شکل صحيح غرض از مزاحمت، قرض از مزاحمت است - سئو توئیت

شکل صحيح غرض از مزاحمت، قرض از مزاحمت است

موتورهای جستجو امروزه خیلی کاربردهای زیادی پیدا کردن که از جمله پیدا کردن عکس، پیدا کردن ویدئو و سایر چیزهارو میشه ازش اسم برد. زیرا افراد دوست دارند قبل از خرید، تجربه سایر افراد را نیز بدانند تا خرید بهتری داشته باشند. 3. می توانید عناوین مطالب و کلیدواژه های خود را در همه صفحات در تگ H3 قرار دهید. از آنجا که فایل robots.txt ربات های جستجو را در مورد نحوه کرول صفحات مختلف وب سایت شما راهنمایی می کند، دانستن نحوه استفاده و تنظیم این فایل بسیار مهم است. سئوی pbn یکی از تاکتیک های سئوی کلاه سیاه است ولی توسط بسیاری از آژانس های فروش بک لینک در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد.استفاده از سئوی pbn ممکن است خیلی امن نباشد و بعد از مدتی توسط گوگل شناسایی شود، به همین دلیل اگر می خواهید آن را به کار ببرید، باید یکسری پیش نیازها را رعایت کنید. این سوالی است که بسیاری از مردم هر روزه در حال پرسیدن آن از من هستند. سئو، بهينه سازي براي موتورهاي جستجو است تا بدين وسيله بتوانيم آن را در تحليل وبسايت خودمان ياري رسانيم تا بتواند محتواي قرار گرفته بر بستر وبسايت ما را درک کنند و به هنگام جستجو کلمهاي مانند «غرض از مزاحمت» بدانند ما صفحهاي با عنوان املاي صحيح کلمات داريم که در آن به شرح شکل صحيح غرض از مزاحمت پرداختهايم.

این راهنما شامل چند استراتژی است. On Page Seo شامل موارد فنی، تولید محتوا، بهبود تجربه کاربری و خیلی موارد دیگه میشه و در حال حاضر برای گوگل این بخش اهمیت بیشتری نسبت به بخش های دیگه داره. به مجموعه فعالیت هایی که ما در درون سایت خودمون انجام میدیم تا سایتمون رتبه بهتری در موتورهای جستجو پیدا بکنه On Page Seo میگیم. همون بازدیدی هست که به سایت میاد و کاربرهایی که از طریق مختلف وارد سایت ما میشن رو بهش ترافیک میگیم. برای مثال تصور کنید که یک متن خیلی خیلی خوب رو نوشتید و یک موشن گرافیک توی اون قرار دادید و دارید محصول خودتون رو توش معرفی میکنید، با این کار احتمال خرید این محصول توسط کاربر خیلی بالاتر از محتوایی هست که توش صرفا فقط از دو پاراگراف متن استفاده شده و شما از کاربر خواستید تا بیاد محصول شمارو خریداری کنه. این رو در نظر بگیرید محتوا همیشه قرار نیست متن باشه! البته اگه بخوام فنی تر توضیح بدم باید بگم زمانی که عکس شما لود نمیشه این متن قراره به جای اون نمایش داده بشه و کاربر اون رو ببینه. در واقع یک تگی هست که توی اون ما به گوگل اشاره میکنیم که این متن رو به عنوان تیتر نشون بده و میتونیم توی سایتمون تیتر رو یک چیز دیگه ای هم قرار بدیم.

