![نحوه ردیابی موارد اجمالی AI و تأثیر ترافیک [With Results So Far]](https://www.aleydasolis.com/wp-content/uploads/2024/05/aio-ziptie-tracking.jpg)
بروزرسانی: 27 خرداد 1404
نحوه ردیابی موارد اجمالی AI و تأثیر ترافیک [With Results So Far]
مروری بر هوش مصنوعی منتشر شد آمریکا چند هفته پیشو پس از واکنش اولیه به دلیل نتایج غیربهینه، آنها قبلا به روز شده اند با مکانیسم ها و فیلترهای تشخیص بهتر، برای پاسخ های با کیفیت بالاتر.
با این حال، حتی اگر گوگل اشاره کرد که چگونه متوجه شده است که «با مرورهای هوش مصنوعی، مردم بیشتر از جستجو استفاده می کنند و از نتایج خود رضایت بیشتری دارند»، هنوز راهی برای ردیابی آنها به ما ارائه نکرده است.
در اینجا دو راه برای شروع انجام آن وجود دارد، برای ارزیابی تأثیر آنها بر ترافیک وب سایت شما، با یک هشدار که باید در نظر گرفته شود: نوسانات بسیار بالایی در جستجوها وجود دارد که آنها را تحریک می کند.
1. روش ردیابی خودکار AIO
گام اول: گنجاندن اجمالی AI برای جستجوهای رتبه بندی برتر/ترافیک با Ziptie را شناسایی کنید
استفاده کنید ZipTie.dev -که یک آزمایش رایگان ارائه می دهد- برای ردیابی پرس و جوهای برتر که ترافیک جستجوی ارگانیک سایت شما را ارائه می دهد تا تشخیص دهید که آیا مرورهای هوش مصنوعی را به نمایش می گذارند، و اگر چنین است، آیا صفحات سایت شما در آنها گنجانده شده است یا خیر.
من ردیابی آنها را برای پروژه های مشتریانم و بهترین شرایط پروژه های خودم شروع کرده ام، و تفاوت های بسیار زیادی در بین بخش ها وجود دارد، همانطور که در زیر مشاهده می شود:
علاوه بر این، این ابزار به شما امکان می دهد تا در طول زمان، نوسانات در گنجاندن در هر پرس و جو را نظارت کنید:
و همچنین آناتومی نمای کلی هوش مصنوعی، برای ارزیابی نوع -چه تکراری، خلاصه/مکمل یا شتاب دهنده- که بهتر به شما امکان می دهد تا بهترین گام ها را در صورتی که هنوز شامل نشده اید، بردارید:
به عنوان یک نتیجه، شما باید بتوانید برای هر یک از سایت خود 3 گروه از پرس و جوها را دریافت کنید:
- آنهایی که مروری بر هوش مصنوعی ندارند که سایت شما در SERP های سنتی رتبه بندی می کند
- آنهایی که دارای بررسی اجمالی هوش مصنوعی هستند شامل جایی که سایت شما نیز نشان داده می شود، با رتبه سایت شما در SERP های سنتی
- مواردی که دارای مروری بر هوش مصنوعی هستند شامل مواردی هستند که سایت شما نشان داده نمی شود، با رتبه بندی سایت شما در SERP های سنتی
شما باید بتوانید آنها را به صورت جداگانه صادر کنید تا قدم دوم را بردارید.
مرحله دوم: تست های گروهی را برای عملکرد جستجوی AIO در مقابل غیر AIO با SEOTesting اجرا کنید
اکنون که 3 گروه پرس و جو دارید، می توانید استفاده کنید SEOtesting.com -همچنین یک آزمایش رایگان ارائه می دهد و با داده های کنسول جستجوی Google شما برای توسعه آزمایش ها ادغام می شود- برای شروع ردیابی عملکرد کلیک ها قبل/بعد از تاریخ انتشار مرورهای هوش مصنوعی، با استفاده از ویژگی های آزمون گروهی برای هر یک از آنها به یاد داشته باشید که این موارد فقط در ایالات متحده نشان داده می شوند، و سپس باید آن را به عنوان فیلتر کشور اضافه کنید.
اکنون می توانید تکامل کلیک های جستجوی ارگانیک خود را برای این گروه از جستارها مشاهده کنید، و اگر همانطور که انتظار می رود، آنهایی که نمای کلی هوش مصنوعی را نشان می دهند که سایت شما در آن گنجانده شده است، عملکرد بهتری نسبت به بقیه دارند. که در دو نمونه از سایت های مختلف زیر اتفاق می افتد:
در هر دو مورد بالا، ما می توانیم ببینیم که چگونه در مواردی که AIO گنجانده شده است و سایت نشان داده نمی شود، عملکرد بدتر از حالتی است که هیچ نمای کلی هوش مصنوعی نشان داده نمی شود، که همچنین انتظار داشتم ببینم.
2. روش ردیابی دستی AIO
از سوی دیگر، می توانید بدون استفاده از هیچ ابزاری، اما در مقیاسی بسیار پایین تر، با استفاده از آن، کاری مشابه انجام دهید ارزیابی برگه نمای کلی هوش مصنوعی گوگل، شناسایی دستی کدام یک از جستجوهای برتر شما AIO را فعال می کند، نوع مختلف گنجاندن AIO و 3 گروه جستجوی مختلف را در برگه برچسب گذاری می کند و داده های کلیک کنسول جستجوی Google را برای گروه های جستجوی مختلف اضافه می کند تا قبل و بعد در آنجا ارزیابی شود. .
در اینجا ویدیویی وجود دارد که این انواع مختلف عکس های فوری را توضیح می دهد نحوه استفاده از ورق بر این اساس:
درباره مرورهای هوش مصنوعی بیشتر بیاموزید: نحوه کار، انواع و نحوه رتبه بندی برای آنها
درباره تأثیر مرورهای هوش مصنوعی تاکنون، نحوه عملکرد و بهینه سازی آن (با اطلاعات ثبت اختراع)، و همچنین آنچه در این ارائه که در کنفرانس Digital Olympus در 31 می 2024 انجام دادم، انتظار بیشتری داشته باشید:
منبع: https://www.aleydasolis.com/en/search-engine-optimization/how-to-track-your-ai-overviews-inclusions-and-traffic-impact-paid-free-methods/