سئو محتوا چیست و چگونه محتوای سئو شده بنویسیم؟

و آن زیرتیتر را با نوع H2 در جای مناسبش بگذارید. بررسی کنید که صفحات کم ارزشی که به آن نیاز دارند ندارید. خزندههای گوگل و سایر موتورهای جستجو ارتباط بین صفحات را توسط لینکها بررسی کرده و صفحات تازه منتشر شده را با کمک این لینکها تشخیص داده و ایندکس میکنند. این گزینه یعنی از طریق یک دوست فیس بوک، دنبال کننده توییتر یا ارتباط از طریق شبکه اجتماعی دیگر هم سئوی خود را می­توانید ارتقا دهید و همه اینها مهمند. خوشبختانه گوگل با اجرا کردن تغییرات الگوریتم در ۲۰۱۱ همه چیز را تغییر داد و باعث شد این رویه به پایان برسد. با استفاده از فایل robots.txt یا دستورات متا می توان به صورت متفاوتی با هر یک از این ربات ها رفتار کرد، اما تا زمانی که دستورالعمل هایی را برای یک ربات خاص تعیین نکنید، با همه آن ها یکسان رفتار خواهد شد. برای مشاهده لیست کاملی از نام ربات های متنوع موتورهای جستجو می توانید به این لینک مراجعه نمایید. زمانی در Sitemaps در سرچ کنسول جدید این خطا را مشاهده میکنید که در نقشه تگهای تکراری وجود داشته باشد.

در واقع محتوای شما حتی اگر در یونیک و کاربردی ترین شکل ممکن هم نوشته شده و حرفی برای گفتن داشته باشد، اگر یک سری اصول و قوانین را در آن رعایت نکرده باشد در اعماق گوگل فرو رفته و به دست فرآموشی سپرده خواهد شد! در واقع این کار بخشی از رسیدگیهای مرتب به سئو صفحات است. در حالی که تگ ربات متا شما را قادر به کنترل رفتار شاخص در سطح صفحه می کند، برچسب x-robots را می توان به عنوان بخشی از هدر HTTP برای کنترل شاخص سازی یک صفحه به صورت کلی و همچنین عناصر بسیار خاص یک صفحه استفاده کرد. ساختار URL شما بخشی از سئو داخلی است. جواب منفی است. این کار هیچ آسیبی به ساختار سئو داخلی نمیرساند. آنها میتوانند مکمل یکدیگر باشند؛ ولی فقط در صورتی که اول از همه وب سایتتان سئوی خوبی داشته باشد و یا به قول معروف سئو فرندلی باشد، در آن صورت سِم شانس بیشتری برای موفقیت دارد.

استراتژیهای محتوای مرسوم از پستهای بلاگ، مقالات، تصاویر و گاهی اوقات ویدیو به عنوان منابع اصلی محتوا استفاده میکنند. تا جایی که به SEOها مربوط میشد، محتوا اصلا اهمیتی نداشت. ولی نیمه دیگر هیچ پیوند خارجی نداشت. وبسایتهای دارای پیوندهای خارجی خیلی سریع و بدون دردسر رشد کردند و آنهایی که پیوند نداشتند را پشت سر گذاشتند. خیلی مهم است که بدانید چندبار از کلمه کلیدی مورد نظرتان در محتوا استفاده کردهاید. سپس آموخته هایتان را در استراتژی تولید محتوا به کار ببرید. بنابراین با تولید محتوای هدفمند و کارآمد می توان سریعتر به نتیجه دلخواه رسید و از صرف هزینه های بی مورد جلوگیری کرد. نسخه های تکراری یا تقریباً تکراری از محتوای خود در سراسر سایت نداشته باشید. بنابراین درست نیست در ۵۰۰کلمه محتوا ۱۰۰ کلمه کلیدی داشته باشید. داشتم یک برنامه جامع و مستمر برای تولید محتوا تفاوت میان مجموعه های موفق و ناموفق در حوزه بازاریابی محتواییست. هنگامی که ربات موتور جستجو به یک وب سایت دسترسی پیدا می کند، به دنبال فایل robots.txt می گردد. ربات جستجوی گوگل دقیقاً URLهای موجود در فهرست را بررسی میکند. شما باید کد سایت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید عنوان شما با H1 ثبت شده است و کلمه کلیدی هم بهطور حتم داخلش باشد.

