سئو داخلی چیست؟

امروزه این مفهوم به Search Experience Optimization تغییر یافته که برابر است با بهینه سازی تجربه کاربری از جستجو، به عبارت دیگر باید برای رضایت کاربر از نتیجه یافت شده نیز اهمیت ویژه ای قایل شویم. فایل txt به حروف بزرگ و کوچک حساس است. اگر این طور نیست، باید یک فایل جدید را از ابتدا بسازید. شما باید با کارکرد موتور جستجو به طور کامل آشنا باشید، تا فرایند و چیستی سئو را به درستی درک کنید. آن زمان باید تنها نگرانی شما رساندن به موقع محصولات و یا خدمات به کاربرانتان باشد . پس ما موقع آپدیت گوگل باید چیکار کنیم؟

بله، نقشه سایت به صورت مستقیم روی سئو شما تاثیری ندارد، اما این فرصت را به شما میدهد تا به رباتهای گوگل بفهمانید که تمایل دارید کدام صفحات شما را در نتایج نمایش دهد و عملیات خزش توسط این ربات ها روی کدام صفحات شما باشد و بهتر است شما از آن استفاده کنید. حال، این موتور جستجو (گوگل) است که جایگاه و رتبه سایت شما را تعیین میکند و این کار را نیز با در نظر گرفتن استانداردها و معیارهایی که سئو نام دارد انجام میدهد. برای مثال یک آژانس مسافرتی با پرداخت ماهانه 100 میلیون تومان برای تبلیغات در گوگل هنوز سود بالایی میبرد و حاضر است برای رتبه گرفتن روی کلمهای مثل تور مشهد تا چند صد میلیون تومان هزینه کند، این نیز نشان میدهد که چقدر میتوان با داشتن رتبهی خوب در گوگل ثروت ایجاد کرد. او ادعا کرد که تاکتیکها و روشهای گوگل در جلوگیری از هرز آگهیها، موجب ایجاد یک تداخل زیانآور با روابط قراردادی شدهاست. شما میتوانید از طریق روشهای مختلفی سئوی محلی خود را تقویت کنید.

برای دریافت خدمات سئو در اصفهان با سایت seotwitt ما همراه باشید. بدین معنی که اگر سایتی با ارزش و با رتبه خوب در گوگل، به سایت شما لینک دهد؛ گوگل به شما یک امتیاز مثبت خواهد داد. زیر دامنه ها در بیشتر موتورهای جستجو به عنوان سایت متفاوتی در نظر گرفته می شوند. هرچه پیوند سخت تر باشد، ارزش آن بیشتر است. موتورهای جستجوگر یا Search Engines مجموعهای از نرم افزارها و سخت افزارها هستند که میتوانند در یک فضای مشخص در میان حجم گستردهای از داده ها، اطلاعات یا دادههای مد نظر کاربران یا نرم افزارها را جستجو کنند. یکی از مهمترین عوامل برای بررسی مجموع صفحاتی که روی سایت خود ایجاد کرده اید، داشتن استراتژی قوی و منسجم است که گاهی کار را برای مبتدیان سخت میکند. محتوا سئو شده، ویژگیها و استانداردهای خاص خود را دارد.

یک نقشه سایت ویدئویی این مفهوم را یک مرحله بیشتر می کند در واقع به شما اجازه می دهد که خزنده های موتور جستجو را از هر گونه محتوای ویدئویی که در سایت خود دارید مطلع سازید. به عنوان مثال اگر شما یک وب سایتی را راه اندازی کردهاید که در آن فروش عطر و ادکلن انجام میدهید و از طریق سایت خود فروش خوبی ندارید سئو برای شما بهترین گزینه است. هرچه فروشگاه اینترنتی شما (چه بازرگانی و چه خدماتی) جایگاه و رتبه بالاتری داشته باشد، قطعا مشتریان بیشتری نیز خواهد داشت؛ و این افزایش مشتری، به معنی افزایش فروش و کسب سود بیشتر است. این فایل به موتورهای جستجوگر مانند گوگل اجازه میدهد که تمام پیچ و خمها و URLهایی که باید در گوگل ثبت شوند را، شناسایی و ثبت کنند. برای رعایت سئو تکنیکال سایت شما نباید هیچ مشکل فنی داشته باشد و در تمام دستگاهها مانند موبایل و تبلت بدرستی نمایش داده شود و البته باید حواستان به مشتری مداری هم باشد و محتواهای جذاب و مخاطبپسند تولید کنید. در این جستجو که ما یا دیگران آن را انجام میدهیم، یک سری نتایجی به دست میآید که بعضی از آنها درصفحه اول هستند و برخی دیگر در صفحات دیگر گوگل نشان داده میشوند.

