بهینه سازی موتورهای جستجوی محلی (سئوی محلی) یک تکنیک بازاریابی دیجیتال برای بهبود دید کسب و کار در نتایج جستجوی محلی، به طور ایده آل در جستجوهای محلی مرتبط است. اصطلاحات جغرافیایی، مانند نام شهرها یا عبارات "نزدیک من" در بازار جستجوی محلی رایج هستند. برخی از نمونه های پرس و جو با هدف محلی عبارتند از: «بهترین کافی شاپ در نیویورک» و «دندان پزشک اورژانس نزدیک من».
بهینه سازی محلی به شما کمک می کند در نتایج جستجوی بسته محلی Google (با نام مستعار بسته نقشه) ظاهر شوید:
همچنین دید شما را در نتایج جستجوی ارگانیک سنتی "پیوندهای آبی" بهبود می بخشد. این پیوندهای ارگانیک بر اساس مکان جستجوگر هستند:
یافتن نتایج جستجوی ارگانیک سنتی در زیر نتایج بسته محلی معمول است.
از آنجایی که سئوی محلی در مورد دستیابی به افراد در مناطق جغرافیایی بسیار هدفمند است، کسب و کار شما در صورتی که رستوران، کلینیک دندانپزشکی، فروشگاه خرده فروشی، شرکت حقوقی یا ارائه دهنده خدمات حضوری دیگر باشد بیشترین سود را خواهد برد.
چرا سئوی محلی اهمیت دارد؟
مشتریان همیشه از موتورهای جستجو برای یافتن خدمات محلی با مدیریت گوگل استفاده می کنند میلیاردها جستجوی محلی هر ماه
در واقع، تقریباً نیمی از جستجوگران محلی روی فهرست های Map Pack Google کلیک می کنند 42% انتخاب مشاغلی که در آنجا به نمایش گذاشته می شوند. اکثر مردم به صفحه اول نتایج جستجو برای پرس و جوهای محلی می چسبند و دید در آنجا بسیار مهم است. اگر کسب و کار شما در صفحه اول فهرست نشده است، ممکن است مشتریان ارزشمندی را از دست بدهید.
داشتن یک حضور قوی در جستجوی محلی در گوگل باعث می شود افراد به سرعت کسب و کار شما را پیدا کنند و در مورد محصولات یا خدمات شما اطلاعات کسب کنند.
گوگل از چه فاکتورهای رتبه بندی برای نتایج جستجوی محلی استفاده می کند؟
اگرچه گوگل از یک الگوریتم پیچیده برای تعیین رتبه بندی جستجوی محلی استفاده می کند، اما می توان آن را به سه عامل اصلی تقلیل داد: ارتباط، فاصله و برجستگی.
ارتباط. این نشان می دهد که کسب و کار شما چقدر با درخواست های جستجوگر مطابقت دارد. بنابراین حفظ اطلاعات دقیق و کامل کسب و کار، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، و به روز نگه داشتن خدمات خود در نمایه کسب و کار Google (GBP) بسیار مهم است.
فاصله. گوگل به این می پردازد که کسب و کار شما چقدر با مکان جستجوگر یا عبارت مکان مورد استفاده در جستجو فاصله دارد. مطمئن شوید که داده های NAP شما به درستی در سراسر وب فهرست شده است.
برجستگی. این نشان می دهد که کسب و کار شما چه به صورت آنلاین و چه آفلاین چقدر شناخته شده یا برجسته است. برجستگی آفلاین، مانند موزه ها یا مکان های دیدنی، در نتایج جستجوی محلی منعکس می شود. برجستگی آنلاین نیز مهم است. این شامل نظرات مشتریان، حضور کلی آنلاین، ذکر در سایت های معتبر و لیست های تجاری است. هر چه به صورت آنلاین در مورد شما مثبت تر صحبت شود، رتبه بهتری خواهید داشت.
سایر عناصر کلیدی می توانند بر رتبه بندی جستجوی محلی شما تأثیر بگذارند، از جمله:
احساس و کمیت نظرات شما
رتبه بندی ستاره های Google Maps
سلامت کلی سئوی وب سایت شما
محتوای محلی (به عنوان مثال، صفحات خاص منطقه یا پست های وبلاگ) و کیفیت آن
عملکرد وب سایت (سرعت و سازگاری با موبایل)
چگونه با سئوی محلی شروع کنیم
سئوی محلی شامل بهینه سازی هم برای بسته محلی و هم برای نتایج جستجوی ارگانیک سنتی است. برخی از عوامل رتبه بندی محلی بر هر دو تأثیر می گذارند، در حالی که برخی دیگر مختص یکی یا دیگری هستند.
