سلام، صاحب کسب و کار کوچک همکار! اگر در حال گشت و گذار در دنیای فروش B2B هستید، احتمالاً متوجه چیزی شده اید: این روزها مشتریان شما انتظارات بسیار بیشتری از شما دارند. و آنها فقط به دنبال قیمت های عالی و محصولات قابل اعتماد نیستند – بلکه می خواهند تجربیات. بله، حتی در B2B، بازاریابی دیجیتال مهم است!
روزهایی که میتوانستید فهرستی از محصولات اولیه را ارائه کنید و آن را یک روز بنامید، گذشته است. با توجه به نظرسنجی اخیر از Akeneo، 90 درصد از سازمان های B2B استراتژی های فروش دیجیتال خود را در دو سال آینده افزایش می دهند. چرا؟ زیرا خریداران B2B اکنون انتظار دارند همان تجربیات نرم، شخصی و راحت را که هنگام خرید آنلاین کفش های کتانی به دست می آورند.
بیایید بررسی کنیم که چرا کسبوکارهای B2B برای بهبود بازی دیجیتال خود تلاش میکنند، چالشهایی که با آنها روبرو هستند، و مهمتر از همه اینکه چه کاری میتوانید انجام دهید تا از این منحنی جلوتر بمانید.
چشم انداز در حال تغییر B2B: آیا B2B است یا B2C؟
مرز بین B2B و B2C در حال مبهم شدن است و این چیز خوبی است! این روزها، خریداران B2B بیشتر و بیشتر شبیه مصرف کنندگان رفتار می کنند. آنها خدمات سریع و شخصی سازی شده، دسترسی آسان به اطلاعات محصول و تجربه خرید یکپارچه از ابتدا تا انتها را می خواهند.
در واقع، بیش از نیمی از خریداران B2B (51٪) ترجیح می دهند هنگام تحقیق در مورد محصولات از پورتال های سلف سرویس دیجیتال استفاده کنند.
و قدرت رسانه های اجتماعی را نادیده نگیرید – 46 درصد از خریداران قبل از تصمیم گیری برای کسب اطلاعات به پلتفرم هایی مانند لینکدین و حتی اینستاگرام مراجعه می کنند.
شرکت های B2B در حال گرفتن هستند. حدود 90 درصد از آنها قصد دارند بیشتر در فروش دیجیتال، به ویژه سازمان های بزرگتر، سرمایه گذاری کنند.
این تغییر، کسبوکارها را مجبور میکند تا درباره نحوه مدیریت و ارائه محصولات خود بهصورت آنلاین و همچنین نحوه انتقال ارزشهای برندشان تجدیدنظر کنند. دو سوم تصمیم گیرندگان B2B بر این باورند که «ارزشهای محصول و برند» در سالهای آینده بسیار مهم خواهد بود. ترجمه؟ نام تجاری شما نه تنها برای آنچه می فروشید بلکه به خاطر آن باید متمایز شود چگونه شما آن را می فروشید و چرا محصولات شما برای مشتریان شما اهمیت دارد. این چیزی است که واقعاً منجر به فروش بیشتر می شود!
چرا اطلاعات محصول بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد؟
در اینجا یک راز کوچک وجود دارد: اطلاعات محصول شما میزان فروش شماست. هر چه واضح تر، دقیق تر و در دسترس تر باشد، احتمال اینکه خریدار B2B محصول شما را انتخاب کند بیشتر است. اما – هشدار اسپویلر – آنطور که به نظر می رسد آسان نیست. در نظرسنجی Akeneo، 99٪ از رهبران کسب و کار گفتند که در مدیریت اطلاعات محصول با چالش هایی روبرو هستند.
این سناریو را تصور کنید: شما در حال آماده شدن برای عرضه یک محصول جدید هستید. شما باید تمام مشخصات را جمع آوری کنید، توضیحات را بنویسید، اسناد فنی ایجاد کنید، مطابقت با مقررات را بررسی کنید و همه چیز را قبل از تاریخ راه اندازی در وب سایت خود دریافت کنید. استرس زا به نظر می رسد، درست است؟ خوب، برای بسیاری از شرکت های B2B، این فرآیند به طور متوسط دو هفته طول می کشد – اگر آنها خوش شانس باشند. برخی از مشاغل (حدود 12٪) حتی بیش از 30 روز طول می کشد تا همه داده ها را جمع آوری کنند! این زمان زیادی است که صرف بحث و جدل اطلاعات به جای فروش می شود.