توصیه می شود robots.txt را به سایت خود اضافه کنید و پیوندی به sitemap.xml خود داشته باشید. برای درک بهتر این موضوع وبسایت خود را همانند یک هرم در نظر بگیرید که در بالای آن صفحه اصلی سایت قرار دارد و سایر صفحات بصورت سلسله مراتبی بسته به اهمیت، در زیر آن قرار خواهند گرفت. بعد از مشاهده شما، ترافیک زیادی به وب سایت شما سرازیر میشود و میتوانید به راحتی محصولات و یا خدمات خود را معرفی نمایید. شاید با خود بگویید، چه تفاوتی میکند، در کجای نتایج جستجو دیده شویم؟ در این مثال هیچ یک از موتورهای جستجو اجازه دسترسی به لینک هایی که شامل علامت سوال می باشند را ندارند. سئو(SEO) مخفف کلمات Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی برای موتورهای جستجو است.

برای همین توصیه می شود در صورتیکه بتوانید تمام نیازهای خود را با وردپرس برآورده نمایید از این سیستم استفاده کنید. Robots.txt یک فایل ساده و در عین حال مهم است که می تواند سرنوشت وب سایت وردپرس شما را در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) تعیین کند. در سئو نویسی باید کلمات کلیدی مرتبط با سایت یا جملههایی را شناسایی کنید که افراد در گوگل وارد میکنند تا مطلب موردنظر خود را پیدا کنند. البته باید اضافه کنم که، حتماً خود سایت نیز باید یک سری خصوصیاتی را داشته باشد که موتورهای جستجو برای نشان دادنش علاقه پیدا کنند اما، این موارد خیلی زیاد نیست و محتوای ما در نهایت بسیار تعیین کننده تر است. چراکه کاربران و موتورهای جستجو به محتواهای بلند علاقه دارند.

بسیاری از کسبوکارها میدانند (یا فکر میکنند، میدانند!) که برای موفقیت و توسعه تجارت آنلاین به موتورهای جستجو و سئو نیاز دارند. به عنوان مثال در مورد یک وب سایت شرکتی، یک شرکت مشاوره، یا یک تجارت که به خدمات مشتری افتخار میکند فکر کنید. خوب مشخص است که همه افراد وقتی برای خرید یک خدمت یا کالای خاص دست به دامن گوگل میشوند، به یکی از سه نتایج اول در گوگل بیشتر توجه میکنند. اگر ربات گوگل وارد سایت شما شود و مشغول خزیدن شود، با استفاده از لینهای مختلف که در سایت شما وجود دارد، به صفحات مختلف رفته و آنها را بررسی میکند. تگ عنوان و توضیحات متا، عبارتی است که کاربر در نتایج گوگل مشاهده میکند و نقش مهمی در جذب او به سایت و حتی SEO وردپرس دارد. و بعد هر آن چیزی که برای رسیدن به صفحه اول گوگل نیاز دارید را به شما معرفی کنم و در اختیارتان قرار دهم، تا بی نیاز از هر مطلب دیگری در رابطه با سئو و اهمیت آن شوید. هرچقدر هم به ظاهر و محتویات سایت خود اهمیت دهید و هرچقدر هزینه کنید تا زمانی که سایت توسط کاربرانتان قابل مشاهده نباشد فایدهای نخواهد داشت.

اکنون نوبت شماست. به سایت خود برگردید و تمام این بهینه سازی ها را روی سایت خود انجام دهید. چه کسبوکارهای کوچک و چه بزرگترین برندهای فضای مجازی، همه و همه -در هر سطحی که باشند- برای رسیدن به مرحله بعد به سئو نیاز دارند. از آنجا که google بزرگترین موتور جستجو در دنیاست، سئو بر اساس معیارها و قوانین رتبهبندی google انجام میشود. میتوان حدس زد در پایان بازدید، اطلاعات زیادی به دست آوردهایم اما حسابی خستهایم و نتوانستهایم از گردشمان لذت ببریم. این نوع محتوا نه تنها جهت بهبود سئو به شما کمک می­کند بلکه از این طریق سابقه شروع فعالیت برای برند خود می­سازید و از طرفی آگاهی مخاطب در مورد برند مورد نظر افزایش می­یابد.

