text
انتشار: آذر 28، 1403
بروزرسانی: 24 تیر 1404

text


ما به سرعت شاهد گوگل سازی ChatGPT و ChatGPT سازی جستجوی Google هستیم. این زمان جذابی برای درگیر شدن در جستجو است، مطمئناً. من چندین ویژگی جدید جستجوی ChatGPT را پوشش می دهم که به عنوان بخشی از OpenAI\'s Ship-mas اعلام شده است.

در هشتمین روز کشتی، OpenAI خبرهای هیجان انگیزی را در مورد محصول جستجوی ChatGPT خود اعلام کرد. و واضح است که ما شاهد گوگل سازی ChatGPT هستیم که در مقابل چشمان ما اتفاق می افتد. و البته، ما شاهد ChatGPTization گوگل نیز هستیم (همانطور که جستجوی Google شروع به افزودن می کند عملکرد بیشتر شبیه به ChatGPT).

در زیر، برخی از ویژگی های جدیدی را که OpenAI در مورد آنها اعلام کرده است، پوشش خواهم داد روز هشتم کشتی-ماساز جمله پیشرفت های جستجوی محلی، تغییرات در نتایج جستجو برای جستجوهای ناوبری، نشان دادن مارک های برجسته برای انواع خاصی از جستجوها، و سپس یکی از هیجان انگیزترین ویژگی ها - که جستجو با حالت زنده ChatGPT یکپارچه شده است. و این ویژگی ما را به واقعیت نزدیک تر می کند. بیشتر در مورد آن به زودی.

جستجوی ChatGPT:
ابتدا ChatGPT جستجو را در اکتبر راه اندازی کرد برای اعضای پولی، اما اکنون برای همه حساب های وارد شده منتشر می شود. با جستجوی ChatGPT، چت اکنون می تواند در صورت نیاز به اطلاعات در وب جستجو کند. و اگر ChatGPT قرار است با Google رقابت کند، استفاده از جستجو یک ضرورت بود.

به عنوان مثال، در اینجا جستجوی "بهترین گوه های شنی 2024" وجود دارد. همانطور که می بینید، ChatGPT برای یافتن مقالاتی که بهترین گوه های شنی را پوشش می دهند، به وب ضربه می زند. نگه داشتن ماوس روی هر منبع در نتایج، کارتی را با اطلاعات بیشتر (و پیوندی به وب سایت شخص ثالث) راه اندازی می کند.

و با کلیک بر روی دکمه «منابع» در پایین نتایج، یک پانل سمت راست حاوی تمام نقل قول ها و منابع شخص ثالث فعال می شود. باز هم، تعداد زیادی لینک به ناشران که دیدن آنها عالی است.

همچنین شایان ذکر است که همه پیوندهای ChatGPT حاوی پارامترهای utm با منبع chatgpt.com هستند (بنابراین می توانید داده ها را در گزارش های تحلیلی خود مشاهده کنید).

حرکت به سمت جارویس:
در اوایل سال 2023، وقتی پستی درباره کد قرمز گوگل بر اساس راه اندازی ChatGPT نوشتم، توضیح دادم که فکر می کردم چت بات های هوش مصنوعی در جستجو به کجا می روند. و این یعنی هر کسی جارویس شخصی خود را دارد - کسی که همه چیز را در مورد شما می داند، می تواند از طرف شما تحقیق کند، از طرف شما اقداماتی انجام دهد و موارد دیگر. خوب، گوگل و OpenAI هر دو برای رسیدن به این هدف پیش می روند. و برخی دیگر مانند Perplexity، Anthropic، و غیره از پاشنه های خود می چسبند.

در اینجا نکته من در مورد رانندگی به سمت جارویس از پست من در سال 2023 است:

سلام جستجوی محلی:
به عنوان بخشی از اعلامیه OpenAI در 16 دسامبر در مورد جستجوی ChatGPT، OpenAI توضیح داد که آنها در حال راه اندازی هستند. یکپارچه سازی نقشه ها با لیست های محلی اگر جستجوی شما ماهیتی محلی دارد (مانند جستجوی رستوران های منطقه شما)، ChatGPT می تواند فهرست های محلی را با نقشه برگرداند. می توانید بین حالت نقشه و فهرست جابه جا شوید، برای اطلاعات بیشتر روی یک کسب وکار ضربه بزنید و سپس تماس بگیرید یا از وب سایت بازدید کنید. یکی از مشاهدات مهم این بود که بررسی ها (هنوز) وجود نداشت. این برای جستجوهای محلی بسیار مهم است، بنابراین مطمئن هستم که در راه است.

