احساسات برند ، موقعیت یابی رقابتی و انجمن های محصول را در قلمرو هوش مصنوعی نشان می دهد.
گزارش Samscrum: سلاح مخفی وب سایت شما
- تمام حضور آنلاین شما را تجزیه و تحلیل می کند: SEO ، Google Ads ، UX/UI
- مسائل مربوط به کشتار را در استراتژی دیجیتال خود مشخص می کند
- تغییراتی را که درآمد دو برابر شده برای مشتریان ما در ماه ها است ، پیاده سازی می کند
گزارش اطلاعات برند: تقویت کننده دید هوش مصنوعی شما
- برند خود را از طریق لنز مدل های پیشرو AI بررسی می کند (Claude ، Chatgpt ، Google Gemini)
- احساسات برند ، موقعیت یابی رقابتی و انجمن های محصول را در قلمرو هوش مصنوعی فاش می کند
- از فرصت های پنهان برای تسلط بر بازار خود در عصر هوش مصنوعی پرده برداشت
اینها فقط گزارش نیستند. آنها برنامه نبرد شما برای انقلاب هوش مصنوعی هستند. (و با هر خرید Samscrum یک گزارش اطلاعات رایگان برند دریافت می کنید!)
گزارش ها را در اینجا بررسی کنید

جیم مدتی در اینجا بوده است ، شما می دانید که او کیست.
منبع: https://stewartmedia.com.au/ai-search-marketing-the-future-is-now/