چقدر رقابت جستجوی ارگانیک خود را می شناسید؟
انتشار: خرداد 31، 1402
بروزرسانی: 31 خرداد 1404

چقدر رقابت جستجوی ارگانیک خود را می شناسید؟

چشم انداز رقابتی ارگانیک برای وب سایتی که در صنعت مالی فعالیت می کند.

Sidenote: اگر در موقعیتی هستید که برای بهبود عملکرد صفحات فرود کلیدی، هر نشریه خاص صنعت که پیدا می کنید (مانند Runners World برای مارک های سلامت و تناسب اندام) به پیوند نیاز دارید. چشم انداز حاضر برای تلاش های اطلاع رسانی آینده و بهبود قدرت موضوعی.

دارندگان ویژگی را جستجو کنید

هنگام انجام تجزیه و تحلیل، باید موارد زیر را نیز در نظر بگیرید:

چرا به دامنه های با عملکرد برتر پاداش داده می شود؟

بیایید به مثال دیگری نگاهی بیندازیم. هنگام جستجوی «چگونگی افتتاح حساب بانکی» در بریتانیا، MoneySuperMarket بالاتر از Citizen Advice در رتبه دوم قرار دارد. هر دو از بارکلی در رتبه سوم بالاتر بودند:

ناشران و رسانه های تحریریه

درک رقابت جستجوی ارگانیک شما یک فعالیت بسیار ارزشمند است که شما را برای موفقیت آماده می کند. این به شما امکان می دهد بزرگ ترین – و در عین حال واقع بینانه ترین فرصت ها را در مقابل برندتان برای سرمایه گذاری استخراج کنید و به شما امکان می دهد بازده سرمایه تان را به حداکثر برسانید. در نظر نگرفتن این موضوع هنگام تعریف استراتژی سئو، شما را در معرض خطر قرار می دهد که تا حدودی بودجه خود را از بین ببرید و سعی کنید به وب سایت هایی نفوذ کنید که از موقعیت های رتبه بندی بالا فاصله نگیرند.

تعریف چشم انداز رقابتی ارگانیک شما

به طور کلی شناخته شده است که یک راه موثر برای مارک ها برای باز کردن قفل قرار گرفتن در معرض ارگانیک - و در نتیجه کلیک ها - نمایش در قطعه های برجسته است. برای نقل قول از گوگل، اینها عبارتند از... کادرهای ویژه ای که قالب یک نتیجه جستجوی معمولی معکوس می شود و ابتدا قطعه توصیفی را نشان می دهد.هدف آنها این است که به جستجوگران کمک کنند تا فوراً در SERP پاسخ سؤال خود را پیدا کنند و یکی از تأثیرگذارترین ویژگی هایی است که تا به امروز عرضه شده است.

در زیر چند نمونه دیگر وجود دارد، اما این بار، چشم انداز جستجو مربوط به یک مشتری تجارت الکترونیک و دیگری است که در صنعت سفر فعالیت می کند:

جان مولر دارد به صراحت بیان شده است که وب سایت های دولتی مانند gov.uk هنگام رتبه بندی نتایج در اولویت قرار ندارند. با این حال، این دامنه ها منابع اطلاعاتی بسیار معتبری هستند که معمولاً هدف کاربران را به طور مؤثر برآورده می کنند و تمایل دارند رتبه بالایی کسب کنند. با وجود این، زمانی که مشتریان ما رقبای خود را فهرست می کنند، به ندرت به آنها فکر می شود. بیایید بگوییم که شما مدیر ارشد مالی بانک لویدز هستید. وقتی تیم SEO شما از شما سوال می کند، gov.uk را به عنوان یکی از رقبای ارگانیک خود فهرست می کنید؟

هر دو نیز تأثیر قابل توجهی بر نحوه رقابت ارگانیک کسب و کارها داشته اند. در بسیاری از صفحات نتایج، می بینید که تجمیع کننده ها سه موقعیت برتر را مسدود می کنند، و در نتیجه، مجموع فرصت ترافیک برای بسیاری از مارک ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. در بسیاری از موارد، تجمیع کننده ها و بازارها به دلیل فعالیت های برندسازی و مشوق هایشان به مقصد اصلی مصرف کنندگان تبدیل شده اند، به این معنی که کسب وکارها دیگر نمی توانند برای افزایش فروش از این جستجوها به ترافیک جستجوی ارگانیک تکیه کنند.

