سئوی هفتگی شماره 214 - [rank theory]
انتشار: تیر 03، 1402
بروزرسانی: 31 خرداد 1404

سئوی هفتگی شماره 214 - [rank theory]


سلام در یک روز آفتابی ورمونت.

اوضاع چطوره؟

صحبت های کوچک صحبت های کوچک صحبت های کوچک.

خارق العاده!

بیایید کارها را با ضربات سریع شروع کنیم:

بازدید سریع

این هفته من سه مقاله را که نمی توان از دست داد در مورد آنچه رخ داد، معنای آن برای سئوکاران و سازندگان سایت و برداشت من از آن را پوشش می دهم.

مشترکین نظریه رتبه این پست را درست در صندوق ورودی خود دریافت کردند:

حالا شما هم می توانید. مشترک شوید و بازی سئوی خود را ارتقا دهید.

شروع کار با یک آزمایش عالی Ahrefs.

آیا حذف ریدایرکت های 301 بعد از یک سال مشکلی ندارد؟

رااین پست توسط پاتریک استاکس به دنبال آزمایش چیزی است که گری ایلیز در سال 2021 گفت (که برای یک سئوی وسواس 301 تغییر مسیر مانند من، واقعا جالب بود):

حذف ها، حداقل برای من، بزرگ بودند:

  1. دامنه هایی که حداقل برای یک سال تغییر مسیر داده شده اند، همه سیگنال ها از دامنه هدایت شده به… redirectee (?) ارسال شده اند.
  2. دامنه هایی که بیش از یک سال به سایت دیگری هدایت شده اند، تمام قدرتشان مانند گاز گرفتن یک خون آشام درست روی گردن دامنه از بین رفته است (بنابراین هیچ دامنه ای را که چند سال صرف تغییر مسیر کرده اند نخرید - آنها پوسته های خالی آنها هستند. قدرت سئو سابق).

بنابراین پاتریک آزمایشی را با چند پست Ahrefs راه اندازی کرد که پست های دیگر به آن ها هدایت شدند (جایی که یک پست قدیمی با تعداد زیادی پیوند بازنویسی شده یا توسط یک URL جدید و غیره بهینه سازی شده بود).

نتایج؟

یک URL مقداری از ترافیک را از دست داد، یک URL تعداد زیادی ترافیک به دست آورد و بقیه ثابت ماندند.

من حاضر نیستم به طور قاطع بگویم که تغییر مسیرهای دائمی حتی پس از یک سال نیز ارزش عبور می کند، اما به نظر می رسد آنچه گری گفت بیشتر درست است. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit telus، luctus nec ullamcorper mattis، pulvinar dapibus leo.

پاتریک استوکس

توییت

برداشت من:

این آزمایش جالبی است، اما من فکر می کنم یک آزمایش قوی تر، گرفتن دامنه ای است که برای مدت طولانی تغییر مسیر داده است، آن را با یک سایت در آن پشتیبان بگیرید و ببینید که چگونه رتبه بندی می شود.

این در واقع کاری است که من در اوایل امسال انجام دادم (توجه داشته باشید: یک پست وبلاگی در مورد این بنویسید)، جایی که یک EMD (دامنه تطبیق دقیق) با نمایه پیوندهای قاتل خریداری کردم و یک سایت روی آن + یک AI 4000 کلمه ای قرار دادم. محتوایی را که اصلاً توسط انسان ویرایش نشده بود تولید کرد و دیگر هیچ.

در اینجا نتایج آمده است:

(من حتی نتوانستم نمودار کشتی موشکی جالبی داشته باشم زیرا وقتی این دامنه را در اختیار گرفتم و WP و هیچ چیز دیگری را نصب کردم، سایت شروع به رتبه بندی در 10 سایت برتر کرد). اکنون بیش از یک ماه است که در رتبه دوم قرار دارد.

تقریباً یک سال آفلاین بود و تقریباً دو سال به سایت دیگری هدایت شد.

و نصب WP پیش فرض 2 روز طول کشید تا رتبه بندی شروع شود.

من می دانم که این یک نقطه داده است، اما این نظر گری "The Illest" Illyes را به گونه ای متفاوت نشان داد و نحوه رویکرد من به دستیابی به دامنه هایی با قدرت از قبل موجود را کاملاً بازتعریف کرد.

