سئوی ارگانیک چیست و چگونه شروع کنیم؟
انتشار: خرداد 01، 1402
بروزرسانی: 27 خرداد 1404

سئوی ارگانیک چیست و چگونه شروع کنیم؟

img-semblog

به عنوان مثال، فرض کنید شما شمع می فروشید:

سایت هایی وجود دارد (مانند هارو و Qwoted) که کارشناسان را با خبرنگاران نیازمند به منابع مرتبط می کند.

img-semblog

در مقایسه با روش های پولی، سئوی ارگانیک می تواند هزینه کمتری داشته باشد. شما می توانید سایت خود را با استفاده از ابزارهای رایگان برای کاهش هزینه ها بهینه کنید. یک پست وبلاگ می تواند با همان شرایطی که تبلیغ کنندگان صدها دلار به ازای هر کلیک می پردازند، رتبه اول را کسب کند. سپس، می توانید از آن ترافیک برای دریافت سرنخ های جدید استفاده کنید.

اعتماد و آگاهی از برند را ایجاد می کند

با در نظر گرفتن موارد فوق، در اینجا چند روش خاص برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو وجود دارد:

فرصت های خارج از صفحه

با مقایسه بازه های تاریخ می توانید الگوها را حتی راحت تر ببینید. کارهایی را که خودتان انجام داده اید یا سئوی حرفه ای که استخدام کرده اید را دنبال کنید.

چه مدت طول می کشد تا سئوی ارگانیک کار کند؟

استراتژی های درون صفحه بر روی بهینه سازی محتوای سایت شما برای کلمات کلیدی که مردم در گوگل جستجو می کنند تمرکز دارند.

سئو ارگانیک

چرا سئوی ارگانیک مهم است؟

img-semblog

با این حال، چگونه می دانید که چیزی در سایت شما در حال انجام است؟ به خصوص اگر یک توسعه دهنده ماهر نیستید، ممکن است تجزیه و تحلیل باطن سایت خود دلهره آور به نظر برسد.

با توجه به این اطلاعات می توان گفت که «شمع مردانه» اصطلاحی است که می تواند با محتوای مناسب مشتریان را جذب کند.

Semrush برای تحقیق کلمات کلیدی

img-semblogimg-semblogimg-semblog

هنگامی که محتوای شما در رتبه اول قرار می گیرد، کسب و کار شما را در ذهن جستجوگران نگه می دارد. بهینه سازی برای جستجوی ارگانیک می تواند به برند شما کمک کند در نتایج غنی مانند بسته های نقشه و قطعه های برجسته (معروف به ویژگی های SERP) ظاهر شود. حضور در این موارد می تواند به اثبات خود به عنوان یک مرجع در موضوعات محبوب در جایگاه شما کمک کند.

ممیزی سایت همچنین توصیه هایی در مورد چگونگی رفع این مشکلات ارائه می دهد. رفع مشکلات فنی حتی پس از مشاهده آنها ممکن است دشوار باشد. در مواردی مانند این، ممکن است بخواهید خدمات سئوی ارگانیک را بررسی کنید.

سئوی ارگانیک DIY در مقابل استخدام یک متخصص

هنگامی که قفل اطلاعات را باز کردید، یک منبع جدید (خودتان) اضافه کنید و طرح خود را بسازید. آهنگ خود را کوتاه و شیرین نگه دارید.

با استفاده از Google Trends یک قدم جلوتر بروید تا ببینید افراد بیشتری دنبال کدام موضوع هستند.

اکنون می توانید ببینید که آیا مشکلاتی در سایت شما وجود دارد، خواه بزرگ یا کوچک باشند.

بیایید بیشتر در مورد بهینه سازی جستجوی ارگانیک و نحوه استفاده از آن به نفع خود صحبت کنیم.

سئوی ارگانیک چیست؟

با ایجاد یک پروژه با وب سایت خود شروع کنید:

خواه DIY خود را انجام دهید یا اعطا کنید، همچنان باید رشد طبیعی خود را در طول زمان پیگیری کنید.

پس از ایجاد یک حساب کاربری، می توانید به شرکت هایی که درخواست قیمت دارند نگاه کنید. روی «درخواست ها» و سپس جایی که می گوید «ارسال رایگان» کلیک کنید.

یک مثال عالی از این موضوع این است که چگونه آژانسی به نام Why SEO Serious ترافیک ارگانیک تلفن همراه یک نانوایی کوچک را تا 460 درصد بهبود بخشید (از 171 بازدید ماهانه به 785 بازدید فقط در 7 ماه).

img-semblog
img-semblog
img-semblog

اگر نمی خواهید مسیر استفاده از ابزارهای تحقیقاتی ارگانیک را در زمان خود طی کنید، یک آژانس بازاریابی دیجیتال می تواند مطمئن شود که همه پایه ها تحت پوشش و نگهداری هستند.

img-semblog

درک مسائل فنی

کنسول جستجوی گوگل (GSC) و گوگل آنالیتیکس دو تا از بهترین راه ها برای مشاهده عملکرد سایت شما هستند.

