اگر یک موتور جستجو نتواند صفحه را بخزد، آن صفحه نمی تواند ایندکس شود و در نتیجه در صفحات نتایج جستجو ظاهر نمی شود. پونه مدیا با ایجاد پیوند از سایتهای معتبر و پربازدید اینترنت، سایت شما را به موتور جستجوی گوگل یک سایت معتبر معرفی میکند، در نتیجه گوگل سایت شما را در جایگاه برتر نتایج جستجو قرار میدهد. اصول بهینه سازی موتور جستجو را می توان در عرض 3 ماه فهمید و آموخت، با این حال، مفاهیم پیشرفته تر می تواند بین 6 تا 18 ماه طول بکشد. درباره همین موضوع، TylerTafelsky می گوید:” بسته به دامین آتوریتی وبسایت، پدید آمدن نتایج حاصله از سئو معمولاً دو ماه طول می کشد.
در گذشته اهمیت تعداد لینکهای خارجی برای گوگل آنقدر مهم بود که انگار برای دیده شدن در صفحه ی اول نتایج، در بازی “کی بیشتر از همه لینک دارد” شرکت کرده اید! با این الگوریتم بازی عوض شد. آموزش سئو به همین مطلب ختم نمیشود، مطالب بعدی ما را با عضویت در خبرنامه ما دنبال کنید. شاخص بعدی که به آن می پردازیم دامین آتوریتی است که نقش پررنگی در سئو شما خواهد داشت، به خصوص هنگامی که پروژه شما برای وبسایتی تازه تاسیس است. یکی از اساسی ترین مراحل در بازاریابی شناخت رقیب و آگاهی نسبت به فعالیت ها و پروژه هایی که در حال انجام است، می باشد. هرچه این میزان پایین تر باشد، راحت تر می تواند رتبه های بالاتر را اختیار کنید. از طرفی هیچ معجزه و فرمول جادویی در سئو وجود ندارد که بخواهید به کمک آن سریعاً رتبه های بالاتر را تصاحب کنید. یک سایت با ساختار خوب، کلمات کلیدی مرتبط، برچسب گذاری مناسب، استانداردهای فنی و محتوای بسیار با کیفیت رتبه ی بالایی را توسط ربات های گوگل و سئو کسب خواهد کرد.
در مقالات مختلف حرف از روش های مختلف سئو وب سایت seotwitt سایت می شود. در مقابل تعداد صفحات مرتبط با مقالات و دورههای آموزشی کمتر از 300 آدرس یکتا است. اینکه هرروز تعداد زیادی از مخاطبان اسم برند شما را به تنهایی و یا در کنار خدمت یا محصولی که می خواهند دریافت کنند سرچ کنند این سیگنال را به گوگل میرساند که این سایت از نظر کاربران سایتی شاخص و با ارزش می باشد. اما درصورتیکه سازمان شما از قبل وب سایتی را راه اندازی کرده باشد و تیم با تجربه ای در ورای آن مشغول فعالیت باشد، احتمالاً نتایج را پس از یک الی دو ماه مشاهده خواهید کرد”. پس اگر به تازگی وب سایتی را طراحی کرده اید نسبت به وبسایتی که قبلتر طراحی شده و پلن لینک سازی مستحکمی پشت آن است رقابت سختی در پیش خواهید داشت و زمان بیشتری برای رسیدن به نتیجه مدنظر لازم خواهید داشت”.