چالش اینجا ثبات است. خواه این توضیحات محصول، برگههای اطلاعات فنی یا نظرات مشتریان باشد، همه چیز باید در همه کانالها دقیق و تراز باشد – وبسایت شما، تبلیغات دیجیتال، رسانههای اجتماعی و پلتفرمهای شخص ثالث. اگر اینطور نیست؟ شما در خطر ناامید کردن مشتریان خود و از دست دادن فروش هستید.
ظهور اتوماسیون و هوش مصنوعی در مدیریت اطلاعات محصول
احتمالاً به این فکر می کنید که “باید راه بهتری برای مدیریت همه این اطلاعات محصول وجود داشته باشد” و حق با شماست. بسیاری از کسب و کارها برای ساده کردن مدیریت اطلاعات محصول خود (PIM) به اتوماسیون و هوش مصنوعی (AI) روی می آورند. با این حال، حتی با وجود این همه فناوری در دستان ما، این نظرسنجی نشان داد که 40٪ از شرکت ها هنوز اطلاعات محصول خود را مدیریت می کنند. به صورت دستی. و اجازه دهید با آن روبرو شویم، انجام کارها به صورت دستی در دنیای پر سرعت دیجیتال امروزی باعث کاهش آن نمی شود.
هوش مصنوعی می تواند به خودکارسازی کارهای وقت گیر مانند جمع آوری داده ها، غنی سازی محصول و حتی شخصی سازی توصیه های محصول برای خریداران کمک کند. اگر شما یک کسب و کار کوچک هستید که سعی می کنید با رقبای بزرگتر عقب نمانید، این یک تغییر بازی است. با استقبال از اتوماسیون، میتوانید زمان لازم برای عرضه محصولات به بازار را کاهش دهید، دقت را بهبود ببخشید و در نهایت اطلاعات محصول مورد نظر را به مشتریان خود بدهید.
مشکلات انطباق: یک سردرد رایج برای مشاغل B2B
یکی از زمینههایی که کسبوکارهای B2B همچنان با مشکل مواجه هستند، رعایت مقررات است. بله، تقریباً هر شرکت (99٪) در نظرسنجی اعتراف کرد که در این زمینه با چالش هایی روبرو است – و الزامات انطباق در صنعت مراقبت های بهداشتی به ویژه قوی است. مدیریت زنجیره تامین در صدر فهرست نگرانیها قرار دارد و به دنبال آن حفظ ثبات در دادههای محصول و اطمینان از بهینهسازی آن برای موتورهای جستجو (SEO) است.
پیروی از مقررات می تواند دردسر بزرگی باشد و مانع بزرگی برای راه اندازی سریع محصولات باشد. حدود 36 درصد از مشاغل گفتند که مسائل مربوط به انطباق دلیل مهمی برای تاخیر است. و با تشدید قوانین حفاظت از داده ها، تعجبی ندارد که پیروی از آن پیچیده تر می شود. کسبوکارهایی که نمیتوانند از این مقررات پیروی کنند، نه تنها با تأخیر در عرضه محصول مواجه میشوند، بلکه عواقب قانونی احتمالی را نیز به دنبال دارند.
اما حدس بزنید چی؟ اتوماسیون نیز در اینجا راه حل است. با پیادهسازی سیستمهای خودکار برای ردیابی انطباق، بررسی صحت دادهها و اقدامات امنیتی، کسبوکارهای کوچک میتوانند بدون به خطر انداختن سرعت و کارایی، در بالای این چالشها باقی بمانند.
چرا تجربه محصول با کیفیت بالا سس مخفی است؟
بیایید در مورد آنچه باعث میشود مشتریان B2B برای کسب اطلاعات بیشتر بازگردند صحبت کنیم: تجربههای محصول با کیفیت بالا. وقتی می گوییم “تجربه محصول”، منظور ما کل بسته است: از نحوه ارائه آنلاین محصول شما گرفته تا اینکه یافتن اطلاعات کلیدی مانند سازگاری، جزئیات گارانتی و توصیفات مشتری چقدر آسان است. حتی شامل مقالات و پست های معتبر لینکدین می شود که برند شما را به عنوان قابل اعتماد و یک مرجع در صنعت شما نشان می دهد.
