
بروزرسانی: 27 خرداد 1404
چگونه یک استراتژی محتوای تاثیرگذار ایجاد کنیم
یک راه عالی برای انجام این کار این است که به داده های حجم جستجوی تاریخی نگاه کنید تا الگوها را مشخص کنید. در چه فصلی از سال تقاضا برای محصول شما وجود دارد؟ جستجوها چقدر زود شروع می شوند؟ بهترین زمان برای ایجاد محتوای جدید چه زمانی است و چه زمانی باید محتوایی را که از قبل دارید بهینه کنید؟
بسیاری از کاربران ما Pi را برای پیش بینی روند موضوع آینده و کشف مکان هایی که بالاترین ارزش فرصت ها برای اطلاع رسانی استراتژی های محتوایشان نهفته است، اتخاذ می کنند.
طرح
وقتی نوبت به برنامه ریزی محتوای خود می رسد، همیشه مشتری خود را در اولویت قرار دهید. از بینش مخاطبان و داده های رفتار جستجو برای برنامه ریزی انواع محتوای مورد نیاز برای دستیابی به نتایج بزرگ استفاده کنید.
داده های جستجو و چشم انداز SERP فرصت های زیادی را برای کمک به شکل دادن به استراتژی محتوای شما فراهم می کند - از تحقیق و برنامه ریزی گرفته تا اجرا و ارزیابی.
هنگام اندازه گیری موفقیت یک کمپین، مطمئن شوید که به معیارهای تجاری، ترافیک و سهمی از صدا مجهز شده اید که می تواند به راحتی برای تجارت گسترده تر قابل درک باشد.
اما این همیشه ممکن نیست مگر اینکه ابزار و بینش مناسب در اختیار داشته باشید.
پروفایل های رقبای موفق را شناسایی کنید و محتوای آنها را ارزیابی کنید. ایده ای در مورد اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست.
عملکرد محتوا را با معیارهای روزانه تجزیه و تحلیل کنید تا بفهمید محتوای شما چقدر برای جستجو مناسب است و ترفندهای ساده را برای به دست آوردن دید بیشتر اعمال کنید.
یک استراتژی محتوا از انواع مختلفی از محتوا (صوتی، بصری یا نوشتاری) برای تحقق اهداف تجاری شما استفاده می کند.
موفقیت ها و آموخته ها را نیز برای خود نگه ندارید. به منظور به حداکثر رساندن عملکرد و رسیدن به اهداف کل شرکت، بینش جستجو را در تیم های مختلف کسب وکارتان به اشتراک بگذارید - از اجتماعی و روابط عمومی گرفته تا کالاهای تجاری و محصولات.
اولین قدم برای هر استراتژی همیشه باید تحقیق باشد. و یک مکان عالی برای شروع با استراتژی محتوای خود، بررسی رقابت است.
هنگامی که محتوای خود را منتشر کردید، کار نباید به همین جا متوقف شود. یک استراتژی محتوای موفق همچنین شامل منابعی برای بهینه سازی مداوم محتوای شما در زمان واقعی است.
شما به داده ها نیاز دارید تا بفهمید مخاطبان شما چه کسانی هستند. برای پیشی گرفتن از رقبای خود به تاکتیک های مناسب نیاز دارید. و شما به ابزارهای مناسب برای ارزیابی تلاش های خود و اطلاع رسانی موفقیت آمیز استراتژی های آینده نیاز دارید.
استراتژی بازاریابی محتوا چیست؟
شما نمی توانید یک استراتژی محتوای موفق داشته باشید اگر زمانی را برای ارزیابی اینکه چه چیزی کارآمد است و چه چیزی کار نکرده است کنار نگذارید.
یک استراتژی بازاریابی محتوای موفق، مخاطبان هدف شما را در هر مرحله از قیف بازاریابی و فروش و فراتر از مرحله خرید جذب و درگیر می کند.
4 گام ساده برای یک استراتژی محتوای موفق
برای دنبال کردن فرمول 4 مرحله ای ما برای یک استراتژی بازاریابی محتوای موفق، ادامه مطلب را بخوانید.
پژوهش
4 گام ساده برای شروع استراتژی محتوای خود
- به طور مداوم در مورد فرصت های محتوای جدید تحقیق کنید
- محتوای خود را بر اساس تقاضای مشتری برنامه ریزی کنید
- بهینه سازی محتوا را در زمان واقعی پیاده سازی کنید
- عملکرد محتوا را در برابر KPI و اهداف تجاری ارزیابی کنید
درک کنید که چگونه پلتفرم هوش جستجوی Pi می تواند استراتژی محتوای شما را با یک نسخه نمایشی شخصی بهبود بخشد.
منبع: https://pi-datametrics.com/blog/how-to-develop-an-impactful-content-strategy-a-4-step-formula-for-success
و در آخر، یک رکورد از عناصر پشت پرده محتوای موفق را نگه دارید، سپس آن را برای کمپین های آینده تکرار کنید.
بسیاری از کاربران ما از ابزارهای Content Diagnostics و کپی هوشمند Pi استفاده می کنند تا بفهمند چگونه یک صفحه خاص را می توان برای یک عبارت جستجوی معین بهتر بهینه کرد. این یک راه عالی برای برجسته کردن نقاط قوت و ضعف یک صفحه و ایجاد تغییرات بر اساس آن است.
ارزیابی کنید
در مرحله بعد، شما باید موضوعات، فرکانس و انواع رسانه هایی را که به طور مؤثر شما را به مخاطبان هدفتان متصل می کنند، درک کنید.
انتشار محتوای جدید را بر اساس موضوعات فصلی، تک رویدادی یا همیشه سبز به روز کنید. و سپس، مطمئن شوید که اهداف کمپین را بر اساس KPIهای کسب و کار و معیارهای رقبا قبل از اجرا تعیین کرده اید.