مهم است که بلیط ها روی یک کار یا تاکتیک خاص تمرکز زیادی نداشته باشند. در عوض، آنها باید روی ریشه مشکلی که نیاز به رفع آن دارد و مسیرهای بالقوه برای راه حل تمرکز کنند. این زمینه را برای توسعه دهندگان وب سایت، برنامه نویسان و سایر کارکنان فنی فراهم می کند که در نهایت مسئول اجرای اصلاحات خواهند بود.
به منظور شناسایی مشکلات در مراحل اولیه، دادهها باید جمعآوری، ذخیره، ردیابی و توسط همه ذینفعان داخلی درک شوند تا به نتیجهگیری ملموس برسند یا دستورالعملهای خاصی در مورد چگونگی حل واقعی این مشکلات تدوین شوند.
به عنوان مثال، سئوکاران نمی توانند به سادگی با ارسال گزارش به برنامه نویسان وب به اهداف خود برسند. در عوض، ارزش اطلاعاتی در گزارشها باید با استفاده از ابزارها و راهحلهایی استخراج و به اشتراک گذاشته شود که به درک دادهها کمک میکنند و تصویر واضحی از نحوه توسعه یک وبسایت ترسیم میکنند.
جردن کوئن، مشاور Searchmetrics
جردن کوئن، مشاور Searchmetrics
چه با تیمهای کوچک یا بزرگ کار میکنید، این کاملاً حیاتی است که بتوانید درک کنید که چگونه یکپارچهسازی ایجاد کنید تا بتوانید مقیاس کنید.»
جردن کوئن، مشاور Searchmetrics
آستانه های تعریف شده می تواند به سئوکاران کمک کند تا در صدر مسائل باقی بمانند. اگر مقدار مشخصی به دست آید، می تواند به طور خودکار به سئوکاران نشان دهد که باید اقدام کنند. به عنوان مثال، اگر تعداد صفحات 404 ده درصد افزایش یابد، این می تواند زنگ خطری را ایجاد کند که سئوکاران را وادار می کند تا اقدامات متقابل مناسب را انجام دهند.
از داشبوردها برای به روز رسانی و نظارت بر وضعیت سلامت استفاده کنید
از نظر عملیاتی، جردن توصیه میکند که سئوکاران از داشبورد استفاده کنند تا یک مرور کلی از چندین دسته عملکرد وب سایت داشته باشند. داشبوردها اطلاعات متمرکزی را در مورد سلامت وب سایت خود به SEO ارائه می دهند. آنها مجموعه داده های پیچیده را به روشی قابل هضم نمایش می دهند که به دقت نشان می دهد چگونه اجزای مختلف به سلامت گسترده تر یک سایت کمک می کنند.
جداول مقایسه ای که ابتدایی ترین KPI رقبا را ثبت و تجسم می کنند، ابزار مهمی در کمربند ابزار مدیریت سئو هستند. آنها در مدت زمان بسیار کوتاهی، اطلاعاتی را که سئوکاران و سایر سهامداران در رابطه با شاخص های کلیدی مانند رتبه بندی یا صفحات نمایه شده نیاز دارند، پوشش می دهند.
جردن کاملاً روشن می کند که سئوکاران باید اهداف ساده و واضح را تدوین کنند و پروژه ها و برنامه های کاری انعطاف پذیر ایجاد کنند. مرکزی برای این یک سیستم بلیط است که بلیط های آسان برای درک، بدون ابهام و مشکل محور تولید می کند. برای درک بهتر، یک کنوانسیون زبان بین بخشی می تواند کمک کند، که با افسانه ای کامل می شود که در آن مهمترین اصطلاحات SEO تعریف شده است.
یکی دیگر از مؤلفههای کلیدی تحلیل رقابتی، جمعآوری دادهها در طول زمان با استفاده از ابزارهای Film Strip است وب سایت تست ما اغلب نمیتوانیم این موارد را حفظ کنیم، اما من فکر میکنم که فیلم استریپ سه ماه بعد همیشه عالی است، وقتی میتوانید به عقب برگردید و تیم مهندسی را تحسین کنید و بگویید، از شما برای ایجاد این تغییرات متشکرم. ببینید ما چقدر بهتر عمل می کنیم.»
جردن اذعان می کند که داده ها می توانند پیچیده باشند، اما توانایی جمع آوری، تجزیه و تحلیل و استفاده از داده ها بخش مهمی از شناسایی و حل مشکلات قبل از تأثیر منفی است.
