تجزیه و تحلیل تجربه مولد جستجوی جدید گوگل (SGE)
انتشار: خرداد 06، 1402
بروزرسانی: 31 خرداد 1404

تجزیه و تحلیل تجربه مولد جستجوی جدید گوگل (SGE)


من به تازگی به آزمایشگاه جستجوی گوگل دسترسی پیدا کردم و پس از چند ساعت تست SGE گوگل، در اینجا افکار اولیه من است.

TL;DR:

  • محتوای عکس های فوری SGE می تواند با موارد موجود در ویژگی های جستجو، مانند بسته های نقشه دوگانه، تکراری باشد.
  • فهرست منابع گنجانده شده در SGE که من امتحان کردم قابل کلیک نبودند و تجربه بدی را ارائه می دهند
  • برخی از عکس های فوری SGE از موضوعات پیچیده نسبتاً ساده بودند و واقعاً نیاز را برآورده نمی کردند و بیشتر شبیه قطعه های ویژه روی استروئیدها بودند. اضافه کردن آنها به آنجا معنی نداشت.
  • برخی از موارد گنجانده شده در عکس های فوری SGE با هدف پرس و جو مطابقت نداشتند، به عنوان مثال. پاسخ اطلاعاتی به پرس و جو تجاری؛ باعث میشه خیلی مفید نباشه
  • هنگام جستجوی دسته های محصولاتی که Google قبلاً برای آن ها «چرخ و فلک محصول» را در نتایج جستجو به همراه صفحات فهرست بندی محصولات (دسته ها، زیرمجموعه ها، جنبه ها و غیره) برای آن ها ارائه کرده است، آن ها همچنین یک تجربه گسترده مشابه از چرخ فلک محصول را در عکس فوری ارائه می کنند - که آن را قابل کلیک کردن می کند. ، نمایش پانل دانش محصول هنگام کلیک بر روی آن-. علاوه بر تکراری بودن، اگر این طرح حفظ شود، به دلیل دید گسترده تر چرخ فلک محصول و رفتار «کلیک»، احتمالاً ترافیک در حال حاضر به فهرست های محصول به صفحات جزئیات محصول منتقل می شود.
  • برای درخواست های تجاری مارک دار، مانند کفش های ورزشی نایک یا هودی شمال چهره: خرده فروشان برند تثبیت شده، PLP ها ترافیک جستجوی ارگانیک را از دست خواهند داد که *احتمالاً* فقط به PDPهای خودشان (!) نمی روند، بلکه به فروشگاه های آنلاین دیگری که محصول را ارائه می دهند، می روند، زیرا Google در حال ایجاد یک تجربه مشابه PLP در عکس فوری SGE به طور مستقیم، با یک توضیح کلی محصول و نشان دادن محصولات برند مربوطه به طور مستقیم در آنجا در قالب چرخ فلک محصول قابل کلیک... اما وقتی روی هر یک از محصولات برند کلیک می کنید، یک پانل دانش محصول را نشان می دهد. که نه تنها نتایج PDP های سایت "برند" را نشان می دهد، بلکه PDP های هر فروشگاه آنلاین / توزیع کننده / غیره را نیز نشان می دهد. که همچنین آن محصولات برند را ارائه می دهد و فید/داده های ساختاریافته آنها را به خوبی بهینه می کند تا در آنجا ظاهر شوند.

از اینها بگذریم!

1. برای پرس و جوهای اطلاعاتی گسترده تر مانند "Shoulder Workout"، "نرم افزار بازاریابی ایمیلی" یا "چگونه به سگ غلت زدن را آموزش دهیم"

این پرس و جو بر اساس راهنماهای نحوه انجام، چرخ فلک های ویدیویی و بسته های تصویر رتبه بندی می شود. نتیجه SGE مستقیماً لیستی از تمرین ها را نشان می دهد، واکنش اولیه من این است که روی *روی آنها* کلیک کنم تا در مورد هر کدام بیشتر ببینم اما قابل کلیک نیستند. یک چرخ فلک با ترکیبی از راهنماها و ویدیوهای نسبتاً تکراری در سمت راست فهرست شده است، زیرا به هر حال بسیاری از آنها در نتایج رتبه بندی شده زیر قرار دارند. به نظر می رسد که آنها در حال تلاش برای "فشار" نتایج ارگانیک در زیر آنجا هستند. زیاد قابل استفاده نیست

