
بروزرسانی: 27 خرداد 1404
بخش هایی از سایت های غیر مرتبط با برند تحت تأثیر قرار گرفتند
آیا گوگل در سپتامبر 2024 شروع به اولویت دادن به تخصص بر اختیارات کرد؟ در این مقاله، بخش هایی از فوربس و سی ان ان را که شاهد کاهش ترافیک بودند، بررسی می کنیم.
در جدیدترین مقاله گلن گیب، او در مورد سایت هایی نوشت که اهداف احتمالی برای سوء استفاده از خط مشی سوء استفاده از شهرت سایت گوگل بودند، کاهش یافتند. گوگل در پاسخ گفت که اینطور نیست، بلکه هدف سیستم های آنها این است که بفهمند آیا بخشی از یک سایت مستقل است یا کاملاً متفاوت از محتوای اصلی سایت است.
مراجعه کردند این رشته توییت از 2019:
گلن چندین نمونه از سایت های با افت چشمگیر را به اشتراک گذاشت که از جمله آن ها می توان به Forbes Advisor، AP News Buyline، Fortune Recommends، Marketwatch Guides، WSJ Buyside و CNN Underscored اشاره کرد. برخی در 27 سپتامبر و برخی در 15 اکتبر کاهش یافتند. از 23 سپتامبر 2024 متوجه بسیاری از کلمات کلیدی با افت شدید شدم. (این تاریخ ها را به لیست به روز رسانی الگوی خود اضافه کرده ام.)
اینجا یک است اسکرین شات از گی تساکالاکیس نشان می دهد که پوشه حقوقی مشاور فوربس در حال کاهش است.
بیایید نگاهی به برخی از محتوایی که رد شده اند بیندازیم. چیزی که من می خواهم بدانم این است آیا کل بخش سایت به وضوح کاهش یافته است یا آیا شاید گوگل در تشخیص اینکه متخصصان واقعی موضوع چه کسانی هستند بهتر شده است.
مشاور فوربس / مراقبت های بهداشتی
این بخش از سایت از 25 سپتامبر در حال کاهش است.
من رتبه بندی کلمات کلیدی را امروز (29 اکتبر) با 23 سپتامبر در Ahrefs مقایسه کردم. اولین چیزی که متوجه شدم این بود که بسیاری از کلمات کلیدی برتر رتبه خود را حفظ کرده یا بهبود یافته اند.
با این حال، برخی از آن بهبودهای گزارش شده واقعا درست نیستند. به نظر می رسد Ahrefs از هر نقطه ای در AIO به عنوان فهرست ارگانیک شماره 1 به آن مرتبط است.
به عنوان مثال، Ahrefs رتبه بندی شماره 1 فوربس را برای «حساب های پزشکی و کدگذاری حقوق چیست» گزارش می کند. بدون AIO، فوربس را در رتبه چهارم می بینم. (آیا می دانستید با افزودن -ai به جستجوی خود می توانید SERPS را بدون نتیجه هوش مصنوعی ببینید؟) با نشان دادن AIO، آنها در AIO هستند، اما از نظر ارگانیک فقط در شماره 6 هستند.
با توجه به اینکه AIO پاسخ دقیقی برای این پرس و جو می دهد، من انتظار دارم که این امر منجر به از دست دادن ترافیک برای فوربس شود.
بیایید به دیگری نگاه کنیم. برای پرس و جو، چگونه یک متخصص بهداشت دندان شویم فوربس در رتبه 1 قرار دارد. با این حال، از نظر ارگانیک پایین تر از AIO قرار می گیرد. باز هم، من فکر می کنم بسیاری از افرادی که به دنبال پاسخ سریع هستند، AIO را بخوانند یا شاید روی یکی از پیوندهای موجود در کارت های پیوند داخل کلیک کنند.
با این حال، نمی توانیم به طور کامل ضررهای ترافیکی Forbes را از AIOهایی که کلمات کلیدی خود را انتخاب می کنند، توضیح دهیم. Ahrefs در واقع افت زیادی را در رتبه بندی کلمات کلیدی نشان می دهد، نه فقط ترافیک. جالب است بدانید که این افت برای کلمات کلیدی خارج از 3 مورد برتر بسیار بیشتر است.
بیایید از فیلترهای Ahrefs استفاده کنیم تا فقط به کلمات کلیدی رد شده نگاه کنیم. تعدادشان زیاد است!
برخی از این تغییرات رتبه بندی کلمات کلیدی احتمالا فقط نوسانات عادی هستند. من به دنبال کلمات کلیدی بودم که در اواخر سپتامبر به وضوح کاهش یافتند و چیز جالبی دیدم. من فکر نمی کنم که فوربس چنین بود جریمه شد، بلکه این امکان وجود دارد که سایت های دیگر شایسته تر باشند پاداش داده شد باعث می شود آنها از فوربس پیشی بگیرند.
عبارت جستجو برنامه های آنلاین سونوگرافی AIO را راه اندازی نمی کند. می توانیم ببینیم که Forbes (بنفش) توسط سازمان هایی که برنامه های سونوگرافی از جمله Washburn.edu و Boisestate.edu ارائه می دهند، پیشی گرفته است.
چقدر طول می کشد تا تبدیل به کرنا شود یک AIO را ایجاد می کند که فوربس در آن حضور ندارد. می بینیم که کلینیک کلیولند بهبود یافته است. آنها نه تنها از نزول فوربس سود نبردند، بلکه از جایگاه 8 به شماره 2 جهش کردند تا از آنها پیشی بگیرند.
