7 سوال کلیدی و ابزار برای ارزیابی افت رتبه های جستجوی شما
انتشار: تیر 26، 1403
بروزرسانی: 27 خرداد 1404

7 سوال کلیدی و ابزار برای ارزیابی افت رتبه های جستجوی شما


اگر در حال تجزیه و تحلیل کاهش ترافیک جستجوی ارگانیک وب سایت خود هستید و می خواهید ارزیابی کنید که آیا این به دلیل یک به روز رسانی گوگل، یا اگر به دلیل چیز دیگری باشد: تغییر در نمایان بودن جستجو و CTR به دلیل تغییر ویژگی جستجو، تغییر در رفتار جستجو یا فصلی ... در اینجا 7 سوال کلیدی برای پرسیدن و ترکیبی از ابزارهای سئو رایگان و پولی برای استفاده برای شناسایی وجود دارد. علت، پرس و جوها، صفحات و همچنین برای به دست آوردن مهم ترین اطلاعات برای شروع اقدام برای بهینه سازی، در صورتی که کاهش برای ادامه هدف گذاری عبارت های مربوطه باشد.

1. آیا کاهش ترافیک جستجوی ارگانیک من با تغییر نمایان بودن به روزرسانی جستجوی Google یا تغییر عمده محتوای مرتبط است؟

از کنسول جستجوی گوگل به همراه موارد رایگان استفاده کنید برنامه افزودنی کروم GSC Guardian، به راحتی می توانید به روز رسانی های اصلی گوگل را به همراه معیارهای عملکرد سایت خود مشاهده کنید. من به شدت توصیه می کنم این کار را همزمان با فیلتر کردن به ازای هر کشور و دستگاه، و همچنین تقسیم بندی و تجزیه و تحلیل برندها در مقابل غیر مارک ها، علاوه بر تکامل کلی در طول زمان، برای شناسایی الگوها انجام دهید.

در اهرفس گزارش های «نمای کلی» همچنین به شما امکان می دهد به راحتی تحول کلی ترافیک جستجوی ارگانیک (و برداشت ها) را در مقایسه با کلمات کلیدی رتبه بندی شده در مقابل صفحات، همراه با تغییرات محتوای Google Updates و صفحات سایت خود در جدول زمانی مشاهده کنید، که می تواند بسیار مفید باشد. فقط یک ارتباط را از به روزرسانی های جستجو و همچنین انتشارات اصلی سایت خود (یا حتی تغییرات ناخواسته) مشاهده کنید.

2. پرس و جوها و صفحاتی که بیشترین کاهش (و همچنین افزایش) را داشته اند کدامند؟

هنگامی که متوجه شدید که کاهش یا افزایشی وجود دارد که می خواهید تجزیه و تحلیل کنید، زمان آن رسیده است که مشخص کنید کدام صفحه ها و پرس و جوها تحت تأثیر قرار گرفته اند. می توانید از ویژگی مقایسه گزارش کنسول جستجوی گوگل به همراه موارد رایگان استفاده کنید Google Search Console Enhanced Analytics برای بازه های زمانی مورد نظر، نه تنها عددی، بلکه درصد تفاوت در کلیک ها، برداشت ها، میانگین CTR یا موقعیت متوسط \u200b\u200bرا نیز بدست آورید.

علاوه بر بخش بندی برای جستارهای مارک دار و غیر مارک، من همچنین به شدت توصیه می کنم که این مقایسه را در هر نوع صفحه نیز به طور جداگانه انجام دهید: فهرست ها، محصولات، راهنماها و غیره با تقسیم بندی در ساختار URL صفحه، و همچنین ظاهر جستجو با استفاده از فیلترهای گزارش، برای شناسایی آسانتر الگوها

3. آیا کاهش یا افزایش ترافیک فقط با تغییر موقعیت یا تغییر نمایش ها و/یا CTR مرتبط است؟

داده های مقایسه را به برگه ها صادر کنید تا داده ها را راحت تر فیلتر کنید، و مشخص کنید کدام عبارت ها یا صفحاتی هستند که واقعاً به دلیل افت در موقعیت متوسط، کلیک ها کاهش پیدا کرده اند، و آن هایی که در حالی که کلیک کاهش یافته اند، در واقع در موقعیت متوسط \u200b\u200bافت نکرده اند. و افت در عوض با کاهش در نمایش ها یا CTR مرتبط است.

می توانید پرس و جوها/صفحه هایی را که برای تجزیه و تحلیل شما معنادار نیستند، بسته به هدفتان فیلتر کنید، برای مثال، اگر به دنبال شناسایی آن هایی هستید که از رتبه بندی واقعی کاهش یافته است.

