با در نظر گرفتن موارد فوق، در اینجا چند روش خاص برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو وجود دارد:
فرصت های خارج از صفحه
اغلب، خبرنگاران به منبع (بک لینک) لینک می دهند. در اینجا نحوه دریافت بک لینک های مرتبط با آن آورده شده است Qwoted:
اکنون می توانید ببینید که آیا مشکلاتی در سایت شما وجود دارد، خواه بزرگ یا کوچک باشند.
استراتژی بهینه سازی موتور جستجوی ارگانیک خود را با رویکردی کل نگر در ذهن ایجاد کنید (در صفحه، خارج از صفحه و فنی) و رشد خود را دنبال کنید تا به طور طبیعی مشتریان جدید جذب کنید.
منبع: https://www.semrush.com/blog/organic-seo
اگر نمیخواهید مسیر استفاده از ابزارهای تحقیقاتی ارگانیک را در زمان خود طی کنید، یک آژانس بازاریابی دیجیتال میتواند مطمئن شود که همه پایهها تحت پوشش و نگهداری هستند.
سایت هایی وجود دارد (مانند هارو و Qwoted) که کارشناسان را با خبرنگاران نیازمند به منابع مرتبط می کند.
Google Trends برای تحقیقات کلمات کلیدی
تجارت همیشه طبق برنامه پیش نمی رود. اگر نمی توانید پول بیشتری را برای تبلیغات پولی سرمایه گذاری کنید، نمی توانید جایگاه خود را در نتایج جستجو حفظ کنید. با یک استراتژی جستجوی ارگانیک، ترافیک وب سایت شما حتی بدون بودجه تبلیغاتی نیز می تواند افزایش یابد.
تولید سرب ارزان
سپس، با کلیک بر روی جایی که می گوید “+ افزودن مقایسه”، آن را با یک عبارت دیگر مقایسه کنید. توجه داشته باشید که به طور متوسط روند جستجوی تاریخی بالاتری دارد.
انتشار محتوا در وبلاگ خود کافی نیست. اگر می خواهید بهترین شانس برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک از سئو را داشته باشید، باید برای آوردن افراد به سایت خود ارتباط برقرار کنید و ارتباط برقرار کنید. استفاده از رسانه های اجتماعی و ایمیل برای تبلیغ محتوای خود به دنبال کنندگان شروع خوبی است، اما بهتر است ادامه دهید.
Maile Ohye گوگل تخمین می زند که سایت شما باید پس از 4 ماه پس از استخدام یک متخصص سئو، رتبه بندی برای کلمات کلیدی را شروع کند. اما، هر سایتی متفاوت است. پاسخ مشخصی برای اینکه چقدر طول می کشد تا تلاش های سئو شما هر نوع نتیجه ای را نشان دهد وجود ندارد.
پس از آن، میتوانید تخمینهای مهمی در مورد حجم جستجو، دشواری رتبهبندی برای یک کلمه کلیدی، هدف جستجو و موارد دیگر برای کمک به اطلاعرسانی استراتژی جستجوی ارگانیک خود مشاهده کنید.
با توجه به این اطلاعات می توان گفت که «شمع مردانه» اصطلاحی است که می تواند با محتوای مناسب مشتریان را جذب کند.
Semrush برای تحقیق کلمات کلیدی
درک مسائل فنی
برای مشاهده روند کلی رشد ارگانیک خود به بخش عملکرد در GSC بروید.
ابتدا یکی از پرس و جوها را در Google Trends جستجو کنید صفحه نخست (ما در حال انتخاب شمع برای مردان هستیم).
راه اندازی را ادامه دهید. پس از پایان کار، روی دکمه “شروع ممیزی سایت” کلیک کنید:
منطقی است که از چیزی که می تواند بیش از نیمی از ترافیک کسب و کار شما را کسب کند، سرمایه گذاری کنید. اما، دلایل دیگری نیز وجود دارد:
مزایای بهینه سازی ارگانیک برای موتورهای جستجو
رشد پایدار
سئوی خارج از صفحه شامل تاکتیک هایی مانند دریافت بک لینک و بررسی های خارجی است.
در مقایسه با روش های پولی، سئوی ارگانیک می تواند هزینه کمتری داشته باشد. شما می توانید سایت خود را با استفاده از ابزارهای رایگان برای کاهش هزینه ها بهینه کنید. یک پست وبلاگ میتواند با همان شرایطی که تبلیغکنندگان صدها دلار به ازای هر کلیک میپردازند، رتبه اول را کسب کند. سپس، میتوانید از آن ترافیک برای دریافت سرنخهای جدید استفاده کنید.