این مورد به صورت مستقیم روی رتبه یک وب سایت موثر نیست اما طبق تحقیقات، محتواهایی که زیاد به اشتراک گذاشته میشوند به چشم کاربرانی که تصادفا با آن برخورد کرده اند قابل اعتمادترند. اما تا زمانی که شروع به لینک سازی نکرده بودیم رتبه خاصی نگرفتیم. بسته به اینکه در شروع کار دامین آتوریتی وبسایت چقدر باشد، بازه زمانی مورد انتظار می تواند چندین روز،چندین هفته یا چندین سال باشد”. بهترین شرکت سئو معمولا قبل شروع هر پروژه یک جلسه با کارفرما دارد تا سقف هزینهها و اهداف آنها را مشخص کند. موفقیت در زمینه کار تولید محتوا در منزل به خود شخص بستگی دارد و هر چه مهارت های لازم در این حوزه را بیشتر در نمونه کارهای خود نشان دهد می تواند شرکت های بیشتری به سمت خود جذب کند و پروژه های بیشتری بگیرد. از ریپورتاژ ویدیویی برای تلویزیون و یا شبکه های اجتماعی بیشتر استفاده میشود. انواع ریپورتاژ آگهی چیست؟
این الگو به شما اعلام می کند که برای نوشتن یک محتوای خوب با عنوان سئو داخلی چیست، می بایست پاسخ جامع و واضحی به این پرسش بدهید. 2. استفاده از یک نقشه سایت باعث میشود گوگل به شکلی آسانتر قادر به خزیدن در آن باشد. اگر هنوز درباره ساختار سایت مپ ابهام دارید، این بخش از مقاله میتواند به سوالات شما پاسخ دهد. بعنوان مثال اگر وبلاگ رقبای شما شامل محتوا با کیفیت بسیار بالاست و دامین آتوریتی قوی نیز دارد، رتبه گرفتن برای شما اگر غیرممکن نباشد، اصلاً کار آسانی نخواهد بود”. سلام جناب حسینی عزیز با توجه به آپدیت های اخیر گوگل اپدیت محتواهای قدیمی در بالا بردن جایگاه کلمات کلیدی آنها بسیار تاثیر گذار خواهد بود. ” نتیجه گرفتن از سئو به میزان محبوبیت کلمات کلیدی اصلی وبسایت و میزان رقابتی که برای رتبه گرفتن در آن عبارت وجود دارد بستگی دارد. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که یکبار از کلمه کلیدی اصلی خود در ۱۵۰-۱۰۰ کلمه ابتدایی محتوا استفاده نمایید. بعنوان مثال، لازم است شما میزان رقابت موجود در صنعت خود را در فضای آنلاین مورد بررسی قرار دهید. پس بهتر است محتوای شما علاوه بر کیفیت، از ۴۰۰ کلمه حتما بیشتر و چه بهتر که بالای ۲۰۰۰ کلمه باشد.
این یکی از انواع “بازاریابی چرخ دنده” است. تمام رباتهای استاندارد در وب به قوانین و محدودیتها پایبند بوده و صفحات شمارا بازدید و ایندکس نخواهند کرد ولی ناگفته نماند که بعضی از رباتها توجهی به این فایل ندارند. این کلیدها، در شمار لینک ها قرار نمیگیرند ولی باعث میشوند محتوای شما در طولانیی مدت به مخاطبان بیشتری معرفی شود. تمام عناصری که در بالا توضیح داده شد، تنها در کنار هم موثر واقع میشوند و درنهایت رتبه یک سایت افزایش یا کاهش می یابد. محتوای تولید شده می تواند به عنوان یک مقاله به عنوان یک صفحه ثابت ، صفحه فرود ها و یا صفحه ی معرفی محصول باشد . چنانچه مایل هستید خودتان یک نقشه سایت بصورت رایگان بسازید با استفاده از راهنمای موجود در Sitemap Directory می توانید یک نقشه سایت بر اساس استانداردهای سئوی گوگل بسیارید.