بیایید با اصول اولیه شروع کنیم.
1. شرکت خود را به نمایه کسب و کار Google اضافه کنید
نمایه کسب و کار Google به اصطلاح کاتالوگ آنلاین گوگل از مشاغل محلی است. این اطلاعات کلیدی را برای مشتریان بالقوه شما ارائه می دهد تا کسب و کار محلی شما را پیدا کنند و در مورد آنها بیاموزند. این اطلاعات در پلتفرم های مختلف گوگل از جمله در جستجوی گوگل و نقشه ها نمایش داده می شود.
Google نمایه های محلی کسب و کار Google را که به خوبی برای جستجوی محلی بهینه شده اند، در اولویت قرار می دهد. به روز رسانی نمایه خود با اطلاعات دقیق و کامل، نمایش کسب و کار شما را در نتایج محلی برای Google آسان تر می کند. نمونه اسکرین شات زیر را ببینید:
بسته 3 محلی، که به عنوان سه کسب و کار در بالای نتایج جستجوی محلی ظاهر می شود، نقطه مطلوبی است. دستیابی به این موقعیت به این معنی است که برای مشتریانی که از عبارات جستجوی مرتبط استفاده می کنند بیشتر قابل مشاهده خواهید بود. این می تواند بازدیدها، تماس ها و بازدید از وب سایت شما را افزایش دهد.
برای افزایش شانس خود برای رتبه بندی در بسته 3 محلی، نمایه کسب و کار Google خود را به طور کامل پر کنید. در اینجا چیزی است که باید پوشش داده شود:
نام، آدرس و شماره تلفن کسب و کار (NAP)
دسته و زیر مجموعه های کسب و کار
آدرس وب سایت
شرح کسب و کار
ساعات کار
محصولات یا خدمات ارائه شده
عکس و فیلم با کیفیت بالا
2. نظرات آنلاین را تشویق کنید و به آنها پاسخ دهید
بررسی های مثبت کسب و کار عملکرد جستجوی محلی شما را افزایش می دهد و با مشتریان بالقوه اعتماد ایجاد می کند. تکه هایی از نظرات مشتریان ممکن است مستقیماً در فهرست شما در بسته نقشه ظاهر شوند و به مشتریان بالقوه جدید اثبات اجتماعی فوری ارائه کنند.
اما دریافت نظرات تنها بخشی از فرآیند است. نقش فعال تری را در نظر بگیرید 88% از مصرف کنندگان، مشاغلی را ترجیح می دهند که به همه بررسی ها پاسخ می دهند، در حالی که تنها 47٪ از مصرف کنندگان این کار را نمی کنند.
نمایه کسب وکارتان را تأیید کنید تا مطمئن شوید اطلاعاتتان در سرویس های Google نشان داده می شود و به نظرات پاسخ دهید.
با آسان کردن این کار، مشتریان را تشویق کنید نظرات خود را بنویسند. مشوق نده
برای ایجاد اعتماد و نشان دادن بازخورد ارزشمند به نظرات پاسخ دهید.
همه بررسی ها را تایید کنید. نشان دادن موارد مثبت و منفی باعث افزایش اعتبار می شود.
پیوند بررسی خود را در ایمیل های تشکر، تعاملات چت یا رسیدها به اشتراک بگذارید.
3. در فهرست راهنماهای کسب و کار محلی فهرست شده و نقل قول بسازید
برای ایجاد یک تصویر مثبت و ایجاد اعتماد در کسب و کار خود، آن را در فهرست راهنماهای آنلاین معروف مانند Google، Facebook، Yellowpages، Bing Places، Apple Maps و غیره یا سایر وب سایت های معتبر فهرست کنید. نقل قول های محلی نیز ایجاد کنید.
نقل قول های محلی، ذکرهای خارجی از نام، آدرس و شماره تلفن (NAP) کسب وکار شما هستند که مشروعیت کسب وکار شما را برای موتورهای جستجو تأیید می کنند. این تضمین می کند که بازدیدکنندگان در هر وب سایت یا فهرستی اطلاعات تماس به روز کسب و کار شما را مشاهده خواهند کرد.
سازگاری کلیدی است. اطلاعات NAP خود را در همه جا آنلاین یکسان نگه دارید. ابزار بازاریابی محلی SE Ranking به طور خودکار این کار را انجام می دهد.
