
بروزرسانی: 31 خرداد 1404
4 راه برای یافتن کلمات کلیدی سوال (با مثال)
سؤالات، سؤالات، سؤالات.
همه سوالاتی دارند. و بیشتر اوقات، مستقیماً به گوگل و سایر انجمن های آنلاین برای جستجوی پاسخ ها سر می زنند.
مطالعات نشان داده است که 14.1 درصد از جستجوهای گوگل را کلمات کلیدی پرسشی تشکیل می دهند:

توجه: اگر فکر می کنید این رقم پایین است، به خاطر داشته باشید که 14.1٪ از آن است 3.5 میلیارد جستجوی روزانه، که برابر است 490 میلیون سوال در روز
علاوه بر این، رایج ترین انواع کلیدواژه های سوال عبارت بودند از: "چگونه" (8.07%) و "چی" (3.4%):

اما یک چیز مشترک که سؤالات وجود دارد این است که آنها معمولاً اصطلاحات طولانی هستند که به احتمال زیاد ناشی از افزایش جستجوی صوتی است.
خواه این یک سوال سریع در مورد نحوه آسیاب کردن دانه های قهوه باشد یا یک سوال تحقیقاتی عمیق در مورد بهترین سیستم ERP برای پیاده سازی، مردم به دنبال پاسخ هستند.
و این راه را برای شما هموار می کند تا وارد عمل شوید و بهترین پاسخ های ممکن را ارائه دهید و در عین حال مردم را با محصول، خدمات یا پیشنهاد وابسته خود آشنا کنید.
اما چگونه می توان فهمید که مردم چه سوالاتی می پرسند؟ خوب، این همان چیزی است که این پست در مورد آن است.
زیرا من چهار روش سریع را به شما نشان خواهم داد که از آنها برای یافتن بارهای با کیفیت استفاده می کنم فرصت های کلمه کلیدی مبتنی بر سوال.
بیایید شروع کنیم!
چرا کلمات کلیدی مبتنی بر سوال می توانند معدن طلا باشند؟
کلمات کلیدی مبتنی بر سوال می توانند به چند دلیل ارزشمند باشند:
1. قصد بالا
دلیل اول این است که کلمات کلیدی مبتنی بر سوال اغلب دارای مقدار زیادی هستند درجه بالاتری از قصد.
اگر در مورد آن فکر کنید، وقتی افراد سؤالاتی را در نوار جستجو وارد می کنند، اغلب به دنبال پاسخی خاص برای مشکل خاصی هستند که دارند و مهمتر از آن، آن را سریع می خواهند.
بنابراین این یک فرصت عالی برای شما است که محصول یا خدمات خود را وارد گفتگو کنید و آن را به عنوان راه حلی برای مشکل آنها به نمایش بگذارید.
2. رقابت کم
دلیل دوم این است که، در بیشتر موارد، کلمات کلیدی مبتنی بر سوال دارای مقدار زیادی هستند درجه پایین رقابت کلمات کلیدی. و در نتیجه، اصلاً نیازی به ایجاد محتوای طولانی یا ساخت هیچ بک لینکی برای رتبه در صفحه اول برای این شرایط ندارید.
4 روش برای مقیاس بندی تحقیقات کلیدواژه مبتنی بر سؤال
در این بخش، 4 تاکتیک را بررسی می کنیم که می توانید از آنها برای مقیاس بندی تحقیقات کلمات کلیدی مبتنی بر سؤال خود استفاده کنید.
یادداشت سردبیر: من استفاده خواهم کرد سمروش برای تاکتیک های این راهنما اگر به این پلتفرم علاقه دارید، خوانندگان من می توانند از آن استفاده کنند این خطک (aff) برای دریافت یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه با دسترسی کامل.
1. گزارش های کلیدواژه مبتنی بر سوال
اولین تاکتیکی که قرار است از آن استفاده کنیم، گزارش های کلیدواژه مبتنی بر سوال است.
اکثر پلتفرم های برتر SEO، مانند Semrush و Ahrefs، به شما اجازه می دهند که یک مبحث seed وارد کنید و یک گزارش کلمه کلیدی مبتنی بر سوال برای آن عبارت دریافت کنید.
به عنوان مثال، در Semrush:
- سپس بر روی آن کلیک کنید سوالات برگه:


