بروزرسانی: 19 آذر 1404
خودکارسازی هوشمند مجوز قبلی برای ایجاد اعتماد مصرف کننده در مراقبت های بهداشتی / وبلاگ ها / کارآمد
رهبران مراقبت های بهداشتی ما را در بحث های مختلفی درگیر می کنند تا نقش اتوماسیون هوشمند برای چالش های تجاری پیچیده را بررسی کنیم، از تلاش ها برای افزایش اعتماد مصرف کننده و استفاده از هوش مصنوعی (AI) به روش های مؤثر، تا هدایت تغییراتی که با مجوزهای قبلی همراه است. این مجموعه بینش های کلیدی ناشی از آن بحث ها را به اشتراک می گذارد.
همانطور که گفته می شود، الماس ها تحت فشار ساخته می شوند و تاثیرگذارترین فرصت ها اغلب آن هایی هستند که رهبران را بیشتر به چالش می کشند.
مجوز قبلی، به طور خلاصه
مجوز قبلی CMS دستورکه از 1 ژانویه 2026 اجرایی می شود، با هدف کاهش حدس و گمان برای مصرف کنندگان مراقبت های بهداشتی و بار اداری تیم های مراقبت، و بهبود مراقبت از بیمار/عضو با ساده سازی فرآیندها و افزایش تبادل اطلاعات سلامتی انجام می شود.
فعال کردن مجوز قبلی از طریق API توسعه شروع خوبی است؛ با این حال، API ها راه حل جامعی نیستند. در عوض، معرفی چندین API شخص ثالث، فرآیندها و مراحل جدیدی را ایجاد می کند، که اغلب پیگیری های دستی را برای ردیابی و اتصال ایجاد می کند. داده ها جمع آوری شده از منابع متعدد علاوه بر این، این نقاط داده جدید به مدل ها و روش های داده جدید برای رسیدگی به داده های بیمار نیاز دارند.
برای رسیدگی به این چالش های ذاتی، رهبران مراقبت های بهداشتی سرمایه گذاری در فناوری های قابلیت همکاری و اتوماسیون را در اولویت قرار می دهند.
اتوماسیون هوشمند از مجوزهای قبلی و بازده تجاری پشتیبانی می کند
شفافیت واقعی افزایش دهنده اعتماد را می توان از طریق اتوماسیون هوشمند باز کرد. این امر به ویژه زمانی که قابلیت های هوش مصنوعی کم کد، قابل دسترس تر، یادگیری ماشینی (ML) و هوش مصنوعی (GenAI) وارد ترکیب شده اند، صادق است.
اتوماسیون هوشمند اتوماسیون فرآیند دیجیتال (DPA)، اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA) و هوش مصنوعی (AI) را به هم متصل می کند تا فرآیندهای کارآمد و هوشمند را ارائه دهد و تمام جنبه های سازمان شما را با چشم انداز بهبود مداوم فرآیند، ادغام فناوری و افزایش مصرف کننده هماهنگ کند. ارزش
اگرچه DPA، RPA و AI تصمیمات نهایی را نمی گیرند، اما می توانند اطلاعات را ساده کرده و از آنها استفاده کنند، بنابراین تصمیم درست گرفته می شود. بیمه گران سلامت همیشه به دنبال دسترسی به قابل اجرا اطلاعات در مورد اعضای خود در حالی که به قوانین و مقررات حفظ حریم خصوصی داده ها پایبند هستند.
دستیابی به آن داده های عملی نیازمند ملاحظات متعددی است:
- استفاده از بهترین شیوه ها برای جمع آوری و سرپرستی فیلدهای داده مناسب برای هر مورد خاص
- یک فرآیند مداوم از شناسایی و حل مسائل در سیستم های اصلی
- محیط های مناسب که در آن داده ها را برای حفظ یکپارچگی، امنیت و دسترسی آن ذخیره کنید
- فقط در این صورت می توانید به طور موثر عملکردهای فرعی خاص را فعال می کند (یعنی. عملکردهایی که داده ها را جذب می کنند و سپس اقداماتی را انجام می دهند یا توصیه می کنند) به طور دقیق و به موقع اتفاق بیفتند
فرآیندهای احراز هویت قبلی را ساده و بهینه کنید
هر مرحله در فرآیند مجوز قبلی با استفاده از اتوماسیون هوشمند پتانسیل بهبود دارد. آن را می تواند بر اساس موتورهای قوانین، گزارش رویدادها، قوانین تصمیم گیری و اتوماسیون های ساده فرآیندهای با حجم بالا، پشتیبانی، تقویت و شتاب دهد.
