نوسانات در ویدئو و سوالات متداول نتایج غنی
انتشار: اردیبهشت 20، 1402
بروزرسانی: 31 خرداد 1404

نوسانات در ویدئو و سوالات متداول نتایج غنی

کنفرانس توسعه دهندگان I/O گوگل نیز امروز برگزار شد و گزارش های اخیر از آن منتشر شد مجله ی وال استریت و نیویورک تایمز تغییرات بالقوه ای را که ممکن است گوگل در صفحه نتایج موتور جستجو قبل از کنفرانس ایجاد کند فاش کرده اند.

قابل اجرا از 13 آوریل 2023، گوگل ارائه ویدئو در صفحه نتایج موتور جستجو را ساده کرده است. قبل از این تغییر، تصاویر کوچک ویدیو به دو روش مختلف نشان داده می شد.

مارتا مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Schema App است. برنامه Schema یک راه حل نشانه گذاری طرحواره سرتاسر است که به تیم های SEO سازمانی کمک می کند تا Schema Markup را ایجاد، استقرار و مدیریت کنند تا در جستجو برجسته شوند. او یکی از اعضای فعال جامعه بهینه سازی موتورهای جستجو است و کاری که از طریق برنامه Schema انجام می دهد به برندهای سراسر جهان کمک می کند تا عملکرد جستجوی ارگانیک خود را بهبود بخشند.



منبع: https://www.schemaapp.com/schema-app-news/april-2023-rich-results-weather-report-video-faq-fluctuations/در بیانیه ای غیر رسمی در ماستودونجان مولر همچنین اشاره کرد که «سایت ها عاشق اضافه کردن نشانه گذاری پرسش های متداول هستند، فضای بیشتری در جستجو به آنها می دهد، و در برخی موارد، نتایج را کمتر مفید می کند. تعادل درست منطقی است که هر از گاهی، مانند هر عنصر جستجوی دیگری، دوباره ارزیابی شود.

2. صفحاتی که ویدئویی در یک صفحه داشتند اما به عنوان عنصر اصلی صفحه نیست با این قالب لیست در SERP نشان داده می شود.

این تغییر یک انحراف از نتایج جستجوی سنتی است و می تواند تغییرات اخیر در پرسش های متداول و نتایج غنی از ویدئو را توضیح دهد. اما مهمتر از آن، گوگل است جستجوی تجربه مولد برای شناسایی اطلاعات از وب سایت ها و منابع مورد اعتماد همچنان به یک منبع داده نیاز دارد. اینجاست که Schema Markup به بازی می آید.

خواندن راهنمای بهترین شیوه های سئو ویدیوی گوگل بیاموزید که چگونه می توانید به Google کمک کنید ویدیوی شما را پیدا کند و آن را برای جستجو بهینه کند. اگر مشتری سازمانی Schema App هستید، مدیر موفقیت مشتری توصیه هایی برای بهینه سازی ویدیوهایتان به شما ارائه می دهد.

سوالات متداول نوسانات نتایج غنی

عملکرد نمایش ها برای نتایج غنی از پرسش های متداول در ۲ آوریل

بعد از به روزرسانی ۲ مارس Google، روی عملکرد برای نتایج غنی از ویدیو کلیک کنید

به روزرسانی سریع در مورد کاهش قطعات سؤالات متداول در تلفن همراه و کاهش قطعات ویدیویی در SERP.

نتیجه غنی ویدیوی Google برای صفحات بدون ویدیو به عنوان محتوای اصلی

این افت عمدتاً برای نتایج غنی از پرسش های متداول در تلفن همراه است که توسط سایر سئوکاران ذکر شده است.

1. صفحاتی که دارای یک ویدیو به عنوان محتوای اصلی صفحه هستند، با این قالب فهرست در SERP نشان داده می شوند.

تصویر: گوگل