مارک زاکربرگ با طبقه بندی ، اعتماد به نفس و آسیب وثیقه الگوریتمی صحبت می کند (و مربوط به به روزرسانی های الگوریتم Google است)
انتشار: دی 27، 1403
بروزرسانی: 31 خرداد 1404

مارک زاکربرگ با طبقه بندی ، اعتماد به نفس و آسیب وثیقه الگوریتمی صحبت می کند (و مربوط به به روزرسانی های الگوریتم Google است)


ظاهر اخیر مارک زاکربرگ در پادکست جو Rogan توضیحی عالی در مورد چگونگی طبقه بندی ها ، سطح اطمینان و کار دقیق با الگوریتم های یادگیری ماشین ارائه می دهد. وی همچنین پوشش داد كه چگونه تنظیم اعتماد به نفس می تواند بر میزان خسارت وثیقه ای كه هنگام بروزرسانی ها از بین می روند تأثیر بگذارد. و اگر "اجتماعی" را برای "جستجو" مبادله کنید ، زاکربرگ می تواند در مورد هرگونه به روزرسانی اصلی الگوریتم گوگل صحبت کند.

مارک زاکربرگ در مورد طبقه بندی کننده های یادگیری ماشین و اینکه چگونه سطح اعتماد به نفس آسیب وثیقه را تحت تأثیر قرار می دهد.مارک زاکربرگ در مورد طبقه بندی کننده های یادگیری ماشین و اینکه چگونه سطح اعتماد به نفس آسیب وثیقه را تحت تأثیر قرار می دهد.

من به تازگی به پادکست جو روگان با مدیرعامل متا مارک زاکربرگ گوش کردم تا افکار مارک راجع به هوش مصنوعی ، واقعیت افزوده ، آینده رسانه های اجتماعی و غیره را بشنوم. از دیدگاه سئوبشر مارک در مورد سیستم های ساختمانی برای شناسایی محتوای مضر ، ایجاد طبقه بندی کننده ها برای شناسایی آن محتوا و سپس سطح دقیق (و اینکه چگونه می تواند آسیب وثیقه را تحت تأثیر قرار دهد) صحبت می کرد.

او به وضوح و مختصر توضیح داد که چگونه این کار می کند ، و من بلافاصله فکر کردم که می تواند به صاحبان سایت کمک کند تا بهتر درک کنند که چگونه طبقه بندی کننده های یادگیری ماشین برای جستجو کار می کنند. و از دیدگاه Google ، این می تواند به صاحبان سایت و SEO کمک کند تا درک کنند که چرا برخی از سایتهای تحت تأثیر به روزرسانی های اصلی الگوریتم احتمالاً نباید باشند.

با گذشت زمان ، برخی از به روزرسانی های معروف الگوریتم Google Planitive وجود داشته است که از طبقه بندی کننده ها برای شناسایی سایت هایی که از نظر کیفیت مشکل ساز بوده اند استفاده کرده اند. و بله ، در طول راه خسارت وثیقه ای رخ داده است. دانستن چگونگی کار طبقه بندی کننده ها در یادگیری ماشین ، چالشی را که گوگل در الگوریتمی بازیگران بد دارد ، تأکید می کند ، در حالی که واقعیت ترسناک آسیب های وثیقه را نیز برجسته می کند. و این آسیب وثیقه می تواند برای صاحبان سایت تحت تأثیر ویران کننده باشد. بعداً در این پست اطلاعات بیشتری در مورد آن خواهم داشت.

ابتدا کلیپ ویدیویی از مارک را در زیر ارائه می دهم. سپس من چگونگی ترجمه این ترجمه به SEO ، به روزرسانی های الگوریتم Google ، و برخی از مشهورترین به روزرسانی های الگوریتم تنبیهی Google را با گذشت زمان منتشر می کنم. من همچنین نحوه ارتباط این موضوع با به روزرسانی های اصلی Google را پوشش می دهم ، که به طور معمول 4-5 بار در سال از بین می رود و می تواند تأثیر زیادی در دید جستجو در سایت ها داشته باشد.

کلیپ ویدیویی: طبقه بندی ، سطح اطمینان و آسیب وثیقه.
در زیر 30:45 در این ویدئو ، مارک در مورد چالش های سیستم های ساختمانی و طبقه بندی کننده ها برای هدف قرار دادن محتوای خطرناک بحث می کند. برای صاحبان سایت و SEO در آنجا ، می توانید "محتوای خطرناک" را برای هر نوع مشکل با کیفیت که گوگل می خواهد از دیدگاه یادگیری ماشین مقابله کند ، مبادله کنید. به عنوان مثال ، "محتوای بی فایده" یا "محتوای اسپم".

