چگونه یک کمپین تبلیغاتی جستجوی گوگل موثر برای کسب و کار خود راه اندازی کنید

ممکن است از خود بپرسید: “امتیاز کیفیت یک تبلیغ چقدر است؟”

کلمات کلیدی همان چیزی است که کاربران در موتور جستجوی گوگل به دنبال آن هستند. به عنوان مثال، “بهترین باشگاه در سنگاپور.”

می‌توانید کمپین‌های جستجو ایجاد کنید و بازخورد خود را با ما در میان بگذارید. اگر می‌خواهید درباره Google Ads اطلاعات بیشتری کسب کنید یا برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی Google خود به کمک نیاز دارید، با تیم Digital Squad تماس بگیرید و ما خوشحال می‌شویم در کمپین‌هایتان به شما کمک کنیم.


منبع: https://www.digitalsquad.co.nz/set-up-an-effective-google-search-ad-campaign/

رتبه آگهی = امتیاز کیفیت شما * حداکثر شما. مبلغ پیشنهادی

بنابراین، چه تفاوتی دارد؟ چرا باید تبلیغات پولی را به جای تبلیغات ارگانیک اجرا کنیم؟

من اخیراً به سنگاپور نقل مکان کرده‌ام و به فکر پیوستن به یک باشگاه ورزشی بودم، اما نمی‌دانم کدام باشگاه‌ها بهترین ورزشگاه‌های سنگاپور هستند، بنابراین مانند همه، «بهترین باشگاه در سنگاپور» را در گوگل جستجو کردم و نتایج جستجوی متعددی از Google دریافت کردم. می توانید در تصویر زیر ببینید 👇

بهترین باشگاه در سنگاپور - جستجوی گوگل
بهترین باشگاه در سنگاپور – جستجوی گوگل.

شما کنجکاو هستید که بدانید از چه ویژگی هایی می توانید برای راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی جستجوی گوگل موثر استفاده کنید که ترافیک بیشتری را به ارمغان می آورد؟

3/ اکنون برای ایجاد کمپین بر روی دکمه “کمپین جدید” کلیک کنید.

بهترین بخش اجرای کمپین های تبلیغاتی گوگل این است که «آنها تحت کنترل شما هستند».

چگونه؟ – شنیدم که پرسیدی!

همچنین می توانید با ایده گرفتن از توصیه های گوگل قدرت تبلیغات خود را افزایش دهید، اسکرین شات زیر فقط یک نمونه است.

صفحه «ایجاد آگهی» در داشبورد Google Ads
صفحه «ایجاد آگهی» در داشبورد Google Ads.

امتیاز کیفیت بر اساس این سه پارامتر کلیدی از 1 تا 10 اندازه گیری می شود. یک تبلیغ با امتیاز کیفیت خوب در جستجوی گوگل رتبه بالایی دارد.

رتبه آگهی در تبلیغات جستجوی گوگل

CPC = (رتبه تبلیغات / امتیاز کیفیت شما) + 0.01 دلار

یک تبلیغ با کیفیت بالا به ازای هر کلیک هزینه پایینی دریافت می کند.

کمپین تبلیغاتی جستجوی گوگل: خلاصه

  • رتبه بندی یک تبلیغ در صفحه موتور جستجو به امتیاز کیفیت، رتبه تبلیغ و CPC بستگی دارد.
  • کمپین جستجوی تبلیغات گوگل به تبلیغ شما اجازه می دهد تا به شبکه گسترده ای از گوگل دسترسی پیدا کند.
  • با استفاده از افزونه‌های تبلیغاتی می‌توانید نرخ تعامل تبلیغات خود را افزایش دهید.
  • تطبیق کلمات کلیدی بخش مهمی از فرآیند راه اندازی کمپین است.
  • شما باید تبلیغ خود را با بهبود کپی آگهی بهینه کنید. عنوان و توضیحات
  • هرچه کیفیت تبلیغات بالاتر باشد، هزینه به ازای هر کلیک کاهش می یابد.

2/ سپس به داشبورد کمپین گوگل هدایت می شوید. تصویر زیر را ببینید 👇

صفحه «کمپین جدید» در داشبورد Google Ads.
صفحه «کمپین جدید» در داشبورد Google Ads.