در اینجا حالت لیست است:

با ضربه زدن روی یک کسب و کار، کارتی با اطلاعات و پیوندهای بیشتر بیرون می آید:

جستجوی گوگل برای کسب و کارهای محلی بسیار مهم است، بسیاری اشاره کرده اند که فهرست های محلی اغلب به عنوان وب سایت های آنها در SERP ها عمل می کنند، رتبه بندی در بسته محلی بسیار مهم است و غیره، بنابراین ChatGPT اکنون داشتن یک "حالت محلی" مهم است. من مطمئن هستم که هر مشاور یا آژانس جستجوی محلی در حال حاضر زنگ هشدارهایی را به صدا در می آورد زیرا دنیای جدیدی را برای آنها و مشتریانشان باز می کند.

و در این یادداشت، نمی دانم که آیا OpenAI چیزی شبیه به آن را راه اندازی خواهد کرد نمایه های کسب و کار گوگل جایی که مشاغل می توانند ثبت نام کنند، اطلاعات خود را اضافه کنند، لیست ها را حفظ کنند و غیره؟ یا OpenAI فقط با یک ارائه دهنده داده شخص ثالث با تعداد زیادی اطلاعات کسب و کار محلی شریک می شود؟ تماشای چگونگی پیشروی آنها در آن جبهه جالب خواهد بود. باز هم، جستجوی محلی بسیار بزرگ است.

جستجوهای ناوبری بهبود یافته (و فرصت تبلیغات):
مرحله بعدی بهبودی در پرس و جوهای ناوبری بود. پرس و جوی ناوبری عبارتی است که در آن کاربر به دنبال دسترسی به یک سایت یا مکان خاص در یک سایت است (از این رو "پیمایش"). به عنوان مثال، اگر وارد Reddit شوید، ChatGPT اکنون یک کارت برند ظاهر می شود که به شما امکان می دهد به سرعت از سایت بازدید کنید. بسیاری از مردم هر روز در گوگل برای مارک ها، سایت ها و غیره جستجو می کنند و انتظار دارند که یک راه سریع به آن سایت برسند، بنابراین هوشمندانه است که ChatGPT Search چیزی در این زمینه اضافه می کند.

در اینجا کارت جدید نمایش داده می شود:

اما در جبهه ناوبری چیزهای بیشتری وجود دارد. مثال بعدی OpenAI ارائه شده از افزایش جستجوی ChatGPT، ناگزیر باعث خشم برخی از شرکت ها خواهد شد. اگر شما برای یک دسته کسب و کار، جستجوی ChatGPT می تواند برجسته ترین مارک ها را در بالای SERP فهرست کند (که یکی از آنها نام تجاری uber با کارت و درمان بزرگتر است). بدیهی است که بسیاری از برندها را کنار می گذارد و من مطمئن هستم که تعدادی از شرکت ها وقتی کنار گذاشته شوند خوشحال نخواهند شد.

در اینجا جستجوی "سایت های رزرو تعطیلات" وجود دارد:

فرصت های تبلیغاتی ظاهر می شوند!
باید اشاره کنم که این فرصت بزرگی برای OpenAI برای اجرای تبلیغات به ارمغان می آورد. به نظر من قالب کارت به راحتی می تواند شامل تبلیغات باشد. و این می تواند راهی سریع برای OpenAI برای شروع درآمدزایی از جستجوی ChatGPT باشد. من فقط می توانم تصور کنم که بسیاری از شرکت ها برای لیست شدن در بالای SERP برای جستجوهای دسته بندی مانند آن (یا برای پیشنهاد نام تجاری) هزینه پرداخت کنند. و اگر سیستم تبلیغاتی مانند Google Ads کار می کند، تا زمانی که نام تجاری در تبلیغات شما قابل مشاهده نباشد، می توانید برای نام های تجاری مناقصه بدهید. به عنوان مثال، آمازون پرایم می تواند در پرس و جو «Netflix» پیشنهاد دهد و بالعکس.