همچنین، حتی اگر به دنبال شناسایی جستارها و صفحاتی هستید که در رتبه بندی افت کرده اند، شناسایی و تجزیه و تحلیل مواردی که در همان زمان افزایش یافته اند نیز مفید خواهد بود، تا بتوانید تفاوت های این صفحات و پرس و جوها را در مقایسه با آن هایی که افت کرده اند ارزیابی کنید. ، و از آن بیاموزید.

4. آیا کاهش ترافیک ناشی از کاهش ویژگی های SERP است؟

متأسفانه همه ویژگی های جستجو از طریق فیلتر ظاهر جستجوی گزارش عملکرد کنسول جستجوی Google نشان داده نمی شوند، بنابراین اگر می خواهید دوبار بررسی کنید که آیا کاهش ترافیک با کاهش دید بسیاری از ویژگی های جستجوی دیگر که در آنجا نشان داده نشده اند مرتبط است، می توانید از ابزارهای پولی استفاده کنید که مقایسه آسانی را برای آن ها نشان می دهند و ارائه می دهند، مانند گزارش تغییرات موقعیت Semrush، که دارای فیلتر «ویژگی های SERP» است، که تغییر در ترافیک همراه با کاهش ویژگی های جستجو را برای انتخاب شده نشان می دهد. دوره زمانی

5. کدام صفحات افزایش یافته در حالی که رتبه شما کاهش یافته است؟

برای ارزیابی اینکه چرا صفحات شما به دلیل جستارهای مرتبط و هدفمند شما افت کرده اند، و اینکه چه چیزی را برای بهبود اولویت بندی کنید، مهم است که شناسایی و ارزیابی کنید که چه صفحاتی در رتبه بندی بهبود یافته اند در حالی که شما کاهش یافته اید، و تفاوت بین صفحات شما و آنها: از نوع محتوا، قالب. ، تجربه و غیره ضروری است که یک تحلیل جامع انجام دهیم. شما می توانید این کار را برای پرس و جوهای برتر از انواع مختلف با استفاده از مقایسه SERP یا داده های تاریخی که ابزارها دوست دارند انجام دهید سیستریکس یا اهرفس پیشنهاد

6. کدام صفحات برای گروهی از جستارهایی که صفحات شما در رتبه بندی آنها کاهش یافته اند، دید بیشتری را به خود جلب می کنند؟

برای شناسایی بهتر شکاف محتوای محتوای حذف شده خود در مقابل محتوای برنده، باید صفحاتی را که اکنون در حال مشاهده بیشتر برای گروه جستجوهایی که سایت شما برای آنها کاهش یافته است، ارزیابی کنید. شما می توانید این کار را با ابزارهایی مانند رتبه بندی وب پیشرفته که دارای یک گزارش "سهم بازار" هستند که می توانید برای هر گروهی از کلمات کلیدی ردیابی شده تنظیم کنید، و همچنین نشان می دهد که آن URL ها از سایت های برنده برتر دیده می شوند که از جستجوهای ارزیابی شده بیشتر دیده می شوند.

آیا الگوی واضحی از این صفحات و همچنین سایت های مادر وجود دارد که اکنون از شما بالاتر است؟

7. صفحاتی که بیشترین کلیک را برای صفحات کاهش یافته شما جذب می کنند کدام صفحات هستند؟

فراتر از قابلیت مشاهده رتبه بندی: کلیک ها به کجا می روند؟ همچنین می توانید با استفاده از آن صفحاتی که بیشترین کلیک را از گروه جستجوهایی که برای آنها رها کرده اید، ارزیابی کنید. مشابه وب گزارش تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی برای یک لیست کلمات کلیدی شخصی شده، به شما امکان می دهد به سرعت ببینید که کدام صفحات برنده اکثر کلیک ها را برای جستجوهای تجزیه و تحلیل شده در هر سایت به همراه ویژگی های رتبه بندی شده SERP جذب می کنند.

وقت آن رسیده است که دلایل بالقوه افت رتبه خود را ارزیابی کنید!

پس از پاسخ دادن به سؤالات قبلی، بهتر است بدانید که آیا سایت شما واقعاً تحت تأثیر یک به روزرسانی خاص تأثیر منفی گذاشته است یا خیر، یا اینکه رتبه شما واقعاً کاهش یافته است یا اینکه تغییر در CTR به دلیل تغییر در ویژگی های جستجو بوده است. . و اگر رتبه بندی شما واقعاً کاهش یافته است، اکنون باید بدانید که برای کدام پرس و جوها و انواع صفحات، ویژگی ها و تفاوت های اصلی در مقایسه با مواردی که از سایت شما و سایرین بهبود یافته اند، تا یک برنامه اقدام بهینه سازی یا ایجاد محتوا با اولویت ایجاد کنید.

هنگام تجزیه و تحلیل افت رتبه به منابع و نکات بیشتری نیاز دارید؟ این ویدیو را تماشا کنید!



منبع: https://www.aleydasolis.com/en/search-engine-optimization/seo-rankings-drops-analysis/