![مردم همچنین جستجو می کنند، یا آیا آنها همیشه؟ چگونه Google ممکن است از یک مدل مولد آموزش دیده برای ایجاد انواع جستجو برای ویژگی های جستجو مانند PASF، PAA و موارد دیگر استفاده کند [Patent]](https://www.gsqi.com/images/patent-query-variants-input-features.jpg)
بروزرسانی: 27 خرداد 1404
مردم همچنین جستجو می کنند، یا آیا آنها همیشه؟ چگونه Google ممکن است از یک مدل مولد آموزش دیده برای ایجاد انواع جستجو برای ویژگی های جستجو مانند PASF، PAA و موارد دیگر استفاده کند [Patent]
7. پتنت در ادامه توضیح می دهد که مدل می تواند بیش از نشانه هایی از پرس و جو، از جمله «ویژگی های ورودی اضافی» را بگیرد. این ویژگی های ورودی می تواند شامل موقعیت مکانی، کاری که کاربر به آن علاقه دارد یا انجام می دهد (مانند پخت و پز، تعمیر ماشین، برنامه ریزی سفر و غیره) باشد. همچنین می تواند آب و هوا و موارد دیگر را نیز در نظر بگیرد. و این کار می تواند بر اساس ورودی های تقویم ذخیره شده برای کاربر، پیام های چت یا سایر ارتباطات، پرسش های قبلی ارسال شده توسط کاربر، و غیره باشد. بنابراین انواع پرس و جو می تواند بر اساس شخصی سازی یا زمینه فعلی باشد.

نکات کلیدی از ثبت اختراع:
من فکر می کنم بهترین راه برای پوشش حق ثبت اختراع، حذف برخی از نکات برجسته است. در زیر به چند نکته کلیدی از پتنت می پردازم که امیدوارم برای شما هم جالب باشد.
جی جی
منبع: https://www.gsqi.com/marketing-blog/google-generate-query-variants-paa-pasf-patent/
یادگیری بیشتر در مورد کارهایی که گوگل در این زمینه انجام می دهد (حداقل بر اساس پتنت) بسیار جذاب بود. مانند هر حق اختراعی، ما نمی دانیم که آیا گوگل هنوز این را اجرا کرده است یا خیر، اما مطمئناً بر اساس آنچه من می خواندم منطقی بود.
8. مدل همچنین می تواند انواع یک پرس و جو و آگهی ها یا مطالب دیگر. بنابراین این مدل نه تنها می تواند انواع پرس و جو تولید کند، بلکه می تواند تبلیغات یا محتوای دیگری را که می تواند در SERP ها نمایش داده شود تولید کند (یا شاید بازیابی کند). فکر می کنم باید دوباره به آن بخش برگردم، اما جالب بود... :)

علاوه بر این، و به نظر من این جذاب بود، حق ثبت اختراع توضیح داد که چگونه Google می تواند انواع پرس وجو را برای پرس و جوهای جدید (با نام تجاری جدید) و جستارهای طولانی که هنوز داده های زیادی در دسترس نیست ایجاد کند. و با توجه به 15٪ از تمام پرس و جوهایی که قبلا توسط گوگل دیده نشده است، منطقی است که از رویکردی مانند تولید انواع پرس و جو استفاده کنید. به زودی در این مورد بیشتر توضیح خواهم داد.
4. ثبت اختراع همچنین توضیح می دهد که مدل را می توان به عنوان یک آموزش داد مدل چند وظیفه ای برای فعال کردن تولید چندگانه انواع انواع پرس و جو بنابراین این یک سیستم پیچیده است که می تواند انواع مختلفی از انواع پرس و جو را ایجاد کند، از جمله پرس و جوهای پیگیری، پرس و جوهای تعمیم، پرس و جوهای متعارف، جستجوهای ترجمه زبان، جستارهای مستلزم و غیره.

استفاده از مدل های مولد با استفاده از شبکه های عصبی برای ویژگی های SERP
در زیر نحوه استفاده از یک مدل مولد آموزش دیده را برای تولید انواع پرس و جو برای ویژگی های SERP مانند «People also Search for»، «People also Ask»، «People also Ask» و شاید موارد دیگر را پوشش می دهم. در این حق اختراع به «مردم نیز جستجو می کنند» اشاره شده است، اما تصور اینکه این فرآیند می تواند برای PAA نیز مورد استفاده قرار گیرد چندان طولانی نیست. من آن را در تجزیه و تحلیل خود در زیر پوشش می دهم.
5. پس از تولید انواع پرس و جو، آنها توسط مدل امتیازدهی می شوند. این سیستم امتیازات پاسخ را برای هر نوع ارائه می دهد. و سیستم می تواند آن گونه ها را با بررسی پاسخ به آن انواع پرس و جو درجه بندی کند. این می تواند به سیستم کمک کند تا انواع پرس و جوهای «بالقوه جعلی» را شناسایی کند. بسیار جالب…

