نقشه سایت یا سایت مپ

در قسمت بالا افزونه اطلاعاتی را در مورد وضعیت سایت در اختیار شما قرار می دهد. هر چقدر موانع و اختلالات بیشتری برای یک سایت وجود داشته باشد، احتمال اینکه در سه مرحله خزش، فهرستبندی و رتبهبندی مشکلی در رساندن پیامی که دارنده وبسایت سعی دارد به کاربران نشان دهند، پیش آید زیاد است. در این مرحله دیگر خیالتان راحت باشد و میتوانید برای مدتی فکرتان را از گرفتن رنک، تولید محتوا، لینک سازی و کارهای مربوط به سئو رها کنید. مگر اینکه این لینک ها در صفحاتی دیگری وجود داشته باشد که توسط فایل ربات مسدود نشده باشد. همانطور که اول مقاله نیز اشاره کردیم ، متخصصان سئو برای اینکه به صورت تکنیکال و سئو پیشرفته و هدفمند ، روی سایت خود کار کنند ، از یکسری محتوا ها و صفحاتی در وب سایت خود استفاده می کنند که طبق الگوریتم های گوگل آنها نباید شناسایی و رتبه دریافت کنند. شما میتوانید “سئو” و یا هر اسم دیگری روی آن بگذارید، در هر صورت هدف اصلی کار ما درست کردن و اصلاح کردن وبسایتها است. شما همچنان میتوانید با استفاده از پلتفرمهایی مانند یوتیوب، اسلایدشر و وبسایتهای Guest Posting، که با لینک دادن به وبسایتهای مختلف بازدید و اعتبار سایت خود را افزایش میدهند، سیلی از بازدیدها را روانه وبسایتتان کنید.

سپس دقیقتر شویم و باقی موارد مانند تولید محتوا و لینک سازی را بررسی کنیم تا بتوانیم تخصص، اعتبار و اطمینان محتوا را ثابت کنیم. همانطور که پیش از این ذکر کردیم، سئو یک فرایند ثابت نیست بلکه چهارچوبی است که خود دارای فرایندها و قواعدی است. همانطور که میدانید سئو شاخههای مختلف و متعدی دارد اما این به معنای آن نمیباشد که یک متخصص سئوی خوب ملزم است در همهی این شاخهها مهارت داشته باشد. کار یک متخصص سئو این است که به افرادی که در زمینههای مختلف سئو فعالیت دارند کمک کند که بتوانند، مستقیم یا غیر مستقیم، بازده نتایج ارگانیک را بالا ببرند. یک متخصص سئو میتواند یک طراح وبسایت باشد، یعنی تمامی کارهای یک وبسایت بر روی دوشش باشد، و یا میتواند یک فردی باشد که تنها روی یک قسمت سایت تمرکز میکند. سئو به معنی بهینه کردن موتورهای جستجوی گوگل می باشد که باعث می شود رتبه سایت در گوگل بهتر شده و در رتبه های آغازین جستجو به نمایش در آید و در نتیجه آن بازدید و استفاده از سایت نیز افزایش یابد. این در حالی است که اگر با نتایج پولی (تبلیغاتی) به آن جایگاه میرسیدید مجبور بودید هر روز موقعیت وبسایتتان را در SERP چک و کنترل کنید.

حال این پاسخ میتواند یک محصول، اطلاعاتی درباره یک موضوع، سرگرمی و یا اصلا موارد شخصی مانند دستور عمل رژیمهای لاغری باشد. اما واقعا سئو در عمل چطور کار میکند؟ حتی در برخی از سایتها، کارشناس سئو در کنار تیم تولید محتوا حضور دارد، با آنها همکاری میکند و حتی به آنها یاد میدهد که چطور کارهایشان را سئو کنند. همچنین میتوانید تشخیص دهید که چگونه به این سوالات پاسخ دهید و چطور مطمئن شوید که وقتی مشتریان سؤالی از موتور جستجو میپرسند، با وبسایت شما در صفحه نتایج مواجه میشوند و ترافیک زیادی را برای وبسایتتان ایجاد میکنند. همچنین اگر محتوای وبسایتتان جامع و به روز باشد و اعتبار دامنه نیز بالا باشد، سئو به شما کمک میکند تا از سایر وبسایتها که در زمینه مشابه فعالیت میکنند پیشی بگیرید. شما هنگامی که به صورت زمان بندی شده داخل سایت خود محتوا منتشر میکنید و همچنین محتواهای قبلی منتشر شده را نیز مرتب آپدیت میکنید در واقع به گوگل این سیگنال را میدهید که یک وب سایت فعال دارید و همین موجب می شود خزنده های گوگل به صورت روزانه وارد سایت شما شده و صفحات را ایندکس کنند. خرید اقساطی:برای شرکت در دوره به صورت اقساطی میتوانید مبلغ اقساطی دوره را در 5 قسط پرداخت کنید.