کیفیت داده ها یک پیش نیاز است
نرمافزارهای پرطرفدار، داشبوردها و سایر ابزارهایی که اطلاعات معنیداری را از دادهها تولید میکنند، به مدیران SEO کمک میکنند تا این دادهها را تجسم و تفسیر کنند تا ترافیک وبسایت، دید و دسترسی را افزایش دهند.
2. از طریق ارتباط مشکل گرا بلیط ها را به درستی و کارآمد تولید کنید
برای دستیابی به این مهم، عبارت بلیط باید بر مشخصات الزامات خاصی تمرکز کند که آزمایش عنوان جستجو باید برآورده شود. بلیط نباید تحت هیچ شرایطی نتیجه دقیق را مشخص کند. به عنوان مثال، X باید بلافاصله توسعه داده شود و در روز Y تکمیل شود.
جردن کوئن، مشاور Searchmetrics
ابزارهایی مانند ساخته شده با می تواند نگاهی دقیق به راه حل های تحلیلی و سیستم های مدیریت محتوا (CMS) مورد استفاده رقبا ارائه دهد. اگر وب سایت شما از فناوری های یکسانی استفاده می کند اما از نظر افزونه ها با رقیب متفاوت است، این نرم افزار بینش های ارزشمندی را ارائه می دهد. اگر وب سایت رقیب به دلیل پلاگین های انتخاب شده کمی بهتر عمل می کند، بینش ساخته شده راهی را برای SEO ها به منظور شناسایی ناکارآمدی ها و بهبود عملکرد سایت خود ارائه می دهد.
5. عملکرد رقابتی را تجسم کنید
جردن یک نمونه بلیط واقعی از آزمایش عنوان جستجو را ارائه می دهد. بهینه سازی تگ
در فایل های HTML می تواند موثر باشد، به خصوص زمانی که یک وب سایت دارای صدها میلیون زیرصفحه است که بیشتر آنها ممکن است “محتوای تولید شده توسط کاربر” باشد. پیاده سازی این راه حل به میزان قابل توجهی دید این صفحات را در موتورهای جستجو بهبود می بخشد و این یک موفقیت بزرگ خواهد بود. “گاهی اوقات یک توالی از کار باید تغییر کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، باید اهداف خود را روشن کنید و معیارهای پذیرش واقعاً خوبی را تعیین کنید. این کار شما را در ساخت بلیط و ایجاد ارتباط و همکاری معنادار نه تنها با تیم های مهندسی، بلکه با تیم های محتوا، تیم های محصول و حتی برنامه های مدیریتی بسیار موثرتر می کند.
“درک فناوری های اصلی و محدودیت ها اولین گام برای جمع آوری و استفاده موفق از داده ها است. مرحله دوم برای حصول اطمینان از اینکه در حال ثبت نقاط داده قابل اعتمادی هستید که می توانید آنها را در سراسر سازمان هماهنگ کنید.
جردن کوئن، مشاور Searchmetrics
واقعیت این است که دادههای خزیدن بسیار پیچیده هستند. کاری که ما اغلب به عنوان سئوکار انجام می دهیم این است که لیست را دانلود می کنیم و آن را برای کسی می فرستیم، اما این در واقع هیچ الهامی برای کسی ایجاد نمی کند تا روی آن کار کند، زیرا به هیچ کس چیز معنی داری نمی گوید. فقط می گوید من یک سری خطا دارم.”
“برای اینکه ما موثرتر شویم، باید بتوانیم بر روی مشکل و فرصت بیشتر از وظیفه واقعی در دست تمرکز کنیم.”
برای شرکت هایی که به پرورش برند دیجیتال خود متکی هستند، یک استراتژی سئو قوی ضروری است. اما در حالی که برنامه ریزی سئو در سطح بالا توسط مدیریت سئو انجام می شود، اجرای فنی اقدامات مشخص سئو سازمانی اغلب بر عهده برنامه نویسان یا توسعه دهندگان است. به همین دلیل، رابط بین مدیران سئو و تیم های فنی بسیار مهم است.
در اخیر ما اجلاس SEOجردن کوئن، مشاور Searchmetrics و یک رهبر فناوری در صنعت، شش نکته را ارائه کرد که می تواند به ساده سازی اجرای سئو در کل ساختار سازمانی کمک کند.
