دیپلمات ایرانی: ایران به دنبال افزایش صادرات به چین است
انتشار: آبان 22، 1401
بروزرسانی: 08 اردیبهشت 1404

دیپلمات ایرانی: ایران به دنبال افزایش صادرات به چین است

دیپلمات ایرانی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: «سایر کشورها تلاش می کنند تا بخش صادرات خود را تقویت کنند اما چین به دنبال تقویت واردات است. چین این کار را با دو هدف انجام می دهد. نخست اینکه تجارت را در سطح بین المللی مستحکم کند سپس مصرف داخلی را افزایش دهد تا به رشد اقتصادی کمک کند. چین این نمایشگاه را به عنوان پلتفرمی عمومی برای کالاها ارائه داده است که نه تنها به خودش کمک می کند بلکه موجب می شود تا سایر کشورها و مناطق دیگر نیز در تولید محصولات جهانی شرکت کنند. »\xa0

براساس اطلاعات وی\xa0 در مجموع ۱۱ شرکت ایرانی امسال در نمایشگاه شانگهای\xa0 در زمینه کشاورزی، بخش های مصرف کالا و بهداشت و درمان حاضر بودند. \xa0


بسیاری از شرکت های ایرانی هنوز اطلاعات کافی درباره این بازار ندارند. بنابراین نمایشگاه صادرات و واردات بین المللی شانگهای می تواند اطلاعات و فرصت های خوبی به آنها ارائه دهد. حمید عادلی همچنین گفت قرار است محصولات کشاورزی بیشتری از ایران از جمله پرتقال، لیمو شیرین، نارنگی در کنار مرکبات، عسل و محصولات لبنی معرفی شود. \xa0



منبع: https://www.irna.ir/news/84940361/%D8%AF%DB%8C%D9%BE%D9%84%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA\xa0حمید عادلی مشاور تجاری از سفارت ایران در پکن به این روزنامه گفت این نخستین حضور وی در این نمایشگاه بوده است اما برخی شرکت های ایرانی برای چهارمین بار است که در این رویداد شرکت کرده اند. وی در ادامه سخنانش افزود حضور در این نمایشگاه فرصتی خوب برای محصولات ایرانی و شرکت های ایرانی برای صادرات است و این نمایشگاه سکویی مهم برای نمایش و ارتقای محصولات ایرانی است. \xa0

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روزنامه گلوبال تایمز، یک دیپلمات ایرانی در مصاحبه با خبرنگاران این روزنامه گفت از آنجا که به شکل تاریخی مردم ایران و چین در زمان باستان از طریق جاده ابریشم با هم مبادله کالا به کالا می کردند امروزه نیز می توانند به افزایش و گسترش مبادلات تجاری بپردازند. بیشتر شرکت های ایرانی در پنجمین نمایشگاه صادرات و واردات چین در شانگهای شرکت کرده اند و به معرفی محصولات خود پرداختند. \xa0