نیمیاز وبسایتها مرتبط با سایتهای معتبر (مانند دانشگاه آکسفورد) بودند. بسیاری از افرادی که در حیطه وب کار می کنند، فکر می کنند، که سئو ووکامرس، دقیقا مانند سئو عادی می باشد. موتورهای جستجو می توانند با بررسی مستمر اینترنت و فهرست کردن هر صفحه ای که پیدا می کنند، نتایج را به سرعت در اختیار ما قرار دهند. Googlebot AdSense : این ربات براب بررسی و کراول صفحات تبلیغاتی می باشد. با این دستور ربات منتظر گذر زمان مشخص شده می شود سپس اقدام به بررسی و ایندکس می کند. همانطور که از نام این نوع نقشه مشخص است، نقشه تصاویر در پیدا کردن عکس های قرار گرفته شده در وبسایت مورد نظر توسط گوگل کمک می کند.

سپس میتوانید دوباره آن را به سرچ کنسول ارائه دهید. بنابراین اگر مقاله خود را نوشتید و روی آن ایده اصلی تمرکز کردهاید و خوانایی مطلب را بهینه ساختهاید، باید به تجزیه و تحلیل سئو هم اهمیت دهید. بهطور کلی، میتوانید هر محتوایی که در وبسایتتان نوشتید را منتشر کنید. شرط اصلی نوشتن مطالب با کیفیت، نوشتن محتوایی است که بهراحتی قابل خواندن باشد. خوانایی به بسیاری از عوامل از جمله ساختار متن، طول جمله و نوشتن پاراگرافهای واضح و روشن بستگی دارد.. شرط نهایی برای نوشتن مطالب با کیفیت بالا اطمینان از بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو است. زمانیکه شما یک محصول یا خدماتی را در موتورهای جستجو (گوگل) جستجو میکنید بالاترین رتبه ارگانیک گوگل مربوط به وبسایتهایی است که سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) شدهاند. برای من سئو به معنای گرفتن ترافیک ارگانیک از موتور جستجو میباشد که معمولا منجر به گرفتن رنک بالا از گوگل میشود. Google People Also Ask مایه دردسر متخصصان سئو است زیرا یکی از عناصر SERP است که نتایج ارگانیک را به پایین صفحه می کشاند.

با این وجود ، برخی از مواردی است که Google در مورد آنها به شما نمی گوید. WordPress SEO همانند افزونه Google Analytics یک کلمه کلیدی است. ما همیشه تمایل داریم از عبارت «کلمه کلیدی» استفاده کنیم، اما لزوماً منظور این نیست که فقط یک کلمه باشد. اما این مسیرها چگونه به هم ربط پیدا میکنند؟ بنابراین لازم است که به جایگاه خوبی در لیست نتایج موتور جستجو برسید. هرچه یک عبارت جستجو طولانیتر و خاصتر باشد، رتبهبندی برای آن اصطلاح سادهتر خواهد بود. معلوم است که شما نهتنها باید بدانید چطور پادکستهایتان را به سئو وارد کنید بلکه همچنین چطور آن را در پلتفرمهای مشخص مخصوص پادکست رتبهبندی کنید. همین میشود که حتّی اگر به صورت موقّت هم در نتایج نخست گوگل جای بگیریم، گوگل به زودی متوجّه کیفیّت پایین محتوای ما شود و همین موضوع باعث افت رتبه شدید آن صفحه در گوگل شود یا اینکه محتواهای بهتر و متمایزتر از شما، جای آن صفحه را گرفته و شما را به عقب برانند. این موضوع به این معنی است که اگر نقشه سایتی از کدهای XML خوب استفاده کند، آدرس های معتبر و تمیزی را برای کارولرها فراهم کند و سایر نیازمندی های موتور های جستجوگر را برآورده سازد، URL های موجود در آن در Crawl های بعدی مورد توجه قرار خواهند گرفت.