دامنه های معتبر سطح بالا

درک چشم انداز رقابتی که به دنبال افزایش سهم بازار خود در آن هستید، اولین گام است اگر می خواهید فرصت هایی را که در مقابل شما قرار دارد تنظیم کنید. افزایش آگاهی چیزی است که می توانید از امروز با چند جستجو برای کلمات کلیدی اولویت دار شروع به ساخت کنید. مطمئناً دامنه هایی را خواهید یافت که از سایت شما بالاتر هستند اما رقیب مستقیم برند شما نیستند.

در طول سال هایی که این تحلیل را برای مشتریان خود تکمیل کرده ایم، شاهد تغییراتی در انواع وب سایت هایی بوده ایم که ظاهر می شوند، که منعکس کننده به روزرسانی های مختلف الگوریتم و نحوه ارائه نتایج در SERP است. برخی از این تغییرات در چندین صنعت سازگار است.

هنگامی که این وظیفه را برای مشتریان خود انجام می دهیم، اولین گامی که انجام می دهیم این است که مجموعه ای مرتبط – اما واقع بینانه – از کلمات کلیدی را بسازیم تا آنها به صورت ارگانیک به همراه تعدادی نقاط داده در هر کلمه کلیدی، مانند حجم جستجو، موقعیت های رتبه بندی موجود، هدف قرار دهند. CPC و غیره. سپس از دو معیار برای تشخیص اینکه واقعاً با چه کسانی رقابت می کنند، استفاده می کنیم:

  • فرکانس حضور در 3 موقعیت برتر نتایج ارگانیک (برای مجموعه کلمات کلیدی داده شده); و:
  • تخمین زده ترافیک ارگانیک غیر نام تجاری
زمانی را صرف ممیزی دامنه های برنده در سطح کلان (حجم بالا، جستجوهای تراکنشی) و دامنه های در سطح خرد (حجم کم، جستجوهای اطلاعاتی) کنید. هنگام انجام این کار، به دنبال شناسایی موارد زیر باشید:

  • چه نوع محتوایی ارائه می شود؟
  • کیفیت خوبی داره؟
  • اگر قابل اجرا است، سیگنال های E-EAT چقدر قوی هستند؟
  • آیا موارد فوق با یک تجربه صفحه خوب پشتیبانی می شود؟
  • آیا بک لینک ها یک عامل هستند؟

درک کنید که کجا می توانید رقابت کنید

علاوه بر این، دانستن رقابت جستجوی شما همچنین می تواند به الهام بخشیدن و ایجاد ایده های جدید برای مضامین محتوایی که ممکن است از دست داده باشید کمک کند تا ویژگی های برجسته را باز کنید.

در گذشته، شرکت ها فقط با داشتن یک وب سایت قوی و فهرست شدن در فهرست های آنلاین می توانستند رتبه خوبی برای جستجوهای محلی کسب کنند. با این حال، امروزه گوگل و سایر موتورهای جستجو با در نظر گرفتن عواملی مانند NAP کسب و کار (نام، آدرس و شماره تلفن)، بررسی ها و نزدیکی به جستجوگر، رویکرد جامع تری را برای رتبه بندی جستجوی محلی اتخاذ می کنند.

منظره برای شما چگونه به نظر می رسد؟

این مثال خوبی از این است که چگونه وب سایت های دیگر، به دور از رقابت مستقیم شما، موقعیت برتر را در اختیار دارند و در یک نمای کلی از چشم انداز رقابتی ظاهر می شوند. در نظر نگرفتن این موارد در هنگام تعریف استراتژی سئو تنها شما را به شکست سوق می دهد.

