بهروزرسانی بررسیهای Google در آوریل 2023 – بررسی تکامل آن از PRU به RU، لرزش قدرتمند در 4/19، و نحوه یافتن «رادار بررسی» آن ناشران بزرگتر
ناشران اخبار بریتانیا را به خاطر دارید که با بهروزرسانی هسته گسترده سپتامبر سقوط کردند؟ تعدادی از آنها از 10/28 شروع به افزایش می کنند. این همچنین زمانی است که برخی از سایتهایی که در 14/10 افزایش/افت کردهاند، معکوس میشوند. بنابراین، آیا گوگل یک الگو (یا چندین) را از بهروزرسانیهای هسته گسترده جدا کرده است؟ pic.twitter.com/rkqXK8qGtE
برای بهروزرسانی بررسیها، نوسانات عظیمی از تاریخ 19/4 شروع شد، که هفت روز پس از عرضه بود. و وقتی می گویم عظیم، شوخی نمی کنم. برای مثال، در اینجا چندین سایت به شدت در آن تاریخ تحت تأثیر قرار گرفتند:
و اکنون که از نظر زمانی دورتر شدهایم، چند معکوس وجود دارد:
و در اینجا چندین ناشر بزرگتر وجود دارد که در تاریخ 19/4 پس از اینکه در ابتدا تحت تأثیر قرار گرفتند، هنگامی که بهروزرسانی شروع شد، معکوس شدند:
به عنوان مثال، در اینجا مواردی وجود دارد که هنگام فیلتر کردن بر اساس محتوای نظرات، کاهش می یابد:
“رادار بررسی” گوگل برای ناشران بزرگتر بهبود یافته است: با توجه به اینکه گوگل در یافتن نظرات ناشران بزرگتر بهتر شده است، تعدادی از ناشران بزرگتر به شدت تحت تأثیر قرار گرفتند که بهروزرسانی برای اولین بار شروع به کار کرد. من به سایت های بزرگ با محتوای زیاد (عمدتا نه محتوا را بررسی میکند، اما محتوای نظرات و توصیههایی را در خود دارند). و سپس با لرزش 19/4، نوعی اصلاح صورت گرفت که برخی از تأثیرات را بر ناشران بزرگتر معکوس کرد. اما پس از آن ناشران بزرگتر اولین تاثیر خود را از این به روز رسانی دیدند.
اما، همانطور که اغلب با به روز رسانی های اصلی الگوریتم اتفاق می افتد، شیطان در جزئیات است. به نظر میرسید که با آن لرزش چندین چیز از نظر ضربه در جریان است. به عنوان مثال، به نظر میرسید که گوگل میتواند یک الگوریتم کیفیت در سطح سایت (یا چیزی مشابه) را بر اساس آنچه من در تعدادی از سایتهای تحت تأثیر مشاهده میکردم، بهروزرسانی کند. و سپس تأثیری را بر ناشران بزرگتر دیدم که به نظر می رسید گوگل در آنها بهتر شده است یافتن نظرات محتوای موجود در آن سایت ها بهعنوان مثال، «رادار بررسیها» گوگل با این لرزش بهبود یافته است. در زیر بیشتر در مورد این دو موقعیت توضیح خواهم داد.
الگوریتم های کیفیت در سطح سایت گوگل: اول، ما می دانیم که گوگل دارای الگوریتم های کیفیت در سطح سایت است که می تواند تأثیر زیادی بر روی سایت ها در طول به روز رسانی های اصلی الگوریتم داشته باشد. به عنوان مثال، زمانی که گوگل آن الگوریتمهای سطح سایت را بر اساس ارزیابی دادههای زیادی در طول زمان بهروزرسانی میکند، سایتها میتوانند به شدت افزایش یابند. اغلب میتوانید تأثیر آن الگوریتمهای سطح سایت را در طول بهروزرسانیهای هسته گسترده، بهروزرسانیهای بررسی و غیره مشاهده کنید.
من بارها در پستهایم درباره بهروزرسانیهای اصلی الگوریتم، آنچه را «لرزش» مینامم پوشش دادهام و درک آنها مهم است. در دوران پانداهای قرون وسطایی، جان مولر از گوگل توضیح داد که گوگل میتواند تغییرات و تنظیماتی را در طول عرضه بر اساس آنچه در SERP میبیند انجام دهد. و بر اساس تجزیه و تحلیل لرزش ها در طول زمان، این ترفندهای کوچکتر می توانند تأثیر زیادی در سراسر وب داشته باشند. به عنوان مثال، سایتهایی که بر اساس تأثیر اولیه، مسیرشان را معکوس میکنند.