اکنون، در گزارش، می توانید فهرستی جامع از موضوعات بالقوه مبتنی بر سؤال را مشاهده کنید که می توانید از آنها برای نوشتن مقاله یا صفحه پشتیبانی استفاده کنید که نشان می دهد چگونه محصول یا پیشنهاد وابسته شما به یک مشکل رسیدگی می کند یا به یک سؤال خاص پاسخ می دهد.
در بالای گزارش، می توانید سؤالات معمولی زیادی را که ممکن است انتظار داشته باشید ببینید. به عنوان مثال:
- چرا CRM مهم است؟
- CRM مخفف چیست؟
- نرم افزار CRM چیست؟
اما همانطور که صفحه را به پایین اسکرول می کنید، می توانید سوالاتی مانند:


بنابراین اینجا جایی است که می توانید برای استفاده از CRM، و همچنین توضیح نحوه کارکرد یک CRM، محتوایی در مورد کسب و کار ایجاد کنید.
سپس، همانطور که بیشتر به سمت پایین حرکت می کنید، سوالات دقیق تری دریافت می کنید مانند: "آیا CRM را می توان با ERP ادغام کرد؟"


در اینجا می توانید نشان دهید که چگونه یک CRM می تواند با یک سیستم ERP یکپارچه شود و سپس نشان دهید که چگونه CRM خاص شما با راه حل های ERP ادغام می شود.
در نهایت، اگر بیشتر به سمت پایین حرکت کنید، می توانید سوالاتی مانند:
- چگونه یک سیستم CRM را انتخاب کنیم؟
- چگونه یک پایگاه داده CRM نگهداری کنیم؟


در این مرحله، می توانید ویژگی های مختلفی را که ممکن است در CRM جستجو می کنید، فراخوانی کنید و آنها را با محصول خود هماهنگ کنید. به طور مشابه، می توانید نحوه استفاده از محصول خود را برای انجام کارهای مهم مانند نگهداری پایگاه داده CRM توضیح دهید.
اساساً، هرچه بیشتر به سمت پایین حرکت کنید، اغلب رقابت کمتری پیدا می کنید و فرصت های کلیدی فوق العاده خاص را برای هدف گیری پیدا می کنید.
همچنین توجه داشته باشید، می توانید معیارهای دشواری کلمه کلیدی را مشاهده کنید، که به شما می گوید رتبه بندی هر سوال آسان، ممکن یا دشوار است. و در بالای گزارش، می توانید تفکیک خاص این معیارها را ببینید:
- خیلی سخت: 85-100%
- سخت: 70-84٪
- دشواری: 50-69٪
- ممکن: 30-49٪
- آسان: 15-29٪
- بسیار آسان: 0-14٪


و در صورت تمایل، می توانید لیست خود را برای یک آستانه سفارشی فیلتر کنید.
بنابراین، اگر از Semrush یا Ahrefs یا ابزارهای مشابه استفاده می کنید، می توانید به سادگی کلیدواژه های دسته بندی محصول یا خدمات اصلی خود را وارد کنید و سپس شروع به بررسی و انتخاب کلمات کلیدی کنید که بیشتر دوست دارید مستقیماً در داخل برنامه.
نکته: می توانید از Semrush استفاده کنید قصد و گروه بندی فیلترهایی برای آشکارسازی سریع فرصت های کلیدواژه مبتنی بر سؤال با بالاترین هدف:


2. Mine the People Also Ask Box
تاکتیک دومی که ما از آن استفاده خواهیم کرد، ماینینگ است مردم همچنین می پرسند جعبه
این روزها، اگر یک کلمه کلیدی را در گوگل وارد کنید، اغلب این کادرهای People also Ask را مشاهده خواهید کرد:


اینها به معنای واقعی کلمه سوالاتی هستند که مردم به گوگل وارد می کنند.
آنها می توانند موضوعات بسیار خوبی برای نوشتن محتوا باشند، به خصوص اگر به دنبال محتوای خوشه ای در اطراف برخی از صفحات ستونی یا حتی موضوعات مستقل مبتنی بر سؤال برای نوشتن در وبلاگ خود هستید، یا شاید یک صفحه پشتیبانی یا چیزی شبیه به آن.
اکنون، متوجه می شوید که اگر روی یک پاسخ کلیک کنید، کادر People also Ask را گسترش می دهد و نتایج بیشتری را نشان می دهد:


