نوسانات در ویدئو و سوالات متداول نتایج غنی

کاربر از SGE می‌خواهد دو پارک ملی را که برای بچه‌های خردسال و یک سگ بهترین هستند، ارزیابی کند

این تغییر یک انحراف از نتایج جستجوی سنتی است و می‌تواند تغییرات اخیر در پرسش‌های متداول و نتایج غنی از ویدئو را توضیح دهد. اما مهمتر از آن، گوگل است جستجوی تجربه مولد برای شناسایی اطلاعات از وب‌سایت‌ها و منابع مورد اعتماد همچنان به یک منبع داده نیاز دارد. اینجاست که Schema Markup به بازی می آید.

1. صفحاتی که دارای یک ویدیو به عنوان محتوای اصلی صفحه هستند، با این قالب فهرست در SERP نشان داده می شوند.

بر اساس تغییر در 4/5، قطعه‌های پرسش‌های متداول در تلفن همراه پایین می‌مانند. و تکه‌های ویدیو برای سایت‌هایی که ویدیوها محتوای اصلی نیستند (از 13/4 شروع می‌شود) به شدت کاهش یافته است. هیچ تغییری وجود ندارد: pic.twitter.com/M0406FPGWG

ما هنوز دلیل این کاهش را مشخص نکرده‌ایم، اما به نظر می‌رسد گوگل تعداد دفعات اعطای یک نتیجه غنی و جستجوهایی را که ممکن است به آنها دست یابد را کاهش می‌دهد.

علیرغم اینکه یکی از بهترین نتایج غنی در صفحه نتایج موتور جستجو است، نتایج غنی از پرسش‌های متداول از لحاظ تاریخی با نوسانات خود بدنام بوده‌اند. ما شاهد نوسان عملکرد برای نتایج غنی از پرسش‌های متداول در ماه می، آگوست، سپتامبر و اکتبر سال 2022 بودیم.

2023 با تغییرات بسیار کمی در عملکرد نتایج غنی آغاز شد، اما از آن زمان به‌روزرسانی هسته گسترده مارس، ما شاهد چند نوسان بزرگ در صفحه نتایج موتورهای جستجو بوده ایم، به ویژه در مورد نتایج غنی از ویدیو و سؤالات متداول.

مارتا مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Schema App است. برنامه Schema یک راه حل نشانه گذاری طرحواره سرتاسر است که به تیم های SEO سازمانی کمک می کند تا Schema Markup را ایجاد، استقرار و مدیریت کنند تا در جستجو برجسته شوند. او یکی از اعضای فعال جامعه بهینه‌سازی موتورهای جستجو است و کاری که از طریق برنامه Schema انجام می‌دهد به برندهای سراسر جهان کمک می‌کند تا عملکرد جستجوی ارگانیک خود را بهبود بخشند.




منبع: https://www.schemaapp.com/schema-app-news/april-2023-rich-results-weather-report-video-faq-fluctuations/

نتیجه غنی ویدیوی Google برای صفحات بدون ویدیو به عنوان محتوای اصلی

علاوه بر این، ما این را در همه مشتریان خود نمی بینیم، در واقع برخی از مشتریان سودهایی را مشاهده می کنند. این ما را به این باور می رساند که می تواند بر اساس کیفیت محتوا باشد.

حتی اگر اعداد نشانه‌هایی از بهبودی آهسته پس از 18 آوریل را نشان می‌دهند، ما شاهد بودیم که کلیک‌ها و برداشت‌ها برای نتایج غنی از پرسش‌های متداول در دسک‌تاپ و تلفن همراه در آخر هفته 7 می به شدت کاهش یافت. ما هنوز هیچ گونه تغییر الگوریتم تایید شده یا نظری از طرف Google مشاهده نکرده‌ایم. با توجه به این موضوع.

این چیزی است که داده های صنعت ما از چند ماه گذشته به ما نشان می دهد.

تغییرات نتایج غنی از ویدیو

در نتیجه، تیم موفقیت مشتری ما به دقت وضعیت را زیر نظر دارد و استراتژی نشانه‌گذاری طرحواره را مجدداً بررسی می‌کند تا توصیه‌های محتوا را برای ایجاد نتایج ارائه دهد. همچنین به همین دلیل است که ما از مشتریان خود می‌خواهیم محتوا و نتایج غنی خود را متنوع کنند تا وابستگی به نتایج غنی فردی را کاهش دهند تا ترافیک را افزایش دهند.

به‌روزرسانی‌های Google: هوش مصنوعی مولد در جستجو

کنفرانس توسعه دهندگان I/O گوگل نیز امروز برگزار شد و گزارش های اخیر از آن منتشر شد مجله ی وال استریت و نیویورک تایمز تغییرات بالقوه ای را که ممکن است گوگل در صفحه نتایج موتور جستجو قبل از کنفرانس ایجاد کند فاش کرده اند.