به همین دلیل بهتر است صفحه اصلی ما به صورت روزانه توسط رباتهای گوگل بررسی شود. بنابراین اگر هدفگذاری مشخصی برای دستهبندی و برچسب نیست، میتوان آخرین تغییر را به صورت هفتگی در نظر گرفت. نیز استفاده شود. با این تعاریف می توان نتیجه گرفت که سئو یعنی بهینه سازی سیستماتیک وب سایت ها و محتواها برای افراد و همینطور رباتهای موتورهای جستجو به منظور دریافت ترافیک ارگانیک از گوگل و سایر پلتفرمها. به عبارتی می توان گفت مهم ترین عامل تاثیرگذار در سئو سایت، محتوای با کیفیت و ارزشمند است. تعریف سئو ساده است. اگر بخواهم تعریف جالبی از سئو را بیان کنم میگویم: بخشی از سئو مهندسی معکوس الگوریتم ها است و بخشی دیگر مهندسی معکوس طبیعت انسان. شروع قیمت سئو از ساعتی 50 هزارتومان تا 500هزارتومان متفاوت است و میانگین قیمت ماهانه از 1میلیون تومان تا 10 میلیون تومان متفاوت است . به عنوان مثال از سایت ما Outbound link می دهیم ولی برای سایت ما Backlink می گیریم.

خب این خوب است که معنی سئو را در لغت متوجه شوید. با کمک آن میتوانید با سؤال هایی که مشتریانتان دارند آشنا شوید. یعنی اینکه درک کنیم کاربرانتان به دنبال چه چیزی هستند و کمکشان کنیم آن چیز را که میخواهند بدست آوردند، طوریکه هم کاربر و هم موتورهای جستجو راضی باشند! با توجه به اینکه موتورهای جستجو مانند یک کاربر تلقی میشوند، و اختلالات فنی و اشکال در فهم یک موضوع نیز برای آنها وجود دارد، این دیگر بر عهده سئو است که این مشکلات را برطرف کند. من سئو را اینگونه تعریف میکنم: اطمینان از اینکه یک وبسایت در چشم موتور جستجو از لحاظ فنی درست و مناسب به نظر بیاید. در کشورهای خارجی برای اینکه یک خانه را به فروش برسانند، یک روز از متقاضیان خرید، در همان خانه پذیرایی میکنند. و گوگل این مسئله را از طریق ساختار فنی وبسایت، محتوای ارزشمند و جامع و همچنین سایر وبسایتهای با کیفیتی که به محتوای درون سایت شما لینک داده اند، تشخیص میدهد. برخی دامنهها نیاز به یک محتوای خوب دارند و برای برخی لینک مهم است. کارهای سئو شامل بسیاری از فعالیت های فنی مهندسی مانند redirects ها و فایل های htaccess است که نیاز به دانش HTML و تکنولوژی وب سرور دارد.