برای عباراتی مانند "نرم افزار بازاریابی ایمیلی"، نتایج جستجوی ارگانیک برتر پر از "بهترین" یا راهنمای بررسی است، آنها اکنون به طور مستقیم نرم افزار را در نتیجه SGE فهرست می کنند. در حال حاضر این محصولات نرم افزاری فهرست شده قابل کلیک نیستند، اما اگر قابل کلیک شوند، می توانم ببینم که چگونه می توانند *بسیار* صدمه بزنند که باید به آن راهنماها/سایت های بررسی زیر مراجعه کنم. بسیاری از آنها نیز دوباره در چرخ فلک دست راست گنجانده شده است.

برای سایر پرسش های اطلاعاتی گسترده تر و ساده تر مانند «چگونه به سگ بیاموزیم که غلت بزند»، SGE تقریباً یک قطعه برجسته «مگا» است که سؤالات ساده تر را برآورده می کند. من مطمئناً می توانم ببینم که چگونه به ترافیک رتبه بندی های برتر «چگونه به» در زیر آسیب می زند. بسیاری از این راهنماهای رتبه بندی برتر دوباره در چرخ فلک سمت راست فشرده شده اند، که حداقل من احتمالاً هرگز در این سناریوها کلیک نمی کنم.

2. برای درخواست های تجاری گسترده تر مانند «کروز کارائیب»، «شلوار جین مردانه» یا «راه حل پرداخت انبوه»

برای «کروز کارائیب» که بر اساس خط کشتی کروز با نام، در جایگاه های برتر رتبه بندی می شود، ترکیبی از صفحات مقصد مرتبط با خطوط کروز و فهرست های سایت های سفر/کروز با پیشنهادات، انتخاب در SGE خلاصه ای نسبتاً اطلاعاتی درباره موضوع به جای یک تجارت بیشتر، بسیار عجیب است و چندان مفید نیست. سپس آنها منابع اطلاعاتی زیادی را در چرخ فلک سمت راست "فشار" می کنند، که *نه* در رتبه های برتر قرار دارند.

اینها عمدتاً توسط PLP ها و چرخ فلک های محصول رتبه بندی می شوند، SGE سعی می کند تجربه PLP را با یک توضیح کوتاه، پیوندهایی به راهنمای اطلاعاتی در چرخ فلک سمت راست، و سپس بسته ای از محصولات که قابل کلیک هستند، شبیه سازی کند، و پانل دانش محصول را نمایش می دهد. وقتی کلیک می کنید این به وضوح نیاز کاربر را برای رفتن به یک PLP در زیر از بین می برد... آنها یکی را در نتیجه SGE در آنجا "بازآفرینی کرده اند". اگر آنها آن را به این شکل حفظ کنند، می بینم که تعداد زیادی از ترافیک از PLP به PDP به طور مستقیم در سایت های تجارت الکترونیک تغییر می کند.

برای پرسش دیگری مانند "راه حل های پرداخت انبوه" رتبه بندی شده توسط صفحات عمدتا تجاری متمرکز دارای راه حل ها، SGE دوباره این مفهوم را ارائه می دهد، گزینه های برتر را فهرست می کند که *قابل کلیک نیستند - اولین کاری که با دیدن لیستی مانند این سعی می کنم انجام دهم-، و سپس در چرخ و فلک سمت راست بسیاری از همان صفحاتی را که در رتبه های پایین تر قرار دارند به هر حال فشرده می کنند. چرخ و فلک تکراری است و خیلی شهودی نیست.

3. برای درخواست های تجاری گسترده تر مانند «کفش ورزشی نایک، هودی شمال چهره»

اگر در تجارت الکترونیک هستید یا سئوی تجارت الکترونیک را برای خرده فروشی معتبر انجام می دهید، می خواهید این را بخوانید: یکی دیگر از پیامدهای احتمالی SGE Google بر اساس رابط فعلی آن در بتا: خرده فروشان برند تثبیت شده PLP ها ترافیک جستجوی ارگانیک را از دست خواهند داد که احتمالاً فقط *نمی شود** به PDP های خود (!) بروید ... بلکه به فروشگاه های آنلاین دیگری که محصول را ارائه می دهند.