لینکها باارزشترین علامت مرتبط بودن یک محتوا هستند و برای اینکه اهمیتش را بدانید باید بگویم بدون لینک سازی، انگار تقریبا هیچ کاری برای سِئو سایت نکرده اید! پس بسیار مهم است که بدانید هر صفحه از وبسایت شما قرار است دقیقا برای چه کلمه یا عبارتی SEO شود چون با این کار تعیین میکنید که در آن صفحه میخواهید پذیرای چه کسانی از طریق صفحه جستجو گوگل باشید. طبق الگوریتم پاندا، محتوای طولانی ارزشمندتر است چون بیشتر در مطالب عمیق میشود.عدد خاصی را نمیتوان برای تعداد کلمات محتوا به عنوان وحی منزل اعلام کرد. دامین آتوریتی یکی از فاکتورهای اصلی سئو است، دامنه های با آتوریتی بالا می توانند تنها با اتکا به سئو داخلی توقع دریافت نتایج را داشته باشند در حالیکه سایت های تازه تاسیس نیاز به تلاش بیشتر و کار روی سئو خارجی می باشند تا بتوانند همان نتایج را دریافت کنند. دلیل اصلی موفقیتشان ارائه محتوای کامل و اغنای مخاطب است. برای جلوگیری از نمایش URL خود در نتایج جستجوی Google به درستی، از فایل های سرور خود با رمز عبور محافظت کنید، از متا تگ noindex کمک بگیرید و یا صفحه را به طور کامل حذف کنید. برای عدم نمایش صحات در نتایج جستجو گوگل از روش های دیگر استفاده کنید و با قرار دادن تگ متا NOINDEX در Head سایت دستور عدم ثبت توسط گوگل را برای آن صفحه اجرا نمایید.
اگر می خواهید شانس خود را برای پیروزی در این رقابت افزایش دهید لازم است به چند شاخص کلیدی که در ادامه به آن اشاره می کنیم دقت ویژه ای کنید. اگر تیم شما تجربه کمی داشته باشد و تا به حال مدیریت وبسایتی را برعهده نداشته است، به احتمال زیاد بین سه تا شش ماه زمان لازم خواهید داشت. هرچه سریع تر این عمل را انجام دهید، سریع تر در صفحه نتایج نمایش داده خواهید شد. علاوه بر آن، ۷ نکته نیز در این باره بیان می کنیم تا فرآیند سئو را بتوانید سریع تر انجام دهید، البته که سئو نقطه پایانی نداشته و مانند رقابتی است که برای عقب نماندن از رقبا باید همیشه به فکر کار روی آن باشید. در مورد منابع مالی، هر چه یک سازمان بودجه بیشتری را به فرآیند سئو خود اختصاص دهد، خروجی قوی تری دریافت خواهد کرد (بدین معنی که نتایج سریع تر قابل مشاهده خواهند بود)”. اما اگر وبسایت شما سئو قوی دارد، ظرف چند ساعت یا چندین روز می توان فرآیند را تکمیل کرد”. به علاوه، این لینک ها به ارائه مطالب مرتبط پیرامون یک موضوع کمک میکنند و مخاطب درصورت نیاز به محتوای بیشتر، ناامید نمیشود و مدت بیشتری در سایت شما باقی میماند و این برای گوگل نشانه ی مفید و کاربردی بودن وبسایت شماست.
با توجه به تجربیات زیادی که در زمینه سئو وجود دارد و همچنین انواع مختلف جستجو که توسط افراد گوناگون در فضای وب انجام میشود، بهتر است تصاویر را بعد از انتخاب کلمات کلیدی نامگذاری کرده و از آن کلمات در نامگذاری تصاویر استفاده کنید. مثلاً یکی از دلایل پیشرفت میهن وردپرس در این سالها این است که همیشه مخاطب را با فرایند سئو به سایت خود جذب کرده و بعد از سئو سعی کرده همیشه آپدیت باشد و محتواها را بهروز نگاه دارد. در واقع، دستورالعمل های ارزیابی کیفیت گوگل میگه که تایتل های “توصیفی یا مفید” یکی از مهمترین بخش های یک نتیجه جستجوی با کیفیت بالا هستند. به کمک لینکهای داخلی میتوانید یک ارتباط مناسب بین مطالب ایجاد کنید.