برای بهروزرسانی نظرات، هر نوع محتوایی که نظرات و توصیههایی ارائه میکند باید ارائه شود اطلاعات منحصر به فرد، روشنگر و مفید. علاوه بر این، اگر چیزی را مرور می کنید، ثابت کنید که دارید تجربه دست اول با محصولات، خدمات و غیره بسیار مهم است. به یاد داشته باشید، اکنون دو برابر EAT (EEAT) با E اضافی برای تجربه وجود دارد. Google اسناد زیادی در مورد انتشار محتوای نظرات عالی دارد، و میتوانید پستهای قبلی من درباره بهروزرسانیهای بررسیهای محصول را بخوانید، جایی که من آناتومی محتوای نظرات عالی را پوشش میدهم.
با تغییر در سیستم نظرات (اعلام “محصول” حذف شده است)، سیستم اکنون هر محتوایی را که می تواند به عنوان یک بررسی یا توصیه در نظر گرفته شود، ارزیابی می کند. به عنوان مثال، گوگل در آن توضیح می دهد اسناد به روز شده این سیستم “برای ارزیابی مقالات، پستهای وبلاگ، صفحات یا محتوای مستقل شخص اول مشابه با هدف ارائه توصیه، ارائه نظر یا ارائه تحلیل طراحی شده است.” این یک جهش بزرگ از تمرکز بر بررسی فقط محصول است. و همچنین توضیح می دهد که چرا سایت های زیادی تحت تأثیر به روز رسانی نظرات آوریل 2023 قرار گرفتند.
یک یادداشت سریع در مورد سایت های بررسی محصول با نوسانات وحشی در طول زمان… و منظورم وحشی است. اگر به شدت روی محتوای نقد تمرکز کنید، این پست را با یک کلمه احتیاط پایان می دهم. بدانید که در طول زمان برای برخی از سایت های بررسی نوسانات دیوانه کننده ای وجود داشته است. من این موضوع را بارها در توییتر پوشش داده ام، اما دو نمونه را در زیر ارائه خواهم کرد. اینها سایتهایی هستند که در طول زمان (و هم در حین و هم در خارج از بهروزرسانیهای رسمی بررسیها) به طور مداوم افزایش یا کاهش مییابند. نمیتوانم توضیح دهم که اینجا چه خبر است، اما گوگل به وضوح با سیستم بررسیها مشکلاتی داشته است. هیچ صاحب سایتی نباید مجبور باشد آنچه را که این صاحبان سایت ها طی کرده اند طی کند. به همین دلیل است که نمیخواهید با الگوریتمهای گوگل در منطقه خاکستری باشید. از خاکستری خارج شوید و به زلال بروید. به نظر من این امن ترین راه است. جنون را در زیر ببینید:
وقتی این اتفاق افتاد، صندوق ورودی من با ایمیلهای ناشران بزرگتر روشن شد، پیامهایی در سراسر رسانههای اجتماعی در مورد آن دریافت کردم، و آن را در بین برخی از ناشرانی که در گذشته به آنها کمک کردهام دیدم. بر اساس کنکاش در وضعیت، واقعاً به نظر میرسید که گوگل با بهروزرسانی نظرات آوریل بیشتر از بهروزرسانیهای قبلی (و سپس چیزی مرتبط با این موضوع را با لرزش 4/19 اصلاح میکند) بررسیهای ترکیب شده در سایتهای بزرگتر را ارزیابی میکند و بر آن تأثیر میگذارد.
و اینجا یک است فوق العاده جالب مثالی از آنچه من با الگوریتمهای لرزش بهروزرسانی بررسیهای آوریل و کیفیت سطح سایت (یا چیزی گستردهتر که سایتها را تحت تأثیر قرار داد) به آن اشاره میکنم. این سایتی است که در پاییز 2022 مهاجرت وحشتناکی را پشت سر گذاشت و اکثریت دید جستجوی خود را از دست داد. صاحب سایت پس از مخزن شدن سایت با من تماس گرفت و از زمان افت اولیه برای آنها بسیار ناهموار بوده است. بر اساس تجزیه و تحلیل وضعیت، من همیشه احساس می کردم که سایت برای راه اندازی به یک به روز رسانی الگوریتم اصلی نیاز دارد که می تواند ارزیابی مجدد کیفیت را به همراه داشته باشد. و شاید این ارزیابی مجدد کیفیت بتواند به تغییر اوضاع کمک کند.
یادآوری اینکه در حین بهروزرسانی زمان شروع بهبود محتوای مرورهای با کیفیت پایین نیست: آنچه در بالا به آن پرداختم مثال خوبی از این است که چرا صاحبان سایت باید به طور مداوم آنچه را که من آن را “نمایه سازی کیفیت” می نامم را تجزیه و تحلیل کنند. این یعنی اطمینان حاصل کنید که محتوای قابل نمایه سازی شما با کیفیت بالا، روشنگر و غیره است، و مطمئن شوید که هر محتوای با کیفیت پایین یا نازکی قابل نمایه نیست. اگر این کار را نکنید، میتوانید در موقعیتی قرار بگیرید که در طول بهروزرسانیهای اصلی الگوریتم، آن چمدان دوباره شما را گاز بگیرد. و اگر این اتفاق بیفتد، باید به مرور زمان به آن مناطق با کیفیت پایینتر رسیدگی کنید (و امیدواریم که بتوانید در طول بهروزرسانیهای بعدی به عقب برگردید).