عبارت دیگری که برای فوربس رد شد این بود یاد بگیرند صورتحساب پزشکی. این یک مورد واقعا واضح است که در آن سایت هایی با تجربه دنیای واقعی در مورد یک موضوع تقویت شده اند و فوربس را پایین تر می کشد. Nurse.org و AAPC.com برای این درخواست بهبود یافته اند.
بیایید به یک سایت دیگر نگاه کنیم.
CNN تاکید کرد
CNN Underscored بررسی محصول را انجام می دهد. این وب سایت می گوید: «محتوا توسط تیم سردبیران CNN Underscored ایجاد می شود مستقل از اتاق خبر CNN کار کنید" شما فکر می کنید این بخش از سایت یک هدف اصلی برای این سایت خواهد بود سیاست سوء استفاده از شهرت سایت اجرا با این حال، به یاد بیاورید که گوگل گفته است که بخش الگوریتمی این خط مشی هنوز اجرا نشده است. مطمئناً ممکن است این بخش از سایت یک اقدام دستی دریافت کرده باشد. با این حال، بیایید ببینیم که آیا سیستم های Google به سادگی CNN Underscored را تنزل داده یا اینکه آیا نظریه من درست است و سایر سایت های شایسته تر ارتقا یافته اند.
پوشه /cnn-underscored مطمئناً ضربه خورده است (اگرچه آنها هنوز ترافیک زیادی دریافت می کنند که باعث می شود من احساس کنم که یک اقدام دستی احتمال کمتری دارد.)
همه کلمات کلیدی پایین نیستند.
بیایید به برخی از آنها نگاه کنیم که به وضوح در حدود 23 سپتامبر 2024 کاهش یافته است.
اوه سلام. به نظر می رسد Taste of Home گزینه بسیار بهتری برای رتبه بندی برای پرس و جو است بهترین مجموعه چاقو نسبت به CNN
اگرچه، از قضا، جایگاه شماره 1 به زیرپوشه Forbes به نام Forbes Personal Shopper می رسد که کاهش نیافته است اما در واقع از اواخر سپتامبر رشد کمی داشته است. جالب است بدانید که از آنچه من می بینم، این یک سایت شخص ثالث نیست که از اختیارات فوربس استفاده می کند، بلکه به نظر می رسد بخشی از سایت فوربس است که توسط فوربس اداره می شود.
در اینجا یک عبارت جستجوی جالب برای بررسی وجود دارد: درب بازکن هوشمند گاراژ.
مطمئناً رتبه بندی Home Depot برای این اصطلاح منطقی تر از CNN است. با این حال، ممکن است افزایش آنها صرفاً به این دلیل باشد که CNN کاهش یافته است. این می تواند یک نوسان عادی رتبه بندی باشد.
جالب تر این است که ببینیم این سایت ده ساله از ناکجاآباد بیرون آمده و از CNN پیشی گرفته است. MyQ.com تولید کننده درب بازکن هوشمند گاراژ است.
در اینجا یک مورد جالب دیگر وجود دارد. برای پرس و جو، بهترین بالش برای معده خوابان، a پست Reddit شروع به پیشی گرفتن از CNN کرد.
اینکه آیا آن پست مملو از هرزنامه هایی است که محصولات خود را تبلیغ می کنند، قابل بحث است. اگر آنها افراد واقعی هستند که تجربیات خود را به اشتراک می گذارند، این واقعاً یک پست مفید است.
برای همین کلمه کلیدی، Health.com بالاتر از CNN قرار گرفت.
از همه اینها چه می توانیم یاد بگیریم؟
نتیجه گیری قطعی تنها با نگاه کردن به چند پرسش دشوار است. سوال اصلی که می خواستم بررسی کنم این بود که آیا سایت هایی با بخش هایی که با وجود نداشتن تجربه بر اساس اعتبار سایت رتبه بندی می شوند، جریمه شده اند یا شاید گوگل در تشخیص اینکه چه کسی باید رتبه بندی شود بهتر عمل کرده است.
در حالی که مطمئناً این امکان وجود دارد که فوربس و CNN اقدامات دستی را برای این بخش های سایت خود دریافت کرده باشند، من فکر می کنم به احتمال زیاد الگوریتم های Google در تعیین نتایج مفیدتر، قابل اعتمادتر و مرتبط تر برای جستجوگران بهبود یافته است.
این برای سئو چه معنایی دارد؟ اگر در حال کار بر روی تبلیغ یک تجارت با مشتریان واقعی، تخصص و تجربه مشروع در مورد موضوع خود هستید، این خبر عالی است. به انتشار محتوای عالی، اصلی و روشنگر ادامه دهید. اگر تئوری من درست باشد، آنچه در اینجا می بینیم ممکن است آغاز تغییرات قابل توجهی در نحوه تشخیص متخصصان موضوع توسط گوگل باشد.
با این حال، من نگران بسیاری از سایت هایی هستم که با درک این موضوع که چگونه موتورهای جستجو از طریق سیگنال های پیوند و سیگنال های سنتی سنتی به قدرت پاداش می دهند، نگران هستم.
این در ابتدا تحلیلی بود که قرار بود در قسمتی از نشریه پولی من، یادداشت های ماری گنجانده شود. آنقدر بزرگ شد که مقاله خودش را تضمین کند!
منبع: https://www.mariehaynes.com/analyzing-sites-that-saw-big-declines-in-google-performance-in-september-of-2024/