اما اگر چندین موضوع بذر را جستجو می کنید، شما دردسر تحقیق، کپی و چسباندن کلمات کلیدی را یکی یکی نمی خواهید. این برای همیشه طول می کشد، درست است؟
بنابراین، در عوض، می توانید از یک ابزار کوچک زیبا، یک افزونه رایگان کروم، به نام استفاده کنید سئو مینیون.
یادداشت سردبیر:
سریع فریاد بزن استیو توث در نوت بوک سئو. من برای اولین بار در مورد این افزونه از لیست ایمیل SEO Notebook او متوجه شدم. اگر آن را بررسی نکرده اید، به شدت آن را توصیه می کنم، زیرا او هر هفته محتوای بسیار جذاب و کاربردی را به اشتراک می گذارد.
هنگامی که آن را نصب کردید، این کادر را در سمت راست بالای SERP ها خواهید دید:


روی منوی کشویی «همه نتایج ارگانیک» کلیک کنید و سپس تعداد رکوردهایی را که می خواهید صادر کنید انتخاب کنید. برای مثال، اساساً می توانید 100 یا 200 نتیجه برتر را از کادر People Also Ask صادر کنید.


هنگامی که آن را انتخاب کردید، روی "Go" کلیک کنید و منتظر بمانید تا داده ها را جمع آوری و دانلود کند. یک فایل CSV خواهید دید که چیزی شبیه به این با چهار ستون خواهد بود – عنوان PPA، متن، URL و عنوان URL:


حالا به ستون A بروید و همه این کلمات کلیدی را کپی کنید.
بعد، را باز کنید نمای کلی کلمه کلیدی Semrush گزارش دهید، 100 کلمه کلیدی را بچسبانید و روی "Analyze" کلیک کنید:


Semrush به شما خواهد داد حجم جستجو، به علاوه دشواری کلمه کلیدی درصد و چند معیار دیگر:


اکنون می توانید از این روش برای جمع آوری سریع معیارهای حجم جستجو و دشواری کلمات کلیدی برای همه آن سؤالاتی که به تازگی از کادر People also Ask استخراج کرده اید، استفاده کنید.
توجه داشته باشید: برای هر 100 نتیجه، ممکن است فقط یک یا دو موضوع مناسب و جالب دریافت کنید. اما اگر از چندین کلمه کلیدی seed استفاده می کنید، می توانید با تعداد انگشت شماری از کلمات کلیدی استفاده کنید رقابت کم، موضوعات مبتنی بر سوال برای نوشتن
و این دومین راه، واقعاً سریع و آسان برای مقیاس بندی فرآیند تحقیق کلمه کلیدی مبتنی بر سؤال است.


3. Mine Subreddits
تاکتیک سوم استخراج subreddits است.
یک میلیون و یک ساب ردیت تقریباً برای هر موضوعی وجود دارد، درست است؟ فقط یک موضوع مرتبط با محصول، خدمات یا پیشنهاد وابسته خود را جستجو کنید. یا حتی می توانید رقبای خود یا نقاط دردناک شخصیت خود را جستجو کنید.
این لیست ادامه دارد و ادامه دارد، بنابراین از صلاحدید خود در اینجا استفاده کنید.
اما بیایید بگوییم، برای مثال، اگر به موضوع CRM خود برگردیم، اگر من وارد CRM شوم، یک Subreddit در اینجا با 5600 مشترک وجود دارد، درست است؟


بنابراین، تنها کاری که انجام می دهید این است که فقط آن را وارد کنید subreddit به تحقیقات ارگانیک گزارش در سمروش (aff). اطمینان حاصل کنید که زیرپوشه انتخاب شده است، و سپس می توانید روی دسته ای از فیلترهای پیشرفته لایه لایه کنید.
مثلا من انتخاب کردم حجم 20 پلاسو سپس یک فیلتر پیشرفته به آن اضافه کردم شامل تعداد کلمات بیشتر از دو باشد:


اگر نتایج را به پایین اسکرول کنید، می توانید شروع به دیدن برخی موضوعات احتمالی کنید. باز هم، فقط به دنبال نمرات KD سبز یا زرد روشن هستید، زیرا آنها رقابت کمتری دارند، می توانید موضوعات مقایسه ای زیادی را مشاهده کنید.
به عنوان مثال، شما می توانید کلمات کلیدی معمولی مانند «HubSpot در مقابل Salesforce» و "بهترین CRM شخصی".
اما در اینجا یک مورد جالب وجود دارد، “CRM سازگار با HIPAA” با 320 جستجو و یک کلمه کلیدی آسان در نظر گرفته می شود.