چندین روش برای انجام این کار مشاهده خواهید کرد توصیه می کنیم از روش HTML tag استفاده کنید. استفاده از یک روش برای بهینه سازی سایت خیلی کارا نمی باشد. شروع همکاری بنده از آنجایی که خودم سئوکار هستم با ابزارهای سئو سایت شروع شد. سئوی کلاه سفید به مجموعه تاکتیک های بهینه سازی سایت گفته می شود که با قوانین و دستورالعمل های موتورهای جستجو، بخصوص گوگل، سازگار هستند. این کار را میتوانید با استفاده از پرسشنامههای متعدد در صفحات سایت یا استفاده از ابزارهای تحلیل شبیه گوگل آنالیتیکس انجام دهید. همانطور که دیدید افزونه YOAST کار شما را در سایت های وردپرسی بسیار آسان ساخته است و هر بار با اضافه شدن یک آدرس جدید و صفحه جدید در سایت، خود به روزسانی میشود. هر چقدر برای سئوی وبسایتتان زحمت بکشید، رنک بالاتری می گیرید و ترافیک بیشتری هم نصیب سایتتان میشود. به تعداد کاربرانی که بدون پرداخت پول توسط جستجوی عبارتی از طرف گوگل یا سایر موتور های جستجو وارد وبسایت می شوند، ارگانیک ترافیک گفته می شود.

استاندارد بودن روش های و تکنیک های سئو چیست را از نظر سایت seotwitt گوگل بررسی کردیم. یکی از تکنیک های کارآمد در بازاریابی استفاده از موشن گرافیک است و اکثر برندها برای معرفی محصولات خود از موشن گرافیک در شبکه های مختلف اجتماعی استفاده می کنند. 2. شبکه های اجتماعی. سئو محتوا بخش بزرگی از سئو است که شامل تمام جنبه های نوشتن و ساختاردهی محتوا در وب سایت شما است. اما اینکه وب سایت های دیگر هم به متخصص بودن شما اشاره کنند، این یک داستان کاملاً متفاوت است. بنابراین، این وظیفه اصلی متخصص سئو است که اطمینان حاصل کند که مهم ترین کلمات کلیدی در عنوان و محتوای صفحه چه گلمه ای قرار داده شود. همینطور بخشی از کار آنها نظارت بر شرایط و محدودیتهایی است که آنها در آن مشغول به کارند که میتواند بر اثر بخشی سئو تاثیر بگذارد. چند عامل همزمان با هم میتوانند یک سئوی خوب را محقق کنند: درک عمیق از چیزی که کاربران در اینترنت به دنبال آن میگردند، رساندن این اطلاعات به دست آنها به بهترین نحو و ایجاد ساختاری که موتورهای جستجو بتوانند تشخیص دهند که این اطلاعات برای کاربرانشان مناسب است.

درکنار مواردی چون مرتبط بودن محتوا، عواملی مانند ساختار URL، کلمات کلیدی صفحه، لینک های ورودی و خروجی و تجربه کاربری نیز در تعیین موفقیت آمیز بودن فرآیند سئو وبسایت شما موثر می باشند”. وقتی محتوایی را که برای یک کلمه کلیدی خاص بهینه شده است بنویسید، پس از آن که کاربری این کلمه کلیدی را جستجو کند، گوگل وبسایت شما را در صفحه اول نتایج نشان میدهد. به عبارت دیگر، وقتی شمار زیادی از کاربران سوالی مشخص را از گوگل میپرسند، این شما هستید که باید یک صفحه مخصوص برای پاسخ دادن به همان سوال ایجاد کنید و آنها را به سمت خود بکشید.

محتوای سئو شده فقط مربوط به محتوای متنی نمی شود بلکه تمامی اجزا صفحه را شامل می شود. لینک های موجود در صفحاتی که دسترسی ربات ها به آن صفحات محدود شده است توسط ربات ها دنبال و ایندکس نمی شوند و ارزش صفحات از طریق لینک ها منتقل نمی شوند. در این مواقع الگوریتمهای سنتی مانند کلمه کلیدی، کیفیت محتوا و لینک سازی اجرا میشوند. هزینه اعلامشده توسط مجموعه کدُ سئو هزینه نهایی میباشد و پس از پرداخت هزینه توسط مشتریان مجموعه کدُ سئو هیچگونه حق افزایش قیمت را ندارد مگر در مواقع تغییر در نحوه و میزان خدمات به مشتریان. دقیقاً در این مواقع Robots.txt می تواند به شما کمک کند.