ویدیوی یوتیوبویدیوی یوتیوب


چگونه این ترجمه به به روزرسانی های الگوریتم SEO و Google ترجمه می شود.
همانطور که بر اساس نظرات مارک مشاهده می کنید ، همیشه بین سطح اطمینان و آسیب وثیقه مبارزه می شود. به عنوان مثال ، اگر سطح اطمینان 99 ٪ با طبقه بندی کننده دارید ، ممکن است فقط درصد کمی از محتوای با کیفیت پایین (یا هر مشکلی که هدف قرار می دهید) را کاهش دهید. اما اگر سطح اطمینان را برای گفتن 90 ٪ پایین بیاورید ، ممکن است 60 ٪ از محتوای کم کیفیت را انتخاب کنید ، اما آسیب های وثیقه بسیار بیشتری خواهید داشت.

و حتی با اطمینان 90 ٪ ، این بدان معنی است که 10 ٪ از سایت ها پرچم دار (و به طور بالقوه تحت تأثیر بروزرسانی الگوریتم) می توانند آسیب وثیقه باشند. و هنگامی که شما این مسئله را در تمام سایت های موجود در وب یا در یک دسته که می تواند مورد هدف قرار گیرد ضرب می کنید ، پس می تواند به سایتهای زیادی تبدیل شود که توسط یک به روزرسانی الگوریتم تحت تأثیر قرار می گیرند که ممکن است مشکل ساز نباشد.

وقتی در مورد به روزرسانی های اصلی الگوریتم گذشته مانند پاندا ، پنگوئن ، به روزرسانی های بررسی محصول (PRU) و به روزرسانی محتوای مفید (HCU) فکر می کنید ، همه آنها از طبقه بندی کننده ها استفاده می کنند. الگوریتم دزدان دریایی Google همچنین از طبقه بندی کننده استفاده می کند ، و این بروزرسانی هنوز هم به طور مرتب از آنچه می دانیم اجرا می شود. اکنون ، ما سطح اطمینان را که توسط Google به مرور زمان با آن سیستم ها و به روزرسانی ها استفاده می شود ، نمی دانیم ، اما به وضوح موارد آسیب وثیقه وجود داشته است.

جدیدترین نمونه آن ، به روزرسانی محتوای مفید سپتامبر 2023 یا آنچه من HCU (X) می نامم. گوگل حتی برای برخی از سازندگان توضیح داده است که به شدت تحت تأثیر این بروزرسانی قرار گرفته اند که هیچ مشکلی در سایت های آنها وجود ندارد. توجه داشته باشید ، گوگل نمی گوید همه سایتهای تحت تأثیر به روزرسانی مفید در سپتامبر 2023 خوب بودند ، فقط این که برخی از آنها آسیب وثیقه ای داشتند.

سپس با بروزرسانی گسترده مارس 2024 ، Google HCU را در سیستم های رتبه بندی اصلی خود پخت ، از طبقه بندی کننده خلاص شد و توضیح داد که اکنون چندین سیستم اصلی مفید بودن محتوا را ارزیابی می کنند. متأسفانه برای بسیاری از آن سایتهایی که تحت تأثیر HCU سپتامبر 2023 (X) قرار گرفته اند ، آنها هنوز به طور قابل توجهی عقب نشینی نکرده اند (یا برای مدت زمان طولانی به عقب برگشته اند). برخی در طی به روزرسانی های هسته گسترده ، فقط در طی به روزرسانی های الگوریتم بعدی کاهش یافته اند.

به عنوان مثال ، در اینجا سایتی وجود دارد که به شدت تحت تأثیر HCU (X) سپتامبر قرار گرفته است که در طی به روزرسانی های بعدی بعدی افزایش یافته است ، فقط برای پایین آمدن به حدی.

تصویر اول با به روزرسانی هسته مارس 2024 ، یک افزایش با به روزرسانی هسته آگوست ، افتتاح می شود ، سپس یک قطره به عقب را نشان می دهد. سپس با به روزرسانی هسته نوامبر دوباره با به روزرسانی هسته دسامبر دوباره افزایش می یابد. اما این حتی به شما تصویر کامل نمی دهد. تصویر بعدی را برای آن بررسی کنید ...

در حال افزایش و کاهش سایت محتوای مفید در طول به روزرسانی های اصلی الگوریتم گوگل.در حال افزایش و کاهش سایت محتوای مفید در طول به روزرسانی های اصلی الگوریتم گوگل.

