
بروزرسانی: 27 خرداد 1404
چگونه طوطی سود اعتبار دامنه وب سایت خود را بهبود بخشید
هر صاحب وب سایتی دوست دارد وب سایتش در صفحه اول گوگل باشد، اما این به این سادگی نیست و یک فرآیند یک شبه نیست. اگر می خواهید، باید روی تمام معیارهایی که گوگل در هنگام فهرست کردن وب سایت ها در نظر می گیرد، تمرکز کنید. یکی از آنها دامنه و صفحه اتوریتی است.
هر متخصص سئو اهمیت فاکتورهای رتبه بندی در گوگل را که کمتر از 200 نمی باشد را درک می کند. در میان آنها، ممکن است شما با اصطلاح اعتبار دامنه آشنا باشید. در این پست، در مورد اعتبار دامنه و صفحه و میزان اهمیت آنها در رتبه بندی وب سایت شما در صفحات برتر گوگل و چند نکته مفید در مورد افزایش امتیاز اعتبار دامنه خود خواهید آموخت.
بیایید مستقیماً به تعریف آن بپردازیم.
درک امتیازات اعتبار دامنه
وقتی صحبت از رتبه بندی جستجوی گوگل می شود، Domain Authority معیاری است که توسط آن ایجاد شده است MOZ این به سادگی نشان می دهد که وب سایت شما چقدر در SERP رتبه بندی می کند.
رتبه امتیاز اعتبار دامنه از یک تا صد متغیر است، و هر چه DA شما بالاتر باشد، احتمال اینکه وب سایت شما بالاتر از رقبای شما در صفحه نتایج جستجو نمایش داده شود بیشتر است. از سوی دیگر، اعتبار صفحه معیاری برای تعیین سطح رتبه صفحه به طور خاص است.
با این حال، تعداد بک لینک ها به وب سایت شما در تعیین DA/PA شما نقش دارد. همانطور که در بخش بعدی مقاله خواهید دید، ایجاد بک لینک بخش مهمی برای افزایش اعتبار دامنه شما است.
باید به این نکته توجه داشته باشید که گوگل هنگام تعیین رتبه وب سایت شما، تنها اعتبار دامنه وب سایت شما را در نظر نمی گیرد. پس چرا نیازی به نگرانی در مورد آن وجود دارد؟ خوب، داشتن DA بالاتر مستقیماً با پیشی گرفتن از رقبای شما مرتبط است. هر چه یک سایت جذاب تر و قابل اعتمادتر باشد، رتبه آن در SERP ها بهتر خواهد بود.
نکته دیگر این است که برخلاف دهه 1990، مجبور نیستید برای کسب بالاترین امتیاز ممکن دامنه تلاش کنید، زیرا ممکن است با پیشی گرفتن از رقبای خود به مزیتی دست پیدا کنید. هم Domain Authority و هم Page Authority معیارهای مهمی برای ردیابی اثربخشی وب سایت و صفحه وب شما هستند. شما می توانید نظارت داشته باشید و سپس برای بهبود هر دو تلاش کنید تا صفحه شما با استفاده از تکنیک های زیر در قسمت بالای SERP باقی بماند.
بیشتر بخوانید تا بدانید چگونه می توانید امتیاز اعتبار دامنه خود را به طور واقعی افزایش دهید.
1. محتوای Killer ایجاد کنید که ارزش پیوند داشته باشد
ایجاد محتوای قابل لینک بالا مهمترین استراتژی برای افزایش اعتبار سایت شما است. اگر کسی آن را نخواند، تولید محتوای عالی چه فایده ای دارد؟
اگر افراد در مورد پست های شما مفید باشند، شروع به اشتراک گذاری کلمات می کنند. این شانس شما را برای دریافت بک لینک از وب سایت های معتبر مانند موسسات دانشگاهی یا آژانس های فدرال افزایش می دهد.
علاوه بر این، در نتیجه ارجاع از وب سایت های دیگر، دامنه های ریشه خود را افزایش خواهید داد. همه این عوامل به شما کمک می کند تا DA بالایی داشته باشید.
چندین دسته محتوا مانند مقالات، راهنماهای طولانی، ویدیوها، اینفوگرافیک ها، وبینارها و ارائه ها وجود دارد که اکنون قابل ارائه به مخاطبان شما هستند و تأثیر مثبتی بر DA شما دارد.
با این حال، برای شروع، محبوب ترین صفحات در سایت شما مکان فوق العاده ای هستند. در نتیجه این استراتژی، می توانید موضوعات و انواع محتوای مشابهی را به دست آورید.
