هنگامی که شما یک شرکت SaaS بوت استرپ هستید، تدبیر و خلاقیت برای بقای شرکت شما ضروری است. شما مجبور خواهید بود چیزهایی را یاد بگیرید و خودتان آنها را انجام دهید، حتی اگر متخصص نباشید. این شامل یادگیری بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو می شود – بالاخره برای اینکه از مرحله بوت استرپ خارج شوید، به دید آنلاین زیادی نیاز دارید!
و نگران نباشید – همه تاکتیکهای سئو پشت دیوار یک آژانس سئوی صالح نیست. برخی از نکات و ترفندهای SEO را که می توانید خودتان انجام دهید، بخوانید تا بتوانید چشمان بیشتری به محصول خود جلب کنید و تبدیل و رشد کسب و کار را افزایش دهید.
همچنین بخوانید:
نکات سئوی محلی برای مبتدیان
15 بهترین نکته سئوی پادکست
6 نکته تحقیق کلمات کلیدی SEO برای مبتدیان
چرا استارتاپ های SaaS باید روی سئوی خود کار کنند؟
چرا باید روی سئو کار کنید، در حالی که به سرعت به پول نیاز دارید؟ سئو دقیقا تاکتیکی نیست که به شما نتایج سریع بدهد. آیا نباید فقط برای تبلیغات پولی و کمپین های ایمیلی پول کنار بگذارید؟
خوب، اگر بوت استرپ دارید، ممکن است بودجه لازم برای خرج کردن در یک تبلیغات استراتژیک واقعی یا کمپین پرداخت به ازای کلیک را نداشته باشید. و اگر پرداخت را متوقف کنید، دیگر سرنخ دریافت نمی کنید. اما با سئو، تاکتیکهایی دارید که میتوانید بدون صرف هزینه یا بدون پرداخت پول نقد زیاد انجام دهید.
و زمانی که بازی سئوی خود را زود شروع می کنید، در حال ساختن یک پایه محکم برای محصول خود هستید که توسط افراد مناسب مورد توجه قرار گیرد. با بهینه سازی وب سایت و محتوای خود، این کار را برای افرادی که فعالانه به دنبال کارهایی هستند که محصول شما می تواند انجام دهد تا شما را پیدا کنند، آسان تر می کنید.
یکی دیگر از مواردی که باید در نظر بگیرید این است که رقبای شما احتمالاً در حال حاضر روی سئو سرمایه گذاری کرده اند. به همین دلیل برای شما بسیار مهم است که همین کار را انجام دهید! در غیر این صورت، خطر عقب افتادن در رقابت دید آنلاین و از دست دادن مشترکین پرداختی به آنها را دارید.
همچنین بخوانید: 10+ بهترین آژانس بازاریابی محتوای SaaS
سوالاتی که باید از یک مشاور SEO SaaS بپرسید
تاکتیک های سئو برای شرکت های راه اندازی SaaS بوت استرپ
آیا در مورد قدرت SEO و خارش برای شروع متقاعد شده اید؟ خوب، الان بهترین زمان برای انجام این کار است. در اینجا پنج مورد وجود دارد که می توانید برای کمک به این روند انجام دهید.
ساخت بک لینک
معمولاً بک لینک به معنای پیوند دادن سایتها به سایت شما است، اما اگر شما یک سایت جدید هستید، ممکن است کسی بخواهد به شما لینک دهد. یا در وهله اول محتوایی برای پیوند دادن نخواهند داشت. این یک مشکل است، درست است؟
خوب، به جای آن بر روی بک لینک های اولیه تمرکز کنید، آنهایی که همه کسب و کارهای معتبر باید داشته باشند. این موارد شامل فهرستی در «Google برای کسبوکار من»، بررسی وبسایتها و نمایههای رسانههای اجتماعی است. اطمینان حاصل کنید که با نام، آدرس و شماره تماس خود در همه پلتفرمها مطابقت داشته باشید تا تا حد امکان مشروع باشد.
همچنین شرکت خود را در وب سایت هایی که استارت آپ ها را فهرست می کنند (به عنوان مثال CrunchBase) و همچنین سایت های بررسی نرم افزار مانند ProductHunt و Capterra فهرست کنید. شما بک لینک های بیشتری دریافت خواهید کرد و همچنین از اعتبار بیشتری در بین بازدیدکنندگان و مشتریان بالقوه ای که از این سایت ها بازدید می کنند برخوردار خواهید شد.
همچنین بخوانید:
چگونه در سال 2023 بک لینک های با کیفیت بالا دریافت کنیم؟
30 راه برای ایجاد بک لینک طبیعی
چه زمانی و چرا باید بک لینک ها را رد کرد؟
جنبه های سئو فنی را بیاموزید
در حالی که هنوز بودجه ای برای استخدام کسی برای انجام سئو برای شما ندارید، به خودتان لطف کنید و برخی از جنبه های سئو فنی را انتخاب کنید. برای شروع، دریابید که چگونه:
- ساختار سایت خود را بهینه کنید
- مطمئن شوید که وب سایت شما به موبایل پاسخگو است
- تگ های عنوان و توضیحات متا را بهینه کنید
- فهرست بندی سایت را مدیریت کنید
- از ابزارهای ممیزی سایت برای یافتن خطاهایی که باید اصلاح شوند استفاده کنید
اگر همه اینها بیگانه به نظر می رسد و کار زیاد است، فقط بدانید که کار در درازمدت ارزشش را دارد تا صفحه شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشد.