پاسخ کوتاه: انتظار نداشته باشید یک شبه مقام اول را کسب کنید. سئو یک بازی طولانی است، اما در نهایت ارزش آن را دارد.

اغلب، خبرنگاران به منبع (بک لینک) لینک می دهند. در اینجا نحوه دریافت بک لینک های مرتبط با آن آورده شده است Qwoted:

چند ابزار رایگان گوگل برای شروع وجود دارد. یکی از راه ها استفاده از قابلیت تکمیل خودکار گوگل است. شما می توانید کلمات کلیدی مرتبط با اصطلاحات گسترده ای را که برای کسب و کار شما اعمال می شود، مشاهده کنید.

Qwoted درخواست ها را بر اساس دسته هایی که در طول راه اندازی حساب خود انتخاب کرده اید، می کشد.

استراتژی بهینه سازی موتور جستجوی ارگانیک خود را با رویکردی کل نگر در ذهن ایجاد کنید (در صفحه، خارج از صفحه و فنی) و رشد خود را دنبال کنید تا به طور طبیعی مشتریان جدید جذب کنید.



منبع: https://www.semrush.com/blog/organic-seo

منطقی است که از چیزی که می تواند بیش از نیمی از ترافیک کسب و کار شما را کسب کند، سرمایه گذاری کنید. اما، دلایل دیگری نیز وجود دارد:

مزایای بهینه سازی ارگانیک برای موتورهای جستجو

رشد پایدار

پس از آن، می توانید تخمین های مهمی در مورد حجم جستجو، دشواری رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی، هدف جستجو و موارد دیگر برای کمک به اطلاع رسانی استراتژی جستجوی ارگانیک خود مشاهده کنید.

بهتر است داده های حجم جستجو و علاقه را با ابزار تحقیق کلمه کلیدی تأیید کنید. اگر در ذهن ندارید، ابزار مرور کلی کلمات کلیدی را امتحان کنید.

تجارت همیشه طبق برنامه پیش نمی رود. اگر نمی توانید پول بیشتری را برای تبلیغات پولی سرمایه گذاری کنید، نمی توانید جایگاه خود را در نتایج جستجو حفظ کنید. با یک استراتژی جستجوی ارگانیک، ترافیک وب سایت شما حتی بدون بودجه تبلیغاتی نیز می تواند افزایش یابد.

تولید سرب ارزان

اگر خبرنگار علاقه مند به استفاده از شما به عنوان منبع باشد، در پلتفرم با شما تماس خواهد گرفت.

تاکتیک های روی صفحه

راه اندازی را ادامه دهید. پس از پایان کار، روی دکمه "شروع ممیزی سایت" کلیک کنید:

تمرکز بر جنبه های فنی استراتژی بهینه سازی ارگانیک شما شامل کارهایی مانند بهبود عملکرد سایت و تجربه کاربر می شود. گوگل سایت شما را بر اساس عواملی از این دست قضاوت می کند.

اتخاذ یک رویکرد جامع به سئو معمولاً بهترین نتایج را به همراه دارد. انجام تلاش های استراتژیک چه در سایت و چه در خارج از سایت شما یک رویکرد متعادل به شما می دهد. به طور کلی می توانید سئو را به سه دسته اصلی تقسیم کنید:

  1. خارج از صفحه
  2. در صفحه
  3. فنی

بک لینک ها لینک هایی از یک سایت به سایت دیگر هستند. آنها به ویژه برای موتورهای جستجو مهم هستند زیرا به این معنی است که افراد دیگر به اندازه کافی به سایت شما اعتماد دارند تا افراد را به آن بفرستند.

img-semblog

سئوی خارج از صفحه شامل تاکتیک هایی مانند دریافت بک لینک و بررسی های خارجی است.

img-semblog

تصمیم گیری برای استخدام یک متخصص به بودجه شما و میزان صبور بودن شما بستگی دارد. سئو زمان می برد و انجام آن توسط خودتان (مگر اینکه قبلاً حرفه ای باشید) احتمالاً با یک منحنی یادگیری روبرو می شود.

img-semblog

ابتدا یکی از پرس و جوها را در Google Trends جستجو کنید صفحه نخست (ما در حال انتخاب شمع برای مردان هستیم).

برای مشاهده روند کلی رشد ارگانیک خود به بخش عملکرد در GSC بروید.