2. هوشمندانه تر کار کنید، نه سخت تر
از آنجایی که DA ممکن است با پیوند دادن به وب سایت های دیگر افزایش یابد، اما این بدان معنا نیست که شما مرتباً شروع به ایجاد پیوند به وب سایت های نامربوط می کنید. با این حال، موتورهای جستجو مانند گوگل به این ترفند پی برده اند و دیگر وب سایت ها را برای رتبه اول در SERP ها پاس نمی کنند.
بنابراین، برای کشف وب سایت ها و صفحات معتبر و مرتبط، تحقیق مناسبی انجام دهید. به بیان دیگر، سعی کنید باهوش تر باشید تا سخت کوش تر.
شما باید وب سایت هایی را در منطقه خود بشناسید که پست های مهمان و اینفوگرافیک ها را به عنوان نقطه شروعی برای استراتژی پس از بازاریابی مهمان خود می پذیرند.
سپس بررسی کنید که آیا آنها بازدید کننده زیادی دارند و آیا آنها هرزنامه دارند یا خیر. اگر آنها معتبر هستند، پیشنهاد دهید یک مقاله مهمان برای آنها بنویسید تا بتوانید با آنها بک لینک تبادل کنید.
علاوه بر این، روی کلمات کلیدی که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید تمرکز کنید و پیوندی به URL سایت خود در مقاله خود قرار دهید. به جای اینکه بارها و بارها با کلمات کلیدی مشابه به وب سایت خود متصل شوید، سعی کنید با کلمات کلیدی مرتبط به وب سایت خود پیوند دهید.
برای تبلیغ بیشتر وبلاگ یا مقالات خود، یک اینفوگرافیک بسازید که می توانید آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. استفاده از اینفوگرافیک توسط دیگران را تشویق کنید و یک بک لینک به نسخه اصلی در وبلاگ یا وب سایت خود ارائه دهید.
شما می توانید برای واداشتن بازدیدکنندگان به وب سایت شما یک جایزه ارائه دهید. سعی کنید با همکاری با یک شرکت تبلیغاتی قابل اعتماد از تبلیغات هدایایی استفاده کنید که پیوندهای خارجی را جذب می کند.
3. لینک های داخلی خود را بهبود بخشید
تمرکز بر ساختار لینک داخلی سایت شما نیز می تواند به کاربران کمک کند تا تجربه بهتری داشته باشند. می توانید با علاقه مند نگه داشتن بازدیدکنندگان خود به ارتباط با سایر صفحات مفید در سایت خود، نرخ پرش خود را کاهش دهید.
پیوندهای داخلی به خزنده های موتورهای جستجو اجازه می دهند تا سایت شما را راحت تر اسکن کنند، که به نمایه سازی کمک می کند. ساختار پیوند داخلی مناسب این مزیت اضافی را در انتقال آب پیوند از یک صفحه به صفحه دیگر دارد.
به بیان دیگر، لینک juice یک عبارت SEO برای ارزشی است که یک صفحه وب به دیگری منتقل می کند. هرچه لینک های بیشتری به یک صفحه پیوند داده شود، اعتبار آن برای موتور جستجو بیشتر است. در نتیجه همه این موارد اقتدار دامنه افزایش می یابد.
4. راه اندازی اولیه وب سایت خود را بهینه کنید
قبل از شروع یک استراتژی لینک سازی برای بهبود اعتبار دامنه (DA)، بررسی کنید که آیا سایت شما برای دسکتاپ و دستگاه های موبایل بهینه شده است یا خیر. ببینید اکنون چه کاری باید انجام دهید و این به چه معناست.
- برای تجربه کاربری مطلوب، وب سایت شما نباید بیش از سه ثانیه باز شود.
- یک وب سایت واکنش گرا برای موبایل ایجاد کنید که در انواع دستگاه های مختلف به خوبی کار کند.
- با افزودن اتصالات داخلی، ناوبری وب سایت خود را بهبود بخشید. هدف در اینجا این است که اطمینان حاصل شود که خزنده های موتور جستجو هیچ یک از اطلاعات سایت شما را از دست نمی دهند، با اطمینان از اتصال پست های وبلاگ و صفحات.
اگر وب سایت شما به خوبی اجرا شود و تجربه کاربری مثبتی را ارائه دهد، شانس بیشتری برای رتبه بندی بالاتر خواهید داشت. در نتیجه تلاش های شما، سایر مشاغل تمایل بیشتری به اتصال به وب سایت شما خواهند داشت.