همچنین بخوانید:
درک تجزیه و تحلیل لاگ برای SEO فنی
5 گام برای بهینه سازی سایت خود برای منابع اصلی وب
جستجو برای کلمات کلیدی که می خواهید در آنها رتبه بندی کنید
بهعنوان یک استارتآپ SaaS با اختیارات و شناخت برند محدود، باید سایت خود را با کلمات کلیدی پر کنید که مردم هنگام استفاده از Google به دنبال آنها هستند. از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با آنچه نرم افزار شما می تواند انجام دهد استفاده کنید.
اما به دنبال هر کلمه کلیدی نباشید. به عنوان مثال، SaaS شما یک ارائه دهنده خدمات ایمیل است. فقط به دنبال کلمه کلیدی “ارائه دهنده خدمات ایمیل” نباشید زیرا رقبای شما و سایر مشاغل بزرگتر احتمالاً قبلاً برای آن رتبه بندی کرده اند.
در عوض، به سراغ کلمات کلیدی کم رقابتی بروید که بتوانید برای آنها رتبه بندی کنید. سعی کنید در مورد کلمات کلیدی دقیق تر باشید و نیت کاربر را در نظر بگیرید. هرچه بیشتر بتوانید آنچه را که افراد هنگام تایپ در Google به دنبال آن هستند مطابقت دهید، بهتر است.
البته بهترین راه برای انجام این کار استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است. شما باید کمی سرمایه گذاری کنید، اما باز هم ارزشش را دارد.
همچنین بخوانید:
بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی SEO [2023]
راهنمای تحقیق کلمات کلیدی SEO [2023]
شروع به تولید محتوا کنید
فقط به یافتن کلمات کلیدی مرتبط بسنده نکنید. آنها را در محتوای خود در وب سایت خود بگنجانید، مانند مقالات “چگونه” یا “چه هستند”. این نوع مقالات به خوبی با نیازها و علایق کاربران SaaS که به دنبال راه حلی برای مشکلات خود هستند، هماهنگی دارند.
علاوه بر ایجاد محتوای مفید، می توانید پست های مقایسه ای نیز با رقبای خود ایجاد کنید. این پستها به شما امکان میدهند ویژگیهای منحصربهفرد، مزایا و ارزشهای پیشنهادی SaaS خود را در مقایسه با سایرین در بازار برجسته کنید. شما همچنین امتیاز مقاله خود را در نتایج جستجوهایی که به دنبال رقبای شما هستند دریافت می کنید.
با این حال، در ایجاد پست های مقایسه، فقط نگویید SaaS شما بهتر است. بی طرف باشید و روی پرداختن به نقاط دردناک و نگرانی های مخاطب هدف خود تمرکز کنید. برجسته کردن نحوه برخورد راه حل SaaS شما با این چالش ها پس از آن.
به این ترتیب، می توانید اعتبار ایجاد کنید و مشتریان بالقوه ای را که فعالانه گزینه های مختلف بازار را با هم مقایسه می کنند، جذب کنید.
همچنین بخوانید:
نکات مهم برای ایجاد محتوای عالی برای وب سایت شما – اینفوگرافیک
چگونه با استفاده از بازاریابی محتوا لینک ایجاد کنیم؟
چگونه محتوای قانعکنندهای ایجاد کنیم که اشتراکهای اجتماعی و عشق کاربران را ایجاد کند
خوراکی های کلیدی
در حالی که هنوز بهترین کار این است که برای اطمینان از موفقیت، تخصص یک آژانس SEO را به دست آورید، تاکتیک هایی وجود دارد که می توانید به عنوان یک شرکت راه انداز برای بهبود دید وب سایت SaaS خود انجام دهید. همانطور که در مقاله بحث شد، شما باید:
- از طریق «Google برای کسبوکار من»، بکلینک ایجاد کنید، وبسایتها و صفحات رسانههای اجتماعی را بررسی کنید و در عین حال مطمئن شوید که نام شرکت و اطلاعات تماس شما مطابقت دارند.
- برخی از جنبه های سئو فنی را بیاموزید تا پایه و اساس خوبی برای خود ایجاد کنید سئوی SaaS.
- تحقیق برای کلمات کلیدی مرتبط – برای کلمات کلیدی که نشان دهنده هدف کاربر جستجوگران هستند رقابت کنید.
- محتوا را بر اساس آن کلمات کلیدی و همچنین پست های مقایسه ای ایجاد کنید تا با رقبای خود مرتبط شوید و در جستجوی آنها موفق شوید.
این تاکتیکها را امتحان کنید و فراموش نکنید که پس از انجام کار، دادههایی را که به دست میآورید متوقف کرده و تجزیه و تحلیل کنید. بر اساس نتایج تنظیم کنید. با اصلاح مداوم تلاشهای سئوی خود، میتوانید استراتژیهای خود را بهینه کنید و تأثیر آن را بر موفقیت راهاندازی SaaS خود به حداکثر برسانید.
منبع: https://seosandwitch.com/seo-for-bootstrapped-saas-startups/