من می دانم که صاحبان سایت زمانی که یک سایت با یک به روز رسانی افزایش می یابد و با دیگری سقوط می کند (یا برعکس) فوق العاده گیج می شوند. هنگامی که این اتفاق میافتد، گوگل به وضوح سیگنالهای ترکیبی ارسال میکند و بر اهمیت قرار دادن سیستم نظرات در الگوریتم رتبهبندی اصلی گوگل تاکید میکند. زمان نشان خواهد داد که آیا این اتفاق میافتد، اما من فکر میکنم آخرین تغییرات با بهروزرسانی آوریل Reviews نشان میدهد که یک قدم به این اتفاق نزدیکتر شده است.
برای مثال، در اینجا سه سایت وجود دارد که بهشدت تحت تأثیر بهروزرسانیهای اصلی قبلی یا بهروزرسانیهای بررسیهای محصول قرار گرفتهاند و سپس با بهروزرسانی بررسیهای آوریل، مسیرشان را معکوس کردهاند.
همانطور که در پست های خود در مورد PRU های قبلی پوشش می دهم، هدف خود را تبدیل به Wirecutter برای جایگاه خود کنید. انجام این کار آسان نیست، اما این سطح کیفیت و دقتی است که باید به دنبال آن باشید.
این تغییر برای بسیاری از صاحبان سایت گیج کننده بوده است. به عنوان مثال، من از بسیاری از صاحبان سایت در مورد تأثیر منفی زمانی که معتقد نیستند محتوای آنها حاوی نظرات است، شنیده ام. مشکل این است که آنها بیشتر به بررسی محصول یا خدمات فکر می کنند و نه به توصیه ها یا توصیه ها. بسیاری از محتواها می توانند تحت این دومی قرار گیرند و این چیزی است که با سیستم جدید قابل ارزیابی است.
به عنوان مثال، هنگام اجرای یک گزارش دلتا برای شناسایی پرس و جوها و صفحات فرود که در آن زمان افت کرده اند، در حالی که بر اساس نوع محتوا فیلتر می شود، محتوای بررسی های با کیفیت پایین تری وجود دارد که به شدت کاهش یافته است. من این را در تعدادی از ناشران دیدم.
بنابراین به نظر من، من فکر میکنم این بهروزرسانی شامل «رادار بررسیها» گوگل است که احتمالاً در یافتن و ارزیابی محتوای بررسیها در سایتهای بزرگتری که حاوی ترکیب گستردهای از محتوا هستند، بهتر میشود. و سپس نوعی تنظیم با لرزش 4/19 وجود داشت که برخی از تأثیرات را معکوس کرد (برای ناشران خاص). من برای گوگل کار نمیکنم، و بدیهی است که نمیتوانم با اطمینان بگویم، اما لرزش 4/19 به نظر میرسد ترکیبی از یک الگوریتم کیفیت در سطح سایت است که در حال بهروزرسانی (یا چیزی مشابه) است، و سپس این «بررسیها» بهبود یافته است. رادار» برای ناشران بزرگتر.
علاوه بر این، ما میدانیم که گوگل همیشه میتواند الگوریتمها را از بهروزرسانیهای هسته گسترده جدا کند و آنها را به طور جداگانه اجرا کند (که همچنین میتواند الگوریتمهای کیفیت در سطح سایت بسته به آنچه Google به دنبال دستیابی به آن است) باشد. و همچنین می تواند تأثیر زیادی بر روی سایت ها داشته باشد، و خارج از به روز رسانی های اصلی الگوریتم، زیرا آنها به طور جداگانه اجرا می شوند. این اتفاق را چند هفته پس از انتشار بهروزرسانی هسته گسترده سپتامبر 2022 مشاهده کردیم، زمانی که برخی از بزرگترین ناشران اخبار پس از افت شدید بهروزرسانی هسته گسترده، دوباره در معرض دید قرار گرفتند. به وضوح چیزی در آن بهروزرسانی وجود داشت که باید اصلاح میشد. چند هفته طول کشید، اما گوگل این مشکل را برطرف کرد.
