11 ویژگی که “محتوای سئو شده” باید داشته باشد! + آموزش تولید محتوای سئو شده

سئو تکنیکال به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که سایت را از لحاظ تکنیکال و فنی برای موتور های جست و همچنین جو و خزش ربات های گوگل ساده و سایت seotwitt قابل فهم سازد. با انجام سئو و قرارگرفتن در رتبه های 1 تا 3 موتور جستجو گوگل به صورت طبیعی اعتبار کسب و کار شما افزایش خواهد یافت. بدون شک با افزایش روزبه روز میزان جستجوها و اینترنی شدن کسب و کارها، تمامی بیزینس های موفق به دنبال دست یافتن به جایگاه های برتر گوگل هستند، هوشیار باشید که از رقبای خود عقب نمانید. داشتن یک وبسایت سفارشی و در عین حال کارآمد که بتواند تمامی نیازهای یک بیزینس را فراهم آورد، آرزوی هر مدیری می باشد. لینکسازی داخلی اصول و قواعد خود را دارد و نیازمند داشتن استراتژی سئو است. سئو داخلی یک سایت به مجموعه مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که لازم است درون خود سایت انجام و پیاده سازی شود. در مقاله “چک لیست سئو 2021” می توانید از آخرین نکاتی که می بایست در سئو یک وب سایت رعایت شود مطلع شده و به بررسی این نکات در وب سایت خود بپردازید. از استفاده ی عنوان های یک کلمه ای اجتناب کنید، اما عنوان های خود را جالب و مفید انتخاب کنید برای کاربرانی که مایل به خواندن یک مقاله هستند.

روش های بسیاری جهت بازاریابی در فضای آنلاین وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان طراحی سایت، ساخت اپلیکیشن، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات گوگل ادوردز، سئو یا همان بهینه سازی سایت برای موتور های جستوجو و … در بین استراتژی های متفاوتی که جهت بهبود رتبه سایت توسط متخصصین سئو بر روی سایت پیاده سازی می شود، روش های صحیح به سئو کلاه سفید (White Hat) معروف هستند. سئو خارجی یک سایت به مجموعه فعالیت هایی گفته میشود که خارج از سایت مورد نظر جهت بهبود رتبه آن انجام می شود از این رو به آن سئو خارجی و یا سئو خارج از صفحه نیز گفته می شود. بهطور مثال، فرض کنید افراد بین 20 تا 26 سال که دانشجو هم هستند، به فکر مهاجرت به خارج از کشور برای تحصیل میباشند و به این لحاظ، موضوع خود را منطبق با این بینش بنویسید. البته در این بین از جذب رضایت کاربر نیز نباید غافل شد. البته ما مقالاتی در سطح وب داریم که بیش از 15 هزار واژه دارند که واقعا اینگونه مقالات و صفحات به عنوان مرجع و منبع شناسایی می شوند. گوگل فقط نقشههای XML با تگهای درست را شناسایی میکند.

نقشه سایت یا همان sitemap.xml فقط باید در وبمستر گوگل اضافه شود و در سایت شما وجود داشته باشد. از این رو با سئو، این امکان برای شما و سایت شما فراهم می شود، که به سادگی پیش روی چشمان افرادی قرار بگیرید که در حال جستجوی محصولات و یا خدمات شما هستند. صفحات غیرمجاز لزوماً “پنهان” نیستند – آنها فقط برای کاربران عادی Google یا Bing مفید نیستند، بنابراین به آنها نشان داده نمیشوند. این کار لازم است برای اینکه متوجه شوید که کاربران چه عبارتی را جستجو می کنند و چه محتویاتی را ایجاد کنید تا قصدشان را برآورده کند. یک ویدیو خوب می تواند تاثیر بسیار مثبتی روی اعتماد کاربران و افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری بگذارد و علاوه بر این برای گوگل در مورد سئو سایت ما هم یک فاکتور حائز اهمیت است. استفاده از رپورتاژ آگهی یکی از قوی ترین استراتژیهای سئو خارجی است که بسیار محبوب است. البته بسیاری از سایتها به دلیل استفاده از سیستمهای مدیریت محتوا (CMS) از جمله وردپرس (WordPress) به طور پیشفرض دارای این فایل با تنظیمات اولیه هستند. اگر از WordPress استفاده می کنید، به طور پیش فرض عنوان صفحه به برچسب های H1 تعبیه شده است.