بر اساس این نظرسنجی، مدیران ارشد در شرکت های B2B شروع به درک اهمیت این موضوع کرده اند. دو سوم از آنها گفتند که ارائه تجربیات محصول با کیفیت بالا به طور مستقیم منجر به افزایش تکرار تجارت و تبدیل می شود. این یک روش جالب برای گفتن این است که وقتی مشتریان شما محصول شما را دوست داشته باشند – و تجربه یادگیری در مورد آن – آنها همچنان باز خواهند گشت.
بنابراین، خریداران B2B به دنبال چه نوع اطلاعاتی از محصول هستند؟ در اینجا موارد بزرگ هستند:
- توضیحات محصول به وضوح نوشته شده است (79% اهمیت)
- برگه های اطلاعات فنی (78%)
- اطلاعات گارانتی (75%)
- توصیفات مشتری (75%)
این عناصر فقط خوش دست نیستند. آنها برای ایجاد اعتماد و اعتبار نزد خریداران شما حیاتی هستند. هنگامی که همه این اطلاعات به وضوح و به طور مداوم ارائه شود، یک تجربه خرید یکپارچه ایجاد خواهید کرد که باعث وفاداری و فروش می شود.
آینده B2B: همه چیز درباره دیجیتال است
نمی توان آن را انکار کرد: آینده B2B دیجیتال است. این نظرسنجی نشان داد که 85٪ از شرکت ها قبلاً یک استراتژی فروش دیجیتال را اتخاذ کرده اند و کانال های دیجیتال اکنون تقریباً نیمی از کل درآمد B2B را تشکیل می دهند. اما تحول دیجیتال به این زودی ها کند نمی شود. شرکتها با برنامههایی برای سرمایهگذاری در هوش مصنوعی، بازاریابی ویدیویی، شخصیسازی بیش از حد و حتی AR/VR برای بهبود تجربیات محصول، به آینده نگاه میکنند.
برای کسب و کارهای کوچک، این یک چیز است: دیجیتالی شدن یا عقب ماندن. اما نگران نباشید – آنقدرها هم که به نظر می رسد دلهره آور نیست. با اطمینان از اینکه وب سایت و لیست محصولات آنلاین شما کاملاً مناسب هستند شروع کنید. آیا آنها سازگار با موبایل هستند؟ آیا اطلاعات دقیق و آسان یافت می شوند؟ آیا گزینه های سلف سرویس دیجیتال را برای مشتریان خود ارائه می دهید؟
هنگامی که اصول اولیه را به کار گرفتید، می توانید به تاکتیک های پیشرفته تری مانند شخصی سازی توصیه های محصول خود برای کمک به خریداران نگاه کنید.
زمان آن است که بازی B2B خود را با Digital Freak ارتقا دهید
در پایان روز، خریداران B2B اکنون بیش از هر زمان دیگری انتظار دارند و کسب و کارهایی که نمی توانند این روند را ادامه دهند، از دست خواهند داد. اما خبر خوب اینجاست: شما مجبور نیستید این کار را به تنهایی انجام دهید. در Digital Freak، ما در کمک به کسبوکارهای کوچک در بخش B2B برای پیشرفت در دنیای دیجیتال با طیف گستردهای از خدمات متناسب با تجارت شما تخصص داریم. از بهینهسازی اطلاعات محصولتان گرفته تا راهاندازی استراتژیهای فروش دیجیتال قاتل، ما از شما حمایت میکنیم.
اگر آمادهاید کسبوکار B2B خود را به سطح بالاتری ببرید و تجربههای بینظیر و باکیفیتی را که مشتریانتان انتظار دارند ارائه دهید، به ما بگویید. بیایید در مورد اینکه چگونه میتوانیم به شما کمک کنیم از منحنیها و رقبایتان جلوتر بمانید، گپ بزنیم!
برای شروع آماده اید؟ امروز برای یک مشاوره رایگان تماس بگیرید و بیایید جادو را انجام دهیم. بیایید کسب و کار شما را با هم توسعه دهیم!
منبع: https://digitalfreak.com.au/b2b-buyers-demand-better-product-information-are-you-ready/