آنچه رقبای شما نمی خواهند شما در مورد دسترسی بدانید
انتشار: آبان 24، 1403
بروزرسانی: 27 خرداد 1404

آنچه رقبای شما نمی خواهند شما در مورد دسترسی بدانید


EAA و بازاریابی

قبل از اینکه به پرونده های تجاری بپردازیم، در اینجا خلاصه ای سریع از نحوه ارائه EAA یک فرصت قابل فروش ارائه شده است.

  • سئوی پیشرفته: موتورهای جستجو وب سایت های کاربرپسند را در اولویت قرار می دهند و بهبود دسترسی با بهترین شیوه های سئو همراه است. با در دسترس قرار دادن محتوا برای همه کاربران، می توانید دید SERP را بهبود بخشید و ترافیک بیشتری را از جستجوی ارگانیک هدایت کنید.
  • افزایش دسترسی مخاطب: وب سایت های فراگیر به شما این امکان را می دهند که دسترسی خود را گسترش دهید، با مخاطبان بیشتری درگیر شوید و بخش های جدید مشتریان را کشف کنید. این شامل یک جمعیت شناسی ضروری اما اغلب نادیده گرفته می شود: تعداد فزاینده سالمندانی که کاربران مکرر اینترنت هستند.
  • افزایش حفظ و وفاداری: مصرف کنندگان امروزی ارزش محور هستند و وفاداری اغلب در نحوه حمایت برندها از فراگیر بودن ریشه دارد. انطباق با دسترس پذیری نشان دهنده تعهد شما به همه کاربران است، وفاداری را عمیق تر می کند و سرخوردگی را کاهش می دهد.
  • UX بهبود یافته در همه دستگاه ها: آسان تر کردن وب سایت ها برای پیمایش برای همه کاربران منجر به تجربیات رضایت بخش تر آنلاین می شود که می تواند به طور قابل توجهی بر رضایت کاربر، درک برند و نرخ تبدیل تأثیر بگذارد.
  • CPA پایین تر: ارتقای دسترس پذیری با ساده سازی سفرهای کاربر و کاهش نقاط اصطکاک، هزینه هر خرید شما را کاهش می دهد و مشتریان بالقوه را آسان تر پیدا می کنند، با محتوای شما تعامل می کنند و خرید می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موارد فوق، به وبینار آینده ما در 19 نوامبر، "دسترسی برای مزیت رقابتی: آنچه هر بازاریاب باید بداند" بپیوندید. حال اجازه دهید برخی از موارد فوق را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.

مورد 1: شما پول را روی میز می گذارید

یک مخاطب کم خدمت

با توجه به سازمان جهانی بهداشتاز هر 6 نفر، 1 نفر در سراسر جهان معلول است - این حدود 1.3 میلیارد نفر است. در انگلستان، 16.1 میلیون نفر - کمی بیش از 1 در 5 - با معلولیت زندگی می کنند. و درآمد قابل تصرف جهانی افراد دارای معلولیت (و خانواده نزدیک آنها) است بیش از 8 تریلیون دلار تخمین زده می شود.
با این حساب، اگر محتوای شما در دسترس نباشد، میلیون ها مشتری بالقوه را که پولی برای خرج کردن دارند حذف می کنید.

بله، همه آن افراد جمعیت هدف شما نیستند، بلکه هر یک از آنها توانست باشد. حتی اگر نیازهای کلیشه ای دسترسی دیجیتال نداشته باشند، هر فرد معلول می تواند نیاز دسترسی داشته باشد که بر نحوه تعامل آنها با محتوای آنلاین تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، یک کاربر ویلچر ممکن است نیاز داشته باشد تا با یک دست در یک وب سایت در تلفن خود حرکت کند در حالی که با دست دیگر صندلی خود را کنترل می کند.