ایجاد راهنماهای گام به گام دقیق، از زمان های قدیم تا کنون بسیار رایج بوده است و آنها هنوز هم می توانند به خوبی باعث پیشرفت شما بشوند. از رایج ترین آنها می توان به اسکیما Rate (ستاره) و اسکیما FAQ (سوالات متداول) اشاره کرد. بنابراین آن مقاله را به یک مقاله آموزشی مرحله به مرحله تبدیل کردم که خیلی ساده می شد مراحل آموزشی آن را دنبال کرد. اگر به دنبال مقاله آنلاین و یا کتاب سئو محتوا هستید، بهترین منبع فارسی را برای شما مهیا دیدهایم. ۳- سئو داخلی نیز در سئو سایت فروشگاهی یکی از موارد بسیار مهم است، که می توانید با استفاده از مقاله سئو داخلی چیست و هم چنین ابزارهای سئو داخلی این مساله را نیز در سئو سایت فروشگاهی خود تقویت کنید. ساده ترین و سریع ترین راه این است که از سه ویژگی ارائه شده توسط Google استفاده کنید: پیشنهاد های گوگل، مردم نیز از شما می پرسند و جستجوی های مرتبط . گوگل پیشنهاد میکند که از سایت مپ در کنار این ابزار استفاده کنید تا موتورهای جستجو بتوانند صفحات را شناسایی کنند. اگر از وردپرس استفاده میکنید، افزونههایی برای این کار وجود دارند. یواست سئو یکی از محبوبترین پلاگینهای وردپرس است.

شاید تعجب کنیم که چرا ممکن است کسی بخواهد مانع از بازدید رباتهای وب از سایت خود شود. شاید استفاده از robots.txt برای برخی سایت های کوچک چندان ضروری نباشد. در پایان توجه به این نکته ضروری است که سئو هزینه نیست، سرمایه گذاری است. در انتخاب کلمه کلیدی به یک نکته توجه کنید. این یک فرصت تبلیغ برای شماست تا مخاطب خود را قانع کنید که روی لینک شما کلیک کند نه لینک سایت های دیگر. در این بین رتبه های برتر صفحه اول نتایج جستجو، یعنی جایگاه 1 تا 3 بیش از 60% کلیک ها را شامل می شوند و 40% بقیه کلیک ها به مابقی رتبه ها اختصاص داده می شود.

برای آنکه آنلاین شاپ را سئو کنید، باید از دو بخش استفاده کرده و در آن متن های سئو شده قرار دهیم و نکته مهم اینجاست که می بایست نظر کاربران برای شما بیش از سایت گوگل مهم بوده و در متن هایی که می نویسید به نیازهای کاربران در مورد محصولات پاسخ دهید. هر وب سایتی علاوه بر کلمات کلیدی اصلی، باید با نام برند خود در نتایج گوگل ظاهر شود تا کاربران بتوانند به آن راحت دسترسی پیدا کنند و مجبور نشوند تا آدرس سایت را دستی تایپ کنند. برای داشتن سایتی استاندارد، باید از استاندارد بودن سورس سایت، منوها و رابط کاربری اطمینان پیدا کرد. توضیحات صفحه همان چیزی است که جستجوگر در صفحه نتایج موتور جستجو مشاهده خواهد کرد.

پس سئو فقط برای موتورهای جستجو نیست و بخش زیادی از سئو برمیگرده به رابط کاربری، سرعت بارگذاری صفحات، کیفیت محتوا و… هر چه محتوایی که شما برای سایت خود آماده میکنید، جذاب و با کیفیت تر باشد، سایت شما رتبه و جایگاه بهتری پیدا میکند؛ اما محتوای شما باید چه ویژگیهایی داشته باشد که بتواند در سئو سایت موثر واقع شود؟ اطمینان از صحت کیفیت خدمات سئو در سایت مراجعه می کنند که این زیرمجموعه های سئو. از CSS استفاده کنید تا بخشهایی را ایجاد کنید که برجسته باشند و متن را بهبخشهای کوچک تری تبدیل کنند. لازم به ذکر است که گوگل همیشه توصیف متا شما را نشان نمی دهد، اما بسیاری از زمان ها از توضیح خودشان استفاده می کنند، که فکر می کنند برای مخاطب مناسب تر است . مثل زندگی که همیشه سیاه سیاه نیست و همیشه سفید سفید نیس، یک مفهوم میانه ای هم در سئو وجود دارد.

بسته به میزان رقابتی که در کلمات کلیدی شما وجود دارد سئو یک سایت ممکن است از چند هفته تا چند ماه برای رسیدن به نتیجه به زمان نیاز داشته باشد. اگر در نوشته یا صفحه خود به سایت دیگری لینک دادید، میتوانید یک ایمیل به آنها بزنید و از آنها بخواهید که مطلب شما را به اشتراک بگذارند. هرچه عنوان سئوی نوشته شده جذاب تر باشد، میزان کلیکی که دریافت می کند بیشتر خواهد بود. تولید محتوای جذاب و گیرا موجب می شود تا کاربر اطلاعات مورد نظر خود را از درون وب سایت شما پیدا کرده و در هنگام جستجوی دوباره در این زمینه، مستقیما وارد وب سایت شما گردد. این به این معنی است که برای ایجاد محتوا با ارتباط بیشتر با موضوعات گسترده شما نیاز دارید، شما نیاز دارید تا در محتوای خود از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید.

