این تغییر یک انحراف از نتایج جستجوی سنتی است و میتواند تغییرات اخیر در پرسشهای متداول و نتایج غنی از ویدئو را توضیح دهد. اما مهمتر از آن، گوگل است جستجوی تجربه مولد برای شناسایی اطلاعات از وبسایتها و منابع مورد اعتماد همچنان به یک منبع داده نیاز دارد. اینجاست که Schema Markup به بازی می آید.
1. صفحاتی که دارای یک ویدیو به عنوان محتوای اصلی صفحه هستند، با این قالب فهرست در SERP نشان داده می شوند.
بر اساس تغییر در 4/5، قطعههای پرسشهای متداول در تلفن همراه پایین میمانند. و تکههای ویدیو برای سایتهایی که ویدیوها محتوای اصلی نیستند (از 13/4 شروع میشود) به شدت کاهش یافته است. هیچ تغییری وجود ندارد: pic.twitter.com/M0406FPGWG
ما هنوز دلیل این کاهش را مشخص نکردهایم، اما به نظر میرسد گوگل تعداد دفعات اعطای یک نتیجه غنی و جستجوهایی را که ممکن است به آنها دست یابد را کاهش میدهد.
علیرغم اینکه یکی از بهترین نتایج غنی در صفحه نتایج موتور جستجو است، نتایج غنی از پرسشهای متداول از لحاظ تاریخی با نوسانات خود بدنام بودهاند. ما شاهد نوسان عملکرد برای نتایج غنی از پرسشهای متداول در ماه می، آگوست، سپتامبر و اکتبر سال 2022 بودیم.
2023 با تغییرات بسیار کمی در عملکرد نتایج غنی آغاز شد، اما از آن زمان بهروزرسانی هسته گسترده مارس، ما شاهد چند نوسان بزرگ در صفحه نتایج موتورهای جستجو بوده ایم، به ویژه در مورد نتایج غنی از ویدیو و سؤالات متداول.
مارتا مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Schema App است. برنامه Schema یک راه حل نشانه گذاری طرحواره سرتاسر است که به تیم های SEO سازمانی کمک می کند تا Schema Markup را ایجاد، استقرار و مدیریت کنند تا در جستجو برجسته شوند. او یکی از اعضای فعال جامعه بهینهسازی موتورهای جستجو است و کاری که از طریق برنامه Schema انجام میدهد به برندهای سراسر جهان کمک میکند تا عملکرد جستجوی ارگانیک خود را بهبود بخشند.