برای لینک دادن از متن آگهی ما باید یکی به اسم برند سایتمون باشه که برند سازی برای سایت خودمون انجام بدیم که خیلی تاثیر خوبی روی سئو سایت ما دارد و مورد بعدی هم لینک به کلمه کلیدی که قرار است در رتبه آن را در گوگل ارتقا سایت seotwitt دهیم . تصور بکنید در حال خوندن مقاله برای یک فرد نابینا هستید و ناچارید با رسیدن به تصویر اون رو توصیف بکنید، چون که اون فرد نمیتونه عکس رو ببینه و حالا نویسنده مقاله باید یک متنی روی اون قرار بده تا فرد نابینا هم با توصیف عکس آشنا بشه و دست کم یک نفر براش از متن نوشته شده بخونه. دوم الگوریتم های جانبی هستند که میتونیم به عنوان نمونه از پاندا، پنگوئن و مرغ مگس خوار اسم ببریم که این ها الگوریتم هایی هستند که به Serp کمک میکنند تا نتایج دقیق تر و بهتری رو به ما بده.

به همون بازاریابی محتوایی گفته میشه و فرآیندی هست که ما تلاش میکنیم از محتوا پیام بازاریابی خودمون رو به مخاطب القا بکنیم و از این طریق اون رو ترغیب به خرید محصولمون هم بکینم. بهتره این طور برای شما توضیح بدم که در فرآیند بهینه سازی موتورهای جستجو ما قراره چند کار مهم رو انجام بدیم تا سایت ما از دید موتورهای جستجو بهینه تر و بهتر بشه. در این زمینه توضیح دادیم که اگر با کلیدواژه های نامرتبط با کسب و کار خود رتبه ی خوبی در گوگل کسب کنید، چه فاجعه ای رخ داده است. سایتهای وردپرسی نیز مانند سایتهای دیگر نیاز به سایت مپ xml دارند به خصوص اگر یک وبسایت شلوغ و بزرگ دارید. معمولا این عمل به صورت رایگان اتفاق میفته و ما باید تلاش کنیم از سایت هایی مانند وبلاگ دهی، انجمنی، کامنت ها و انواع این سایت ها برای سایت خودمون بک لینک بگیریم. کیورد یا همون عبارت هایی کلیدی همون عبارت هایی هستن که ما باید توی سایت خودمون روشون کار بکنیم تا در موتورهای جستجو رتبه بگیریم و افرادی رو وارد سایت خودمون بکنیم. مخفف عبارت Domain Authority هست و معیاری برای اعتبار کل دامنه یک وب سایت به شمار میاد.

بهتره براتون این رو اضافه بکنیم که در واقع فعالیت موتورهای جستجو شبیه کار یه کتابخونه س که بیاد اون کتابخونه محتوای مارو بررسی و طبقه بندی بکنه و در جای خودش و در دسته بندی خودش قرار بده. موتورهای جستجو در واقع سایت هایی هستن که میان محتوای وب سایت های دیگه رو طبقه بندی میکنن و در خودشون قرار میدن (پیشنهاد میکنم مقاله ی 12 موتور جستجو که حتما باید با آن ها آشنا باشید رو بخونین). البته این کار حتما باید با ذکر منبع انجام شود تا گوگل محتوای سایت را کپی تشخیص ندهد. در زمان استفاده همزمان از این دو دستورالعمل حتما دقت کنید که از wildcard ها استفاده نکنید چرا که استفاده از آنها باعث ایجاد مغایرت در دستورالعمل ها خواهد شد که در بخش بعدی به بررسی آن می پردازم. چطور میتوانید آن را در استراتژی بیزینس و بازاریابی خود به کار گیرید؟ ما الان میدونیم که سئو یک فرآیند بازاریابی به حساب میاد که باید برای سایت خودمون انجامش بدیم و با اون به سایت ترافیک بیاریم.