انتشار محتوا در وبلاگ خود کافی نیست. اگر می خواهید بهترین شانس برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک از سئو را داشته باشید، باید برای آوردن افراد به سایت خود ارتباط برقرار کنید و ارتباط برقرار کنید. استفاده از رسانه های اجتماعی و ایمیل برای تبلیغ محتوای خود به دنبال کنندگان شروع خوبی است، اما بهتر است ادامه دهید.

ببینید شرکت های دیگر چگونه با سئو رشد کرده اند. اینها را بررسی کنید داستان های موفقیت.

اما کدام کلمات کلیدی می توانند مخاطبان مناسب را به سمت محتوای شما هدایت کنند؟ با تحقیق در مورد کلمات کلیدی می توانید متوجه شوید.

بهبود سئوی ارگانیک سایت شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تحقیق کلمات کلیدی برای کشف آنچه که مشتریان شما به دنبال آن هستند
  • ایجاد محتوا برای داشتن صفحاتی در وب سایت شما که به این جستجوها پاسخ می دهند
  • بهینه سازی روی صفحه برای اطمینان از اینکه محتوای سایت شما به گونه ای ساختار یافته است که هم افراد و هم موتورهای جستجو می توانند آن را درک کنند
  • تحقیق در مورد رقبا برای درک اینکه چه چیزی برای وب سایت های مشابه کار می کند و برنامه ریزی کنید که چگونه در رتبه بندی از آنها رقابت کنید.
  • ممیزی فنی برای کشف و رفع هر گونه مشکل در کد وب سایت که بر تجربه سایت تأثیر منفی می گذارد
  • توسعه و ایجاد لینک برای رشد ارتباطات و بک لینک هایی که افراد بیشتری را به سایت شما هدایت می کند و اعتبار سایت شما را بهبود می بخشد.
img-semblog

Maile Ohye گوگل تخمین می زند که سایت شما باید پس از 4 ماه پس از استخدام یک متخصص سئو، رتبه بندی برای کلمات کلیدی را شروع کند. اما، هر سایتی متفاوت است. پاسخ مشخصی برای اینکه چقدر طول می کشد تا تلاش های سئو شما هر نوع نتیجه ای را نشان دهد وجود ندارد.

img-semblog
با حسن نیت از BrightEdge
در اینجا یک مثال از دو نتیجه اول جستجوی ارگانیک برای پرس و جو، جواهرات ضد حساسیت آورده شده است:

اینها تنها چند نمونه از کارهایی هستند که می توانید برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو انجام دهید و به طور طبیعی سایت خود را در مقابل مخاطبان مناسب قرار دهید. اینکه چه چیزی ممکن است برای شما بهترین کار را داشته باشد به مخاطب هدف شما بستگی دارد.

img-semblog

سپس، با کلیک بر روی جایی که می گوید "+ افزودن مقایسه"، آن را با یک عبارت دیگر مقایسه کنید. توجه داشته باشید که به طور متوسط \u200b\u200bروند جستجوی تاریخی بالاتری دارد.

بهینه سازی موتور جستجوی ارگانیک (سئوی ارگانیک) اقداماتی را برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو بدون پرداخت هزینه برای تبلیغات توصیف می کند.

اگر می خواهید برخی از کارها را کنار بگذارید، همیشه می توانید به خدمات سئو نگاه کنید. سئو برای حفظ تلاش مداوم نیاز دارد و استخدام یک متخصص می تواند کمک کننده باشد.

هنگامی که یک فرصت مناسب را پیدا کردید، روی نتیجه کلیک کنید و سپس بر روی دکمه "باز کردن قفل و راه اندازی" کلیک کنید تا نظر متخصص را ارائه دهید.

در صنعت بازاریابی جستجو، جستجوی پولی به تبلیغات متنی اشاره دارد که از طریق سرویسی مانند Google Ads قرار داده می شود، در حالی که جستجوی ارگانیک به نتایج غیرپرداختی اشاره دارد که در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر می شوند.

کلمات کلیدی بالقوه را تایپ کنید تا تخمین بهتری از تعداد افرادی که برای یک عبارت خاص جستجو می کنند به دست آورید.

img-semblog

پژوهش نشان می دهد که کسب و کارهای B2B حدود 64 درصد از ترافیک را از جستجوی ارگانیک می بینند.

به هر حال، دریافت ترافیک ارگانیک بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال شما است. تنها برنامه شما نیست یک آژانس همچنین می تواند به شما کمک کند تا استراتژی مناسب را برای سایر کانال های ترافیکی، مانند پولی و اجتماعی، تعیین کنید.

پیگیری پیشرفت شما

ممیزی می تواند به شما کمک کند تا هر مشکلی را سریع و آسان کشف کنید. شما می توانید از Site Audit برای یافتن مشکلات در حداکثر 100 صفحه در ماه در سایت خود به صورت رایگان استفاده کنید.