تصویر: گوگل

پس از 13 آوریل، شاهد کاهش بیش از 95 درصدی کلیک‌ها و برداشت‌ها برای «نتایج غنی از ویدیو» برای همه مشتریانمان بوده‌ایم و این اعداد به تدریج پس از 21 آوریل بهبود یافت، زیرا مشتریان ویدیو را محتوای اصلی یک صفحه قرار دادند.

امروزه، گوگل دیگر به صفحاتی که ویدیو را به عنوان محتوای اصلی ندارند، یک نتیجه غنی از ویدیو اعطا نمی کند. با این حال، اگر ویدیو محتوای اصلی صفحه باشد، نتایج غنی از ویدیو همچنان نشان داده می شود.

این افت عمدتاً برای نتایج غنی از پرسش‌های متداول در تلفن همراه است که توسط سایر سئوکاران ذکر شده است.

بعد از به‌روزرسانی ۲ مارس Google، روی عملکرد برای نتایج غنی از ویدیو کلیک کنید

2. صفحاتی که ویدئویی در یک صفحه داشتند اما به عنوان عنصر اصلی صفحه نیست با این قالب لیست در SERP نشان داده می شود.

ضبط وبینار «چگونه بازاریابان می‌توانند از نشانه‌گذاری طرحواره استفاده کنند و برای جستجوی هوش مصنوعی آماده شوند» ما را تماشا کنید تا بدانید چرا نشانه‌گذاری طرحواره و نمودار دانش شما برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین مهم هستند.

عملکرد نمایش‌ها برای نتایج غنی از پرسش‌های متداول در ۲ آوریل

خواندن راهنمای بهترین شیوه های سئو ویدیوی گوگل بیاموزید که چگونه می توانید به Google کمک کنید ویدیوی شما را پیدا کند و آن را برای جستجو بهینه کند. اگر مشتری سازمانی Schema App هستید، مدیر موفقیت مشتری توصیه‌هایی برای بهینه‌سازی ویدیوهایتان به شما ارائه می‌دهد.

سوالات متداول نوسانات نتایج غنی

رابطه ما با نتایج غنی از پرسش‌های متداول در بهترین حالت پرفراز و نشیب است.

در بیانیه ای غیر رسمی در ماستودونجان مولر همچنین اشاره کرد که «سایت‌ها عاشق اضافه کردن نشانه‌گذاری پرسش‌های متداول هستند، فضای بیشتری در جستجو به آنها می‌دهد، و در برخی موارد، نتایج را کمتر مفید می‌کند. تعادل درست منطقی است که هر از گاهی، مانند هر عنصر جستجوی دیگری، دوباره ارزیابی شود.

در حوالی 5 آوریل 2023، ما شاهد کلیک‌ها و نمایش‌های مربوط به نتایج غنی پرسش‌های متداول در یک روند نزولی بودیم.

قابل اجرا از 13 آوریل 2023، گوگل ارائه ویدئو در صفحه نتایج موتور جستجو را ساده کرده است. قبل از این تغییر، تصاویر کوچک ویدیو به دو روش مختلف نشان داده می شد.

برای نتایج غنی از پرسش‌های متداول در آوریل روی عملکرد کلیک کنید

– گلن گیب (@glenngabe) 29 آوریل 2023

نتیجه غنی ویدیوی Google برای صفحاتی که ویدیو به عنوان محتوای اصلی دارند

به‌روزرسانی سریع در مورد کاهش قطعات سؤالات متداول در تلفن همراه و کاهش قطعات ویدیویی در SERP.

در طول سخنرانی اصلی در کنفرانسگوگل از افزودن هوش مصنوعی مولد به صفحه نتایج موتور جستجوی خود رونمایی کرد. کاربران همچنان باید یک پرس و جو را تایپ کنند، اما موتور جستجوی هوش مصنوعی مولد به کاربران ارائه می دهد که مستقیماً در SERP با پیوندهایی به وب سایت ها، تکه هایی از محتوا و تبلیغات پاسخ دهند. کاربران همچنین می توانند سوالات بعدی را برای دریافت پاسخ های خاص تر بپرسند.

در برنامه Schema، ما با مشتریان خود بر روی Schema Markup آنها از استراتژی تا نتایج کار می کنیم. یکی از راه‌هایی که به مشتریان خود اطلاعاتی در مورد استراتژی آنها ارائه می‌کنیم، زیر نظر گرفتن دقیق آخرین رویدادهای Google و عملکرد نتایج غنی در سراسر صنعت است.

عملکرد نمایش‌ها برای نتایج غنی از ویدیو پس از به‌روزرسانی ۲ مارس Google

بر اساس داده‌های صنعت ما، شاهد بوده‌ایم که بیشتر تغییرات پس از اعلامیه‌ای از سوی Google اتفاق می‌افتد – چه به‌روزرسانی اصلی باشد یا یک به‌روزرسانی مستندات در مورد نحوه نمایش نتایج غنی خاص. با این حال، تغییراتی در صفحه نتایج موتور جستجو نیز وجود دارد که توسط گوگل اعلام نشده است.