تصویر بعدی تأثیر واقعی به روزرسانی محتوای مفید ماه سپتامبر را نشان می دهد. با HCU سپتامبر (X) و سپس بیشتر در مارس 2024 ، افت شدید داشت و سپس موج و قطره هایی را که در بالا پوشانده بود ، وجود داشت. نیازی به گفتن نیست ، زیبا نیست ...

افت بزرگ بر اساس HCUX سپتامبر.افت بزرگ بر اساس HCUX سپتامبر.

Google همچنین در خود توضیح می دهد راهنمای سیستم های رتبه بندی جستجو که "سیگنال های گسترده سایت و طبقه بندی کننده ها"مورد استفاده و کمک به درک ما از صفحات استفاده می شود." بنابراین می تواند تعداد طبقه بندی کننده های مورد استفاده در سیستم های رتبه بندی اصلی Google وجود داشته باشد که سعی در هدف قرار دادن نوعی مسئله یا شرایط دارند. بنابراین تنظیم سطح اعتماد به نفس برای طبقه بندی ها می تواند آسیب وثیقه را در طی به روزرسانی های هسته وسیع و همچنین به روزرسانی های اصلی الگوریتم خاص مانند به روزرسانی های بررسی ، دزدان دریایی ، HCU گذشته ، پنگوئن گذشته و غیره برای به روزرسانی های اصلی به همراه آورد. همکاری با هم بنابراین تنظیم سطح اطمینان یک طبقه بندی ممکن است به اندازه یکی از به روزرسانی های الگوریتم خاص که در بالا ذکر شد حاد نباشد. این گفته ، شما هرگز نمی دانید که یکی از آن طبقه بندی ها چقدر قدرتمند است ...

Google توضیح می دهد که از طبقه بندی کننده ها در راهنمای خود برای جستجوی سیستم های رتبه بندی استفاده می کند.Google توضیح می دهد که از طبقه بندی کننده ها در راهنمای خود برای جستجوی سیستم های رتبه بندی استفاده می کند.

سطح روند و اعتماد به نفس یو یو:
نمونه های بسیاری از سایت ها در طول زمان به روزرسانی های هسته ای در حال افزایش و کاهش است ، و برخی از این موارد کاملاً می تواند به دلیل تینک Google با طبقه بندی کننده ها و سطح اطمینان باشد. با توجه به به روزرسانی های اصلی Google ، من همیشه توضیح داده ام که صاحبان سایت هنگام "کیفیت" باید به وضوح از منطقه خاکستری خارج شوند و این یکی از دلایل آن است.

اگر در مرز با کیفیت مرزی (در منطقه خاکستری) قرار دارید ، و Google Tinkers با اطمینان از چندین طبقه بندی کننده مورد استفاده در سیستم رتبه بندی اصلی آن ، می توانید با یک بروزرسانی افزایش دهید و سپس با حالت بعدی به شدت رها کنید. و تا زمانی که یک سایت در منطقه خاکستری با کیفیت باقی بماند ، پس از آن ، روند یو-یو می تواند با گذشت زمان ادامه یابد زیرا گوگل سطح اعتماد به نفس چندین طبقه بندی را تنظیم می کند.

در اینجا نمونه خوبی از سایت در حال افزایش و رها کردن مانند دیوانه با به روزرسانی های مختلف ، از جمله به روزرسانی های بررسی محصول و به روزرسانی های گسترده هسته (و سپس حتی به روزرسانی های تأیید نشده) آورده شده است. در مورد روند یو-یو صحبت کنید ...

گرایش Yo-yo به مرور زمان بر اساس به روزرسانی های اصلی الگوریتم Google.گرایش Yo-yo به مرور زمان بر اساس به روزرسانی های اصلی الگوریتم Google.

بدیهی است که دلایل دیگری وجود دارد که این نوع روند ممکن است رخ دهد ، اما کاملاً منطقی است که تغییر سطح اطمینان طبقه بندی کننده ها می تواند باعث نوسانات زیادی برای سایت هایی شود که در مرز پرچم گذاری توسط طبقه بندی کننده قرار دارند. و این قطعاً می تواند با گذشت زمان باعث گرایش Yo-yo شود. باز هم ، این فقط دلیل دیگری است که به وضوح از منطقه خاکستری الگوریتم های Google از دیدگاه کیفیت خارج شوید. به همین دلیل توصیه من همیشه بهبود چشمگیر کیفیت با استفاده از رویکرد "سینک آشپزخانه" برای اصلاح است. تغییرات گیلاس را انتخاب نکنید. درعوض ، هرچه بیشتر موارد را می توانید برطرف کنید که ممکن است بر ارزیابی کیفیت Google تأثیر بگذارد. این بهترین مسیر پیش رو بر اساس تجربه من است که به بسیاری از شرکت هایی که تحت تأثیر به روزرسانی های اصلی الگوریتم تأثیر منفی گذاشته اند ، کمک می کند.

