پیش بینی های سئو 2025: آیا ما به یک زمستان هوش مصنوعی می رویم؟
انتشار: آذر 29، 1403
بروزرسانی: 27 خرداد 1404

پیش بینی های سئو 2025: آیا ما به یک زمستان هوش مصنوعی می رویم؟


چیزی که ما داریم می بینیم

با وجود هیجان اولیه پیرامون محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، محتوای نوشته شده با هوش مصنوعی به طور پیش فرض فاقد است بخورید (تخصص، اقتدار، امانتداری) انطباق. مخاطبان در حال عقب نشینی هستند خروجی های با کیفیت پایین در نتایج جستجو و گوگل موضع سخت گیرانه تری اتخاذ کرده است و برخی از کارشناسان حتی "زمستان هوش مصنوعی" را پیش بینی می کنند.

فشارهای اقتصادی و بحران هزینه های زندگی، مصرف کنندگان را وادار می کند تا به دنبال برندهایی باشند که به آنها اعتماد دارند. در حالی که مقرون به صرفه بودن هوش مصنوعی غیرقابل انکار است، اعتماد بیش از حد باعث کاهش صدای برند و به خطر انداختن کیفیت محتوا می شود. برای حفظ خلاقیت، لحن و طنین احساسی، برندها باید اطمینان حاصل کنند که نظارت انسانی در فرآیندهای پذیرش هوش مصنوعی آنها تعبیه شده است. دستورالعمل های گوگل و به روزرسانی های اخیر الگوریتم اکنون مواد با کیفیت پایین و تولید شده توسط هوش مصنوعی را شناسایی می کند، به محتوای محلی یا تولید شده توسط کاربر امتیاز می دهد و «سوءاستفاده از محتوای مقیاس شده» را جریمه می کند.

LLM ها ممکن است مانند کمک های جادویی و حساس به نظر برسند، اما اساساً آنها هنوز هم کامپیوترهایی هستند که وقتی ورودی های ساختار یافته به آنها داده شود، بهترین کار را دارند. ما در حال حاضر شاهد تطبیق کسب وکارها برای ارائه شیوه ای مناسب تر برای استفاده از هوش مصنوعی هستیم. Apple Intelligence نمونه بسیار خوبی از این موضوع است.» - گری استابنهاگن، رئیس داده

افزایش قرار دادن تبلیغات پولی در SERP ها و تمرکز بر محتوای با کیفیت بالا نیز نشان دهنده تلاش گوگل برای ارتقای تجربه کاربر و در عین حال اولویت دادن به رشد سود است. این تغییر جهت گوگل اهمیت رویکرد چند کاناله برای جستجو را برجسته می کند، به ویژه زمانی که پلتفرم های دیگر، از جمله ChatGPT و ابزارهای جستجوی هوش مصنوعی بالقوه اپل، به عنوان رقبا ظاهر می شوند و برای مخاطبان با تجربیات جستجوی جایگزین و مبتنی بر هوش مصنوعی جذاب هستند.

وایت پیپر را دانلود کنید

درباره آنچه که تیم متخصص SEO ما در مورد این موضوع از سفرهای جستجوی جایگزین مشاهده کرده اند، بیشتر بخوانید. هم اکنون وایت پیپر کامل را دانلود کنید.

پیش بینی ما

همانطور که هوش مصنوعی به بلوغ خود ادامه می دهد، نقش آن در سئو فراتر از تولید محتوا و تغییر به سمت پشتیبانی از وظایف عملیاتی، افزایش بهره وری در عین حفظ اعتبار برند، تغییر خواهد کرد. انتظار می رود تا سال 2025، هوش مصنوعی نقش بیشتری در تقسیم بندی داده ها، گزارش دهی بینش ها و شناسایی روندها ایفا کند، در حالی که تا حد زیادی از محتوای مشتری برای اطمینان از کیفیت غایب باشد.

"هوش مصنوعی از بین نمی رود - اگر در یک زمینه فناوری کار می کنید، ممکن است از هیاهو خسته شده باشید. در سال 2025، دانستن فناوری موجود و کاربردی ترین کاربردهای آن ضروری خواهد بود. – سالی پاوندال، مشاور ارشد سئو

اکنون ابزارهایی مانند Google Analytics 4 (GA4) و مدل سازی ترکیبی بازاریابی (MMM) تبدیل به جریان اصلی شده اند، به اصلاح گزارش سئو و اندازه گیری تأثیر ادامه می دهند و بینش واضح تری را در مورد استراتژی های چند کانالی خود به برندها ارائه می دهند و به آنها اجازه می دهند محتوا و عملکرد را بهینه کنند. برای هدف خاص کاربر

عمیق تر شیرجه بزنید

برای مطالعه سه روش کلیدی که تیم ما از هوش مصنوعی به صورت عملیاتی استفاده می کند، به منظور آزاد کردن زمان برای تمرکز بر تصمیم گیری استراتژیک تر و خلاقانه تر، هم اکنون وایت پیپر کامل را دانلود کنید.

وایت پیپر را دانلود کنید

در Builtvisible، ما بر این باوریم که برای اطمینان از کیفیت و اصالت، محتوای مشتری باید تحت رهبری انسان باقی بماند، و هر زمانی که از هوش مصنوعی صرفه جویی می کنیم باید به کارهای مولدتر و استراتژیک برای مشتریانمان هدایت شود. امروز با ما تماس بگیرید تا در مورد اینکه چگونه رویکرد ما می تواند به شما در دستیابی به اهداف تولید محتوا و سئو کمک کند، صحبت کنید.



منبع: https://builtvisible.com/2025-seo-predictions-are-we-heading-into-an-ai-winter/