حتی اگر شما یک تجارت کوچک و ساده باشید، احتمالاً با هزار و یک کلمه کلیدی سر و کار خواهید داشت. در مورد آموزش استفاده از محصولات خود، آموزشهای ویدیویی درست کنید یا فرآیندی را که مربوط به تجارت شما باشد نشان دهید – بهعنوان مثال، یک لولهکش می تواند ویدیویی بسازد که نشان میدهد چگونه راهآب سینک را باز کنید. حتی اگر دیگر آن صفحه وجود ندارد، باز هم میتوانید URLها را تغییر مسیر دهید. زیاد نه. بنابراین به همین دلیل اگر صفحه ۱۰ بار کلمه کلیدی را ذکر کند، گوگل میتواند نسبت به موضوع آن صفحه اطمینان بیشتری داشته باشد. فقط کافی است چندین بار کلمه کلیدی هدف خود را ذکر کنید تا به گوگل تأیید کنید که صفحه شما واقعاً در مورد آن موضوع است. با این وجود، شما ممکن است پیوندهای ارزشمندی با آن صفحه داشته باشید. اگر با برنامهنویسی آشنایی ندارید، صرفا مراقب باشید که از چه CMS و بعد از چه قالبی برای سایت خود استفاده میکنید.

همچنین SEMRush طول کلمات کلیدی را بررسی می کند و در صورت طولانی شدن کلمات کلیدی، به شما هشدار می دهد. هر سئو کاری میداند که مرحله مهم قبل از رتبه گرفتن و هر اقدامی در سئو، ابتدا اهمیت ایندکس شدن آن مقاله در دیتا بیس های موتور های جست و جو است. حتی ممکن است گوگل از توضیحات متای شما برای درک مطالب موجود در صفحه استفاده نکند، اما جستجوگرها از آن استفاده میکنند تا بفهمند روی کدام نتیجه کلیک کنید. اما در هر صورت بهتر است سعی کنید حتماً از کلمه کلیدی در عنوان محتوایتان استفاده کنید. کنسول جستجوی گوگل برای هر کسی که سعی در بهبود رتبه بندی جستجوی خود دارد، ضروری است. 2. ابزار Bing Webmaster Tools که ابزاری معادل کنسول جستجوی گوگل در بینگ است، نصب کنید.

همه سایت مپ ها مجاز هستند که حداکثر حاوی 50 هزار URL باشند و سایز فایل آنها در حالت غیر فشرده از … در مقابل این دستور باید آدرس سایت مپ را وارد کنید. اما امروزه همه به خوبی آگاهند که جهت موفقیت در فضای وب، داشتن یک سایت شاید معقول ترین کار است. اما لازم نیست بلافاصله برای همه این موارد یک صفحه ایجاد کنید. ولی از نظری دیگر، این کار بسیار ساده است: شما فقط نیاز به مقدار زیادی دارید، اما نه بیش از حد. بسته به نوع سایت یا شغلی که دارید، ویدیوها می توانند راهی عالی برای جذب و داشتن مخاطب باشند. ویدیوها امروزه بیشترین میزان مصرف رسانه و ترافیک وب را تشکیل میدهند و به دلایل خوبی هم اینطور است: آنها جذابتر از مقالات یا اینفوگرافیها هستند. و همینطور که این موارد برای کشاندن ترافیک و پشتیبانی از تلاشهای سئو شما میتوانند عالی باشند، پادکست هم مدیومی است که اغلب به آن بیتوجهی شده و آن را دست کم گرفتهاند. اما آن کلمه کلیدی فقط یک بار در صفحه ظاهر میشود. اما سایتهای بزرگی که چند ده هزار صفحه دارند، باید هر 50 هزار را در یک سایت مپ جداگانه به گوگل معرفی کنند.