بنابراین این موضوع می تواند موضوع خوبی برای فهرست یا «در یک CRM سازگار با HIPAA چیست؟» باشد. یا چیزی در همین راستا
همانطور که به پایین اسکرول می کنید، موضوعات مقایسه ای مانند "بهترین CRM برای باشگاه ها" و "بهترین CRM برای پیمانکاران" را مشاهده خواهید کرد.
یا سوال مثال دیگری، "آیا HubSpot HIPAA مطابقت دارد؟"


مطمئن نیستم که هست؟ اما اگر اینطور نبود و شما یک رقیب HubSpot هستید، می توانید یک پست بنویسید که HubSpot با HIPAA سازگار نیست، اما ما این کار را انجام می دهیم. و سپس نشان دهید که چگونه با HIPAA سازگار هستید.
این نوع کلمه کلیدی مبتنی بر سوال می تواند تمایز خوبی باشد.
می توانید با افزودن فیلترهای بیشتر آزمایش کنید، برای مثال، فقط کلمات کلیدی را با اصلاح کننده های خاصی مانند «بهترین» یا «بالا» جستجو کنید تا انواع مختلفی از کلمات کلیدی مبتنی بر سؤال را کشف کنید.
بنابراین، تعداد زیادی subreddit برای کاوش و استخراج کلمات کلیدی مبتنی بر سوال وجود دارد.
4. نخ های Quora پرترافیک را استخراج کنید
تاکتیک نهایی استخراج نخ های Quora با ترافیک بالا است.
Quora انجمن دیگری است که گاهی اوقات برای کلمات کلیدی مبتنی بر سوال به تنهایی رتبه خوبی دارد. بنابراین حتی اگر فقط به سؤالات به طور خاص در این انجمن پاسخ دهید، می توانید از این طریق ترافیک ارجاع خوبی دریافت کنید.
اما روشی که ما از آن استفاده خواهیم کرد، استخراج موضوعات مبتنی بر سوال است.
بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که به آن بیایید سمروش تحقیقات ارگانیک دوباره گزارش دهید، سپس:
- دامنه ریشه – quora.com را وارد کنید
- آستانه دشواری کلمه کلیدی خود را تنظیم کنید
- لایه بر روی برخی از اصلاح کننده های کلمه کلیدی
به عنوان مثال، برای مبحث مبتنی بر سؤال روغن ریش، ممکن است بخواهید «روغن ریش» و «چگونه» یا «روغن ریش» و «بهترین» را وارد کنید:


همانطور که صفحه را به پایین اسکرول می کنید، می توانید تعداد زیادی از سوالات کم رقابت (با نمره KD سبز) را برای هدف گذاری مشاهده کنید. به عنوان مثال:
- چند وقت یکبار از روغن ریش استفاده می کنید؟
- چند بار باید روغن ریش بزنید؟
- چقدر طول می کشد تا روغن ریش عمل کند؟


سؤالات جالب دیگری از Quora وجود دارد که ممکن است قبلاً در تحقیقات ارگانیک منظم خود ندیده باشید.
دوباره، روی "+" نماد در کنار هر کلمه کلیدی مبتنی بر سوال مرتبط برای اضافه کردن خودکار آنها به لیست کلیدواژه اصلی خود.
سپس، فهرست اصلی را صادر کنید، به تقویم محتوای خود اضافه کنید، و شروع به ایجاد خلاصه و اختصاص دادن به نویسندگان کنید.
افکار نهایی
بنابراین، این چهار راه بسیار سریع هستند که می توانید از آنها برای یافتن تعداد زیادی از موضوعات کلیدواژه مبتنی بر سؤال استفاده کنید.
علاوه بر این، اگر از ابزاری مانند Semrush برای بارگیری سوالات PAA، subreddit یا Quora استفاده می کنید، می توانید فهرست کلمات کلیدی خود را مستقیماً در مدیریت کلمات کلیدی Semrush بسازید. سپس همه آن موضوعات را به یک صفحه گسترده صادر کنید و شروع به تولید محتوا در اطراف آن کنید.
در نظرات به ما اطلاع دهید که از کدام تاکتیک برای مقیاس بندی تحقیقات کلمات کلیدی مبتنی بر سؤال خود استفاده می کنید.


منبع: https://www.robbierichards.com/seo/question-keywords/