
بروزرسانی: 27 خرداد 1404
مقالات مشارکتی لینکدین - ارزشش را دارد یا خیر؟
آیا لینکدین از شما خواسته است که در "مقالات مشارکتی" آنها مشارکت کنید؟
آیا افرادی را می بینید که نشان «صدای برتر» در پروفایل لینکدین خود دارند و تعجب می کنید که چگونه این همه شهرت و ثروت را به دست آورده اند؟
بله، بنابراین من مدتی است که مقالات مشارکتی لینکدین را آزمایش می کنم. و من ... تحت تاثیر قرار نگرفتم.
به علاوه، من فقط برخی از داده ها را خواندم که ممکن است به این معنی باشد که گوگل نیز فوق العاده تحت تأثیر قرار نگرفته است (اما مقالات بهتر از آنچه فکر می کردم کار می کنند.)
منظورم اینجاست…
مقالات مشارکتی لینکدین چیست؟
(افشای منصفانه، من یک مربی آموزش لینکدین هستم و کلاس نوشتن B2B SEO من شگفت انگیز است.)
مقالات مشارکتی لینکدین محتوایی هستند که با هوش مصنوعی تولید می شوند - با پیچ و تاب. از کارشناسان دعوت می شود تا در مقاله ای مانند «چگونه داستان برند شما می تواند اعتماد ایجاد کند؟» «مشارکت» کنند و تخصص و تجربه خود را به اشتراک بگذارند.
اگر فکر می کنید، "صبر کنید، آیا تخصص و تجربه چیزی نیست که گوگل می خواهد ببیند؟" حق با شماست. مقالات مشارکتی فرزند عشق مقالات تولید شده توسط هوش مصنوعی و کارشناسانی مانند شما هستند…
...خب، این همان چیزی است که لینکدین به آن امیدوار است.
لینکدین در حال قمار است که مقالات تولید شده با هوش مصنوعی با انبوهی از بینش های متخصص می توانند برای برخی از جستجوها جایگاهی داشته باشند.
و نکته این است که... حق با آنها بود. طبق این مقاله، مقالات مشارکتی در آگوست 2023 برای 78000 کلمه کلیدی در رتبه ده برتر قرار گرفتند و 792.5 هزار بازدید ارگانیک داشتند.
عجب
در اینجا لیستی از موضوعات مقاله مشترک است.
اگر کمک کنید چه سودی برای شما دارد؟
یک نشان کوچک شیرین که شبیه این است:
احتمالاً (برخی) فالوورهای جدیدی به دست خواهید آورد و پاسخ های شما ممکن است در فید اتصال شما ظاهر شود.
من چی دیدم؟
خوب، چند فالوور جدید، قطعاً هیچ سرنخ جدیدی وجود ندارد. به علاوه، مجبور شدم محتوای هوش مصنوعی را تصحیح کنم (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد.)
از نظر یک بازی بازاریابی، من فکر می کنم این برای لینکدین عالی است... برای مشارکت کنندگان چندان عالی نیست.
در اینجا چیزی است که من در مورد مقالات مشارکتی لینکدین دوست ندارم.
- ارسال به زمان نیاز دارد - و دوباره، من بازده مالی صفر را دیدم. ترجیح می دهم آن زمان را برای اجرای یک لایو، نظر دادن روی پست های افراد و ساخت محتوای جذاب بگذارم.
- نشان اثبات اجتماعی "Top Voice" جالب است، اما تفاوت بزرگی ندارد. من تا به حال کسی را نگفته ام که "اوه، نشان باحالی برادر!" به علاوه، به عنوان یکی از مربیان نوشتن سئو آنها، مطمئن نیستم که چرا باید قبل از دریافت نشان، نظرات خود را در مورد چندین مقاله ارائه دهم. اما، هر چه باشد. ;)
- برخی از مطالب پر از خطاهای بزرگ است. بدیهی است که قبل از انتشار مقالات هوش مصنوعی هیچ کنترل کیفی اولیه ای وجود ندارد و لینکدین امیدوار است که کارشناسان وارد عمل شوند و به اشتباهات اشاره کنند. به صورت رایگان.
- و برخی از کارشناسان ... چندان متخصص نیستند. اگر مقالات مشارکتی حاوی اطلاعاتی از کارشناسان صنعت با دقت سرپرستی شده باشد، توجه بیشتری می کنم (و احساس تملق بیشتری می کنم). نه به نظر می رسد هر کسی که بتواند لینک را پیدا کند و نظر دهد، یک متخصص محسوب می شود.
- مهمتر از همه - با زمان و منابع محدود ما، به خصوص در این شرایط بازار، چرا لینکدین محتوای رایگان درخواست می کند؟ خوب میدونم چرا اما ما مجبور نیستیم آن را به آنها بدهیم.
اما گوگل چطور؟ آیا مقالات موقعیت دارند؟
درست است که مقالات Collaborative در ابتدا رتبه بندی را تکان دادند. اما بر اساس همین مقاله، موقعیت های کلی 33 درصد کاهش یافته است.
این قطره ها من را شگفت زده نمی کند. من مطمئن هستم که برخی از مقالات مشترک اطلاعات شگفت انگیزی را ارائه می دهند و شایسته موقعیت هستند. من حدس می زنم که سایرین آنقدر عالی نبودند... و محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی بودند که مستحق صدور صورت حساب بالا نیستند.
اگر لینکدین چندین ویرایشگر را برای بررسی و ویرایش محتوا استخدام می کرد - به علاوه، محتوا را فقط روی متخصصان متمرکز می کرد - فکر می کنم لینکدین یک تغییر دهنده بازی خواهد داشت.
اما همین الان؟ مه نه چندان
که به نظر من نشان می دهد که افراد چقدر در روند نوشتن اهمیت دارند. هوش مصنوعی فقط می تواند کارهای زیادی انجام دهد.
آیا به هر حال باید مقالات مشارکتی لینکدین را امتحان کنید؟
البته اگه وقت داری به چند سوال پاسخ دهید. ببینید آیا می توانید نشان Top Voice دریافت کنید. و اگر واقعاً مشارکت کسب و کار را مشاهده می کنید، به من اطلاع دهید.
اما یک چیز برای من روشن است. مدل کسب و کار Collaborative Article برای ماندن در اینجا آمده است. جالب است که ببینیم ناشران چگونه مردم را تشویق می کنند که محتوا/نظرات رایگان درباره مقالات تولید شده توسط هوش مصنوعی ارائه دهند. به خصوص کارشناسان موضوع.
نظر شما چیست؟
منبع: https://seocopywriting.com/linkedin-collaborative-articles-worth-it/