به عنوان یادآوری، جان مولر از گوگل یک بار توضیح داد که می تواند سیستم بررسی را در برخی مواقع در الگوریتم رتبه بندی اصلی گوگل مشاهده کند. در اینجا جو توضیح می دهد که در ویدیوی جستجوی ساعات اداری مرکزی از سال 2021:
به عنوان مثال، اینجا سایتی است که بر بررسی رستوران ها (و حتی انواع غذاها) متمرکز شده است که من از اوایل راه اندازی آن را دنبال می کردم. من چندین بار در مورد این موضوع در توییتر به اشتراک گذاشتم و می توانید تأثیر عمده ای را از به روز رسانی نظرات آوریل مشاهده کنید. آنها بررسی محصول را ارائه نمی دهند.
دلیلی که من همیشه به سیستم نظرات اعتقاد داشته ام باید بخشی باشد الگوریتم اصلی رتبهبندی گوگل به دلیل چیزی است که من آن را «سیستمهای یادگیری ماشین دوئل» نامیدهام. من بارها این موضوع را در پستهایم درباره بهروزرسانیهای بررسیهای محصول و بهروزرسانیهای هسته گسترده پوشش دادهام و این زمانی است که یک سایت با یک بهروزرسانی الگوریتم اصلی (مانند یک بهروزرسانی هسته گسترده) و سپس در جهت مخالف با یک بهروزرسانی الگوریتم اصلی دیگر تحت تأثیر قرار میگیرد. (مانند به روز رسانی نظرات محصول). این می تواند برای صاحبان سایت و سئوکاران دیوانه کننده باشد و واقعاً وقتی به آن فکر می کنید چندان منطقی نیست. به عبارت دیگر آیا سایت از کیفیت بالایی برخوردار است یا خیر؟
خوب، این دقیقاً همان چیزی است که در مورد لرزش 19/4 رخ داد. این سایت از آن زمان تاکنون 135 درصد رشد داشته است. توجه داشته باشید، آنها بر بررسی ها تمرکز نمی کنند، اگرچه این جایگاه تحت تأثیر به روز رسانی های قبلی بررسی های محصول قرار گرفته است.
در حال تحول از PRU به یک RU گسترده تر – یک گام مهم در تکامل به روز رسانی بررسی ها: فراتر از گسترش هر نوع محتوایی که در مورد چیزی توصیه یا نظر می دهد، این به روز رسانی اخیر نقطه عطف مهمی به نظر من است. و این نشان می دهد که سیستم نظرات یک گام به ورود به الگوریتم رتبه بندی اصلی گوگل نزدیک تر شده است.
در اینجا داده های GSC آمده است:
گوگل اولین بهروزرسانی بررسی محصولات را در آوریل ۲۰۲۱ راهاندازی کرد و تماشای تکامل سیستم در طول زمان بسیار جذاب است. با هر بهروزرسانی متوالی، میتوانید مشاهده کنید که Google سیستم را تنظیم میکند، به زبانهای دیگر گسترش مییابد و موارد دیگر. و اکنون ما قدم بعدی در تکامل آن داریم و این یک گام بزرگ بود. بهروزرسانی بررسیهای محصول اکنون است فقط به روز رسانی نظرات، و این تغییر پیامدهای قابل توجهی برای ناشران در سراسر وب دارد. به روز رسانی در 12 آوریل 2023 آغاز شد و 13 روز طول کشید تا به طور کامل عرضه شود.
خلاصه – سیستم بررسی گوگل به تکامل خود ادامه می دهد. با آن تکامل پیدا کنید. با بهروزرسانی بررسیهای آوریل، Google اکنون همه انواع محتوای نظرات و توصیهها را ارزیابی میکند (فراتر از بررسی محصول). به نظر من، این یک گام مهم برای سیستم نظرات گوگل است و می تواند نشان دهنده این باشد که یک گام به ورود به الگوریتم رتبه بندی اصلی گوگل نزدیک تر شده است. زمان نشان خواهد داد که آیا این اتفاق می افتد، و چه زمانی، اما من فکر می کنم که اجتناب ناپذیر است. در این میان، جالب خواهد بود که ببینیم بهروزرسانی بعدی بررسیها چگونه بر ناشران در سراسر وب، از جمله ناشران بزرگتری که در این پست به آنها اشاره کردم، تأثیر میگذارد. طبق معمول، آنچه را که در توییتر می بینم پوشش خواهم داد، بنابراین حتماً این کار را انجام دهید من را در آنجا دنبال کنید برای دیدن آن به روز رسانی ها
لرزش قدرتمند در 4/19 – یک لرزش واقعا بزرگ. با شروع انتشار بهروزرسانی بررسیهای آوریل، من در حال ثبت نوسانات در توییتر بودم. اگرچه نوسانی وجود داشت، من نمیدانستم چه چیزی در تاریخ 18/4 به 19/4 میآید… این زمانی بود که نوسانات جدی بر اساس Google با بهروزرسانی ایجاد شد.
و در اینجا قابلیت مشاهده جستجو از طریق arhefs است:
در اینجا چند توییت من وجود دارد که در آن به آنچه در حال رخ دادن بود پرداختم: