نحوه ایجاد یک RFP عالی SEO (درخواست پیشنهاد) – نکات، ترفندها و افسانه های سئو حذف شده

در RFP خود، به آژانس ها اطلاع دهید که چگونه تیم رویایی خود را انتخاب می کنید. در شریک سئو عالی خود به دنبال چه هستید؟ تا می توانید واضح باشید. به عنوان مثال، اگر نقطه نرمی دارید، از قبل یک نقطه نرم برای آژانس های محلی دنور ذکر کنید. اگر آژانسی با تجربه در صنعت می خواهید به ما اطلاع دهید. همه این ویژگی‌ها می‌توانند به آژانس‌ها کمک کنند تا تشخیص دهند که آیا برای شما مناسب هستند یا نه.

لیست خواسته های SEO شما

اکنون وقت آن است که به تیرک دروازه نگاه کنید. به یاد داشته باشید، به جای وسواس در مورد کلمات کلیدی، به اهداف مرتبط با اهداف و معیارهای واقعی تجاری فکر کنید. هدفی مانند «هی، ما می‌خواهیم سرنخ‌های ماهانه خود را از ۳ به ۶ برسانیم» بسیار مفیدتر از «ما می‌خواهیم حاکم بلامنازع پادشاهی کلیدواژه XYZ باشیم».

همچنین به ما اطلاع دهید که تیم بازاریابی در این پروژه چه کسانی خواهند بود. آیا آژانس سئوی شما پشتیبانی داخلی خواهد داشت یا باید برای پرواز انفرادی برنامه ریزی کنید؟ آیا یک آژانس بازاریابی یا AOR در ترکیب دارید که باید درباره آن بدانیم؟ این جزئیات می تواند به آژانس های سئو کمک کند تا گردش کار ایده آل شما را درک کنند و استراتژی مناسب برای برند شما ایجاد کنند.

هدف چیست؟

آیا می خواهید برای ایجاد یک RFP برای یک آژانس سئو کمک کنید یا ما به آن پاسخ دهیم؟ به ما اطلاع دهید؛ ما خوشحالیم که کمک کنیم! امروز دست درازی کنید!

در اینجا برخی از متداول‌ترین اهداف و KPIS که شرکت‌ها را در طول فرآیند RFP شناسایی کرده‌ام آورده‌ام:

اهداف سئو

  1. ترافیک وب سایت ارگانیک را افزایش دهید.
  2. بهبود رتبه بندی جستجوی ارگانیک برای کلمات کلیدی خاص.
  3. افزایش دید نام تجاری در SERP (صفحات نتایج موتورهای جستجو).
  4. بهبود رتبه بندی جستجوی محلی
  5. افزایش تبدیل از ترافیک جستجوی ارگانیک (سرنخ، ثبت نام، فروش).
  6. عملکرد جستجوی موبایل را افزایش دهید.
  7. کاهش نرخ پرش و افزایش زمان صرف شده در سایت.
  8. تعداد صفحات بازدید شده در هر جلسه را افزایش دهید.
  9. افزایش ترافیک برای بخش های خاص وب سایت (به عنوان مثال، وبلاگ، صفحات محصول).

KPIهای سئو

  1. جلسات ارگانیک: تعداد جلسات ارگانیک (بدون پول) در وب سایت شما.
  2. رتبه بندی کلمات کلیدی: موقعیت وب سایت شما در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی هدفمند.
  3. نرخ کلیک (CTR): درصد کاربرانی که بر روی وب سایت شما از SERP کلیک می کنند.
  4. صفحات در هر جلسه: میانگین تعداد صفحاتی که کاربر در طول یک جلسه بازدید می کند.
  5. میانگین مدت زمان جلسه: میانگین زمانی که کاربران در سایت شما می گذرانند.
  6. نرخ تبدیل ارگانیک: درصد جلسات ارگانیک که منجر به تبدیل می شود.
  7. کل تبدیل‌های ارگانیک: تعداد کل تبدیل‌های حاصل از ترافیک ارگانیک.
  8. کاربران ارگانیک جدید: تعداد بازدیدکنندگانی که برای اولین بار از سایت شما از جستجوی ارگانیک بازدید می کنند.

بسیار خوب، قبل از اینکه به جزئیات سئو بپردازیم، بیایید با شما شروع کنیم! یک RFP خوب باید با یک معرفی دوستانه به سازمان شما آغاز شود. من در مورد شخصیت برند شما، نقاط فروش منحصربفرد، مخاطبان هدف، و حس و حال و هیجانی که مشتریان با تجربه برند شما به دست می آورند، صحبت می کنم. هرچه بیشتر به اینجا بروید، بهتر است!

و voila، شما یک سئو RFP آماده دارید تا به صندوق ورودی دوستان بالقوه سئو خود وارد شوید. به یاد داشته باشید، اگر در مورد برخی چیزها مطمئن نیستید، اشکالی ندارد – آن را در RFP خود ذکر کنید.

به یاد داشته باشید، اهداف و KPIهایی که در RFP خود لحاظ می کنید باید با اهداف کلی کسب و کار و استراتژی بازاریابی شما همخوانی داشته باشند. با مشخص کردن نتایج مورد نظر خود و نحوه سنجش موفقیت، آژانس‌های سئو را قادر می‌سازید تا پاسخ‌های خود را با نیازهای شما بهتر تنظیم کنند.

فرآیند RFP

در مرحله بعد، بیایید در مورد تلاش گذشته شما با سئو چت کنیم. آیا رتبه بندی شما در یک ترن هوایی بوده است یا تیم SEO شما اخیراً چند چهره جدید داشته است؟ پیشینه را به اشتراک بگذارید این به دوستان بالقوه SEO شما کمک می کند تا بفهمند از کجا آمده اید و چرا یک RFP SOS ارسال کرده اید.

همچنین، برای ساده‌تر کردن کارها، در اینجا یک الگوی سئو RFP وجود دارد که می‌توانید برای سازمان خود دانلود کنید و از آن شروع کنید! https://docs.google.com/document/d/1vPpTbcuKkT1uKHLxNdWZvaNRuJIWmqf00MJYprZ2jEY/edit#

سطح بالا را شروع کنید

همچنین در مورد رقابت خود و هر برندی که پنهانی (یا نه چندان پنهانی) تحسین می کنید صحبت کنید. شاید بازی سئو آنها آنقدر قوی باشد که همه حس را به شما القا کند؟ ادامه دهید و به ما بگویید – می تواند به شرکای بالقوه ایده خوبی از نیازهای شما ارائه دهد.

صحبت در مورد پول همیشه ناخوشایند است، اما ذکر بودجه در RFP ضروری است. آژانس‌ها هدفشان این است که بهترین پول را به شما بدهند و هر دلار به کجا می‌رود تجزیه می‌شوند. همچنین، اگر به آنها اطلاع دهید که هزینه برای شما مهم است، سطوح مختلف قیمت گذاری را به شما می دهند تا به شما کمک کنند عاقلانه ترین تصمیم ممکن را بگیرید.

فرآیند انتخاب شما

#seotips #seo #ditalmarketing #searchineoptimization #seoexpert #seoservices #seomarketing #نکات بازاریابی دیجیتال #بازاریابی #seotools #Seoagency #Seostrategy #contentmarketing #Socialmediamarketing #google #digitalmarketingagency #searchenlinemediamarketing Agency نکات #seotipsandtricks #Search Engine Optimisation #Search Engine #استراتژی دیجیتال مارکتینگ #googleranking #offpageseo #keywords #webdesign


منبع: https://seo.financialfreedom-llc.com/2023/how-to-create-an-awesome-seo-rfp-request-for-proposal/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=how-to-create-an-awesome-seo-rfp-request-for-proposal

اگر ایده ای از آنچه می خواهید دارید، می توانید از آنجا برای خدمات سئو کار کنید، اما لطفاً این را برای سازمان خاص خود و همچنین آنچه برای پروژه سئو یا کمپین سئو خود در نظر دارید ویرایش/تطبیق دهید:

استراتژی سئو

  • KPIS
  • استراتژی بازاریابی
  • تحلیل رقابتی
  • تجزیه و تحلیل فاصله
  • استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی
  • تحلیل دیجیتال مارکتینگ

سئو فنی

  1. ممیزی وب سایت و رفع خطا
  2. بهینه سازی سرعت صفحه
  3. بهینه سازی موبایل
  4. پیاده سازی نشانه گذاری طرحواره
  5. ایجاد و ارسال نقشه سایت XML
  6. تجزیه و تحلیل ساختار URL و بهینه سازی
  7. بهینه سازی ساختار پیوند داخلی
  8. پیاده سازی SSL
  9. استراتژی تغییر مسیر 301 و پیاده سازی
  10. مدیریت خطاهای 404 و لینک های خراب
  11. راه اندازی و بهینه سازی فایل Robots.txt

تحقیق کلمات کلیدی و سئوی درون صفحه

  1. تحقیق جامع کلمات کلیدی
  2. تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا
  3. بهینه سازی ابرداده SEO (برچسب عنوان، توضیحات متا، تگ H1)
  4. بهینه سازی URL
  5. بهینه سازی کلمات کلیدی در کپی وب سایت
  6. بهینه سازی متن جایگزین تصویر
  7. سیلوسازی محتوا و بهینه سازی تم
  8. نشانه گذاری طرحواره برای انواع محتوای خاص (مانند مقالات، محصولات، رویدادها)

استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا

  1. ممیزی محتوا
  2. توسعه استراتژی محتوا
  3. ایجاد تقویم محتوا
  4. ایجاد پست وبلاگ با سئو بهینه شده است
  5. توسعه محتوای همیشه سبز
  6. ایجاد محتوای صفحه فرود
  7. تولید محتوای چند رسانه ای (اینفوگرافیک، فیلم)

لینک سازی و سئوی خارج از صفحه

  1. ممیزی بک لینک
  2. ایجاد و ارسال فایل را رد کنید
  3. توسعه استراتژی بک لینک
  4. استراتژی و پیاده سازی وبلاگ نویسی مهمان
  5. ارسالی دایرکتوری کسب و کار
  6. روابط عمومی و رسانه ای برای ایجاد لینک
  7. استراتژی های لینک سازی رسانه های اجتماعی

سئوی محلی

  1. راه اندازی و بهینه سازی «Google برای کسب و کار من».
  2. ساختمان استناد محلی
  3. بهینه سازی کلمات کلیدی محلی
  4. توسعه محتوای محلی
  5. مدیریت شهرت آنلاین و استراتژی های تولید مرور

تجزیه و تحلیل و گزارش

  1. راه اندازی و سفارشی سازی Google Analytics
  2. راه اندازی کنسول جستجوی گوگل
  3. گزارش و تحلیل ماهانه سئو
  4. راه اندازی ردیابی هدف (تکمیل فرم، تماس های تلفنی، فروش تجارت الکترونیک)
  5. توصیه های بهینه سازی نرخ تبدیل
  6. مشاوره و استراتژی سئو مستمر

حتما سفر RFP خود را به اشتراک بگذارید. نقشه راه چگونه است؟ چه زمانی RFP را ارسال می‌کنید، چه زمانی آژانس‌ها باید پاسخ دهند و چه زمانی می‌توانند منتظر تماس‌های کشف و ارائه باشند؟ اوه، و به چند آژانس RFP خود را ارسال می کنید؟ این جزئیات برای آژانس هایی که استراتژی خود را برنامه ریزی می کنند بسیار مفید است.

مطابقت کامل شما

امیدوارم این نکات به شما در ایجاد یک RFP SEO عالی کمک کند. اگر سؤالی دارید یا نیاز به بررسی مجدد پیش‌نویس RFP خود دارید، به من زنگ بزنید. من اینجا هستم تا کمک کنم!

مشکلات سئو RFP برای جلوگیری از:

  1. تعیین انتظارات غیر واقعی: سئو یک استراتژی بلند مدت است. این غیر واقعی است که انتظار داشته باشید وب سایت شما به سرعت در رتبه اول کلمات کلیدی بسیار رقابتی قرار گیرد. صبور باشید و انتظارات واقع بینانه داشته باشید.
  2. تمرکز بیش از حد روی رتبه بندی: در حالی که رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو یک هدف مشترک است، نباید تنها معیاری باشد که شما نگران آن هستید. تمرکز بر بهینه سازی نرخ تبدیل و تجربه کاربری می تواند نتایج بهتری را در دراز مدت برای شما به ارمغان بیاورد.
  3. عدم مشخص کردن اهداف تجاری خود: اگر اهداف کسب و کار خود را ذکر نکنید، برای آژانس ها دشوار است که استراتژی سئوی متناسب با نیازهای شما را پیشنهاد دهند. همیشه آنچه را که می‌خواهید با تلاش‌های سئوی خود به دست آورید، به وضوح مشخص کنید.
  4. نادیده گرفتن اهمیت محتوا: سئوی عالی به محتوای باکیفیت گره خورده است. به یاد داشته باشید که در RFP خود بر نیاز به تحلیل محتوا، بهینه سازی و استراتژی تاکید کنید.
  5. از پرسیدن در مورد گزارش و ارتباطات خودداری کنید: شما باید از آژانس‌های آینده نگر در مورد فراوانی گزارش‌دهی، معیارهایی که روی آنها تمرکز می‌کنند و فرآیندهای ارتباطی آنها بپرسید.
  6. عدم ارائه محدوده بودجه: در حالی که تصمیم گیری در مورد بودجه برای خدمات سئو می تواند مشکل باشد، ارائه یک محدوده به آژانس ها اجازه می دهد تا یک طرح واقع بینانه را پیشنهاد کنند که با محدودیت های مالی شما متناسب باشد.
  7. عدم اجازه دادن به سوالات: یک RFP مکالمه بین شرکت شما و ارائه دهندگان بالقوه سئو را آغاز می کند. لطفاً آنها را تشویق کنید که سؤالات خود را برای پاسخ دقیق تر و متناسب تر بپرسند.
  8. با فرض اینکه همه آژانس های سئو خدمات مشابهی ارائه می دهند: آژانس های سئو می توانند در زمینه های مختلفی مانند سئوی محلی، سئوی تجارت الکترونیک، سئوی B2B، سئوی سازمانی و غیره تخصص داشته باشند.
  9. درخواست اطلاعات غیر ضروری: در حالی که درخواست آنچه نیاز دارید ضروری است، شرکت های سئو هزینه واقعی برای ارسال به RFP دارند. اگر چیزهای زیادی درخواست می کنید یا پاسخ دادن به آن را بسیار چالش برانگیز می کنید، بسیاری از شرکت های سئو جواب نمی دهند.