یک وب سایتی هست به نام Alexa و این وب سایت زیرمجوعه شرکت بزرگ آمازون هست و وظیفه اون رتبه دادن به وب سایت هاست. حتما براتون الان سوال پیش اومده که موتور جستجو چیه و اصلا داستان موتورهای جستجو چی هست؟ این موضوع شکل ظاهری سایت یا اپلیکیشن مارو میگه که ما اون رو میبینیم و بیشتر مربوط به موارد گرافیکی میشه و باید حتما اینو در نظر داشته باشیم که UI بخشی از UX خواهد بود. با این همه باید در نظر داشت که لینکسازی کاری آنقدرها آسان نیست و باید یک استراتژی لینکسازی تمام و کمال داشته باشید تا این فرایند به بهترین شکل ممکن طی شود. همانطور که در این شکل مشاهده می نمایید نقطه اشتراک این سه ارزش است که موجب شکوفایی یک کسب و کار می گردد، برای اینکه این موضوع به درستی برای شما روشن شود برایتان یک مثال می زنم و بعد آن را به موضوع اصلی بحث که سئو است، ارتباط خواهم داد. گوگل که یکی از مهمترین موتورهای جستجو و انتخاب تقریبا ۹۷ درصد بازدیدکنندگان است، مدت زمان حضور کاربران در وب سایت را یک امتیاز برای بهبود جایگاه سایت در نظر می گیرد. با این حال، برای اطمینان از اینکه موتورهای جستجو می توانند آن را پیدا کنند، توصیه می کنیم سایت مپ را به صورت دستی ارسال کنید.

یکی از الگوریتم های قدیمی گوگل هست که در این الگوریتم گوگل به وب سایت یک عدد از 1 تا 10 رو اختصاص میداد و با این عدد سطح اعتبار و رتبه سایت رو مشخص میکرد. برای مثال تگ «» نشان میدهد که محتوای یک صفحه چقدر به روز شده است و تگ «» به رباتهای موتورهای جستجو در مورد سطح اهمیت URL اشاره میکند. نحوه فعالیت سایت ایران تبلیغ در این زمینه به این صورت است که با بررسی وضعیت سایت شما و تحلیل کردن رقبایی که دارید یک راهکار عملی و قابل اندازه گیری با رعایت تمامی ریزفاکتورهای با اهمیت سئو از نتایجی که بدست خواهید آورد ارائه می دهد. یکی از محبوبترین و پر استفادهترین موتورهای جستجو در ایران گوگل است که بیشترین سهم استفاده را بین کاربران ایرانی دارد.

لینک سازی PBN یا private blog network به روشی گفته میشود که در آن مجموعهای از سایتها به هم لینک میدهند. همچنین به صورت مجزا به بررسی انواع نقشه سایت و چگونگی اعمال آنها در سایتها و سیستمهای مدیریت محتوا پرداخته شد. به اون صفحه ای که اون 10 وب سایت و یا نقشه گوگل و بقیه مواردی که توش هست رو نمایش میده اصطلاحا SERP یا همون Search Engine Result Page میگیم که تمامی نتایج صفحات جستجو در اونجا نمایش داده میشه. شما در گوگل ترند برای مثال کلمه سئو رو جستجو میکنید و میبینید در 5 سال اخیر یک روند رو به رشدی رو داشته و این نشون میده که حوزه سئو چقدر داغ هست! یکی از ابزارهای خیلی محبوب گوگل هست که در اون میتونین روند گرایشات مردم به جستجو یک عبارت رو ببینید. در درون گوگل ادورز یک سرویسی به نام Google Keyword Planner وجود داره که به شما کمک میکنه تا عبارت هایی که کاربرها جستجو میکنند رو متوجه بشید. دلیل وجود این فایل این است که : ربات های موتورهای جستجو برای هر وب سایت سهمیه خزیدن و ایندکس دارند.

البته هنوز هم در بعضی از عبارت ها در بعضی زبان ها هم جواب میده اما باید بدونید که خیلی خطرناک هستند و احتمال جریمه شدن رو بالا میبرن و همچنین خیلی مقطعی هستند و ممکنه شما تا چند ماه در یک رتبه خوبی قرار داشته باشین و بعد گوگل با دادن یک آپدیت روی الگوریتم های خودش، رتبه شمارو ازتون بگیره و رتبه پایین تری رو بهتون اختصاص بده. بعضی مواقع عبارتی که گوگل بعنوان کلمه کلیدی محتوای جدید سایت انتخاب می کند، با چیزی که در ذهن شماست متفاوت است و فکر میکنید که جایگاه مناسبی کسب نکرده اید. Sitemap یا همان نقشه سایت فهرستی از اطلاعات مهم سایت مورد نظر برای آسانتر کردن وظیفه گوگل و دستیابی سایت به SEO مناسب است. وظیفه اساسی فایل robots.txt برقراری ارتباط با موتورهای جستجوگر نظیر گوگل، بینگ و…