همان طور که یک بازاریاب موفق لازم نیست که یک نویسنده تبلیغاتی و یا یک مدیر خوب باشد. سئو نتیجه یک بیزینس موفق است که بر روی آموزش و یا سرگرم کردن مخاطبانش به واسطه داشتن محتوای خوب و با ارزش سرمایه گزاری میکند. خوبی سئو این است که اگر وبسایتتان موفق به گرفتن رتبه بالا از گوگل شد، اغلب برای مدت زیادی همان جا می ماند و میتواند از امتیازاتی که بخاطر ترافیک های زیاد و رایگان نصیبش میشود لذت ببرد! مسئله این است که طی چند سال اخیر، الگوریتمهای گوگل پیچیدهتر شدهاند و برخی از وبسایتها هرگز موفق به گرفتن رنک بالا برای کلمات کلیدی معینی نمیشوند.

بلکه با وجود معقولهای به نام لینک سازی، منظور من افرادی هستند که بر روی لینکهایی که من ساختهام کلیک میکنند. با این حال، سئو همچنان از معیار EAT استفاده میکند و محتوایی را برای کاربران فراهم میکند که دارای تخصص، اعتبار و اطمینان ثابت شدهای باشند (EAT مخفف سه کلمه Expertise ،Authoritativeness و Trustworthiness میباشد)، بنابراین موتورهای جستجو این محتوا را بهترین پاسخ برای سرچ کاربر در نظر میگیرند. هنر و علم ارائه بهترین و مرتبط ترین پاسخ به سرچ کاربران. اولی بسیار ساده است، سئو مخفف بهینهسازی موتورهای جستجو، هنر و علم بهینهسازی وبسایتها برای گرفتن ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو است. بسیار مهم هست که گوگل بتونه محتوای سایت شما رو به طور کامل ایندکس کنه. لیست های سایت مپ صفحات به خزنده های موتور جستجو می دهد هر آنچه را که باید در مورد صفحات و ساختار سایت شما بدانند. اگر میخواهید از یک پیچ و خم عبور کنید، داشتن یک نقشه به شما کمک میکند. 1. لینک مربوط به نقشه سایت ساخته شده با افزونه Rank Math را کپی کنید. انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای لینک دادن به صفحات مرتبط، از دیگر موارد مهم در فاکتورهای سئو است.

همچنین بهتر است با رفتن به سربرگ Images تصاویر را در نقشه سایت خود قرار دهید. همچنین دو معیار محبوب دیگر، اعداد اعتبار دامنه و صفحه از Moz هستند. نه تنها وبلاگ نویسی بلکه شبکه سازی و درست کردن پادکست و حتی شرکت در رویدادها، میتواند به شما کمک کند لینکهای وبسایتی بیشتری برای محتوای خود دریافت کنید، که گوگل آن را تصدیقی بر اعتبار وبسایت شما میپندارد. برای دستیابی به قابلیت دیده شدن و موفقیت در سئو، شما نیاز به متخصصان، بازاریابان، شبکه سازان، فروشندگان و غیره دارید. تمامی کمپانیهای بزرگ باید روی سئو سایتشان کار کنند، تبلیغات انجام دهند و در شبکه های اجتماعی نیز فعال باشند. ترافیک ارگانیک نیز بیشتر باعث جذب مشتری میشود. تغییراتی در رابطه با دستورالعمل های سنجش کیفیت گوگل مانند بهبود نحوه بکارگیری E-A-T در محتوا، مطمئن شدن از این که تبلیغات برای کاربران اذیت کننده نیستند و حذف هر گونه مشکلی که باعث سلب اعتماد کاربر از وب سایت شما میشود. طراحی تجربه کاربری و رابط کاربری وب سایت شما باید به گونهای باشد که میزان ریزش مراجعهکنندگان یا بانس ریت شما کاهش پیدا کند و مخاطبین سایت زمان بیشتری را در سایت شما صرف کنند. هنگامی که کاربری وارد سایت میشود و عملی مانند خرید از وبسایت انجام میدهد، در واقع وبسایتتان خواسته های گوگل را که همان برطرف کردن نیازهای کاربران است عملی کرده است.