در زیر نمونه ای از نحوه استفاده آسان فهرست های حمایت شده برای درخواستی مانند «سایت های رزرو تعطیلات» آورده شده است. به تگ \'Sponsored\' در کارت بزرگتر در SERP و در پیوندهای سمت راست توجه کنید:

جستجوی ChatGPT با حالت زنده جارویس را به واقعیت نزدیکتر می کند:
دیدن این موضوع در این ویدئو بسیار هیجان انگیز بود، و من بسیار هیجان زده بودم که دیدم این قابلیت در نهایت در 19/12 ظاهر می شود (OpenAI در ابتدا گفته بود که تا چند روز دیگر عرضه خواهد شد). من برای مدت طولانی گفته ام که ما به زمانی می رویم که هر کس جارویس شخصی خود را دارد (همانطور که قبلاً در این پست توضیح دادم). و OpenAI فقط با حالت زنده ChatGPT گام بزرگی در این مسیر برداشت که اکنون می تواند به جستجو ضربه بزنید برای آخرین اطلاعات و این منجر به یک مکالمه زنده طبیعی تر و به روزتر با ChatGPT می شود.

به عنوان مثال، می توانید از ChatGPT در مورد آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به موضوعی که در مورد آن جستجو می کنید بپرسید. در ویدیوی زیر، می توانید ببینید که از ChatGPT درباره رویدادهای آینده از طریق جستجو می پرسند. تا قبل از این به روز رسانی این امکان وجود نداشت. و اگر به نحوه صحبت Iron Man با جارویس خود فکر کنید، می دانید که یک مکالمه طبیعی با داده های زمان واقعی بسیار مهم است. ما به این واقعیت نزدیک و نزدیکتر می شویم.

در اینجا اعلامیه OpenAI درباره جستجو در حالت زنده (در ساعت 8:10 در ویدیو) است:

ویدیوی یوتیوبویدیوی یوتیوب


و در اینجا یک کلیپ از آخرین قسمت من از "SEO From The Front Lines" است که در آن ChatGPT را با حالت زنده با سوال در مورد موضوع بسیار اخیر (به روز رسانی هرزنامه دسامبر، که چند ساعت قبل از ضبط پادکست منتشر شده بود) آزمایش می کنم. . همانطور که می بینید، ChatGPT از به روز رسانی اطلاع داشت و اطلاعات مفیدی در مورد آن بر اساس ضربه زدن به جستجو ارائه کرد. زیر را در ساعت 9:32 در ویدیو تماشا کنید:

ویدیوی یوتیوبویدیوی یوتیوب


به هر حال، گوگل حالت زنده را نیز دارد... و همیشه از طریق جستجو از آخرین اطلاعات بهره می برد. نام دارد جمینی زنده و از آگوست 2024 وجود داشته است.

پایان: روز هشتم کشتی سازی برای صنعت جستجو هیجان انگیز بود.
برای جمع بندی* چیزها (جناسی در نظر گرفته شده)، بسیار مهم است که درک کنیم که ما شاهد گوگل سازی ChatGPT هستیم در حالی که ChatGPT کردن Google را نیز می بینیم. جدیدترین ویژگی های جستجوی ChatGPT، محصول را به یک موتور جستجوی واقعی نزدیک تر می کند، که مطمئنم گوگل را کمی عصبی کرده است... و اکنون فرصت های روشنی برای تبلیغات در جستجوی ChatGPT وجود دارد. و در نهایت با حالت زنده، می توانید ببینید که چگونه این همه به یک Jarvis شخصی برای همه می رود (با مکالمات طبیعی که روی داده های زمان واقعی ضربه می زنند).

اوقات هیجان انگیز با ما همراه باشید. :)

جی جی



منبع: https://www.gsqi.com/marketing-blog/chatgpt-search-new-features-december-2024/