اعتماد و آگاهی از برند را ایجاد می کند
به عنوان مثال، فرض کنید شما شمع می فروشید:
Qwoted درخواستها را بر اساس دستههایی که در طول راهاندازی حساب خود انتخاب کردهاید، میکشد.
در صنعت بازاریابی جستجو، جستجوی پولی به تبلیغات متنی اشاره دارد که از طریق سرویسی مانند Google Ads قرار داده می شود، در حالی که جستجوی ارگانیک به نتایج غیرپرداختی اشاره دارد که در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر می شوند.
اگر میخواهید برخی از کارها را کنار بگذارید، همیشه میتوانید به خدمات سئو نگاه کنید. سئو برای حفظ تلاش مداوم نیاز دارد و استخدام یک متخصص می تواند کمک کننده باشد.
چرا سئوی ارگانیک مهم است؟
چند ابزار رایگان گوگل برای شروع وجود دارد. یکی از راه ها استفاده از قابلیت تکمیل خودکار گوگل است. شما می توانید کلمات کلیدی مرتبط با اصطلاحات گسترده ای را که برای کسب و کار شما اعمال می شود، مشاهده کنید.
در اینجا یک مثال از دو نتیجه اول جستجوی ارگانیک برای پرس و جو، جواهرات ضد حساسیت آورده شده است:
یک مثال عالی از این موضوع این است که چگونه آژانسی به نام Why SEO Serious ترافیک ارگانیک تلفن همراه یک نانوایی کوچک را تا 460 درصد بهبود بخشید (از 171 بازدید ماهانه به 785 بازدید فقط در 7 ماه).
با مقایسه بازههای تاریخ میتوانید الگوها را حتی راحتتر ببینید. کارهایی را که خودتان انجام داده اید یا سئوی حرفه ای که استخدام کرده اید را دنبال کنید.
چه مدت طول می کشد تا سئوی ارگانیک کار کند؟
هنگامی که محتوای شما در رتبه اول قرار می گیرد، کسب و کار شما را در ذهن جستجوگران نگه می دارد. بهینهسازی برای جستجوی ارگانیک میتواند به برند شما کمک کند در نتایج غنی مانند بستههای نقشه و قطعههای برجسته (معروف به ویژگیهای SERP) ظاهر شود. حضور در این موارد می تواند به اثبات خود به عنوان یک مرجع در موضوعات محبوب در جایگاه شما کمک کند.
هنگامی که یک فرصت مناسب را پیدا کردید، روی نتیجه کلیک کنید و سپس بر روی دکمه “باز کردن قفل و راه اندازی” کلیک کنید تا نظر متخصص را ارائه دهید.
به هر حال، دریافت ترافیک ارگانیک بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال شما است. تنها برنامه شما نیست یک آژانس همچنین می تواند به شما کمک کند تا استراتژی مناسب را برای سایر کانال های ترافیکی، مانند پولی و اجتماعی، تعیین کنید.
پیگیری پیشرفت شما
اما کدام کلمات کلیدی می توانند مخاطبان مناسب را به سمت محتوای شما هدایت کنند؟ با تحقیق در مورد کلمات کلیدی می توانید متوجه شوید.
سئوی ارگانیک چیست؟
پژوهش نشان می دهد که کسب و کارهای B2B حدود 64 درصد از ترافیک را از جستجوی ارگانیک می بینند.
بک لینک ها لینک هایی از یک سایت به سایت دیگر هستند. آنها به ویژه برای موتورهای جستجو مهم هستند زیرا به این معنی است که افراد دیگر به اندازه کافی به سایت شما اعتماد دارند تا افراد را به آن بفرستند.
اتخاذ یک رویکرد جامع به سئو معمولاً بهترین نتایج را به همراه دارد. انجام تلاش های استراتژیک چه در سایت و چه در خارج از سایت شما یک رویکرد متعادل به شما می دهد. به طور کلی می توانید سئو را به سه دسته اصلی تقسیم کنید:
خارج از صفحه
در صفحه
فنی
با ایجاد یک پروژه با وب سایت خود شروع کنید:
کلمات کلیدی بالقوه را تایپ کنید تا تخمین بهتری از تعداد افرادی که برای یک عبارت خاص جستجو می کنند به دست آورید.
تمرکز بر جنبه های فنی استراتژی بهینه سازی ارگانیک شما شامل کارهایی مانند بهبود عملکرد سایت و تجربه کاربر می شود. گوگل سایت شما را بر اساس عواملی از این دست قضاوت می کند.
با استفاده از Google Trends یک قدم جلوتر بروید تا ببینید افراد بیشتری دنبال کدام موضوع هستند.
