
بروزرسانی: 22 تیر 1404
تنظیم دقیق نقاط تبدیل: تقویت CTA ها
اگر دعوت به اقدام وب سایت شما ضعیف و غیرقابل قبول باشد، بازدیدکنندگان اقدامی انجام نمی دهند. اگر نرخ تبدیل CTA شما پایین باشد و تلاش های شما کارساز نباشد، ضرر رقبا را از دست می دهید.
چرا مشتریان CTA شما را نمی شنوند؟
به یاد داشته باشید که ممکن است بار اول یا دوم یک CTA برنده ننویسید. تست و اصلاح کنید تا مطمئن شوید که چکش به میخ روی سر برخورد می کند. هنگامی که CTA یا چندین CTA را پیدا کردید، استراتژی های خود را برای به حداکثر رساندن تبدیل مشتری تنظیم کنید.
افکار نهایی
توجه کنید که هر یک از مثال های بالا چه چیزی مشترک دارند؟ آنها با یک کلمه عمل قوی شروع می شوند.
به عنوان یک قاعده کلی، همه چیز را برای موبایل بهینه کنید، که همچنان در سایر انواع صفحه نمایش خوب به نظر می رسد. عکس این قضیه درست نیست. این بدان معنی است که محل قرارگیری و اندازه دکمه را در دستگاه تلفن همراه و همچنین توپوگرافی و سایر ملاحظاتی که هنگام ایجاد CTA برای مانیتور رایانه شخصی نادیده می گیرید، بررسی کنید.
از قدرت FOMO استفاده کنید
با ظهور دستگاه های تلفن همراه، اکنون باید محل قرارگیری، ظاهر و عملکرد در چندین دستگاه مورد توجه قرار گیرد. هنگام طراحی پلتفرم حاوی CTA خود، در نظر بگیرید که چگونه در صفحه رایانه شخصی، تبلت و گوشی هوشمند به نظر می رسد. بسیاری از سازندگان صفحه پیش نمایشی را بر اساس نوع دستگاه به شما ارائه می دهند.
افعال نیز باید متناسب با عمل مورد نظر باشد. اگر محصولی را می فروشید، از کلماتی مانند «خرید» یا «خرید» استفاده کنید. به دنبال افزایش مشترکین خود هستید؟ دکمه CTA خود را با «در اینجا ثبت نام کنید» و «اکنون مشترک شوید» برچسب بزنید. وقتی می خواهید اطلاعات بیشتری کسب کنند، از کلماتی مانند «بیشتر بیاموزید» یا «دریابید که چگونه» استفاده کنید.
تعداد CTA در هر صفحه به طول و هدف محتوا بستگی دارد. بیشتر اوقات، آنها باید نزدیک به انتهای صفحه باشند تا از شکسته شدن جریان جلوگیری شود. خود محتوا باید به اندازه کافی قانع کننده باشد تا آنها را به آنجا هدایت کند. با این حال، از قرار دادن آزمون A/B در ابتدا یا وسط نترسید.
برای اینکه این کار به جای توهین آمیز موثر باشد، باید…
مخاطب خود را بشناسید
از گرامر و لحنی استفاده کنید که با زبان مخاطبان شما مطابقت دارد. متن شما باید در یک نگاه به راحتی قابل خواندن و درک باشد. در حالی که ممکن است چیزهای زیادی برای به اشتراک گذاشتن در محتوای خود داشته باشید، مطمئن شوید که CTA شما کوتاه، مؤثر و مختصر است. در یک نگاه، بازدیدکنندگانی که از طریق سایت شما کار می کنند باید بدانند که چگونه سود خواهند برد.
از خلاقیت یا بی پروایی بودن نترسید
به یاد داشته باشید که CTAها باید در سراسر قیف فروش شما وجود داشته باشند. مشتریان را در هر نقطه تبدیل در طول مسیر فروش آزمایش و اذیت کنید. بازدیدکنندگان شما زمانی خرید می کنند که شما پیشنهادهای محبوب روز را به آنها ارائه می کنید، آن پیشنهادات محبوب را تبلیغ می کنید، و معاملات ویژه ای را ارائه می کنید که نمی توانند از آن چشم پوشی کنند. راه هایی بیابید تا آنها را وادار کنید تا چرخ دستی های رها شده خود را بردارند و به خرید ادامه دهند.
CTA خود را تست و اصلاح کنید
CTAهایی ایجاد کنید که نقطه فروش منحصر به فرد شما را با ارزش پیشنهادی ترکیب می کند که نمی توانند در برابر آن مقاومت کنند. به زبانی که بفهمند به آنها بگویید. "این چیزی است که با انجام این اقدام به دست خواهید آورد."