رویکرد سینک آشپزخانه برای اصلاح از گلن گاب از تعاملی G-Square.رویکرد سینک آشپزخانه برای اصلاح از گلن گاب از تعاملی G-Square.

آینده به روزرسانی های هسته گسترده ... هیچ به روزرسانی گسترده ای نیست.
در مورد موضوع به روزرسانی های هسته گسترده ، Yo-Yo Trending و آسیب های وثیقه ، مدتی است که می گویم آینده به روزرسانی های هسته گسترده است ... هیچ به روزرسانی گسترده ای نیست. من معتقدم زمانی خواهیم دید که سیستم رتبه بندی اصلی Google می تواند به طور منظم و مداوم به روز و بدون تاریخ خاص هنگام بروزرسانی ها به روز و تازه شود. وقتی این اتفاق بیفتد ، احتمالاً سایتها در یک تاریخ (یا در طول یک روند نسبتاً کوتاه) افت گسترده ای مشاهده نمی کنند. درعوض ، با به روزرسانی سیستم های مختلف ، سایت ممکن است با گذشت زمان کاهش یابد.

از یک طرف ، صاحبان سایت باید از لحاظ فنی بتوانند سریعتر از انتظار برای به روزرسانی های بعدی هسته بعدی ، این روند را معکوس کنند ، اما همچنین ممکن است بلافاصله آشکار نشود که هنگام رها شدن چه اتفاقی می افتد. اما این امر همچنین صاحبان سایت را از فریاد قتل خونین در هنگام بروزرسانی گسترده هسته جلوگیری می کند. و گوگل چیزی بیشتر از این که جلوی این کار را بگیرد دوست ندارد. این یک نگاه بد برای گوگل است ، همیشه در اخبار بازاریابی دیجیتال به پایان می رسد ، در حالی که گاهی اوقات به اخبار اصلی نیز می رسد.

اوه ، و گوگل اخیراً در رویداد Live Live در زوریخ توضیح داد که دوست دارند به روزرسانی های اصلی بیشتر و بیشتربشر و دنی سالیوان توضیح داد ، "... هدف این است که به روزرسانی ها روال و مداوم انجام شود ، بنابراین آنها دیگر به عنوان رویدادهای اصلی تلقی نمی شوند."

بنابراین اساساً ، آنچه من فقط در بالا پوشانده ام. :)

در اینجا یک است توییت از جاناتان جونز که در جستجوی مرکز Live در زوریخ حضور داشتند:

توییت در مورد رویداد Live Central Live در زوریخ که در آن Google توضیح داده شده است به روزرسانی های اصلی بیشتر می شود. توییت در مورد رویداد Live Central Live در زوریخ که در آن Google توضیح داده شده است به روزرسانی های اصلی بیشتر می شود.

خلاصه: سطح اطمینان میزان خسارت وثیقه را دیکته می کند.
من نظرات مارک زاکربرگ را در مورد سیستم های ساختمانی برای شناسایی محتوای مضر فوق العاده جالب پیدا کردم ، به خصوص که این فرآیند مربوط به نحوه کار سیستم های جستجوی گوگل است. از آنجا که Google سعی می کند مشکلات کیفیت را در جستجو برطرف کند ، می تواند سیستم هایی را برای هدف قرار دادن این مشکلات ایجاد کند. سپس Google باید سطح اعتماد به نفس بهینه را برای طبقه بندی کننده تشخیص دهد تا تعیین کند که چه میزان از مشکل را به خود جلب می کند ، و سپس چه مقدار آسیب وثیقه وجود دارد. این یک وضعیت سخت است و به وضوح باعث ایجاد مشکلات بزرگ برای صاحبان سایت می شود که به اشتباه در صندلی های مختلف گرفتار شده اند.

امیدوارم فیلم را پیدا کرده باشید و این پست مفید است. باز هم ، مارک زاکربرگ توضیحی مختصر در مورد نحوه کار طبقه بندی کننده ارائه داد. اکنون فقط "اجتماعی" را برای "جستجو" مبادله کنید و او می تواند در مورد هرگونه بروزرسانی عمده الگوریتم گوگل صحبت کند.

GG



منبع: https://www.gsqi.com/marketing-blog/classifiers-confidence-and-google-algorithm-updates/