آکادمی دی ام روم در محتوایی جامع و کامل به تکنیکهای جلوگیری از جریمه توسط گوگل پرداخته است که شما میتوانید با مراجعه به مقاله “راهنمای جلوگیری از جرایم گوگل” با این تکنیکها به طور کامل آشنا شوید. اما قبل از درآمدزایی ریالی و یا دلاری، باید از یک فیلتر آموزش سئو عبور کرده باشید. در این مقاله 4 روش رایج برای تعیین هزینه انجام پروژه سئو را معرفی و مزایا و معایب هرکدام را بررسی میکنیم. همه این فاکتورها زمانی ارزشمند و اثربخش هستند که در راستای هدف بزرگتری به نام بهبود تجربه کاربری باشند.
از کلمات کلیدی در انکرتکستها استفاده کنید.
در واقع این بخش از سئو به بهینهسازی محتوای شما و عناصر قابل مشاهده برای موتورهای جستجو میپردازد. از انواع مختلف محتوا میتوان متن، تصویر، ویدیو و محتوای صوتی و از عناصر قابل مشاهده برای موتورهای جستجو میتوان تگهای HTML و دادههای ساختاریافته را نام برد. موتورهای جستجو اجرای فرایند های سئو را به همه وبسایت ها توصیه میکنند. سئو کردن وبسایت هم برای تجربه کاربر و هم برای رتبهبندی SERP مفید است. با ارائه محتوایی که نیازهای کاربران را برآورده میکند، می توانید بصورت رایگان به معرفی خدمات و محصولات خود بپردازید. یکی از قسمت های سئو خارجی که همچنان دارای اهمیت زیادی است، میزان و کیفیت بک لینک ها به وبسایت است.
کشینگ (Caching) فرآیندی است که در آن بخش هایی از صفحه شما (چه توسط سرور یا مرورگر بازدیدکننده) به خاطر سپرده می شود تا بارگذاری بعدی آن صفحه بسیار سریعتر شود. شما باید در موضوعی که در مورد آن می نویسید متخصص باشید و در هنگام نوشتن محتوا آن را ثابت کنید. یک راه عالی برای برنامه ریزی و سازماندهی موضوعات محتوا استفاده از به اصطلاح “هاب محتوا” است. آنها از نرم افزاهارهایی که تحت نام پایشگر یا بات شناخته می شوند استفاده کرده و از طریق لینک ها به کشف صفحات جدید می پردازند. همچنین به صورت مستمر نیز صفحات پیدا شده را مجددا برای بروزرسانی چک می کنند. اگر در زمینه یادگیری سئو جدی هستید، نباید از داده هایی که از طریق ابزارهای سئو به دست می آیند غافل شوید.
- بازاریابی دیجیتال با هدف تقویت و تبلیغ برند از طریق کانال های دیجیتال مختلف مانند وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، ایمیل ها و غیره است.
- این فرآیند بی پایان با هدف کسب رضایت کاربران انجام میشود و یکی از دستاوردهای جانبی آن کسب رتبه در نتایج گوگل است.
- گوگل برای رتبهبندی وبسایتها صدها معیار را مد نظر قرار میدهد و الگوریتمهای خود را همواره تغییر میدهد.
- همیشه این موضوع را در ذهن داشته باشید تا در نهایت برای کلمات کلیدی اشتباه، صفحه ای را بهینه سازی نکنید.
- سئو محلی مجموعه فعالیتهایی است که با انجام آن ها، زمانیکه کاربران به دنبال خدمات و محصولات شما با قصد یافتن نزدیک ترین ها هستند، موتورهای جستجو نتایج مناسب و نزدیک را به آن ها نشان می دهد.
- به همین دلیل است که در تمامی تکنیک های این راهنما، صحبت از سئو برای گوگل به وسط می آید.