5. امتیاز DA فعلی خود را تجزیه و تحلیل کنید و آن را با رقبای خود مطابقت دهید
دا پا چکر به کاربران کمک می کند تا امتیاز اعتبار دامنه، امتیاز اسپم، نمایه بک لینک ها و اعتبار یک وب سایت را تجزیه و تحلیل کنند. همچنین یک ایده تقریبی از اعتبار سایت در موتورهای جستجو ارائه می دهد.
DA بالا برای قرار گرفتن در رتبه اول ضروری نیست، همانطور که در مقدمه بالا گفته شد، رتبه بالاتر توسط بیش از 200 عامل تعیین می شود. با این حال، افزایش DA می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. برای این کار، تنها کاری که باید انجام دهید این است که از نظر اعتبار دامنه (DA) از رقبای خود پیشی بگیرید.
برای شروع، از یک پلت فرم سئو یا ابزاری استفاده کنید که اعتبار دامنه وب سایت را ارزیابی می کند. اعتبار دامنه فقط با استفاده از یک چک کننده دقیق DA به عنوان پایه قابل بررسی است. با وجود این واقعیت که طیف گسترده ای از ابزارها در دسترس است، ما قویاً استفاده از آنها را پیشنهاد می کنیم. ما دوست داریم استفاده کنیم نام دامنه رقبای برتر خود و خودتان را وارد کنید تا متوجه شوید در نتایج جستجو در کجا قرار دارید.
در مرحله بعد، پیروی از نکات ذکر شده در این مقاله می تواند به ایجاد لینک های بیشتر و افزایش اعتبار دامنه شما کمک کند اگر امتیاز شما کمتر از امتیاز آنها باشد. بدون شک، اعتبار دامنه یک فاکتور مهم رتبه بندی است و اگر رتبه شما بالاتر باشد، مسیر درستی را طی می کنید.
6. از پیوندهای بد مضر اجتناب کنید
لینک هایی که از استراتژی های لینک، سایت های بازی، وب سایت های وام دهی روز پرداخت یا سایر وب سایت های کلاهبرداری مرتبط به دست می آورید، بک لینک های سمی هستند.
آنها می توانند به رتبه بندی موتورهای جستجوی شما آسیب بزنند. این نوع لینک ها برای بهینه سازی موتور جستجوی شما مضر هستند.
اگر گوگل متوجه شود که وب سایت شما دارای بک لینک های مضر زیادی است، ممکن است DA شما از بین برود. اگر ترافیک وب سایت شما به طور ناگهانی کاهش پیدا کرد و اطلاعیه ای از گوگل در مورد آن دریافت کردید، باید هر بک لینک مضر را از سایت خود جستجو کرده و حذف کنید.
وب سایت هایی که امتیاز دامنه (DA) پایینی دارند هرگز توسط گوگل ایندکس نمی شوند، بنابراین، بک لینک های مشکوک زیاد نباید برای رتبه بندی بهتر به وب سایت ها پیوند داده شوند. می توانید شخصاً به مدیران وب سایت مراجعه کنید یا از ابزار لیست سیاه Google برای حذف لیست ها از صفحه نتایج جستجوی خود استفاده کنید. در صورتی که گوگل به شما اخطار داده است، پس از حذف لینک های متخلف باید مجددا برای بررسی مجدد درخواست دهید.
اگر مشکل همچنان وجود دارد، گوگل سایت شما را مجددا ارزیابی می کند. اگر این اتفاق افتاده باشد، گوگل وضعیت را اصلاح کرده و صفحه شما را به رتبه اصلی خود باز می گرداند.
بسته بندی
به خاطر داشته باشید که شما هیچ کنترلی بر اعتبار دامنه سایت خود ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که قطعات را طوری سازماندهی کنید که DA شما به تدریج بالا رود. کیفیت محتوای شما، بک لینک ها، دوره اقامت، طراحی بصری و تجربه کاربری، همگی بر روی DA/PA شما تاثیر دارند. زمانی که بر همه این عوامل تسلط پیدا کردید، اعتبار دامنه شما افزایش می یابد. شما باید درک کنید که بالا بردن اعتبار دامنه و صفحه زمان بر است و بلافاصله انجام نخواهد شد. در نتیجه، از قبل برنامه ریزی کنید و از نکاتی که برای تقویت DA خود فهرست کرده ایم استفاده کنید.
اگر در مورد استراتژی سئوی مداوم خود به کمک نیاز دارید، همین امروز با ما تماس بگیرید یا با ما تماس بگیرید.
منبع: https://profitparrot.com/how-to-improve-your-websites-domain-authority/