Subheadings جای خوبی برای استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در محتوای شما هستند. هنگامی که شما بر روی جستجو کلیک می کنید، گوگل نتایج شما را نشان می دهد و در میان آنها یک بخش به نام «مردم نیز از شما می پرسند» وجود دارد. بدون شک با انجام سئو بر روی وب سایت و قرار گرفتن در لینک های برتر صفحه اول گوگل بیش از 60% جستجوهای انجام شده با کلیک بر روی وب سایت شما به نتجیه خواهد رسید. در نوامبر سال 2011 گوگل رسما اعلام کرد که آپدیت الگوریتم تازگی محتوا گوگل روی بیش از 35 درصد کلمات کلیدی تاثیر خواهد گذاشت. واکنشگرا و یا ریسپانسیو بودن، جایگاه ویژهای برای سایتها در موتورهای جستجو ایجاد خواهد کرد. بهینهسازی اصولی میتواند منجر به افزایش ترافیک یک سایت یا مشتریان یک فروشگاه اینترنتی شود. سئو یا همان بهینهسازی موتورهای جستجو راهی برای فهم بهتر مطالب وبسایت توسط موتورهای جستجو است.

افزونه ووکامرس یکی از بهترین افزونه ها برای سایت فروشگاهی است که به کمک آن می توانید محصول مورد نظرتان را تعریف کرده و عنوان، دیسکریپشن، تصاویر و… در 15 فوریه همین سال بود که عبارت سئو برای نخستینبار توسط جان اودت یکی از بازاریابهای مطرح در آن زمان مطرح شد. با بیشتر شدن رقابت میان کسب و کارها، گرفتن جایگاه در یک عبارت ارزشمند نیز دشوارتر میشود. تکنیک های دیگری نیز با عنوان سئو کلاه خاکستری وجود دارند که در واقع تکنیک های اشتباه و کلاه سیاهی هستند که هنور توسط گوگل شناسایی نشده اند ولی در هر به روزرسانی الگوریتم ها احتمال شناسایی آن ها و در نتیجه جریمه شدن سایت شما توسط گوگل وجود خواهد داشت. استثنا به این قانون زمانی است که شما یک نام تجاری قوی دارید که مردم به راحتی می توانند آن را شناسایی کنند، شما می توانید دامنه خود را در عنوان داشته باشید.

این ها نامزدهای خوبی هستند که در زیر عنوان های خود استفاده می کنند. البته این دیگر هنر شماست که بتوانید بازدیدهای هدفمند هدایت شده به سمت وبسایت خود را هدر ندهید و حداقل به شیوهای هوشمندانه آدرس ایمیل و یا شماره همراه بازدید کنندگان را دریافت کنید تا در روزهای آتی بتوانید با این مشتریان بالقوّه در ارتباط باشید و آنها را دوباره به وبسایت خود باز گردانید و حتّی آنها را به یکی از بازدیدکنندگان حرفهای وبسایت خودتان تبدیل کنید. سئو به وب سایت شما کمک می کند تا با بهبود جایگاه وب سایت، بتوانید رتبه های ارزشمند گوگل را از آن خود کنید. به عنوان یک گزارش فکر کنید که نیاز دارد یک عنوان (h1) و زیر عنوان (h2، h3) داشته باشد. حضور در شبکههای اجتماعی دو مزیت بزرگ برایتان دارد. با این حال نمیتواند جای ابزارهایی مانند شبکههای اجتماعی و استراتژی محتوا را در بازاریابی اینترنتی بگیرد. یک سرمایه گذاری سودبخش که اگر با برنامه ریزی و استراتژی صحیح، توسط تیمی متخصص بر روی وب سایت شما پیاده سازی شود می تواند موجب افزایش چند صد برابری ترافیک ورودی به سایت شما و در نتیجه افزایش درآمد شما بسیار بیشتر از آنچه می اندیشید شود.

سئو یعنی بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو در انگلیسی به اختصار به آن SEO گفته میشود. جالب است بدانید دن مورگان در WebSpection در کمتر از چهار روز با بهینهسازی تصویر خود به رتبه ۱ در Google Images رساند و رابی ریچاردز با افزودن تگهای جایگزین تصویر، فشرده سازی تصاویر و چند ترفند دیگر سئو، ۱۵۰۷۳۲ بازدید ایجاد کرد. از این رو وظیفه متخصصین و کارشناسان سئو به روز نگه داشتن علم و دانش خود و پیاده سازی این علم و دانش به روز شده بر روی وب سایت شماست. لازم نیست دامنه خود را در عنوان بگذارید – نیازی نیست دامنه خود را در عنوان بگذارید، زیرا این به طور خودکار توسط Google انجام می شود. سئوی فنی به بهینه سازی ساختار و عملکرد سایت و برخی از بهبودهای مرتبط با سرور اشاره دارد که به موتورهای جستجو کمک می کند تا سایت شما را به طور مؤثرتری بخزند و ایندکس کنند. با دیدن چنین تصویری که نشان میدهد تنها 262 صفحه از صفحات ثبت شده در گوگل ایندکس شده اند، شاید تصمیم به اخراج سئو کار خود بگیرید! آن اتاق فرمان معروف، ابزار گوگل سرچ کنسول است که پس از ثبت نام، از قسمت چپ وارد Sitemaps میشویم و آدرس سایت مپ خود را وارد میکنیم.