برخی محتواها در نسخه موبایل پنهان میشوند و چون گوگل نسخه موبایل را یک نسخه کامل میداند، آن محتواها از چشم گوگل مخفی میماند. نسخه موبایل محتوای شما باید به نحوی باشد که کاربر محتوا را با همان کیفیتی که در دسکتاپ میبیند، در موبایل هم ببیند. Keyword Density یا چگالی کلمه کلیدی به تعداد دفعاتی اشاره دارد که یک کلمه کلیدی، نسبت به تعداد کل کلمات، در یک صفحه به کار رفته باشد. ممکن است سئوکار سایت شما را با روشهای کلاه سیاه سئو کند و از نتایج گوگل برای همیشه حذف شوید و یا به اصطلاح پنالتی شوید. البته این 3 گام میتوانند به صورت موازی نیز پیش بروند که نیاز به تخصص بیشتری برای انجام این موضوع است.
آیا برندینگ بهترین راه برای موفقیت در سئو است؟
در واقع سئو را از قالبی دیگر میتوان به سه بخش تقسیم کرد که دو بخش اصلی آن، سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه سفید هستند. پس از شکل گیری و راه اندازی این دو بعد از سئو، بخشی دیگر به نام سئوی کلاه خاکستری نیز به آنها اضافه شد. در ادامه به نکاتی بیشتر از این سه بخش از سئو اشاره خواهیم کرد و درباره آنها حرف خواهیم زد. گوگل با وجود شباهت بین این دو کلمه کلیدی دو مجموعه کاملاً متفاوت از نتایج جستجو را نشان میدهد.
منظور از Segment زیر مجموعه ای از داده ها در Google Analytics است.
برداشت شما از این موضوع کاملاً درست بوده و ما هم بخاطر این موضوع بود که تصمیم گرفتیم این صفحه رو درست کنیم. امیدواریم همه بتونن از این آشنایی به بهترین شکل استفاده کنن تا هر دو طرف (سایت ها و گوگل) بتونن رشد کنند. توصیه خود گوگل این هست که برای مقالات از امتیازدهی ستارهای استفاده نکنید.
این الگوریتم را می توان استارت جدا شدن گوگل از سایر موتور های جستجو دانست. هنگام تولید محتوا برای وبلاگ همیشه سعی کنید که ساختار را در نوشتههایتان رعایت کنید. برای رعایت ساختار عنوان را با سرنویس1 (H1)، تیترهای اصلی را با سرنویس2 (H2) و زیر شاخههای آنها را با H3، H4 و… این کار هم گوگل را برای خواندن مطلبتان بهتر راهنمایی میکند و هم کاربران را. یعنی چه؟ یعنی برعکس سئوی کلاه سفید، در سئوی کلاه سیاه سعی بر فریب موتور جستجو، سوءاستفاده از ضعفها و دور زدن قوانین آن است.
سئو چیست؟ راهنمای کامل SEO رادزاد
به عنوان مثال داده های گرفته شده از وب سایت هایی مانند Wikipedia، WebMD و IMDB به خاطر اعتبار بالای این منابع است. لینک های خارجی موجب انتقال کاربران از یک صفحه از دامین شما به صفحه دیگری از دامینی دیگر می شوند. منظور از Segment زیر مجموعه ای از داده ها در Google Analytics است. میتوانید یکی از بخشهای پیشفرض (مانند ترافیک ارگانیک، ترافیک موبایل) را انتخاب کنید یا یک بخش جدید ایجاد و ذخیره کنید تا بدین شکل گردش کار خود را سرعت ببخشید. گزارش Performance یک نمای کلی از عملکرد سایت شما در نتایج جستجو را به شما ارائه می دهد.
برای سایت های ایرانی معمولا هاست داخلی گزینه بهتری است به شرط آنکه کیفیت بالایی داشته باشد. سلام دوست عزیز
مسیر یادگیری سئو و مفاهیمی که باید با آنها آشنا شوید را به صورت کامل در دوره نقطه صفر سئو معرفی کردهایم. شاید این تعریف دقیق ترین و کاربردیترین روش برای ارائه مفهوم سئو نباشد ولی چیزی که در عمل اتفاق می افتد همین است. آیا برندینگ بهترین راه برای موفقیت در سئو است؟ باز هم نه، ولی یکی از بهترین روش های رشد در سئو محسوب میشود.