
بروزرسانی: 24 تیر 1404
چگونه از داده ها و تجزیه و تحلیل ها برای بهبود نوشتن محتوا استفاده کنیم « SEOPressor – افزونه SEO WordPress
محتوا در دنیای دیجیتال امروز پادشاه است، نه هر شکلی از محتوا، بلکه محتوای با کیفیتی که با مخاطبان هدف طنین انداز می شود. به همین دلیل است که نویسندگان محتوا و بازاریابان محتوا از ابزارهای تجزیه و تحلیل محتوا برای سنجش عملکرد محتوا استفاده می کنند. با تجزیه و تحلیل عملکرد محتوا، نویسندگان محتوا می توانند محتوای بهتری برای مخاطبان خود ایجاد کنند و نتایج بهتری بگیرند. این مقاله شما را در مورد نیاز اساسی استفاده از داده ها و تجزیه و تحلیل برای بهبود فرآیند نوشتن راهنمایی می کند.
چرا نوشتن محتوای داده محور اهمیت دارد؟
لازم است از داده ها و تجزیه و تحلیل ها برای نوشتن محتوای خود استفاده کنید زیرا به شما در درک فرآیند تولید محتوا کمک می کند. این بدان معنی است که شناخت مخاطبان به شما کمک می کند تا استراتژی محتوای خود را اصلاح کنید، به خصوص وقتی می بینید که آیا عملکرد خوبی دارد یا خیر. وقتی بر روی محتوای خود بر اساس داده هایی که به دست آورده اید کار می کنید، می توانید از رقبای خود جلوتر بمانید زیرا از استراتژی هایی استفاده می کنید که بهترین کار را انجام می دهند.
راه هایی برای استفاده از داده ها و تجزیه و تحلیل ها در نوشتن محتوا

اکنون که اهمیت نوشتن محتوای مبتنی بر داده را می دانید، باید بدانید که چگونه می توانید داده ها و تجزیه و تحلیل ها را در نوشتن محتوای خود پیاده سازی کنید.
- درک مخاطب شما
یکی از کارهای اصلی که با تجزیه و تحلیل داده ها برای استراتژی محتوا انجام خواهید داد این است مخاطب خود را بشناسید. با کمک ابزارهایی مانند نظرسنجی از مخاطبان، گوگل آنالیتیکس و بینش رسانه های اجتماعی، می توانید از افرادی که محتوای شما را می خوانند یا مصرف می کنند، ایده بگیرید.
از طریق این داده ها، سن، موقعیت مکانی، جنسیت، علایق و موارد دیگر در مورد مخاطبان خود را می دانید. این به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که هنگام نوشتن محتوای خود، مطابق با علاقه مخاطبان شما تنظیم شده است.
همچنین، می توانید نحوه تعامل مخاطبان خود با یکدیگر را کنترل کنید. متوجه خواهید شد که آیا زمانی را صرف خواندن محتوای شما تا انتها می کنند یا وقتی محتوای شما را باز می کنند به سرعت از آن خارج می شوند. با کمک معیارهای نوشتن محتوا، می توانید نرخ کلیک، زمان روی صفحه و عمق اسکرول مخاطبان خود را بیابید که به شما ایده می دهد که چه چیزی مخاطب شما را درگیر می کند و چه چیزی را جذب نمی کند.
- شناسایی عملکرد محتوا
انجام بهینه سازی محتوای سئو با تجزیه و تحلیل برای بهبود دید و رتبه بندی جستجو، در نتیجه ایجاد محتوای تاثیرگذار برای خوانندگان شما امکان پذیر است. شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) مانند بازدید از صفحه، اشتراک گذاری، نظرات و تبدیل وجود دارد که باید آنها را جدی بگیرید.
از طریق این شاخص های کلیدی عملکرد، می دانید که خوانندگان شما چه محتوایی را دوست دارند و کدام را دوست ندارند. علاوه بر گرفتن خدمات مقاله با بهترین امتیاز برای بهبود محتوای خود، می توانید با استفاده از فراخوان ها، قالب ها، سرفصل ها و برچسب های مختلف آزمایش کنید. از طریق این تلاش ها، می دانید به چه چیزی باید پایبند باشید و چه چیزی را نباید.
شما می توانید محتوا را با داده ها و تجزیه و تحلیل بهبود بخشید زیرا می توانید محتوای خود را با سئو بهتر بهینه کنید. قبل از نوشتن محتوای خود، باید از ابزارهایی برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی استفاده کنید تا بدانید که مخاطبان شما چه کلمات کلیدی را جستجو کرده اند. به همین ترتیب، شما می توانید این کلمات کلیدی را در محتوای خود بگنجانید که باعث دیده شدن موتورهای جستجو می شود.
و این را می توان با تجزیه و تحلیل محتوایی که رقبای شما منتشر می کنند انجام داد تا از مناطقی که محتوای شما فاقد آن بوده است مطلع شوند و جایگاه خود را به دست آورند. برای کمک به سئو، می توانید تصاویر، برچسب ها، توضیحات متا، لینک ها و بک لینک ها را در محتوای خود قرار دهید، این به شما کمک می کند تا محتوایی ایجاد کنید که مخاطبان شما به خوبی با آن درگیر شوند.
- از پلتفرم های رسانه های اجتماعی استفاده کنید
شما می توانید موفقیت محتوا را با داده های به دست آمده از بینش رسانه های اجتماعی دنبال کنید. اگر محتوای نوشتاری شما در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود، باید برای مشاهده انواع پست هایی که اشتراک گذاری، لایک و کامنت بیشتری دریافت می کنند، وقت بگذارید.