6. پتنت در ادامه توضیح می دهد که سیستم می تواند بازگردد پاسخ می دهد علاوه بر انواع پرس و جو. به عنوان مثال، سیستم می تواند یک نتیجه جستجو (PAA هر کسی؟)، یک موجودیت نمودار دانش، یک پاسخ تهی (بدون پاسخ)، یا حتی یک درخواست برای شفاف سازی (با ورودی رابط کاربری واضح) را برگرداند. این می تواند به شکل تراشه های ابهام زدایی باشد که وقتی گوگل به دنبال کمک از کاربران می گردد، در تلاش برای درک اینکه کاربر به دنبال چه چیزی است، می بینیم. بازم جالبه


روز دیگر داشتم چند پتنت را از Google بررسی می کردم و یک مورد جالب پیدا کردم که در 30 مه 2023 اعطا شد و منتشر شد. عنوان آن «تولید انواع پرس و جو با استفاده از یک مدل مولد آموزش دیده» بود و قطعاً کنجکاوی من را برانگیخت. در ابتدا در سال 2018 ثبت شد، اما در اواخر ماه مه اعطا شد. و از آنجایی که من همیشه به ویژگی های مهم SERP مانند People also Ask (PAA) و People also Search for (PASF) علاقه مند هستم، مجبور شدم در این مورد جستجو کنم.
1. انواع پرس و جو را می توان در زمان اجرا با استفاده از یک مدل مولد آموزش دیده بر اساس نشانه هایی از پرس و جوهای اصلی و ویژگی های ورودی اضافی تولید کرد. به زودی در مورد ویژگی های ورودی اضافی بیشتر توضیح خواهم داد.
همچنین، این چیزی است که من می توانستم عالی را پینگ کنم بیل اسلاوسکی در مورد گذشته متأسفانه بیل دیگر با ما نیست. مرور حق اختراع باعث شد متوجه شوم که چقدر دلم برای پست های بیل در مورد پتنت ها تنگ شده است و می توانم سؤالاتی را درباره تحلیل اش به او ارسال کنم. از دست دادن بیل قطعا ضرر بزرگی برای صنعت ما بود. به هر حال، بدون اینکه بیل به روشی که او همیشه حفاری می کرد، تصمیم گرفتم شروع به کندن در خودم کنم. و من خوشحالم که انجام دادم. فوق العاده جالب بود
3. مدل مولد را می توان بر اساس ارسال پرس و جوهای قبلی توسط کاربران آموزش داد. اما پتنت همچنین توضیح می دهد که داده های آموزشی نوع پرس وجو همچنین می تواند بر اساس جفت های پرس و جوی باشد که روی همان اسناد کلیک دارند. این منطقی است و نشان می دهد که چگونه تعامل کاربر می تواند عاملی را در آنچه که توسط مدل ایجاد می شود، ایفا کند.

ایجاد انواع پرس و جو با استفاده از یک مدل مولد آموزش دیده
US 11663201 B2
تاریخ اعطا: 30 مه 2023
تاریخ ثبت: 27 آوریل 2018
نام گیرنده: Google LLC

2. سیستم می تواند انواع پرس و جو را حتی زمانی که مدل در مورد آن پرس و جو آموزش ندیده باشد تولید کند. بنابراین می تواند انواعی را برای پرس و جوهای جدید (با نام تجاری جدید) یا آنچه که گوگل آن را «دم» می نامد، در جایی که هنوز داده های زیادی وجود ندارد، ایجاد کند. من متوجه شدم که بسیار جالب است، به خصوص از آنجایی که گوگل می گوید 15٪ از پرس و جوها قبلاً دیده نشده اند. بنابراین مدل مولد می تواند پیش بینی کند که کدام گونه های پرس و جو را حتی برای پرس و جوهای آستانه پایین با استفاده از یک شبکه عصبی (با لایه های حافظه) ایجاد کند.

خلاصه: تولید انواع برای PASF و PAA می تواند پیچیده تر و ظریف تر از آن چیزی باشد که برخی فکر می کنند.
امیدوارم شکستن این پتنت کمی به شما کمک کند تا بفهمید که چگونه گوگل می تواند از یک مدل مولد آموزش دیده برای تولید انواع پرس و جو یا محتوای دیگری که می تواند در ویژگی های مختلف SERP نمایش داده شود استفاده کند. و این می تواند برای پرس و جوهای جدید (جدید) و پرس و جوهای طولانی که هنوز داده های زیادی وجود ندارد اتفاق بیفتد. علاوه بر این، ممکن است چندین مدل استفاده شود که بر یک رشته خاص تمرکز دارد. و نتایج را می توان شخصی سازی کرد (بر اساس ویژگی های ورودی اضافی).
9. ثبت اختراع همچنین توضیح می دهد که می تواند وجود داشته باشد تعداد مدل های مولد بر اساس ویژگی ها یا وظایف مختلف. بنابراین می تواند مدل های خاصی برای کارهای مختلف مانند خرید، سفر به یک مکان و غیره وجود داشته باشد.

بنابراین، دفعه بعد که «People also Search for» یا «People also Ask» را در SERPs مشاهده کردید، بدانید که ممکن است از یک مدل تولیدی برای ارائه آن انواع پرس و جو استفاده شده باشد. و اگر شخصی باشد، ممکن است آن پرس و جوها مختص مورد شما باشد. باز هم، سیستم های گوگل بسیار پیچیده تر از آن چیزی هستند که برخی افراد فکر می کنند.