برای تعریف رقابت جستجوی خود در حین تعریف استراتژی SEO برای رقابت به کمک نیاز دارید؟ تماس بگیرید تا ببینید چگونه می توانیم کمک کنیم.



منبع: https://builtvisible.com/how-well-do-you-know-your-organic-search-competition/

رقبای ارگانیک برای یک سایت فعال در صنعت سفر

هنگام جستجوی "چگونه یک isa" را در بریتانیا جستجو کنید، می توانید این را به وضوح مشاهده کنید. محتوای صفحه فرود gov.uk (موقعیت شماره 1) نسبتا نازک است، اما برای ارضای نیت کافی است زیرا به وضوح بیان می کند که از کجا می توانید ISA دریافت کنید و به کاربران امکان می دهد برای کسب اطلاعات بیشتر مستقیماً با یک ارائه دهنده تماس بگیرند. با وجود نازک تر بودن، صفحه Gov.uk همچنان بالاتر از ارائه دهندگان معتبری مانند Lloyds Bank، Halifax و Nationwide در رتبه اول قرار دارد - که همگی با الگوهای تراکنشی رتبه بندی می شوند.

گسترش این مجموعه به مجموعه داده های کلیدواژه گسترده تر، بینش بسیار ارزشمندی را هنگام تعریف استراتژی سئو ارائه می دهد و به شما کمک می کند تا از بودجه خود به طور موثرتر استفاده کنید و بازدهی بالاتری را در سرمایه گذاری خود ارائه دهید.

با پیشروی عمیق تر، با داده های رتبه بندی انبوه، می توانید کلمات کلیدی را بهتر واجد شرایط رقابت کنید و موقعیت اول را به طور واقع بینانه به دست آورید.

یکی دیگر از ویژگی هایی که نحوه رقابت کسب وکارها از طریق جستجو را تغییر داد، بسته نقشه محلی است که کسب وکارها را ملزم می کند تا در صورتی که بخواهند برای جستجوهای محلی «نزدیک من» عملکرد خوبی داشته باشند، یک استراتژی محلی اختصاصی داشته باشند.

با توجه به اینکه گوگل چگونه هدف یک عبارت جستجو را تفسیر می کند، یافتن نمونه هایی از دامنه های مبتنی بر ویرایش در بین رقبای جستجوی شما غیرعادی نیست. این دامنه ها روزانه محتوای زیادی را در موضوعات مختلف منتشر می کنند.

15 دامنه برتر بر اساس سهم ترافیک برای مجموعه کلمات کلیدی با موضوع تجارت الکترونیک

وقتی صحبت از رتبه بندی نتایج جستجوی ارگانیک به میان می آید، اقتدار یک سیگنال کلیدی باقی می ماند و در برخی موارد، در مواردی که محصول یا خدمات ارائه شده پتانسیل تأثیرگذاری بر سلامت مالی یا فیزیکی افراد را دارد، به شدت مورد بررسی قرار می گیرد. بنابراین، دیدن وب سایت های رسمی دولتی، سازمان های منظم، آژانس های گردشگری ملی و ارائه دهندگان بهداشتی در تجزیه و تحلیل رقبا، زمانی که نمایه یک شرکت را در یک جایگاه مرتبط مشخص می کنیم، غیرعادی نیست. اینها اغلب به راحتی قابل تشخیص هستند، زیرا تمایل دارند از دامنه های سطح بالا مانند .gov یا .org استفاده کنند.

برای بسیاری از جستجوها، گوگل می تواند برای تعیین هدف همراه با مشکل دست و پنجه نرم کند و همانطور که در بالا دیدیم، آنها اغلب نتایج متفاوتی ارائه می دهند و محتوای اطلاعاتی را همراه با صفحات تراکنشی رتبه بندی می کنند. این چیزی است که بدون شک به نفع این نوع سایت ها است.

ما اخیراً این کار را برای یک مشتری در صنعت خدمات مالی انجام داده ایم، که نتایج جستجو برای آن تحت سلطه جمع آوران بود. ما حداکثر موقعیت های قابل دستیابی را برای نتایجی که تجمیع کننده ها موقعیت های برتر را مسدود کرده اند، تنظیم کردیم تا هنگام اندازه گیری کل فرصت ارگانیک، به رقم واقعی تری برسیم.