با این کار، گوگل موضوع اصلی سایت را بدرستی درک کرده و آن را در نتایج موتورهای جستجو به شکلی صحیح نشان می دهد. یعنی ربات های گوگل موقع خزش در میان محتوا به این محل ها توجه بیشتری دارند و اگر بتوانید به درستی از عبارت کلیدی استفاده کنید، نتایج بسیار خوبی خواهید گرفت. هر موتور جستجو چه گوگل باشد و چه هر چیز دیگری، از سه بخش کلیدی تشکیل شده است. این کد به این معناست که فقط ربات Googlebot هر فایلی را که در مسیر /example-subfolder/ وجود دارد را پیمایش (خزش ) نکند. سعی کردم سئو را به زبانی ساده در بخش ابتدایی مقاله برای مخاطبین اثر خاص تعریف کنم. طبق آمارهای منتشر شده از گوگل بیش از 30 درصد افراد وارد نتیجه اول میشوند و اگر با سایت و قیمتهای خوبی مواجه شوند با همان مجموعه کار میکنند و باقی افراد هم برای بررسی قیمت یا سایتهای دیگر به چند نتیجه بعدی مراجعه خواهند کرد و معمولا کسی به صفحه دوم گوگل نمیرود مگر در شرایط خیلی خاص و محدود! سعی میکنید چه مطالبی را به افرادی که چیزی را جستجو میکنند نشان دهید؟ اگر این ذهنیت را داشته باشید، سعی میکنید مطالبی بنویسید که ترند باشد و طرفدار داشته باشد.

مخاطب آنقدر باهوش است که برای پیدا کردن موضوع مورد نظر خود از چند کلمه همزمان و به شکل ترکیبی استفاده کند؛ پس مبنای نگارش محتوای خود را بر این اساس قرار دهید. در واقع اگر می خواهید تجارت آنلاین شما سودآور باشد باید زمانی که کاربران کلمه کلیدی یا عبارت خاصی را که مرتبط با کسب و کار شما است در گوگل یا هر موتور جستجوی دیگر سرچ می کنند، سایت شما در بالای نتایج جستجو ظاهر شود تا افراد بیشتری بتوانند شما را پیدا کنند و با شما تماس بگیرند یا محصولات شما را به صورت آنلاین خریداری کنند، و سئو همین کار را برای شما انجام می دهد. مطالبی که واقعاً مرتبط با سرچ کاربر باشد و واقعاً به دردش بخورد، درست است؟

مورد توجه گوگل است و از نکات مهم در سئو سایت است. دقیقاً چرا سئو در فروش تاثیر فوق العاده ای دارد؟ امروزه با توجه به پیشرفت علم و اینترنتی شدن خرید و فروش ، سئوی سایت بهترین و موثرترین گزینه برای سود و فروش بیشتر است. بهتر است همیشه فایلهایی را که به صورت اتوماتیک ایجاد شدهاند بررسی کنید تا مطمئن شوید به درستی تولید شدهاند. و بعد از آن شما چه معیارهایی را رعایت میکنید تا مطالبی که لیاقت دارند در نتایج برتر نمایش داده شوند؟ قبل از این که بخواهید مطلبی را در وبسایت یا وبلاگ شخصی یا تجاریتان منتشر کنید، باید یک سری پیش فرض ها و مطالبی را بدانید. دقت کنید، فقط در گوگل روزانه 2200000 بار جستجو انجام میشود. تولید محتوای بکر و عالی می تواند یک قدم شما را برای داشتن رتبه های نخست در موتورهای جستجوی گوگل نزدیک تر کند. البته هر بازدیدی از سایت منجر به افزایش رتبه سایت نمی شود.

اگر ما بتوانیم در کلمه ای خاص در گوگل رتبه ای به دست بیاوریم، بدون شک در موتورهای جستجوی دیگر هم دارای رتبه خواهیم بود. هر زمان از سئو داخلی حرف میزنیم منظور ما بهینهسازی و رفع مشکلات در یک برگه سایت است در صورتی که بهینهسازی در سئو تکنیکال در مورد تمام سایت یعنی مجموع برگهها، نوشتهها، تنظیمات و خلاصه هر چیزی که مربوط به سایت است، راهکار و روش بهینهسازی ارائه میدهد. در سئو تکنیکال تمرکز شما باید روی ظاهرسایت، تنظیمات کلی، کیفیت محتوا و مسائل فنی و بروز مانند واکنشگرایی باشد. امروزه مبحث سئو (SEO) بسیار داغ است و سرمایه گذاری روی آن مانند طراحی سایت، تقریباً برای همه انواع مشاغل آنلاین بسیار ضروری است، چرا که بازار فعلی رقابتی تر از همیشه شده است و درنتیجه درصد بسیار زیادی از کسب و کارها برای افزایش دید خود در نتایج جستجو در موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ، روی سئو سرمایه گذاری کرده اند. کمی با خود فکر کنید سپس ادامه مقاله را بخوانید.