???? Ahrefs: با من تماس بگیرید، من در این مورد به عنوان یک پست وبلاگ مهمان خواهم نوشت

انکار ابزار Disavow: یک مطالعه موردی

رااین پست توسط گلن گیب آنقدر گوشتی است که می توانید با آن یک استیک خانه برزیلی راه اندازی کنید.

این همچنین باعث می شود که خلاصه کردن و نه فقط بازنویسی کامل آن پست دشوار باشد، بلکه *قطعات را ترک می کند* من سعی می کنم!

من این پست را می نویسم زیرا یک مطالعه موردی عالی برای به اشتراک گذاشتن دارم. و این مورد به دنبال تعدادی از شرکت های دیگر است که من به آنها کمک کرده ام که تصمیم گرفتند پس از فهمیدن نحوه استفاده از ابزار، فایل های Disavow خود را هسته ای کنند. این شرکت ها هیچ تاثیر منفی از هسته ای کردن فایل های Disavow خود ندیده اند. و برای مطالعه موردی که امروز می خواهم به اشتراک بگذارم، خواهید دید که چگونه یک سایت به طور کامل یک فایل Disavow بزرگ با دامنه های 15K+ را در آن حذف کرد و در واقع پس از از کار افتادن بر اساس یک مهاجرت وحشتناک از حالت مرگ خارج شد.
و من نمی گویم سایت به دلیل حذف فایل Disavow دوباره افزایش یافته است. من به سادگی می گویم که پرونده اصلاً مهم نبود. آنها پس از حذف آن فایل انکار غول پیکر پر از دامنه های تصادفی، ناخواسته و هرزنامه بازگشتند.

گلن گیب

توییت
  • کارمندان گوگل اغلب می گویند این ابزار در بهترین حالت بی اثر است و در بدترین حالت به وب سایت ها آسیب می رساند.
  • خود ابزار می گوید از آن استفاده نکنید مگر اینکه یک پنالتی دستی داشته باشید.
  • سایت در مطالعه موردی +15k در لیست انکار خود داشت!
  • سایت در مطالعه موردی پس از به روزرسانی بررسی های آوریل 2023 افزایش یافت
  • سایت در مطالعه موردی پس از به روزرسانی بدون هیچ پیوندی رد شده، 140 درصد افزایش یافته است

زمان استفاده از فایل Disavow:

اگر چند لینک واقعی خریده اید، نمی توانید حذف کنید یا نوفالو کنید (و احتمالاً یک جریمه دستی از آنها دریافت کرده اید).

برداشت من:

خوب، من تجربه زیادی در مورد ابزار Disavow ندارم، زیرا هرگز آن را به عنوان چیزی که لازم است انجام دهم، نپذیرفتم، بنابراین هیچ بینش شگفت انگیزی ندارم.

قطعاً به نظر می رسد که این کار بیشتر از اینکه برای صاحبان سایت ضرر داشته باشد، ضرر داشته است، و من تعجب نمی کنم اگر راه اکثر محصولات Google مانند Google Domains (خیلی زود!) باشد و روزی کشته شوند.

گوگل هوش مصنوعی نساخت، بلکه یک موتور سرقت ادبی ساخت

وای، سخت افزار تام است بالا بردن به Google re: محصول جستجوی مولد آنها.

این مقاله توسط Avram Piltch سردبیر Tom\'s Hardware است و یک مرور کلی بسیار انتقادی است از اینکه چگونه محصول جدید جستجوی هوش مصنوعی گوگل با سرقت ادبی، استفاده از سایت های وحشتناک و غیرمعتبر در پاسخ ها، و ارائه اولین نتایج ارگانیک، نتایج ارگانیک را از بین می برد. پایین صفحه

تا کجا؟

1300+ پیکسل برای جستجوی "بهترین دوچرخه:"

برای من (یک سازنده سئو و وب سایت که بر ترافیک ارگانیک متکی است)، این رویکرد مخالف EEAT برای منبع یابی اطلاعات، WILD af است:

یکی از سخنگویان Google به من گفت: «ما وب سایت ها را در مرکز SGE قرار می دهیم، و تجربه ای را برای برجسته کردن و جلب توجه به محتوا از سراسر وب طراحی می کنیم.
[…]
گوگل با "قرار دادن وب سایت ها در جلو و مرکز" به بلوک سه تصویر کوچک پیوند مرتبط اشاره می کند که گاهی (اما نه همیشه) در سمت راست پاسخ SGE آن ظاهر می شود. اینها یک برگ انجیر برای ناشران هستند، اما همیشه بهترین منابع نیستند (با نتایج ارگانیک برتر مطابقت ندارند) و افراد کمی روی آنها کلیک می کنند، زیرا "پاسخ" خود را در متن SGE دریافت کرده اند.