CTA ها را در سراسر قیف فروش بپاشید
در حالت ایده آل، باید یک CTA به طور برجسته در هر نقطه تماس مهم، مانند صفحه فرود، در انتهای معرفی ویدیو، روی هر ایمیل و درون خود محتوا قرار داده شود. تولید محتوای شما باید با در نظر گرفتن CTA پیش برود.
وقتی شخصی از وب سایت یا صفحه فرود شما بازدید می کند، می خواهد دستورالعملی واضح و قابل اجرا برای آنچه می خواهید در آینده انجام دهد، ارائه دهد.
آنها از چه چیزی می ترسند؟ به این ترس ها رسیدگی کنید و راه حلی برای زندگی ارائه دهید. مهمتر از همه، راستگو باشید. آنچه را که خدمات یا محصولات شما می توانند با صداقت ارائه دهند، بیان کنید.
بازدیدکنندگان محافظه کارتر یا مسن تر به احتمال زیاد به CTA های سنتی تر و مستقیم بهتر پاسخ خواهند داد. مخاطبان جوان یا مشتریانی که به یک محصول شیک تر پاسخ می دهند، زمانی که شما معمولی باشید یا به زبان آنها صحبت کنید، به خوبی پاسخ می دهند. فقط مطمئن شوید که آن را به عنوان معتبر به جای پر کردن.
به آنها دلیلی برای عمل بدهید
چنین اصطلاحاتی ناخودآگاه الزامی را ایجاد می کند که افراد را وادار به عمل می کند.
اطراف CTA خود را طراحی کنید
برای طراحی یک استراتژی بازاریابی یا سئو موثر به کمک نیاز دارید؟ امروز با یک متخصص بازاریابی دیجیتال صحبت کنید.
منبع: https://level343.com/search-marketing-articles/conversion-rate-optimization/conversion-points-cta/
مشکل برخی فراخوان ها برای اقدام این است که هیچ اقدام مشخص و مشخصی در کار نیست. مشتریان ذهن خوان نیستند و زمانی برای حدس زدن بازی ها ندارند.
بنابراین، برای تقویت CTA خود چه کاری می توانید انجام دهید؟
از کلمات خود استفاده کنید
با این حال، مهم است که در هنگام اعمال این پیشنهاد معتبر باشید. تاکتیک های پرفشار که نادرست یا گمراه کننده هستند، هیچ کمکی به ارتقای اعتماد یا وفاداری به برند نمی کنند.
با لحن واضح بنویسید
مصرف کنندگان باهوش گاهی از زبان سنتی فروش مصون هستند. گاهی اوقات باید ظریف تر یا خلاق تر، حتی جسورتر باشید. با عبارت و زبان و تست A/B آزمایش کنید تا ببینید کدام عبارت بهترین نتایج را می گیرد.
اگر می خواهید کسی را مجبور به انجام کاری کنید، کاری کنید که فکر کند با عمل نکردن، چیز مهمی را از دست خواهد داد. این یک اصل در بازاریابی است که به نام FOMO (ترس از دست دادن) شناخته می شود. شما می توانید از این کار استفاده کنید و به مردم انگیزه دهید تا از این طریق بپرند.
برای اینکه مخاطب خود را وادار به عمل کنید، باید بدانید که چه چیزی آنها را تحریک می کند. اطمینان حاصل کنید که محصولات و خدمات شما با نیازهای آنها مرتبط است و هر آنچه که آنها را به کاوش هدایت می کنید در صنعت آنها کار خواهد کرد.
برای اکثر مشتریان B2C، احساسات یک محرک قوی است. از کلماتی استفاده کنید که احساسات یا اشتیاق غیرقانونی را منتقل می کند تا بازدیدکنندگان شما مجبور به عمل شوند. اطمینان حاصل کنید که کلمات را با علائم نگارشی همراه کنید که این نکته را نشان می دهد.
- "هم اکنون خریداری کنید!"
- "بیشتر بدانید"
- "آماده ای برای تغییر زندگیت؟"
- "با ما صحبت کن"
لزوماً نیازی نیست که بیرون بیایید و بگویید: "وسایل من را بخر، در غیر این صورت پشیمان می شوی" یا "همه افراد دیگر این کار را انجام می دهند. چرا نباید؟» راه ظریف تر و مؤثرتر از طریق تصاویر یا محتوای ویدیویی مبتنی بر سبک زندگی یا تولید شده توسط کاربر است که برند شما را در عمل نشان می دهد، همراه با متنی که مخاطبان شما را دعوت می کند تا به سرگرمی بپیوندند، تسکین یابند، یا هر نقطه دردناکی که به آن اشاره می کنید. اگر پیشنهاد به زمان حساس است، آن نقطه را برجسته کنید تا حس فوری بودن را ایجاد کنید. «فروش سه شنبه به پایان می رسد» یا «امروز تا زمانی که موجودی تمام شده است، خرید کنید».