SEO ROI Calculator - به راحتی بازده سرمایه گذاری SEO را محاسبه کنید Serped.com
انتشار: فروردین 07، 1402
بروزرسانی: 25 تیر 1404

SEO ROI Calculator - به راحتی بازده سرمایه گذاری SEO را محاسبه کنید Serped.com


همانطور که می دانید، SERPed.net به شما اجازه می دهد تا لیست کلمات کلیدی خود را بدون توجه به ابزارهایی که برای یافتن آنها استفاده کرده اید ایجاد کنید.

خوب، ما اخیرا یک ویژگی جدید به نام اضافه کردیم "ماشین حساب بازگشت سرمایه سئو"، به ابزار "فهرست کلمات کلیدی" ما. همانطور که حدس می زنید، این ویژگی به شما کمک می کند بازگشت سرمایه را محاسبه کنید، چه برای خودتان یا یک مشتری بالقوه.

تصور کنید می خواهید یک لیست کلمات کلیدی را به یکی از مشتریان بالقوه خود پیشنهاد دهید. فهرستی از کلمات کلیدی که آنها باید هدف قرار دهند و شما می توانید به آنها کمک کنید تا در رتبه بندی آنها قرار گیرند... برای اینکه به شما کمک کند آنها را متقاعد کنید تا شما را استخدام کنند، ممکن است بخواهید به آنها بگویید که به طور بالقوه چقدر می توانند از رتبه بندی این کلمات کلیدی کسب کنند.

این دقیقاً همان کاری است که می توانید با ویژگی جدید «ماشین حساب بازگشت سرمایه SEO» ما انجام دهید، که به عنوان بخشی از ابزار «فهرست کلمات کلیدی» ما در دسترس است.

نحوه استفاده از ماشین حساب SEO ROI

مرحله 1: فهرست کلمات کلیدی را باز یا ایجاد کنید

برای دسترسی به لیست کلمات کلیدی خود، منوی "TOOLS" را باز کنید و روی "فهرست کلمات کلیدی" در زیر دسته "تحقیق کلمات کلیدی" کلیک کنید. اینجاست که می توانید به لیست کلمات کلیدی که ایجاد کرده اید دسترسی داشته باشید.

اگر هنوز فهرست کلمات کلیدی ایجاد نکرده اید و نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید، مطمئن شوید ویدیوی آموزشی ما را تماشا کنید.

همانطور که قبلاً ذکر شد، می توانید فهرست کلمات کلیدی را از هر یک از ابزارهای «تحقیق کلمات کلیدی» ما ایجاد کنید: تحقیقات نهایی، رتبه بندی در کجا، کلمات کلیدی دم بلند…

هشدار: این مرحله کلیدی است و اگر قبلاً فهرست کلمات کلیدی ایجاد نکرده باشید، نمی توانید از ویژگی SEO ROI Calculator استفاده کنید.

در اینجا لیست کلمات کلیدی به نظر می رسد:

فهرست کلمات کلیدی

این لیست شامل انواع اطلاعات مفید، از جمله حجم جستجو، روند، هزینه هر کلیک، ارزش ترافیک و رقابت پرداخت به ازای کلیک است.

همانطور که ممکن است متوجه شوید، یک دکمه جدید "Show SEO ROI Calculator" در بالا سمت راست وجود دارد. به سادگی بر روی آن کلیک کنید و 3 ستون جدید را مشاهده خواهید کرد: "تصرف ترافیک"، "ترافیک ماهانه" و "هزینه خرده فروشی".

ماشین حساب SEO ROI

مرحله 2: مقادیر "Traffic Capture" را وارد کنید

ضبط ترافیک – این میزان ترافیکی است که می توانید از رتبه بندی برای این کلمه کلیدی خاص انتظار داشته باشید.

در اینجا، باید برای هر کلمه کلیدی مقداری را وارد کنید که فکر می کنید مناسب است. به عنوان مثال، اگر انتظار دارید رتبه اول را کسب کنید، می توانید انتظار داشته باشید که 70 یا 80 درصد از کلیک ها را دریافت کنید. بدیهی است که این امر در میان موارد دیگر به ماهیت کلمه کلیدی نیز بستگی دارد.

ترافیک ماهانه – این حجم جستجو ضربدر درصد «تصرف ترافیک» است، به عنوان مثال 320 ضربدر 0.40 = 128، به این معنی که انتظار دارید 128 بازدید ماهانه از این کلمه کلیدی خاص داشته باشید.