استنادهای تجاری نادرست را در فهرست های موجود شما شناسایی و برطرف می کند و فهرست های جدیدی را در جایی ایجاد می کند که کسب و کار شما هنوز ظاهر نشده است. همچنین با حذف موارد تکراری همه چیز را جلا می دهد. اگر می خواهید با حداقل تلاش، نقل قول های ثابتی ایجاد و مدیریت کنید، ابزار بازاریابی محلی رتبه بندی SE راهی برای رفتن است.
4. کلمات کلیدی را که مشتریان برای یافتن کسب و کار شما استفاده می کنند، پیدا کنید
شروع کار با سئوی محلی مستلزم آن است که کلمات و عبارات (کلمات کلیدی) مورد استفاده مشتریان بالقوه خود را برای یافتن مشاغل محلی درک کنید. رتبه بالا برای این کلمات کلیدی محلی، مشتریان نزدیکی را به ارمغان می آورد که به دنبال محصولات یا خدماتی هستند که شما ارائه می دهید.
برای مثال، اگر رستورانی دارید، می خواهید برای سؤالاتی مانند «رستوران ها در مرکز شهر شیکاگو» یا «غذاهای ایتالیایی در نزدیکی من» رتبه بندی کنید. اگر شما یک دندانپزشک هستید، برای سوالاتی مانند "دندانپزشک در [neighborhood]” یا ” مطب دندانپزشکی نزدیک [landmark]” ایده آل است.
وب سایت شما همچنین باید به طور طبیعی این شرایط خاص مکان را در صفحات شما داشته باشد.
سپس می توانید با شبکه جستجوی محلی SE Ranking پیگیری کنید که چقدر برای آنها رتبه بندی می کنید. مکان های سفارشی خود را در کنار کلیدواژه های محلی که می خواهید رتبه بندی کنید به نقشه اضافه کنید و رتبه بندی های خود را در Google Maps روی یک شبکه رنگارنگ که خواندن آن آسان است، نمایش داده می شود.
مناطق سبز مکان هایی را نشان می دهند که در آن ها در 3 موقعیت برتر قرار می گیرید. زرد، نارنجی و قرمز نشان دهنده رتبه های پایین تر است. این نقشه بصری نحوه شناسایی مناطق و عبارات جستجو را ساده می کند که بیشترین مشتری را برای شما به ارمغان می آورد. همچنین به شما نشان می دهد که کجا باید پیشرفت کنید.
5. از مردم بخواهید در مورد کسب و کار شما صحبت کنند
برای اینکه کسب و کار محلی شما مورد توجه مشتریان قرار گیرد و توسط موتورهای جستجو به عنوان محلی مرتبط شناخته شود، مردم را تشویق کنید تا اخبار کسب و کار شما را منتشر کنند.
یکی از بهترین راه ها این است که در نشریات محلی برجسته شوید. روزنامه های محلی و وب سایت های محلی (چه چاپی و چه آنلاین) همیشه در جستجوی داستان های تجاری جالب برای به اشتراک گذاشتن با خوانندگان خود هستند. به این فکر کنید که چه چیزی کسب و کار شما را منحصر به فرد می کند. شاید به خاطر دستور العمل های خانوادگی خاص رستوران شما یا کارهای اجتماعی مطب دندانپزشکی شما باشد.
گاهی اوقات آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید و فرصت ها درست در مقابل شما هستند. برای مثال، رسانه های محلی اغلب جمع بندی هایی را به عنوان بخشی از جریان کار خود منتشر می کنند، مانند «بهترین رستوران های مناسب برای کودکان در آستین» یا «دندان پزشکان برتر در شمال شیکاگو». فقط مطمئن شوید که آنها را پیدا کنید.
راه دیگر برای جلب توجه شرکت در رویدادهای اجتماعی است. این می تواند شبیه حمایت مالی از رویدادهای محلی یا میزبانی از فعالیت های اجتماعی باشد. فعالیت هایی مانند این منجر به پوشش طبیعی رسانه ای و اشاره های آنلاین می شود. اینها دقیقاً همان چیزی است که شما باید در مورد آنها به صورت محلی و آنلاین صحبت کنید.
آنا پستول یک بازاریاب محتوا در رتبه بندی SE است، جایی که از ایجاد محتوا برای سئو، بازاریابی دیجیتال و رسانه های اجتماعی لذت می برد. تمرکز او بر نوشتن قطعات دقیق، آسان برای هضم و آموزنده است که موضوعات پیچیده را به روایت های جذاب تبدیل می کند که با خوانندگان طنین انداز می شود. خارج از محل کار، او از تمرینات کششی، تمرینات ورزشی، برنامه ریزی ماجراجویی سفر بعدی خود و گذراندن وقت با گربه-دختر مورد علاقه اش لذت می برد.