اخبار صنعت سئو، اکتبر 2024
انتشار: آبان 08، 1403
بروزرسانی: 24 خرداد 1404

اخبار صنعت سئو، اکتبر 2024


در سئو این ماه چه اتفاقی افتاد؟

کارشناسان سئوی داخلی Lumar هر ماه برخی از اخبار برتر صنعت سئو را از سراسر وب انتخاب می کنند تا شما را در مورد همه موارد سئو و بهینه سازی وب سایت به روز نگه دارند.

این ماه، خلاصه اخبار سئو ما شامل موارد زیر است:

  • سر جستجوی گوگل جایگزین شد
  • جستجوی گوگل «باکس جستجوی پیوندهای سایت» را حذف می کند
  • خرید زمین در موتورهای جستجو نگرانی هایی را برای روزنامه نگاری مستقل SEO ایجاد می کند
  • گوگل SERP های سازماندهی شده با هوش مصنوعی را برای درخواست های دستور العمل در ایالات متحده عرضه می کند
  • گوگل دستورالعمل های خود را در مورد قالب بندی پارامتر URL به روز می کند
  • گوگل دستورالعمل جدیدی در مورد استفاده از Trends برای سئو منتشر می کند

حالا بیایید سرفصل های کلیدی ماه اکتبر را بررسی کنیم…


Prabhakar Raghavan از ریاست جستجوی گوگل کناره گیری کرد

نیک فاکس قرار است جایگزین Prabhakar Raghavan به عنوان مرد مسئول جستجوی گوگل شود. Raghavan از سال 2020 تیم دانش و اطلاعات (معروف به K&I) را رهبری می کند. در کنار جستجو، K&I بر تبلیغات، محصولات جغرافیایی و تجارت در Google نظارت می کند.

رغوان در گوگل باقی خواهد ماند و به عنوان مدیر فناوری ارتقا یافته است. بسیاری در صنعت گسترده تر بر این باورند که با توجه به انتقادات اخیر در مورد کاهش کیفیت جستجو، تغییر در رهبری اجتناب ناپذیر است.

[Source: Google, The Keyword Blog ]

جعبه جستجوی پیوندهای سایت از جستجوی Google حذف می شود

بیش از یک دهه از اولین معرفی آن می گذرد، ویژگی Sitelink Searchbox گوگل در 21 نوامبر بازنشسته خواهد شد. خط رسمی گوگل این است که کاهش آهسته استفاده دلیل دیگر پشتیبانی نشدن این ویژگی است. تأیید شده است که این تغییر بر نحوه نمایش سایر پیوندهای سایت در SERP تأثیری نخواهد داشت. کاربرانی که قبلاً طرح جعبه جستجوی پیوند سایت را دارند، در صورت تمایل می توانند آن را حذف کنند، اما لازم نیست. گوگل به سادگی گزارش حضور خود را در حرکت رو به جلو متوقف خواهد کرد.

[Source: Google Search Central Blog]

خرید زمین در موتورهای جستجو باعث نگرانی برخی از روزنامه نگاری مستقل سئو شده است

Semrush شرکت Third Door Media را خریداری کرده است، شرکتی که در پشت انتشارات پیشرو SEO Search Engine Land، و همچنین SMX، MarTech و Digital Marketing Depot قرار دارد. این پلتفرم قبلاً Backlinko.com را در سال 2022 خریداری کرد.

واکنش صنعت به این اخبار بسیار گرم بوده است و بسیاری از تصاحب یک منبع خبری مستقل سئوی قبلی انتقاد می کنند. سخنگویان هر دو طرف وارد عمل شده اند تا به کاربران اطمینان دهند که SEL کاملاً بی طرف باقی خواهد ماند، اما جالب است که ببینیم این تغییر - در صورت وجود - چه تأثیری بر گزارش SEL در طولانی مدت دارد.

[Source: Search Engine Land]

گوگل دستورالعمل های خود را در مورد قالب بندی پارامتر URL به روز می کند

گوگل دستورالعمل های خود را در مورد نحوه قالب بندی پارامترها در URL ها تجدید نظر کرده است. قبلاً این اطلاعات در مقاله ای در مورد ناوبری وجهی قرار داشت، اما کاربران اکنون می توانند آن را در داخل پیدا کنند اسناد اولیه گوگل در مورد ساختار URL.

این راهنما توصیه می کند که از دونقطه، براکت و کاما در پارامترهای URL استفاده نکنید. در عوض، Google توصیه می کند هنگام جدا کردن جفت مقادیر، در کنار علامت های (&) هنگام ترکیب چند پارامتر در یک URL، به علامت های مساوی (=) پایبند باشید.

[ Source: Search Engine Journal ]

گوگل SERP های سازماندهی شده با هوش مصنوعی را برای درخواست های دستور العمل در ایالات متحده عرضه می کند

صفحات نتایج جستجو که با هوش مصنوعی سازمان دهی شده اند در ایالات متحده منتشر شده اند. این به روزرسانی ابتدا به برخی از جستجوهای تلفن همراه مربوط به دستور العمل ها و آماده سازی غذا می رسد. ایده این است که یک "تجربه تمام صفحه" به صفحات نتایج برای پرس و جوها بدون یک پاسخ صحیح بیاوریم و به کاربران فرصت های بیشتری برای کشف و تعامل با فرمت های مختلف محتوا به طور مستقیم در SERP ها بدهیم.

[Source: Google, The Keyword Blog ]

گوگل دستورالعمل جدیدی در مورد استفاده از داده های Trends برای SEO منتشر می کند

گوگل اسناد جدیدی در مورد استفاده از داده های Trends برای استراتژی محتوا و تولید موضوع منتشر کرده است. یک سری ویدیوی حمایتی نیز در مورد این موضوع منتشر شده است کانال YouTube Central Search Google.

[Source: Google Search Central Documentation ]

پادکست: قابلیت اطمینان جستجوی گوگل

به عنوان سئوکار، ما به شدت به موتورهای جستجو متکی هستیم، اما اغلب به افرادی که پشت این فناوری هستند و مسئول حفظ کارها هستند فکر نمی کنیم. در این قسمت از پادکست Search Off the Record، بن والتون و دیوید یول از تیم قابلیت اطمینان سایت جستجوی گوگل (SRE) شنوندگان را در کار روزانه خود راهنمایی می کنند.

این زوج توضیح می دهند که چگونه تیم SRE اغلب اولین خط دفاعی برای مشکلات و اشکالات در جستجوی Google است. با چنین محصول پرمخاطبی، بسیاری از کارها نیز فعال است و به توانایی تیم در پیش بینی مسائل قبل از رسیدن به کاربر نهایی بستگی دارد. این یک بحث جذاب در مورد حوزه ای از جستجوی گوگل است که بسیاری از ما آن را بدیهی می دانیم.

[Source: Search Off the Record Podcast ]



منبع: https://www.lumar.io/blog/industry-news/seo-industry-news-october-2024/