تصمیم گیری برای استخدام یک متخصص به بودجه شما و میزان صبور بودن شما بستگی دارد. سئو زمان می برد و انجام آن توسط خودتان (مگر اینکه قبلاً حرفه ای باشید) احتمالاً با یک منحنی یادگیری روبرو می شود.
با این حال، چگونه می دانید که چیزی در سایت شما در حال انجام است؟ به خصوص اگر یک توسعه دهنده ماهر نیستید، ممکن است تجزیه و تحلیل باطن سایت خود دلهره آور به نظر برسد.
ممیزی می تواند به شما کمک کند تا هر مشکلی را سریع و آسان کشف کنید. شما می توانید از Site Audit برای یافتن مشکلات در حداکثر 100 صفحه در ماه در سایت خود به صورت رایگان استفاده کنید.
کنسول جستجوی گوگل (GSC) و گوگل آنالیتیکس دو تا از بهترین راه ها برای مشاهده عملکرد سایت شما هستند.
ممیزی سایت همچنین توصیه هایی در مورد چگونگی رفع این مشکلات ارائه می دهد. رفع مشکلات فنی حتی پس از مشاهده آنها ممکن است دشوار باشد. در مواردی مانند این، ممکن است بخواهید خدمات سئوی ارگانیک را بررسی کنید.
سئوی ارگانیک DIY در مقابل استخدام یک متخصص
بهینهسازی موتور جستجوی ارگانیک (سئوی ارگانیک) اقداماتی را برای بهبود رتبهبندی موتورهای جستجو بدون پرداخت هزینه برای تبلیغات توصیف میکند.
پس از ایجاد یک حساب کاربری، می توانید به شرکت هایی که درخواست قیمت دارند نگاه کنید. روی «درخواستها» و سپس جایی که میگوید «ارسال رایگان» کلیک کنید.
هنگامی که قفل اطلاعات را باز کردید، یک منبع جدید (خودتان) اضافه کنید و طرح خود را بسازید. آهنگ خود را کوتاه و شیرین نگه دارید.
بیایید بیشتر در مورد بهینه سازی جستجوی ارگانیک و نحوه استفاده از آن به نفع خود صحبت کنیم.
با حسن نیت از BrightEdge
اینها تنها چند نمونه از کارهایی هستند که می توانید برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو انجام دهید و به طور طبیعی سایت خود را در مقابل مخاطبان مناسب قرار دهید. اینکه چه چیزی ممکن است برای شما بهترین کار را داشته باشد به مخاطب هدف شما بستگی دارد.
پاسخ کوتاه: انتظار نداشته باشید یک شبه مقام اول را کسب کنید. سئو یک بازی طولانی است، اما در نهایت ارزش آن را دارد.
استراتژی های درون صفحه بر روی بهینه سازی محتوای سایت شما برای کلمات کلیدی که مردم در گوگل جستجو می کنند تمرکز دارند.
خواه DIY خود را انجام دهید یا اعطا کنید، همچنان باید رشد طبیعی خود را در طول زمان پیگیری کنید.
ببینید شرکت های دیگر چگونه با سئو رشد کرده اند. اینها را بررسی کنید داستان های موفقیت.
چگونه کسب و کار خود را برای جستجوی ارگانیک بهینه کنید
اگر خبرنگار علاقه مند به استفاده از شما به عنوان منبع باشد، در پلتفرم با شما تماس خواهد گرفت.
تاکتیک های روی صفحه
بهبود سئوی ارگانیک سایت شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:
تحقیق کلمات کلیدی برای کشف آنچه که مشتریان شما به دنبال آن هستند
ایجاد محتوا برای داشتن صفحاتی در وب سایت شما که به این جستجوها پاسخ می دهند
بهینه سازی روی صفحه برای اطمینان از اینکه محتوای سایت شما به گونه ای ساختار یافته است که هم افراد و هم موتورهای جستجو می توانند آن را درک کنند
تحقیق در مورد رقبا برای درک اینکه چه چیزی برای وب سایت های مشابه کار می کند و برنامه ریزی کنید که چگونه در رتبه بندی از آنها رقابت کنید.
ممیزی فنی برای کشف و رفع هر گونه مشکل در کد وب سایت که بر تجربه سایت تأثیر منفی می گذارد
توسعه و ایجاد لینک برای رشد ارتباطات و بک لینک هایی که افراد بیشتری را به سایت شما هدایت می کند و اعتبار سایت شما را بهبود می بخشد.
بهتر است دادههای حجم جستجو و علاقه را با ابزار تحقیق کلمه کلیدی تأیید کنید. اگر در ذهن ندارید، ابزار مرور کلی کلمات کلیدی را امتحان کنید.