و اگر در یک بازار بیش از حد اشباع شده، مانند صنعت مسافرت، فعالیت می کنید، چرا خود را در معرض ضرر فوری قرار می دهید؟ مطمئناً می خواهید با محتوای خود تا حد امکان به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید؟

فرصت تجاری

اگر محصولات یا خدمات شما مستقیماً برای افراد دارای معلولیت طراحی نشده است، فراموش کردن این گروه از مخاطبان که اغلب از آنها استفاده نمی شود، آسان است. با این حال، افراد دارای معلولیت همچنان با محتوای آنلاین درگیر هستند. ابزارهایی مانند صفحه خوان ها و نرم افزارهای تشخیص گفتار آنها را قادر می سازد این کار را انجام دهند. با اطمینان از مناسب بودن پلتفرم های دیجیتالی شما برای این ابزارها (بخوانید: در دسترس)، تجربه کاربری بهتر و مسیر آسان تری را برای این مخاطبان فراهم می کنید.

اما این همه ماجرا نیست. در دسترس قرار دادن وب سایت شما فقط به این معنی نیست که آن را برای افرادی که به صفحه خوان نیاز دارند قابل استفاده کنید.

وقتی در مورد دسترسی صحبت می کنیم، بیشتر ما به افراد دارای معلولیت جسمی فکر می کنیم - مانند افرادی که نابینا یا ناشنوا هستند (کسانی که آمار بالا را تشکیل می دهند) اما این همچنین گروه هایی از افراد با نیازهای دسترسی را نادیده می گیرد.

در دنیای دسترسی به وب، نیازهای دسترسی را می توان به سه گروه تقسیم کرد:

  • دائمی – نیازهای بلندمدتی که بر توانایی افراد در تعامل با محتوای دیجیتال تأثیر می گذارد. افراد کم بینا، افراد دارای ناتوانی جسمی (مانند فلج مغزی) یا افراد دارای ناتوانی های شناختی (مانند ADHD) در این گروه قرار می گیرند.
  • موقت – شرایط کوتاه مدتی که می تواند بر نیازهای دسترسی افراد تأثیر بگذارد. این گروه بیشتر شامل کسانی می شود که آسیب دیده اند یا کسانی که پس از جراحی بهبود می یابند.
  • موقعیتی – عوامل محیطی موثر بر دسترسی این دسته آخر می تواند از فراموشی عینک زدن تا داشتن اتصال Wi-Fi ضعیف متغیر باشد.
نموداری که طیف نیازهای دسترسی را با هدف ارتقاء درک و حمایت از جمعیت های مختلف نشان می دهد.نموداری که طیف نیازهای دسترسی را با هدف ارتقاء درک و حمایت از جمعیت های مختلف نشان می دهد.

نموداری که طیف نیازهای دسترسی را با هدف ارتقاء درک و حمایت از جمعیت های مختلف نشان می دهد.

این دو دسته آخر می توانند هر کسی را در هر زمانی تحت تاثیر قرار دهند. برای اینکه وب سایت شما واقعاً در دسترس باشد، باید این موارد را نیز در نظر بگیرید. من نمی گویم که باید وب سایت خود را برای مشتریانی طراحی کنید که دست های خود را شکسته اند، اما داشتن صفحه ای که کسی می تواند تنها با صفحه کلید خود در آن حرکت کند یا داشتن متن جایگزین واضح که تصویری را توصیف می کند که دیر بارگذاری می شود، شروع خوبی است.

اگر اکنون اقدام کنید، نسبت به رقبای خود برتری خواهید داشت. تا سال 2023، 96.3 درصد از وب سایت ها با WARC مطابقت نداشتند. اگر کانال های شما دستورالعمل ها را رعایت می کنند، نه تنها با در دسترس بودن به یک بازار جدید دست می زنید، بلکه احتمالاً آن را برای خودتان برای موارد قابل پیش بینی نیز خواهید داشت. پاداش؟ با در نظر گرفتن نیازهای دسترسی موقعیتی، می توانید افت را نیز کاهش دهید زیرا احتمال ناامیدی کاربران و خروج از سایت شما کمتر است.

مورد 2: وب سایت های قابل دسترسی از دید بیشتر بهره می برند

برندهایی که به بهبود سئو متعهد شده اند، از قبل می دانند که سئوی بهتر به افزایش دیده شدن برند منجر می شود. اما چیزی که ممکن است کمتر شناخته شده باشد این است عملکرد خوب SEO ارتباط نزدیکی با عملکرد خوب دسترسی دارد.