این ترافیکی است که آنها تقریباً مالک آن بودند و به خرده فروشی برند PLP می رود. به این دلیل است: اگر سئو را برای یک برند خرده فروشی معتبر انجام می دهید، می دانید که جستجوهای برند چقدر مهم هستند، سهم بسیار *بالایی* از ترافیک جستجوی ارگانیک ناشی از: [Brand Name] + [Product Line/Category Name]به عنوان مثال: کفش ورزشی نایک، هودی شمال چهره.

این پرس و جوها به راحتی توسط فروشگاه آنلاین مارک تجاری مربوط به دسته ها/PLPs در موقعیت های برتر رتبه بندی می شوند. این ترافیک تقریباً زیادی است که آنها از نظر تاریخی "مالک" هستند و نیاز کمی به بهینه سازی برای آن دارند. اما حالا؟ نه چندان Google در حال ایجاد یک تجربه مشابه PLP در عکس فوری SGE است، با یک توضیح کلی محصول و نشان دادن محصولات برند مربوطه به طور مستقیم در آنجا در قالب چرخ فلک محصول قابل کلیک... اما وقتی روی هر یک از محصولات برند کلیک می کنید، دانش محصول را نشان می دهد. پانلی که نه تنها نتایج PDP های سایت "برند" را نشان می دهد، بلکه PDP های هر فروشگاه آنلاین / توزیع کننده / غیره را نیز نشان می دهد. که همچنین آن محصولات برند را ارائه می دهد و فید/داده های ساختاریافته آنها را به خوبی بهینه می کند تا در آنجا ظاهر شوند.

اکنون آن ترافیک جستجوی ارگانیک تجاری، میان قیف و مارک دار که قبلاً به PLP های خرده فروشی مارک های اصلی می رفت؟ بخش خوبی از آن در PDP های خودش و همچنین فروشگاه های آنلاین شخص ثالث PDP که آنها را ارائه می دهند و به خوبی بهینه می کنند، پخش می شود.

تجارت الکترونیک: اکنون زمان بهینه سازی PDP های خود است!

4. برای درخواست های محلی مانند «اجاره پارک سگ»، «دوره های تغذیه» یا «دوره های آموزشی شخصی»

SGE کمترین نتیجه مفیدی را که من دیده ام ارائه می کند: تقریباً تکراری از بسته نقشه که Google در حال حاضر در زیر دو نتیجه جستجوی ارگانیک اول ارائه می کند. بی فایده.

جالب است بدانید که چگونه SERP هایی وجود دارند که صفحات مرتبط محلی را در رتبه بندی های ارگانیک نشان نمی دهند، اما عکس فوری SGE تقریباً نتایج بسته نقشه را نشان می دهد و در یک مورد، گزینه های آنلاین زیر آن را نیز ذکر می کند. به عنوان مثال، برای "دوره های تغذیه" و "دوره های آموزشی شخصی".

5. برای پرس و جوهای اطلاعاتی خاص و طولانی تر که نیاز به اطلاعات عمیق و طولانی دارند مانند «نقشه راه برای یادگیری سئو» و «نقشه راه مبتدیان سئو»

در این مورد SGE جدید سعی می کند مستقیماً مراحل انجام آن را در نقاط گلوله خلاصه کند، اما همانطور که در زیر می بینید، این فقط یک "قطعه ویژه" در استروئیدها است، ترتیب معنی ندارد، نیاز شما برآورده نخواهد شد. به هر حال باید به نتایج جستجوی ارگانیک در زیر بروید (یا به نتایج نشان داده شده در چرخ فلک سمت راست) تا یک نقشه راه «واقعا مفید» برای یادگیری سئو دریافت کنید.

در روزهای آینده به بازی کردن با آن ادامه خواهم داد و افکارم را به اشتراک خواهم گذاشت.



منبع: https://www.aleydasolis.com/en/search-engine-optimization/a-few-thoughts-on-my-initial-google-sge-experience/