در زیر مثالی برای پرس و جو «کفش دویدن مردانه» آمده است (این بار ما در حال جستجو از یک مکان ایالات متحده هستیم). مقام اول را Runners World، ناشر محتوای مجلات (چه آنلاین و چه آفلاین) در اختیار دارد. در این مورد، آنها محتوای آموزنده را با برداشت خود از بهترین کفش های دویدن برای مردان ارائه می دهند و لیستی از تولید کنندگان را پوشش می دهند. قصد معامله در زیر این، در موقعیت دو و فراتر از آن پوشش داده شده است.

در سال های اخیر، تجمع کننده ها و بازارهایی که بر نتایج جستجوی ارگانیک در صنایع مختلف از جمله سفر، امور مالی و تجارت الکترونیک تسلط دارند، افزایش یافته است. این نوع سایت ها داده های ارائه دهنده را از سراسر بازار در یک صفحه جمع آوری و فهرست می کنند، اغلب با ویژگی های فیلتر و مقایسه، یافتن اطلاعات مورد نیاز و مقایسه گزینه های مختلف را برای جستجوگران آسان می کند. برخی از نمونه های وب سایت ها عبارتند از MoneySupermarket، Money Saving Expert، Skyscanner و Expedia.

هنگامی که این تحلیل را برای وب سایت های مشتریان خود انجام می دهیم، معمولاً خود را درگیر مکالمات جالبی در مورد موارد زیر می دانیم:

  • سایت های مقایسه محصول بر دیگر بازیکنان غلبه می کنند.
  • چرا بازارهایی با طیف وسیعی از محصولات عملکرد بسیار خوبی دارند.
  • دید بالاتر همیشه با افزایش سطح ترافیک برابری نمی کند.
  • چرا رسانه های تحریریه عملکرد بالایی در چشم انداز دارند؟
اکنون به برخی از کسانی که به طور مداوم ظاهر می شوند و چرا این کار را انجام می دهند نگاه می کنیم.

تجمیع کنندگان غالب و بازارهای همه جا حاضر

نمودار زیر نشان می دهد که چگونه، اگرچه برخی از کلمات کلیدی فرصت قابل توجهی را ارائه می دهند، پس از تعدیل شرایط تراکنش، کاهش قابل توجهی وجود دارد.

بستن افکار

خروجی به شکل زیر است:

مانند تجمیع کننده ها، بازارها به دلیل ارائه یک روش خرید راحت و کارآمد، به طور فزاینده ای در بین مصرف کنندگان محبوب شده اند.

این ویژگی به برندهای کوچک تر اجازه می دهد تا جایگاه بهتری در جدول رقابت به دست آورند، البته برای هدف جستجوی اطلاعاتی. در حالی که این جستجوها دارای هدف معاملاتی کم و فوری هستند، آنها بذری را برای برندی که قبل از مرحله بررسی مسیر خرید و افزایش قرار گرفتن در معرض برندها در ذهن قرار دارد، می کارند. اگر هنوز برای حضور در اینجا رقیب نیستید، باید این موضوع را جدی در نظر بگیرید. با بررسی اینکه آیا محتوای مرتبطی برای این کار دارید یا نه، شروع کنید و اگر نه، ممکن است فرصت محتوای جدیدی را کشف کرده باشید.

این داده ها فوق العاده ارزشمند هستند، زیرا می توانند به شما اجازه دهند قبل از اجرای استراتژی سئو، عملکرد فعلی را معیار قرار دهید. با مقایسه این داده ها قبل و بعد از اجرای استراتژی خود، می توانید تأثیر محسوس – تخمینی – را بر کار خود ارائه دهید.

اینها تنها چند نمونه از انواع سایت هایی هستند که هنگام تجزیه و تحلیل رقابت ارگانیک مشتریان ما در صنایع مختلف ظاهر می شوند.