
بروزرسانی: 27 خرداد 1404
چگونه در سال 2025 به مخاطبان جدید دست پیدا کنیم؟
آغاز سال جدید برای اکثر برندها به معنای تعیین اهداف جدید برای رشد است.
برای برندهای با سابقه طولانی، این به معنای گسترش به بازارهای جدید و دست نخورده است. اما دستیابی به این مخاطبان جدید به چیزی بیش از جاه طلبی برند نیاز دارد - نیازمند دسترسی به داده های مناسب مخاطبان برای کمک به هموار کردن راه است.
یکی از سریع ترین راه ها برای کشف فرصت های رشد مخاطب، تجزیه و تحلیل مخاطبان رقبا است. با شناسایی گروه هایی که آنها جذب کرده اند و شما آن ها را نگرفته اید، می توانید بفهمید که برای ارتباط با آن مخاطبان و جلب نظر آنها چه چیزی لازم است.
برای نشان دادن اینکه چگونه می توانید این کار را انجام دهید، از سه نمونه برند استفاده می کنیم. در هر مثال به شما نشان خواهیم داد که چگونه از هوش مخاطب، موجود در مرکز برنامه Semrush، برای افزایش مخاطبان خود در سال 2025 استفاده کنید.
توجه: این مقاله با مشارکت های ایجاد شده است جکی دیویس از Audiense
مثال 1: LEGO
LEGO برای بیش از گذشته وجود داشته است 90 سال ها، و در طول این مدت لگو بیشتر به عنوان یک «اسباب بازی پسرانه» نگاه می شد. تلاش ها برای ایجاد مجموعه های لگو با محوریت زنان.

در سال 2012 آنها با مجموعه لگو "Friends" خود که با در نظر گرفتن دختران ساخته شده بود، موفقیت هایی به دست آوردند، و این باعث افزایش کمی بینندگان زن آنها شد، اما امروز داده ها نشان می دهد که مخاطبان لگو هنوز 71.26 درصد مرد است.

در اوایل امسال، آنها بزرگترین کمپین خود را راه اندازی کردند.جشن گرفتن دختران و جهان های خلاق آنها». بدیهی است که افزایش مخاطبان زن هنوز هم اولویت اصلی آنها است و احتمالاً در سال جدید تمرکز اصلی این برند خواهد بود.

مگا بلوک رقیب لگو است و حدوداً وجود داشته است 30 سال. نکته جالب این است که اگرچه آنها یک محصول بسیار مشابه را می فروشند، اما مخاطبان آنها در واقع زنان را بیشتر کج می کنند:

این یک فرصت برای لگو است. برای اینکه لگو بتواند مخاطبان زن خود را افزایش دهد، نیازی نیست که بیشتر از مخاطبان Mega Bloks نگاه کنند. زیرا، در اینجا یک برند مشابه است که توانسته است این مخاطبان زن را جذب کند که احتمالاً به همان اندازه علاقه مند به بازی با لگو هستند، اگر لگو آنها را با استفاده از استراتژی مشابه هدف قرار دهد.
برای هدف قرار دادن این مخاطبان زن مگا بلوک، لگو باید بیاموزد که علایق آنها چیست، چگونه آنلاین رفتار می کنند و تحت تأثیر چه کسانی هستند. از تمام جزئیات می توان برای ایجاد تبلیغات تأثیرگذار استفاده کرد که تضمین شده است که طنین انداز شوند.
به عنوان مثال، در پلتفرم هوش مخاطب می توانیم اطلاعات جمعیت شناختی، روانشناختی، شخصیتی و علاقه مندی را مشاهده کنیم که به ما می گوید این مخاطبان زن MegaBloks در هسته آن ها چه کسانی هستند.
در اینجا نیز هوش مصنوعی وارد عمل می شود. این برنامه از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل علایق و رفتارهای مشترک استفاده می کند و این گروه های وابسته را در خوشه هایی سازماندهی می کند تا شما آنها را مرور کنید.
برگه «وابستگی رسانه» در هوش مخاطب، انواع رسانه هایی را که این مخاطبان زن مگا بلوک دوست دارند، نشان می دهد. یک بینش غنی در اینجا این است که آنها طرفداران بزرگ کانال YouTube JoJo Siwa هستند.
بنابراین، لگو برای اینکه محصول خود را در مقابل این مخاطبان قرار دهد، باید فضای تبلیغاتی را روی ویدیوهای جوجو سیوا در یوتیوب اجرا کند.

این تنها راهی است که لگو می تواند از هوش مخاطب استفاده کند تا از مخاطبان رقبای خود بیاموزد و جمعیتی هدف جدیدی را به دست آورد و پایگاه مشتریان زن خود را در سال 2025 افزایش دهد.
مثال 2: نوشیدنی انرژی زا هیولا
وقتی به Monster Energy Drinks فکر می کنید احتمالاً به مخاطبان آنها یعنی Gamers یا BMX Bikers فکر می کنید. این مخاطبین هدف آنها برای مدت طولانی بوده است. این نوع «بازی بازان مرد و طرفداران ورزش».
وقتی به آنها نگاه می کنیم می توانید ببینید مخاطب که اینها انواع خوشه هایی هستند که ظاهر می شوند:


تبلیغات Monster نیز منعکس کننده این است. که از آنها برای هدف قرار دادن این مخاطبان گیمر استفاده می شود.