نکته: برای نادیده گرفته شدن تمامی لینک های ورودی از یک دامنه فقط کافی است که کلمه domain در ابتدای آدرس دامنه در یک خط جدید آورده شود. متا تگ ها توسط کاربرهای عادی دیده نمیشن و فقط موتورهای جستجو اجازه دیدن و بررسی اونهارو دارن. به این ها Anchor Text گفته میشه که معمولا درون اونها کلمات کلیدی هم قرار دارن و به طور کلی در اصول سئو همیشه با این اشاره داریم که 60 درصد Anchor Text باید شامل کلمات کلیدی باشه. برای انتخاب کلمه کلیدی حتما باید در ابتدا سراغ ترند اونها بریم و ببینیم که کلمات حوزه کاری ما در حال حاضر چطور هستن و تمایلات به اونها به چه شکلی هست. متنی که مینویسید حتما باید بیشتر از ۳۰۰ کلمه باشد . حتما شما هم دیدید که بعضی اوقات یک متنی یا چند عبارت به یک صفحه ای لینک میشن و معمولا رنگشون هم توی اون صفحه تغییر میکنه.

همواره باید در فرآیند سئو در تلاش باشیم تا ترافیک سایت رو بالاتر ببریم و بازدیدکننده های بیشتری رو به سایت خودمون بیاریم. مخفف کلمه Search Engine Marketing یا بازاریابی موتورهای جستجو هست و تفاوتش با سئو در این هستش که شما وقتی دارید کار سئو انجام میدید دوست دارید که این فرآیند رایگان باشه و هزینه زیادی نکنید و به صورت ارگانیک و یا همون طبیعی موتورهای جستجو شمارو نمایش بدن، اما در SEM شما به موتورهای جستجو یک هزینه ای رو پرداخت میکنید و در قبال اون هزینه موتور جستجو میاد شمارو در صدر نتایج خودش قرار میده و برای شما بازدید ارسال میکنه. مورد دیگه ای که باید در اینجا بهش اشاره کنیم اینه که در حال حاضر معروف ترین موتور جستجوی جهان گوگل هستش و سرویسی که گوگل برای کار SEM ارائه میده google adwords هست که درآمد اصلی گوگل هم از این سرویس بوده و گوگل ادورز راهی به حساب میاد که شما میتونید با استفاده از اون در صدر نتایج قرار بگیرید. با این حال در برخی وبسایتها تمرکز اصلی سئو بر روی ایجاد ترافیک میباشد و باعث میشود تا باقی بخش های بازاریابی نادیده گرفته شود.

مثال دیگه ای که میتونم بزنم این هست که حتی بنر گرفتن در خیابون های شهری هم به نوعی Off Page Seo به شمار میاد چون باعث میشه کاربرها به ما توجه بیشتری داشته باشن و گوگل مارو به شکل یک برند ببینه و این بدین معنی هست که فقط فضای گوگل مختص این کار نیست و فضای حقیقی هم در به نتیجه رسیدن فعالیت های سئو اثرگذار خواهد بود. کلمات کلیدی خود را هدفمند و با توجه به کلمات کلیدی که قبلا با آنها تولید محتوا کردید انتخاب کنید. آمادهسازی فهرستی از کلمههای کلیدی: پیشنهاد میکنیم قبل از نوشتن محتوا فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط با محتوا آماده کنید. یک هفته پس از انتشار محتوا، وارد حساب Google Search Console خود شوید تا مطمعن شوید گوگل به درستی آنرا درک کرده و برداشت گوگل از محتوای شما به هدف کلمه کلیدی نزدیک است.