اگر به این ترکیب استراتژی لینک سازی قوی و یا دامین آتوریتی بالاتری اضافه کنید، می توان زمان انتظار را به یک ماه رساند”. با اینکه سئو داخلی تاثیر بالایی دارد اما بنظر می رسد بک لینک ها از اهمیت بالاتری برخورداند. وبلاگنویسی به عنوان مهمان، اسپانسر شدن، و پیشنهاد برای جایگزین کردن لینک های غیرفعال سایتها (broken links) نیز از موارد دیگری هستند که به شما کمک میکنند لینک های خوبی بگیرید و از رتبه گوگل بالاتری برخوردار شوید. مدیر کمپین شخصی هست که مسئول هماهنگی بین تیمی، خارج از تیم و موارد حین کمپین رو به عهده داره. هر چند وقت یکبار می توانید از ابزارهایی مانند Ahrefs یا Open Site Explorer استفاده کنید تا بررسی کنید آیا شخصی به وب سایت شما پیوند ایجاد می کند یا خیر.
تا جایی که لینک های اسپم در سایتهای غیرمرتبط یا در کامنت ها، حتی امتیاز منفی دارد و اگر نوک پیکان چنین لینکهایی به سمت سایت شماست باید هرچه سریعتر به فکر حذف آنها باشید. این بار فقط لینک هایی به نظر گوگل باارزش حساب میشدند که از سایتهای معتبر، پرترافیک و البته در متنی با موضوع مرتبط باشند و حوزه کاری آنها به شما مربوط باشد. محتوای متنی طولانی میتواند خسته کننده باشد. بیابند. گوگل هم صرفا به دنبال محتوای متنی نیست و وبسایتها را تشویق به استفاده از دیگر قالبهای رسانه مانند تصاویر، صداها و ویدئوها میکند. در بهترین حالت، محتوای باکیفیت شما بدون هیچ تلاشی از طرف خودتان به خاطر ارزشمند و کاربردیبودن لینکهایی کسب میکند. اینکه فعالیت در شبکههای اجتماعی از جمله لایک، کامنت و اشتراکگذاری به طور مستقیم به رتبهبندی کمک میکند یا خیر، مشخص نیست اما میدانیم که گوگل مطالب بسیاری را در اکثر شبکههای اجتماعی به وسیله خزندههای خود زیرنظر دارد و بررسی میکند. هرچقدر لینکی از این ایدهآل دورتر باشد، امتیاز کمتری میگیرد و به رتبهبندی کمکی نمیکند. در مقاله ای دیگر به تفصیل درمورد لینک های خوب و لینک های بد از نظر گوگل خواهم نوشت.
برای برقراری ارتباط با افراد، ایجاد روابط با آنها و در نهایت متقاعدکردنشان برای لینک دادن به محتوای شما، باید حوصله زیادی به خرج دهید. حنی دامنه پیجهایی که به شما لینک میدهند نیز اهمیت دارد، مثلا دامنه .edu یا به عبارتی گوگل میخواهد اطمینان پیدا کند که محتوای شما آنقدر خوب است که واقعا ارزش لینک دادن دارد! مخصوصا اگر شانس این را داشته باشید که یک رهبر فکری یا اینفلونسر محتوای شما را به اشتراک بگذارد، احتمالا مخاطبان جدید زیادی پیدا خواهید کرد. اما بطور کلی، هرچه منابع مالی بیشتری را به پروژه سئو تزریق کنید، سریع تر نتایج را خواهید دید”. می خواهید به مخاطب خود چه بگویید؟ همانطور که قبلا در باره نحوه هدف گذاری کلمات در انواع صفحه صحبت شد، می دانید چه کلمه کلیدی مناسب این کار است. نامی که برای فایل تصویری انتخاب میکنید، توصیفی و ترجیحا حاوی کلمات کلیدی باشد و Alt tag مناسب داشته باشد که در قسمت جستجو تصاویر گوگل (image search) نمایش داده شود و ترافیک ارگانیک جذب کند. یکی از نکاتی که در آموزش تولید محتوای سئو شده بر ان تاکید می شود این است که تصاویر و ویدیو ها از متن ساده تر بوده و قابل فهم تر است.