هزینه خرده فروشی – این حجم جستجو ضربدر «هزینه به ازای هر کلیک» ضربدر درصد «تصرف ترافیک» است. به طور خلاصه، اگر بخواهید همان مبلغ را در تبلیغات گوگل خرج کنید، این هزینه است.

مرحله 3: اعداد کل را مرور کنید

علاوه بر 3 ستون جدید که نمایش داده می شود، جدولی را نیز مشاهده خواهید کرد که مجموعات مفیدی دارد.

جدول کل

کل حجم جستجو – این حجم جستجو برای همه کلمات کلیدی فهرست شده در جدول بالا است.

CPC متوسط – این صرفاً برای ایده دادن به شما است و در محاسبه بازده سرمایه گذاری در نظر گرفته نمی شود.

ارزش کل ترافیک - این مقدار ترافیک برای همه کلمات کلیدی فهرست شده در جدول بالا است.

کل ترافیک ماهانه – این میزان ترافیکی است که می توانید از رتبه بندی برای همه کلمات کلیدی لیست انتظار داشته باشید. همانطور که ممکن است حدس زده باشید، از مقادیر "Traffic Capture" استفاده می کند که در لیست کلمات کلیدی بالا وارد کرده اید.

کل هزینه خرده فروشی - درست مانند "متوسط \u200b\u200bCPC"، این فقط برای ارائه ایده است و در محاسبه بازده سرمایه گذاری در نظر گرفته نمی شود.

مرحله 4: "نرخ تماس"، "نرخ بسته شدن" و "ارزش طول عمر" را وارد کنید

در زیر جدول کل، جدول "بازده سرمایه" را خواهید دید.

جدول بازگشت سرمایه SEO

به سادگی مقادیر زیر را وارد کنید:

نرخ تماس – این درصدی از تعداد افرادی است که انتظار دارید با آنها ارتباط برقرار کنید. برای مثال، اگر 1000 بازدید در ماه داشته باشید، ممکن است بتوانید با 20 درصد از آنها از طریق ایمیل یا تلفن یا هر چیز دیگری ارتباط برقرار کنید. این در کل 200 سرنخ خواهد بود.

نرخ بسته شدن - این درصدی از تعداد معاملاتی است که انتظار دارید بسته شوند. به عنوان مثال، اگر 200 سرنخ دریافت کنید، می توانید انتظار داشته باشید که 10٪ از آنها را ببندید. این 20 معامله بسته خواهد بود.

ممکن است نیاز داشته باشید که این مقادیر را به شدت تغییر دهید، بسته به کسب و کار خود یا کسب و کار مشتری بالقوه خود.

همچنین باید یک را وارد کنید "ارزش طول عمر"، که مقدار پولی است که انتظار دارید از هر مشتری به دست آورید.

پس از انجام این کار، می توانید آن را مشاهده کنید بازگشت سرمایه گذاری، به صورت ارزش ماهانه و ارزش سالانه.

به عبارت دیگر، به عنوان مثال، اگر بخواهیم برای همه کلمات کلیدی در لیست رتبه بندی کنیم، می توانیم انتظار داشته باشیم که ترافیک زیادی ایجاد کنیم و سالانه 370080 دلار به دست آوریم.

برای مثال، اگر بخواهید بازده سرمایه گذاری را برای یک مشتری بالقوه محاسبه کنید، همین اصل است. شما فقط باید یک لیست کلمات کلیدی ایجاد کنید که فکر می کنید باید آنها را هدف قرار دهند، مقادیر مناسب را در این جدول وارد کنید و بازگشت سرمایه مورد انتظار را به آنها نشان دهید. سپس باید هزینه کمپین سئو را کسر کنید.

هنوز مشخص نیست؟ حتما ویدیوی آموزشی ما را تماشا کنید:

➡️ آیا هنوز عضو نشده؟ برای ثبت نام هم اکنون اینجا را کلیک کنید…

➡️ قبلا عضو هستید؟ اکنون وارد شوید و این ویژگی جدید را امتحان کنید!

اگر سؤال یا بازخوردی دارید، دریغ نکنید که در زیر نظر دهید.

به یاد داشته باشید که می توانید ما را نیز در این سایت پیدا کنید فیس بوک، توییتر و LinkedIN.



منبع: https://www.serped.com/seo-roi-calculator