اما Monster اکنون پیشنهاد نوشیدنی انرژی زای خود را گسترش داده است گزینه های کم کالری و شکر صفر، و آنها با سبک بسته بندی زنانه تری پیش رفته اند که نشان می دهد به دنبال گسترش مخاطبان خود خارج از این سبک زندگی گیمر یا ورزشکار و به سمت مخاطبان متمرکز بر تناسب اندام زنان هستند.

اگر واقعاً چنین است، ساده ترین راه برای انجام این کار این است که به دنبال رقیبی باشید که قبلاً راه را هموار کرده است.
سلسیوس Energy Drinksis یکی از برندهایی است که قبلاً موفق شده است مخاطبانی از افراد «سلامت و تناسب اندام» را جذب کند که به دنبال این نوشیدنی انرژی زای بدون قند و کم کالری هستند تا قبل از باشگاه یا یک روز شلوغ در حال حرکت مصرف کنند.
ما می توانیم اثبات این موضوع را در تبلیغاتی که آنها ایجاد می کنند و خوشه هایی که در درون خودشان ظاهر می شوند، ببینیم مخاطب:


تمام کاری که Monster باید در این سناریو انجام دهد این است که از هوش مخاطب استفاده کند تا به طور خودکار مهم ترین بینش ها را در مورد این خوشه «سلامت و تناسب اندام» از جمله علایق و تأثیرگذاران برتر، داده های جمعیت شناختی تعریف کننده و نحوه توصیف خود نشان دهد. تمام داده های مورد نیاز برای هدف قرار دادن و گرفتن موثر آنها.
برای مخاطبان طرفداران «سلامت و تناسب اندام»، مؤثرترین راه برای دستیابی به آنها احتمالاً از طریق تأثیرگذاران تناسب اندام است که آنها دنبال می کنند و به آنها اعتماد دارند.
در گزارش بینش مخاطبان CELSIUS، Monster می تواند به فهرست تأثیرگذاران برتر خود مانند آنچه در زیر می بینیم دسترسی داشته باشد:

سپس Monster می تواند با همین تأثیرگذاران برای تبلیغ خط جدید محصولات نوشیدنی انرژی زای «سالم تر» Monster Energy Drink همکاری کند.
این یک روش تضمین شده و مبتنی بر داده است تا محصول خود را در مقابل این مخاطبان "سلامت و تناسب اندام" قرار دهند و در نهایت دسترسی آنها را افزایش دهند.
مثال 3: نتفلیکس
در سالهای اخیر، نتفلیکس در تلاش است تا به صحنه بازی گسترش یابد.

آنها بیش از 100 عنوان بازی را از نوامبر 2021 به سرویس استریم خود معرفی کرده اند و هنوز هم دارند. طرح های عظیم تا این بخش از کسب و کار خود را توسعه دهند. آنها باید باور داشته باشند که هنوز فرصت های زیادی برای رشد وجود دارد.
بر اساس گزارش هوش مخاطب نتفلیکس، «بازی» در حال حاضر تنها بخش کوچکی از کلیت آن است. مخاطب:

برای رشد این مخاطبان، آنها باید بدانند که چگونه آنها را به طور مؤثرتری هدف قرار دهند. در دنیای بازی صدها زیرمجموعه مختلف از گیمرها وجود دارد که همه آنها باید متفاوت تبلیغ شوند.
تکان دادن یک سرویس پخش آنلاین بازی با 36 میلیون کاربر ماهانه است.
آنها منبع خوبی برای نتفلیکس هستند، که می تواند مخاطبان گیمرهای خود را تجزیه و تحلیل کند و بهترین راه ها را برای هدف قرار دادن آنها بیابد.
اگر به گزارش هوش مخاطب توییچ نگاهی بیندازیم، می توانید انواع مختلفی از گیمرها را در توییچ ببینید. مخاطب:

نتفلیکس می تواند از جزئیات هر خوشه برای ایجاد مخاطبان بازی مشابه در پلتفرم های تبلیغات اجتماعی خود (یعنی بر اساس سن، جنسیت، علایق متمایز و کلمات کلیدی) استفاده کند تا مستقیماً این مخاطبان را هدف قرار دهد.
این یک نمونه عالی از ورود یک برند به بازار جدیدی است (از پخش تلویزیون و فیلم گرفته تا بازی) که می تواند از کمک هوش مخاطب برای هدف قرار دادن این گروه های مخاطب جدید استفاده کند.
در سال 2025 به مخاطبان جدید برسید
گسترش به مخاطبان جدید برای برندهای تثبیت شده ضروری است تا در سال 2025 شاهد رشد باشند. اما رشد مخاطب مستلزم استراتژی های داده محور است.
با «نگاه کردن به حصار» و استفاده از برنامه هوش مخاطب در مارک های مرکز برنامه SEMRUSH، می توانند بینش هایی را که برای شناسایی مخاطبان دست نخورده و ایجاد کمپین هایی که با آن ها طنین انداز می شود، کشف کنند.
خواه این مثال لگو برای جذب مخاطب جدید زن باشد، هدف هیولا یک گروه سبک زندگی جدید، یا نتفلیکس که با یک مخاطب کاملاً جدید از گیمرها ارتباط برقرار می کند - کلید رشد مخاطبان شما درک عمیق آنها برای تعامل موثر با آنهاست. .
با در دست داشتن اطلاعات بینش مخاطب، ورود به این بازارهای جدید دست یافتنی و مقیاس پذیر می شود - همین امروز آن را امتحان کنید.
منبع: https://www.semrush.com/blog/how-to-reach-new-audiences/