آخرین اما نه کم اهمیت، پاسخگویی را برای آژانس ها آسان کنید. به آنها بگویید که می‌خواهید پاسخ‌های شما چگونه قالب‌بندی شوند، و یک سند Word از RFP خود برای ویرایش آسان ارائه دهید. همچنین، اگر فرآیند تدارکات یا معیارهای منحصر به فردی وجود دارد که برای ارزیابی فهرست کوتاه ما استفاده می کنید، به ما اطلاع دهید.

دقیق باشید – به چه چیزهایی نیاز دارید؟

جزئیات کلیدی که باید به خاطر بسپارید:

  • نام شرکت
  • آدرس های وب سایت در محدوده
  • اطلاعات کلیدی شرکت

داستان سئوی شما تاکنون

در مرحله بعد، زمان آن است که لیست خواسته های SEO خود را تهیه کنید. اگر مطمئن هستید که موتورهای جستجو مسیری برای فروش یا سرنخ بیشتر هستند، اما در مورد “چگونگی” مطمئن نیستید – مهم نیست، این را بگویید. با این حال، اگر یک نینجا سئو هستید که به دنبال کمک اضافی هستید، به راحتی وارد جزئیات شوید.

نمونه تحویل سئو / خدمات سئو / محدوده کاری برای درخواست

چرا؟ زیرا کل رتبه بندی کلمات کلیدی می تواند مانند ترشی بی ثبات باشد. Google SERPS (صفحات نتایج جستجو) منحصر به فردی را برای کاربران جداگانه ارائه می دهد، بنابراین چیزی به نام رتبه 3 خالص یا چیزی شبیه به آن وجود ندارد. اما بیایید به جایزه عملکرد سئو نگاه کنیم – آنچه مهم است جذب مشتریان بالقوه بیشتر به سایت شما و ترغیب آنها به فعالیت است.

از اهداف و شاخص های کلیدی سئو نمونه برداری کنید

همچنین، به ما بگویید که نقطه تماس ما برای هر گونه سؤالی که ممکن است در طول فرآیند RFP و “قوانین” تماس با آنها داشته باشیم، کیست. اگر نمایه لینکدین آنها را نیز درج کنید، اعتبار بیشتری خواهید داشت.

من از سال 2007 در این یا آن آژانس بوده ام، بنابراین با سهم من از RFP مواجه شده ام. سئو (بهینه سازی موتور جستجو) RFP می تواند مشکل باشد، زیرا تمایل به ترکیب استراتژیک و تاکتیکی دارد. اگر به شما وظیفه داده شده است که یک RFP تهیه کنید، امیدواریم این یک نقطه شروع عالی برای شما باشد.

دانلود رایگان قالب RFP SEO

به عنوان مثال، آیا به یک پیشنهاد سئو دقیق یا یک ارائه اجرایی در سطح بالا برای ذینفعان نیاز دارید؟ آیا می‌خواهید مطالعات موردی کوچک یا قیمت‌گذاری خدمات دیگری مانند PPC یا بازاریابی ایمیلی را ببینید؟

اطلاعات تماس

به یاد داشته باشید، هماهنگ کردن RFP خود با نیازهای خاص سئو و اهداف تجاری شما ضروری است. فقط برخی از آژانس های سئو همه این خدمات را ارائه می دهند و فقط برخی از آنها لزوماً مرتبط یا مورد نیاز برای تجارت شما هستند.

بودجه سئوی شما… با نام مستعار The Money Talk