این ابزارهای هوشمند به اشتراک گذاری اطلاعات بین پرداخت کنندگان و ارائه دهندگان را ساده می کند، نیاز به مبادلات مکرر و حدس و گمان را کاهش می دهد، بررسی بالینی را افزایش می دهد و از تصمیم گیری های به موقع و دقیق اطمینان می دهد.
اتوماسیون هوشمند به سرعت گردش های کاری مجوز قبلی را که در لبه مواردی که می توان به راحتی و مقرون به صرفه از طریق APIها مدیریت کرد، بهینه سازی کرد. هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی (ML) می توانند به ارتباطات، گزارش دهی و جریان تصمیم گیری مورد نیاز به طرق مختلف کمک کنند، از جمله:
- ارکستراسیون: هماهنگی وظایف و جریان داده ها بین سیستم های متفاوت و ذینفعان را خودکار کنید.
- نظارت: به طور مداوم وضعیت درخواست های مجوز قبلی را ردیابی کنید و هرگونه مشکل یا تاخیر را علامت گذاری کنید.
- استانداردسازی: اطمینان از گردش کار و فرآیندهای تکرارپذیر ثابت در همه سیستم ها برای تسهیل تبادل اطلاعات روان تر.
شما همچنین ممکن است لذت ببرید: مراقبت های بهداشتی در حال تحول: استراتژی هوش مصنوعی مولد برای پرداخت کنندگان و ارائه دهندگان
بهترین روش ها برای تغییر تجربیات مجوز قبلی
اتوماسیون هوشمند سیستم های موجود را تقویت و پوشش می دهد و به تسریع فرآیند مجوز قبلی با کارایی بیشتر کمک می کند و بینش هایی را در مورد علل ریشه ای مکرر در خرابی های فرآیند ایجاد می کند.
همانطور که به ابتکارات مجوز قبلی خود نزدیک می شوید، بهترین شیوه های تحول زیر را توصیه می کنیم:
نکته تحول شماره 1: بازخورد متقابل عملکردی
حفظ بازخورد متقابل عملکردی برای شناسایی و رسیدگی موثر به نقاط درد ضروری است. اتوماسیون به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی این امکان را می دهد که به سرعت نقاط درد رایج مانند ثبت سوابق نادرست یا ناقص را شناسایی و با آنها ارتباط برقرار کنند و از مشکلات رایج در فرآیند مجوز قبلی اجتناب کنند.
نکته 2 تغییر شکل: اندازه گیری و ردیابی
فرآیندهای خودکار بینش های ارزشمندی را برای قرارداد، الزامات گزارش دهی و موارد دیگر ارائه می دهند. با اندازه گیری و ردیابی این فرآیندها، کارایی، اثربخشی و تجربه مصرف کننده تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می گیرد. این اطلاعات می تواند برای بهبود پیام رسانی بالادستی به بیماران و اعضا در مورد مجوزهای قبلی استفاده شود.
پوشش فناوری نه تنها کارایی عملیاتی را افزایش می دهد، بلکه بینش های ارزشمندی را نیز ارائه می دهد که می تواند برای بهبود ارتباطات و پشتیبانی از مصرف کنندگان استفاده شود.
راه حل های توانمند برای مراقبت های بهداشتی
ما با رهبران مراقبت های بهداشتی برای بهینه سازی تجربیات مجوز قبلی و ایجاد تعامل شفاف و سازگار با مصرف کنندگان همکاری می کنیم.
علاقه مند به یادگیری بیشتر هستید؟ در اخیر وبینار، کارشناسان ما بررسی کردند که چگونه تجربیات مجوز قبلی بهتر می تواند اعتماد مصرف کننده به مراقبت های بهداشتی را افزایش دهد.
کشف کنید که چرا ما بوده ایم مورد اعتماد 10 سیستم مراقبت بهداشتی بزرگ است و 10 شرکت بزرگ بیمه سلامت و هستند به طور مداوم توسط Modern Healthcare به عنوان پیشرو شناخته شده است مراقبت های بهداشتی شرکت مشاوره. با ما تماس بگیرید امروز بررسی کنیم که چگونه می توانیم به شما در ایجاد تجربیات بهتر و بهبود نتایج کمک کنیم.
منبع: https://blogs.perficient.com/2024/11/12/intelligently-automating-prior-authorization-to-build-consumer-trust-in-healthcare/