استناد AI مولد گوگل

به عنوان مثال، زمانی که من "بهترین CPU" را جستجو کردم، پیوندهای مرتبط از سایت های Maketecheasier.com، Nanoreview و MacPaw بودند. هیچ یک از این سایت ها حتی در صفحه اول نتایج ارگانیک برای "بهترین CPU" و دلایل خوبی وجود ندارد. آنها مقامات پیشرو در این زمینه نیستند و مقالات مرتبط حتی لیستی از بهترین CPU ها را ارائه نمی دهند. مقاله MacPaw در مورد نحوه انتخاب بهترین پردازنده برای مک بوک خود است، موضوعی که با هدف جستجوی "بهترین CPU" مطابقت ندارد، زیرا این افراد تقریباً مطمئناً به دنبال یک پردازنده رایانه رومیزی هستند.

اورام پیلچ

توییت

یکی از مشکلات اصلی در اینجا، به گفته نویسنده، این است که گوگل از انحصار موتور جستجوی خود استفاده می کند تا محتوای خود را بر دیگران فشار دهد – محتوایی که ننوشته است، محتوایی که نمی تواند صحت آن را تأیید کند. در این سناریو هر کسی ضرر می کند: صاحبان سایت، جستجوگران و آینده یک وب باز – اما نه گوگل. گوگل برنده بزرگ…

برداشت من:

همانطور که می گویند: "دوچرخه می زند."

همیشه برای من احساس می کردم که گوگل از انتقال ترافیک ارزشمند به سایت های وابسته بدون اینکه واقعاً بتواند منقار آنها را خیس کند متنفر است. شاید آنها با بی ربط کردن نتایج ارگانیک و تلاش برای افزایش تعداد نتایج صفر کلیک تا جایی که می توانند در حال مبارزه هستند، چه کسی می داند؟

و قبل از اینکه کسی مرا متهم کند که هذلولی هستم و فقط با ترس به خاطر کلیک ها بازی می کنم: خدا لعنتت کند درست است، من می ترسم اگر گوگل این نسخه از جستجو را منتشر کند که به طور موثر وب باز را از بین ببرد، آینده جستجو چگونه خواهد بود. و پاسخ مغز هوش مصنوعی دانا و اغلب اشتباه را در بالای نتایج جستجو قرار می دهد، گویی که خود این پاسخ ها را در خلاء ایجاد می کند.

البته راه هایی وجود دارد که می توان از آن عقب نشینی کرد، مانند – همانطور که نویسنده پیشنهاد می کند – پیوستن به یک انجمن صنفی و متحد شدن برای شکایت از گوگل به دلیل سرقت ادبی.

مطمئناً کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید مانند تغییر استراتژی خود از تلاش برای رتبه اول در گوگل تا تلاش برای نام بردن در سایت های زیادی که ممکن است برای اینکه هوش مصنوعی محصول شما را توصیه کند (چیزی که من روی آن کار می کنم. نوشتن در مورد و به زودی منتشر خواهد شد).

اما بازی در شرف تغییر است، مطمئناً می توانید آن را ببینید؟

پست هفته:

کامل. بدون یادداشت

این پست را دوست دارید؟ سپس خبرنامه سئوی من را دوست خواهید داشت:

بسته بندی

این برای این نسخه سئوی هفتگی تمام شد.

چی فکر کردی: دوستش دارم؟ ازش متنفرم؟ بي تفاوت؟

من دوست دارم از شما بشنوم! خبرنامه نویسی یک کسب و کار تنهایی است، پس پاسخ را بزنید و سلام کنید!

من شما را دوباره در صندوق ورودی اول این پنجشنبه برای بررسی عمیق سئو با نظریه رتبه 30 می بینم.

تا آن موقع…



منبع: https://www.ranktheory.com/the-weekly-seo-214/