1. داده ها را قابل استفاده کنید
از نشست ما به جلسه اردن دسترسی پیدا کنید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین شیوه های تیم مهندسی خود برای افزایش آگاهی از نام تجاری خود.
منبع: https://blog.searchmetrics.com/us/the-engineers-playbook-for-enterprise-seo-six-tips-for-a-smooth-seo-implementation/با انتقال دقیق نیازمندیهای لازم به تیمهای فنی، ساخت عنوان جستجو موفقیتآمیز بود، که منجر به بهبود بسیار زیاد نرخ کلیک و باز کردن پتانسیل میلیونها فروش اضافی برای وبسایت شد.
3. آن را ساده نگه دارید
شرکتها معمولاً از پلتفرم بلیط بهعنوان مکانی استفاده میکنند که در آن بلیطهای فردی که به مشکلات خاصی میپردازند میتوانند ایجاد و به گروه خاصی از افراد یا یک فرد خاص برای حل و فصل اختصاص داده شوند. در سئو، تیکت ها نشان دهنده یک ابزار ارتباطی مرکزی برای مدیریت پروژه هستند که می توانند برای تمام افرادی که در شرکت درگیر تعمیر و نگهداری وب سایت هستند، به آن دسترسی داشته باشند.
جردن کوئن، مشاور Searchmetrics
جردن همچنین به سئوکاران یادآوری می کند که داده های رقبا را در نظر بگیرند، که اغلب به پس زمینه می رود. مقایسه رقبا تصویر واضحی از جایگاه واقعی عملکرد وب سایت یک شرکت ارائه می دهد. با ابزارهای مناسب، سئوکاران به راحتی می توانند داده های خود و رقبای خود را ثبت کنند.
نرم افزار منبع مهمی از داده ها را فراهم می کند
SEO پیچیده است و درک آن برای خارجی ها دشوار است. با این حال، در یک شرکت، سئو بر سهامداران متعددی از جمله برنامه نویسان، بازاریابان و تصمیم گیرندگان تأثیر می گذارد. برای اینکه همه در یک صفحه قرار بگیرند، اقدامات برنامه ریزی شده سئو باید با اهدافی مشخص شوند که تا حد امکان ساده و واضح فرموله شده باشند. این امر آستانه پذیرش ذینفعان را کاهش می دهد و ارتباط و همکاری مؤثر را در هنگام تولید بلیط حفظ می کند.
4. مراقب رقبا باشید
به گفته جردن، ذخیره داده ها برای بلندمدت برای اینکه بتوان به صورت گذشته نگر مراحل توسعه یک وب سایت را تجسم و تجزیه و تحلیل کرد، ضروری است. این را می توان به ویژه با نرم افزار Film Strips به خوبی انجام داد. این توانایی را ارائه می دهد که نه تنها پیشرفت را با رقبا مقایسه کنید، بلکه تغییرات لازم و اثرات آنها را نیز ثبت کنید. این امر ارتباط نشانگرهای کلیدی و پست های هدف را با سایر ذینفعان از جمله مدیران اجرایی، بازاریابان و برنامه نویسان آسان تر می کند.
6. مروری سریع با جداول مقایسه ای
به گفته جردن، دو شرط اساسی برای داده های با کیفیت بالا وجود دارد: سازگاری و کامل بودن. این بدان معناست که دادههای جمعآوریشده در طول زمان باید از یک منبع باشد تا از مغایرت و عدم دقت جلوگیری شود. مجموعه دادهها باید یک هدف بینش یکسان را در یک دوره طولانیتر دنبال کنند – تنها در این صورت سازگار هستند.
جردن کنسول جستجوی گوگل را به عنوان نمونه ای از نحوه سازماندهی و غنی سازی داده ها ارائه می دهد. GSC اطلاعات را به روشی قابل درک ارائه می کند تا بتوان از آن به طور موثر برای تأثیرگذاری بر مسیر استراتژیک، اولویت های ابتکار و KPI استفاده کرد.
سئوکارها همچنین باید مشخص کنند که چه اقداماتی را می خواهند انجام دهند و معیارهای پذیرش چگونه باید تعریف شوند. جمعآوری و ذخیره دادهها برای درازمدت ضروری است تا سئوکاران بتوانند گذشته را با آینده مرتبط کنند، عملکرد وبسایت را کمی و اندازهگیری کنند و بینشهای ارزشمندی به دست آورند.