احتمالاً قبلاً در مورد آن شنیده اید دستورالعمل های دسترسی به محتوای وب در بالا ذکر شد، اما آیا می دانستید که چقدر شبیه دستورالعمل های سئو هستند؟

طبق WCAG، برای دستیابی به استاندارد AAA - بالاترین امتیاز - صفحه وب شما باید "عناوین واضح" و "عناوین بخش توصیفی" داشته باشد. این نه تنها برای دسترسی عالی است، بلکه به عنوان بهترین روش در صفحه و سئو نیز به کار می رود توصیه های خود گوگل.

این نوع همپوشانی ها بارها و بارها اتفاق می افتند، به این معنی که با در دسترس تر کردن وب سایت خود، به آن سئو نیز می دهید. بنابراین، با اجرای بهترین شیوه های دسترسی، نه تنها محتوایی ایجاد می کنید که به گروه مخاطبان اغلب نادیده گرفته می شود، بلکه اقداماتی را انجام می دهید تا در وهله اول آن محتوا را در مقابل آن افراد (و بقیه مخاطبان خود) قرار دهید.

برعکس، در جایی که رقبای شما فقط بر روی سئو و افزایش دید برند خود تمرکز می کنند، هیچ تضمینی وجود ندارد که محتوای آنها پس از رسیدن به صفحه، مطابق با نیازهای کاربران در دسترس باشد.

در حالی که تمرکز بر دسترسی به عملکرد ارگانیک شما کمک می کند، شما همچنین به SEO نیاز دارید تا دید خود را افزایش دهید و مطمئن شوید که گوگل و انسان ها می توانند به محتوای شما دسترسی داشته باشند. بنابراین، یک رویکرد ترکیبی به این معنی است که شما واقعاً می توانید از مزایای آن بهره مند شوید، زیرا به احتمال زیاد افراد را به سمت سایت خود جذب خواهید کرد. و آنها را آنجا نگه دارید

هنوز متقاعد نشده اید؟

هم اکنون برای وبینار ما در 19 نوامبر ثبت نام کنید. ما شریک شده ایم مرا بخوان، یک پیشرو در صنعت در دسترسی برای بحث در مورد قوانین آتی، رابطه بین SEO و بهترین شیوه های دسترسی، کارهایی که می توانید برای اطمینان از پیشروی برند خود انجام دهید و مورد تجاری برای انجام این کار.

اکنون ثبت نام کنید – دسترسی برای مزیت رقابتی: آنچه هر بازاریاب باید بداند.

نتیجه گیری

دسترسی به وب اغلب مانند یک تمرین انطباق یا علامت گذاری در نظر گرفته می شود. و اگر یک مدیر بازاریابی پرمشغله با میلیون ها و یک چیز در بشقاب خود هستید، به راحتی می توانید ببینید که چگونه دسترسی در صدر لیست شما قرار نمی گیرد.

اما، تمرکز بر قابلیت دسترسی می تواند به شما یک مزیت رقابتی واقعی بدهد و به افزایش تمام کارهای سخت دیگری که برای دیده شدن برند خود انجام می دهید کمک کند.

در دسترس قرار دادن محتوای خود به این معنی است که می توانید به مخاطبانی دست پیدا کنید که حتی در رادارهای رقیب شما نیستند. و برای استفاده از این گروه ها نیازی به تغییر نام تجاری خود یا ارائه یک محصول جدید فانتزی ندارید.

اولویت بندی دسترسی پذیری همچنین اجرای سئوی شما را سخت تر می کند، زیرا بین دستورالعمل های کیفیت Google و معیارهای دسترسی مانند WCAG همپوشانی زیادی وجود دارد. با داشتن یک استراتژی دسترسی و سئو به طور همزمان، می توانید از مزایای کامل دید و عملکرد ارگانیک خود بهره مند شوید، زیرا افرادی که نیاز به دسترسی دارند واقعاً می توانند از سایت شما استفاده کرده و با آن درگیر شوند و این امر باعث می شود که آنها به مراتب بیشتر از سایت شما استفاده کنند. تبدیل کنید و بخشی از پایگاه مشتری خود شوید.



منبع: https://builtvisible.com/what-your-competitors-dont-want-you-to-know-about-accessibility/