محتوای وب که زمانی نسبت به آن غفلت شده بود حالا دیگر جایگاه حقیقی خودش را بهعنوان سرور پس گرفته بود و سئو حالا از این اطمینان حاصل میکنند که وبسایتهایشان حتماً محتوای با کیفیت بالا که برای کاربران موتور جستجو مرتبط و مفید سایت seotwitt هستند، داشته باشند. بنابراین هر چه کلمه کلیدی به ابتدای تیتر عنوان نزدیکتر باشد، ارزش بیشتری برای به موتورهای جستجو دارد. تحقیقات صحیح در مورد کلمات کلیدی روشن خواهد کرد که مخاطبان شما برای جستجو از چه کلمات و عبارتهایی استفاده میکنند. انجام تحقیقات مناسب کلمات کلیدی باعث میشود که شما از کلماتی مشابه چیزی که مخاطب مورد نظرتان به کار میبرد استفاده کنید. چه تعداد کلمه کلیدی مناسب است؟ یکی از مهمترین موارد تکنیک های سئو که در سری مقالات آموزش سئو و بهینه سازی اشاره شد، فایل Robots.txt است که می توان از طریق آن نرخ بودجه ی سایت را تنظیم کرد، اگر می خواهید بدانید فایل Robots.txt چیست و چه کاربردی دارد؟ در گذشته به شما توضیح دادیم که موتورهای جستجوگر یک سری رباتهایی دارند که به صورت خزنده وارد سایت ما میشوند و تمام لینکهای خارجی و داخلی آن صفحه را بررسی میکنند، همچنین وارد تک تک این لینکها میشوند و اگر اجازه داشته باشند آنها را ثبت مینمایند.

در بخش قبل با مشاهده ویدیوی آموزشی درج شده هم نحوه استفاده از این فایل را یاد گرفتید. اگر وردپرس کار می کنید، فراموش نکنید با بلاک کردن دسترسی رباتها به صفحاتی مانند دسته بندی ها، برچسب ها و آنهایی که آرشیو شده اند سرعت خزیدن و ایندکس کردن موتورهای جستجو در سایت را افزایش می دهید. این کار میتواند صفحه دسته بندی کالای خاص یا به عنوان آخرین گزینه، اصلی صفحه اصلی شما باشد. در نتیجه، رتبه بندی صفحه اول برای یک کلمه کلیدی رقابتی، با ساختن یک ویدیو بجای نوشتن مقاله، آسانتر میشود. اگر پیشبینی کارشناسان مبنی بر ۸۰ درصد کل ترافیک وب تا سال ۲۰۲۰ را در نظر بگیریم، محتوای ویدیو همچنین در آینده بر دیگر محتواها برتری خواهد داشت.

همان last modified به معنی آخرین باری که یک صفحه تغییر کرده یا به عبارتی آپدیت شده چه زمانی بوده است. مهم است که بعد از نوشتن یک نوشته اصلی و قابل خواندن، این مرحله نهایی را هم انجام دهید. اگر تصمیم دارید که یک لینک بیلدینگ بسیار مناسب و اصولی برای وب سایتتون انجام بدین، حتما سعی کنید در سایت هایی لینک وب سایتتون رو قرار بدین که مرتبط با موضوع فعالیت سایت شما باشن، مثلا یه سایت در زمینه طراحی وب سایت نباید از یه سایت مجله تفریحی و سرگرمی لینک دریافت کنه، یا حتی اگر قراره از انجمن ها و تالار های گفتگو لینک دریافت کنین حتما سعی کنین لینک وب سایتتون رو در دایرکتوری ها و موضوعات خاص آن انجمن که مرتبط با زمینه فعالیت وب سایت شما هست قرار بدین. اینفوگرافیکها یا تصاویری که فرمت بزرگ دارند و شامل اطلاعات زیاد (اغلب به شکل نمودار و جدول) درباره یک موضوع واحدند. نکته جالب در مورد داشتن یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس این است که میتوانید به تدریج محتوا اضافه کنید. ترجیحاً در صورت عدم تعویض، URL قدیمی را به محتوا یا محصولی منتقل کنید که مرتبط باشد. پیوندهای خارجی به صفحات مرتبط به گوگل کمک میکند تا مبحث صفحه شما را تشخیص دهد.