7/ در مرحله بعدی تبلیغات برای اجرا نیاز به بودجه دارد. بنابراین بودجه و تنظیم پیشنهاد لازم است. میانگین بودجه روزانه کمپین خود را انتخاب کنید و تمرکز خود را مانند کلیک‌ها، تبدیل‌ها، نمایش‌ها و غیره انتخاب کنید. فرض کنید می‌خواهید ترافیک و تعامل بیشتری در وب‌سایت یا صفحه فرود خود داشته باشید، سپس «کلیک‌ها» را به عنوان تمرکز کمپین خود انتخاب کنید!

صفحه «بودجه و مناقصه» در داشبورد Google Ads
صفحه «بودجه و مناقصه» در داشبورد Google Ads.

11/ در مرحله آخر آگهی خود را بررسی کرده و Publish را بزنید! آری

برای درک عملکرد تبلیغات جستجوی گوگل، چهار نکته کلیدی را به خاطر بسپارید.

  1. کلید واژه ها
  2. امتیاز کیفیت
  3. رتبه آگهی
  4. هزینه در هر کلیک

کلمات کلیدی در تبلیغات جستجوی گوگل

آیا می‌خواهید بدانید چه چیزی باعث می‌شود آگهی در جایگاه برتر در جستجوی گوگل قرار بگیرد؟

امتیاز کیفیت به ارتباط آگهی، نرخ کلیک مورد انتظار (CTR) و تجربه کاربر بستگی دارد.

  • ارتباط آگهی: چقدر تبلیغ شما با هدف جستجوی کاربر مطابقت دارد.
  • نرخ کلیک مورد انتظار (CTR): احتمال اینکه تبلیغ شما در هنگام نمایش کلیک شود.
  • تجربه صفحه فرود: صفحه فرود شما چقدر برای افرادی که روی تبلیغ شما کلیک می کنند مرتبط و مفید است.

در حال حاضر، آخرین مرحله از این فرآیند حراج CPC یعنی هزینه به ازای کلیک یا پرداخت به ازای کلیک (PPC) است. تبلیغ کننده فقط زمانی پرداخت می کند که کاربر روی تبلیغ کلیک کند.

آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه یک تبلیغ را به کاربر مرتبط تر کنید؟

Google Ads یک پلت فرم تبلیغات آنلاین است که گزینه های متعددی را برای تبلیغ پیشنهادات، محصولات، آگاهی از برند، ایجاد سرنخ و غیره در اختیار شما قرار می دهد. و کمپین های جستجوی Google یکی از انواع کمپین هایی هستند که توسط Google برای قرار دادن تبلیغات ما در شبکه گسترده نتایج جستجو ارائه شده است. . این به شما امکان می دهد نام تجاری، خدمات، آخرین محصولات، پیشنهادات و غیره خود را در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل تبلیغ کنید و به افزایش ترافیک به وب سایت یا صفحه فرود شما کمک می کند.

تبلیغات پولی همانطور که در تصویر بالا می بینید دارای “تبلیغ” هستند و برای نتیجه ارگانیک، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید هیچ “آگهی” علامت گذاری نشده است.

نتایج جستجوی ارگانیک برای بهترین باشگاه در سنگاپور - جستجوی Google
نتایج جستجوی ارگانیک برای بهترین باشگاه در سنگاپور – جستجوی گوگل.

9/ مرحله بعدی این است که یک لیست کلمات کلیدی را به گروه تبلیغات خود اضافه کنید. اگر مطمئن نیستید که مجموعه کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت شما چیست، هوش مصنوعی گوگل در اینجا به شما کمک می کند. می توانید پیوند وب سایت یا صفحه فرود خود را در کادر URL قرار دهید و روی «دریافت کلمات کلیدی» کلیک کنید.

بخش «کلمات کلیدی» در داشبورد Google Ads
بخش «کلمات کلیدی» در داشبورد Google Ads.
بخش «کلمات کلیدی» در داشبورد Google Ads
بخش «کلمات کلیدی» در داشبورد Google Ads.

معمولاً صفحه نتایج موتور جستجو دو نوع نتیجه را نشان می دهد: تبلیغات پولی و دیگری نتایج ارگانیک.

در تصویر، نتایج جستجوی برتر را می‌بینید که در بالا «تبلیغ» مشخص شده است.

کمپین جستجوی گوگل بخشی از هر استراتژی بازاریابی آنلاین موثری است که توسط میلیون ها برند برای دستیابی به اهداف بازاریابی استفاده می شود.