نظارت بر داده های مربوط به این محتواها در رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند تا محتوای مشابهی ایجاد کنید که نتایجی را به همراه داشته باشد، زیرا می دانید مخاطب هدف شما چه چیزی را ترجیح می دهد. از آنجایی که بیشتر محتواها در رسانه های اجتماعی از هشتگ ها برای کمک به کاهش و رساندن محتوا به مخاطبان هدف استفاده می کنند، باید هشتگ هایی را که توسط نویسندگان محتوا در حوزه خود استفاده می شود مطالعه کنید. این به شما کمک می کند سریع تر به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید زیرا اکثر آنها محتوا را بر اساس هشتگ جستجو می کنند.
- به طور مداوم تکرار کنید و بهبود دهید
هنگامی که اثربخشی محتوا را اندازه گیری می کنید، می توانید محتوای خود را تکرار کرده و بهبود ببخشید. شما قادر خواهید بود از داده ها و تجزیه و تحلیل ها استفاده کنید تا ببینید چه چیزی با مخاطبان هدف شما کار می کند و چه چیزی شکست خورده است. تجزیه و تحلیل این داده ها می تواند زمان زیادی را ببرد، اما صرف هر ماه برای مطالعه داده های محتوایتان به شما کمک می کند تا استراتژی های محتوای خود را اصلاح کنید و بهبود ببخشید. داده هایی که از محتوای خود به دست می آورید باید سوختی برای نوشتن محتوایی باشد که عملکرد بهتری نسبت به محتوای قبلی شما داشته باشد.
علاوه بر این، مهم است که محتوایی که می نویسید متناسب با مخاطب هدف شما باشد و از تکنیک های روایی خوب برای جذاب کردن آن استفاده کنید. اگر محتوای موجود دارید، می توانید آنها را تغییر دهید. گاهی اوقات، همکاری با نویسندگان دیگر به شما کمک می کند تا به مخاطبان هدف خود برسید. به احتمال بهبود محتوای نوشتاری خود نخوابید زیرا محتوا واقعاً پادشاه است.
معیارهای کلیدی برای ردیابی
در حالی که به داده ها و تجزیه و تحلیل محتوای خود نگاه می کنید، برخی از معیارهای کلیدی وجود دارد که باید آنها را جدی بگیرید، مانند:
- تعداد افرادی که از محتوای شما بازدید کرده اند.
- تعداد بازدیدکنندگانی که نه تنها از محتوای شما بازدید کرده اند بلکه نظرات خود را گذاشته و آن را به اشتراک گذاشته اند.
- با چه سرعتی خوانندگان شما پس از باز کردن محتوای شما از آن خارج می شوند که نرخ پرش است.
- اگر اقداماتی مانند اشتراک در خبرنامه ها، دانلود کتاب های الکترونیکی و غیره وجود دارد، می توانید نرخ تبدیل را بررسی کنید.
- نرخ کلیک نیز اندازه گیری می شود.
ابزارهایی برای نوشتن محتوای داده محور
ابزارهای خاصی وجود دارد که می توانید از آنها برای نظارت بر محتوای خود استفاده کنید مانند:
- گوگل آنالیتیکس: به ردیابی ترافیک وب سایت، تعامل در محتوای شما و نرخ تبدیل کمک می کند.
- Google Trends: برای شناسایی کلمات کلیدی محبوب یا موضوعاتی که مخاطبان هدف شما با آنها درگیر بوده اند عالی است.
- SEMrush: به شما امکان می دهد محتوای رقیب خود را تجزیه و تحلیل کنید که به شما کمک می کند تا ببینید محتوای شما در کجا کمبود دارد و راه هایی که می توانید از بهینه سازی محتوای خود برای سئو اطمینان حاصل کنید.
- Ahrefs: این ابزار به شما امکان می دهد کلمات کلیدی را که می توانید در محتوای خود بگنجانید جستجو کنید.
- HubSpot: برای اندازه گیری تولید سرنخ و نرخ تبدیل مفید است.
نکات قابل اجرا
- قبل از شروع نوشتن هر محتوا، زمانی را برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی اختصاص دهید.
- معیارهای تعامل را تجزیه و تحلیل کنید تا بدانید چگونه محتوای خود را برای پاسخگویی به مخاطبان هدف خود تنظیم کنید.
- از بهینه سازی تیترها، زیرنویس ها، توضیحات متا و غیره خودداری کنید.
- علاوه بر نوشتن محتوا، می توانید انواع دیگری از محتوا مانند ویدیوها، پادکست ها یا حلقه ها را برای برندتان آزمایش کنید.
- از آزمایش انواع محتوا غافل نشوید، CTA هاو تصاویر روی هر یک از محتوای شما.
نتیجه گیری
با آگاهی از اینکه امروزه محتوا نقش مهمی را در دیجیتال بازی می کند، استفاده از داده ها و تجزیه و تحلیل ها برای اطمینان از متمایز بودن محتوای نوشتاری شما از بقیه مهم است. این فقط در مورد ایجاد محتوای جذاب نیست، بلکه ایجاد محتوایی است که تبدیل می کند. بنابراین، از ابزارهای تحلیلی برای ردیابی معیارهای کلیدی در محتوای خود استفاده کنید و نکاتی را که در بالا به اشتراک گذاشته شد، به کار ببرید تا مطمئن شوید که از محتوای نوشتاری خود نتایج معناداری دریافت می کنید.
پست حمایت شده
به روز شده: 4 دسامبر 2024
منبع: https://seopressor.com/blog/how-to-use-data-and-analytics-to-improve-your-content-writing/